Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
San Francisco tot Las Vegas eind januari - februari
San Francisco tot Las Vegas eind januari - februari
Hallo,
ik ben volledig nieuw op amerika-gebied dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Door omstandigheden ben ik aan het seizoen januari-februari gebonden om op vakantie te gaan. Op internet zag ik echter dat de meeste parken ook in de winter goed te doen zijn en zonnen hoeft voor mij toch niet.
Wij gaan echter met 2 stellen op reis, dus een camper lijkt me niet zo handig. Is het echt nodig om vantevoren dan een hotel te reserveren?
En heeft er al iemand al eens in deze periode gereisd?
Alvast bedankt!
ik ben volledig nieuw op amerika-gebied dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Door omstandigheden ben ik aan het seizoen januari-februari gebonden om op vakantie te gaan. Op internet zag ik echter dat de meeste parken ook in de winter goed te doen zijn en zonnen hoeft voor mij toch niet.
Wij gaan echter met 2 stellen op reis, dus een camper lijkt me niet zo handig. Is het echt nodig om vantevoren dan een hotel te reserveren?
Alvast bedankt!
-
- Amerikafan
Re: San Francisco tot Las Vegas eind januari - februari
In de meeste parken in het Zuidwesten (uitgezonderd Death Valley) kan het nog vrij koud zijn in de winter en heb je ook kans op sneeuw. Vooral Yosemite, Sequoia en Bryce kunnen 'onbereikbaar' zijn.Michke schreef:Op internet zag ik echter dat de meeste parken ook in de winter goed te doen zijn en zonnen hoeft voor mij toch niet.
Ik ben dit jaar van half maart tot half april geweest en we hebben nergens problemen gehad met het vinden van een overnachtingsplek (behalve bij de Grand Canyon tijdens springbreak, maar daar hebben jullie geen last van). De prijzen liggen ook een stuk lager dan in het hoogseizoen. Vanwege hevige sneeuwval hebben we Yosemite niet kunnen bezoeken en Sequoia hebben we alleen met sneeuwkettingen (verplicht!) kunnen doen. In Bryce was het grootste deel van de tijd de 'scenic drive' (weg naar Rainbow Point) afgesloten vanwege sneeuw. Daarentegen zit je voor Death Valley juist weer in het pefecte seizoen (en moet je er rekening mee houden dat het daar dan ook hoogseizoen is).Is het echt nodig om vantevoren dan een hotel te reserveren?
Heb nog steeds geen foto's en reisverslag online van maart/april '06 *schaam*
Ik vertrek aanstaande donderdag 15 december tot 9 januari naar die streek.
Nawat opzoekingen op internet kon ik vorige week een reis boeken en auto,
Totaal van 1600 voor 2 personen alles inbegrepen.
Ik kan nog wat tips gebruiken, de meeste reisverslagen zijn reizen in voorjaar, zomer en najaar.
We landen en vertrekken vanuit san francisco, we willen wat afwisseling, cultuur/musea/architectuur en natuur/rust.
Ik zag dat met kerst er nauwelijks restaurants open zijn. Is het mogelijk om voor korte tijd ook huis/studio te huren? Met kort bedoel ik een paar dagen?
Vast bedankt
Nawat opzoekingen op internet kon ik vorige week een reis boeken en auto,
Totaal van 1600 voor 2 personen alles inbegrepen.
Ik kan nog wat tips gebruiken, de meeste reisverslagen zijn reizen in voorjaar, zomer en najaar.
We landen en vertrekken vanuit san francisco, we willen wat afwisseling, cultuur/musea/architectuur en natuur/rust.
Ik zag dat met kerst er nauwelijks restaurants open zijn. Is het mogelijk om voor korte tijd ook huis/studio te huren? Met kort bedoel ik een paar dagen?
Vast bedankt
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In San francisco zit je wat de eerste punten betreft natuurlijk wel goed. De meeste mensen die een rondreis doen blijven maar een dag of twee in SF maar je kunt je daar uitstekend langer vermaken.sjah schreef:Ik vertrek aanstaande donderdag 15 december tot 9 januari naar die streek.
Je kunt ook Hwy 1 rijde en Hearst Castle bezoeken en wat Spaanse missieposten (ik ken alleen die in Carmel maar er zijn er meer).
Natuur: Death Valley, Yoshua Tree NP, Grand Canyon. Als de wegen berijdbaar zijn (je hebt wel sneuwkettingen nodig in de auto) zou ik ook naar Yosemite en Sequoia gaan. Tot deze week lag er nog geen sneeuw in Yosemite Valley, maar daar is vandaag verandering in gekomen (zie http://www.yosemite.org/vryos/index.htm). Alle toegangswegen, behalve de Tioga Pass) worden opengehouden, het lijkt me prachtig om daar nu eens te kunnen kijken.
Ik kan me niet voorstellen dat je niet in een restaurant terecht zou kunnen.sjah schreef: Ik zag dat met kerst er nauwelijks restaurants open zijn. Is het mogelijk om voor korte tijd ook huis/studio te huren? Met kort bedoel ik een paar dagen?
Kijk voor kamers met keuken eens bij Extended Stay . Ook aardig is de Orchid Suites in LA, en de Best Western in Millbrae (San Francisco).
Wat je ook kunt doen is een motel nemen met koelkast en magnetron en op je kamer je zelfgekochte maaltijd opeten.
Marianne
Het hotel en eten met kerst heb ik opgelost, we gaan zorgen dat we met kerst in las vegas zijn en daar is alles open. En blijkbaar niet veel vraag want die tijd van het jaar is het er goedkoop.Martin & Marianne schreef:In San francisco zit je wat de eerste punten betreft natuurlijk wel goed. De meeste mensen die een rondreis doen blijven maar een dag of twee in SF maar je kunt je daar uitstekend langer vermaken.sjah schreef:Ik vertrek aanstaande donderdag 15 december tot 9 januari naar die streek.
Je kunt ook Hwy 1 rijde en Hearst Castle bezoeken en wat Spaanse missieposten (ik ken alleen die in Carmel maar er zijn er meer).
Natuur: Death Valley, Yoshua Tree NP, Grand Canyon. Als de wegen berijdbaar zijn (je hebt wel sneuwkettingen nodig in de auto) zou ik ook naar Yosemite en Sequoia gaan. Tot deze week lag er nog geen sneeuw in Yosemite Valley, maar daar is vandaag verandering in gekomen (zie http://www.yosemite.org/vryos/index.htm). Alle toegangswegen, behalve de Tioga Pass) worden opengehouden, het lijkt me prachtig om daar nu eens te kunnen kijken.
Ik kan me niet voorstellen dat je niet in een restaurant terecht zou kunnen.sjah schreef: Ik zag dat met kerst er nauwelijks restaurants open zijn. Is het mogelijk om voor korte tijd ook huis/studio te huren? Met kort bedoel ik een paar dagen?
Kijk voor kamers met keuken eens bij Extended Stay . Ook aardig is de Orchid Suites in LA, en de Best Western in Millbrae (San Francisco).
Wat je ook kunt doen is een motel nemen met koelkast en magnetron en op je kamer je zelfgekochte maaltijd opeten.
Marianne
We verblijven de eerste dagen in san francisco, ik heb daar 3 nachten geboekt. En voor we terugreizen ook nog een nacht.
Liggen er sneeuwkettingen in een huurauto?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
sjah schreef: Het hotel en eten met kerst heb ik opgelost, we gaan zorgen dat we met kerst in las vegas zijn en daar is alles open. En blijkbaar niet veel vraag want die tijd van het jaar is het er goedkoop.
De meeste Amerikanen vieren kerst met hun familie dus kan het wel kloppen dat het niet druk is in LV
We verblijven de eerste dagen in san francisco, ik heb daar 3 nachten geboekt. En voor we terugreizen ook nog een nacht.
Liggen er sneeuwkettingen in een huurauto?
Nee daar zal je om moeten vragen
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht