Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overbezorgd over Death Valley?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Overbezorgd over Death Valley?
Goed dat boonens ook een kanttekening plaatst, altijd goed om alles in perspectief te zetten. Bij mij zit mijn slechte conditie er vooral in dat ik een chronische ziekte heb (ME) waarbij mijn lichaam meer tijd nodig heeft om te herstellen van zware inspanning dan normale mensen. Redelijke stukken wandelen kan dus wel als het maar niet al te intensief is en dat moet in Death Valley wel goed komen. Het andere punt is inderdaad de hitte, daar ben ik als bleekscheet niet goed op gebouwd
We zullen daarom zoveel mogelijk in de ochtend en namiddag plannen en niet uren in de volle zon wandelen.

http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Daar zal je ook op andere locaties rekening mee moeten houden. Het is niet alleen Death Valley waar het warm wordt. Maar algemeen genomen gaat het hier in deze regio om een "droge" warmte die veel beter draaglijk is dan in onze streken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Klopt helemaal marcopstal! Ik zal daarom ook bepaalde mooie wandelingen niet kunnen doen die mij wel heel gaaf lijken, zoals Angels Landing. Ik heb al een aantal mooie minder zware wandelingen genoteerd maar ik hou me graag aanbevolen als er nog tips zijn 

2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Wij vonden aan de linkerkant Death Valley weer uitrijden door de bergen ook best spannend. Je moet best hoog over de bergen heen en dan aan de andere kant de bergen weer af. Met ruim 40 graden op een helling met (ik meende 12%) afdaling. Je moet er voor zorgen dat je niet continue je voet op de rem hebt, dan dan worden je remmen gloeiend heet. Maar je moet juist pompend remmen en zo nu en dan even stoppen in de schaduw om de auto te laten afkoelen. Als je een automaat rijdt, kijk dan of je ook nog handmatig kan schakelen, dan kan de auto ook op de motor afremmen, anders ga je steeds harder en harder naar beneden.
Verder mooi park, niet te lang buiten de auto gaan, goed insmeren en heel veel water mee.
Verder mooi park, niet te lang buiten de auto gaan, goed insmeren en heel veel water mee.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Wij zijn in 2012 in Death Valley geweest dit was ook in September.
Zelf houdt ik ook niet zo van de warmte maar het is op zich wel te doen.
We hebben gewoon lekker rondgereden door het park en geen lange wandelingen gedaan.
Maar alleen de kleine stukjes naar mooi punten in het park.
De meeste dingen kun je aardig dichtbij komen met de auto dus dat is een geluk.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Zelf houdt ik ook niet zo van de warmte maar het is op zich wel te doen.
We hebben gewoon lekker rondgereden door het park en geen lange wandelingen gedaan.
Maar alleen de kleine stukjes naar mooi punten in het park.
De meeste dingen kun je aardig dichtbij komen met de auto dus dat is een geluk.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

2015Camperreis Chicago naar Las Vegas http://janwillemenlouise2015.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 Florida
2012 Westen USA http://janwillemenlouise.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Wij zijn twee weken geleden in Death Valley geweest. Ik vond het fantastisch!
We hebben geen hikes gedaan, alleen korte wandelingen rond de bekende plaatsen (Sand Dunes, Badwater basin, Artists drive, Zabriskie Point). Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de warmte heerlijk vond en wel vond meevallen. Zoals gezegd, we hebben geen hikes gedaan, dus ik weet niet of ik het dan nog zo prettig vind. Wij wonen in het zuiden van Ohio, waar het ook flink warm kan worden met hoge luchtvochtigheid. Ik vond Death Valley beter te verdragen
, terwijl het toch 49C was.
Geen problemen gehad met de auto. We hebben de airco gewoon aan laten staan tijdens het rijden. Ook wij hadden extra water meegenomen, maar gelukkig niet nodig gehad. Bij de autoverhuur waren ze er blij mee, toen we de auto inleverden
We hebben geen hikes gedaan, alleen korte wandelingen rond de bekende plaatsen (Sand Dunes, Badwater basin, Artists drive, Zabriskie Point). Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de warmte heerlijk vond en wel vond meevallen. Zoals gezegd, we hebben geen hikes gedaan, dus ik weet niet of ik het dan nog zo prettig vind. Wij wonen in het zuiden van Ohio, waar het ook flink warm kan worden met hoge luchtvochtigheid. Ik vond Death Valley beter te verdragen

Geen problemen gehad met de auto. We hebben de airco gewoon aan laten staan tijdens het rijden. Ook wij hadden extra water meegenomen, maar gelukkig niet nodig gehad. Bij de autoverhuur waren ze er blij mee, toen we de auto inleverden

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik zou Death Valley niet hebben willen missen ! Schitterend mooi maar inderdaad bloedheet want wij hadden het waanidee dat we daar zouden gaan wandelen totdat .............. we de autodeur opendeden en de hitte voelden, ter plekke hebben we toen besloten om met de auto rond te gaan rijden, wat prima ging. Ook wij hebben gewoon de airco aan gehad en we hadden inderdaad ook heel veel water bij ons, wat we nodig hadden maar niet voor de auto
Ook wij hebben de kleine wandelingen naar de uitzichtpunten gedaan en dat is allemaal goed te doen, je moet gewoon de normale voorzorgsmaatregelen nemen en dan komt het helemaal goed.
Veel plezier en geniet ervan
Groetjes,
Rachel

Veel plezier en geniet ervan

Groetjes,
Rachel
Heimwee naar Amerika !
2012 Zuidwest Amerika
2014 Noordoost Amerika
volgende keer naar Zuidoost, zo snel mogelijk graag ;-)
2012 Zuidwest Amerika
2014 Noordoost Amerika
volgende keer naar Zuidoost, zo snel mogelijk graag ;-)
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Bedankt voor alle reacties, dat neemt toch wel wat angst weg! Het is nu zelfs 1 van de dingen waar ik het meest naar uitkijk, het lijkt me zo bijzonder!
En we zijn er pas eind september, dat zal ook een hele boel schelen.
Vandaag nog precies 5 weken tot de aanvang van onze droomreis

Vandaag nog precies 5 weken tot de aanvang van onze droomreis

2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ga je ook een weblog bij houden tijdens jullie reis?

2015Camperreis Chicago naar Las Vegas http://janwillemenlouise2015.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 Florida
2012 Westen USA http://janwillemenlouise.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Hoi Louise, leuk dat je ernaar vraagt! Ik ga inderdaad ook een blog bijhouden: http://majguy.blogspot.nl/ Er staat nu nog maar 1 berichtje op maar dat zullen er de komende tijd meer worden uiteraard 

2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
- Bushmaster
- Amerika-expert
Misschien nog een tip voor mensen die wel "gekke dingen" willen gaan doen in Death Valley,
er zijn tegenwoordig GPS-trackers/Emergency beacons te huur/koop, welke je in geval van nood kan activeren.
Bij het huren van een jeep bij Farabee's krijg je deze standaard mee.
Nu kan je deze dingen huren,
https://www.lowergear.com/product.php?search=spot
maar kopen is eigenlijk net zo voordelig,
" onclick="window.open(this.href);return false;
er zijn tegenwoordig GPS-trackers/Emergency beacons te huur/koop, welke je in geval van nood kan activeren.
Bij het huren van een jeep bij Farabee's krijg je deze standaard mee.
Nu kan je deze dingen huren,
https://www.lowergear.com/product.php?search=spot
maar kopen is eigenlijk net zo voordelig,
" onclick="window.open(this.href);return false;
- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik ben net terug van 5 weken in de VS, en veel mensen kunnen absoluut niet overweg met rijden in de bergen heb ik gemerkt.Yoshi schreef:Je moet er voor zorgen dat je niet continue je voet op de rem hebt, dan dan worden je remmen gloeiend heet. Maar je moet juist pompend remmen en zo nu en dan even stoppen in de schaduw om de auto te laten afkoelen. Als je een automaat rijdt, kijk dan of je ook nog handmatig kan schakelen, dan kan de auto ook op de motor afremmen, anders ga je steeds harder en harder naar beneden.
.
Om de haverklap zag je de remlampen aangaan bij velen, soms branden ze zelfs de gehele weg naar beneden: continu hebben ze de voet op de rem dus.
Even de auto uit laten rollen is er niet bij, van afremmen op de motor hebben de meeste nog nooit gehoord zo te zien.
(Terugschakelen bij de automaat dus)
Ik denk dat ik maar een handel in remblokken en schijven begin in de VS, gouden handel lijkt mij

Crisis ? What Crisis ?
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Maak je geen zorgen! Ik sluit me aan bij de tips die hiervoor allemaal gegeven zijn. Water. Vooral water! Inderdaad, minimaal vier liter per persoon, mocht er dan wat gebeuren dan heb je altijd genoeg water. Ik heb zelfs hartje zomer offroad gereden in Death Valley en kwam onderweg geen mens tegen. Ook toen was ik niet bang, want ik had genoeg water bij me, dat is écht het allerbelangrijkste!
2010: Florida
2012: Zuidwesten
2013: Las Vegas
2014: Utah & Colorado
2015: Gepland: van New York naar Miami
2012: Zuidwesten
2013: Las Vegas
2014: Utah & Colorado
2015: Gepland: van New York naar Miami
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Wij hebben destijds Death Valley in juli bezocht. 't Was er wel heet, maar in Arizona tegen de Mexicaanse grens aan was het nog veel heter! We hadden overigens geen airconditioner in de motorhome. Ik weet niet of die flesjes water wel zo handig zijn. Ik geef voorkeur aan de 1-gallon containers - die zijn ook overal te koop. Het voordeel is dat je ze gemakkelijk kan bijvullen.
Overigens lopen mensen hier rond met speciale "water bottles" die gemakkelijk in de houders in de auto's passen en ook een rietje hebben om er gemakkelijker uit te kunnen drinken tijdens het rijden.
Voorbeeld: http://shop.camelbak.com/bottles/water- ... door/l/201

(Let er wel op dat sommige van deze flessen onderaan te breed zijn voor de houders in auto's.)
PS
Amerikanen zijn gek op ijsblokjes in hun drinken/water. Dat is echter geen goed idee als het heet is.
Overigens lopen mensen hier rond met speciale "water bottles" die gemakkelijk in de houders in de auto's passen en ook een rietje hebben om er gemakkelijker uit te kunnen drinken tijdens het rijden.
Voorbeeld: http://shop.camelbak.com/bottles/water- ... door/l/201
(Let er wel op dat sommige van deze flessen onderaan te breed zijn voor de houders in auto's.)
PS
Amerikanen zijn gek op ijsblokjes in hun drinken/water. Dat is echter geen goed idee als het heet is.
- Nieka
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij waren enkele dagen geleden nog in Death Valley en het was er inderdaad warm, maar toch een prachtige ervaring. Geen wandelingen gedaan, enkel snel even de auto uit aan Sand Dunes, Devils Golf Course en Badwater. Artist Drive gereden en Zibriskie Point de zonsondergang gezien.
Het water van het zwembad is inderdaad weinig verfrissend te noemen maar 's morgens om 7u30 ontbijten aan het zwembad was toch ook weer een unieke belevenis.
Wij kwamen ook via de Oostkant, dus hadden de lange afdaling. Inderdaad aan te raden om hier handmatig te rijden (al moet je dit ook gewoon worden!) om je remmen te ontlasten.
De klim naar Dante's View viel heel goed mee.
De enige DON'T is het buffet in Furnance Creek Inn, schandalig duur, weinig keuze en dan alleen nog van de dingen die niet op waren want aanvullen kennen ze blijkbaar niet. Van heel onze reis nergens zo slecht gegeten als daar!
Het water van het zwembad is inderdaad weinig verfrissend te noemen maar 's morgens om 7u30 ontbijten aan het zwembad was toch ook weer een unieke belevenis.

Wij kwamen ook via de Oostkant, dus hadden de lange afdaling. Inderdaad aan te raden om hier handmatig te rijden (al moet je dit ook gewoon worden!) om je remmen te ontlasten.
De klim naar Dante's View viel heel goed mee.
De enige DON'T is het buffet in Furnance Creek Inn, schandalig duur, weinig keuze en dan alleen nog van de dingen die niet op waren want aanvullen kennen ze blijkbaar niet. Van heel onze reis nergens zo slecht gegeten als daar!
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Afgelopen zondag is de laagste temperatuur ooit gemeten op 3 augustus. Het was er ronduit 'koud' met 31,7 Celsius... Voorheen lag het record voor deze datum op 40 Celsius, gemeten in 1945. De gemiddelde temperatuur voor begin augustus is ongeveer 47 Celsius.
http://www.washingtonpost.com/blogs/cap ... on-sunday/
Ook de rest van de week is het kouder dan normaal met temperaturen rond 42 C. Volgende week zal de temperatuur weer rond het gemiddelde liggen (45-48 C).
http://www.washingtonpost.com/blogs/cap ... on-sunday/
Ook de rest van de week is het kouder dan normaal met temperaturen rond 42 C. Volgende week zal de temperatuur weer rond het gemiddelde liggen (45-48 C).
Nu we het hier over Death Valley hebben stel ik mijn vraag maar hier.
Is Death Valley goed te doen met een camper omstreeks half juni.
Heb de camper bij El Monte gehuurd dus mag op eigen risco door Death Valley.
Is dit te doen of toch maar niet.
Wat zijn jullie ervaringen.
André
Is Death Valley goed te doen met een camper omstreeks half juni.
Heb de camper bij El Monte gehuurd dus mag op eigen risco door Death Valley.
Is dit te doen of toch maar niet.
Wat zijn jullie ervaringen.
André
- Bushmaster
- Amerika-expert
ik zou toch heel voorzichtig zijn, ik heb de bepaling van El Monte er even bij gezocht.
Die eventuele towing zal best duur zijn maar kom je wel over heen.
"fully responsible for all mechanical problems" is wel een beetje een blanco cheque die je dan af geeft.
Die eventuele towing zal best duur zijn maar kom je wel over heen.
"fully responsible for all mechanical problems" is wel een beetje een blanco cheque die je dan af geeft.
Death Valley: Due to extreme temperatures, traveling in or traversing Death Valley is not permitted in July and August. In May, June and September travel is permitted, however, customer is fully responsible for all mechanical problems and/or towing or vehicle recovery costs. Ground temperatures can reach 140º F or 60º -
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Soms toch ook wat overdreven. Als je je beperkt tot de gemakkelijk bereikbare plekken en er gewoon doorheen rijdt voor de rest zie ik niet direct in wat het probleem kan zijn. Als je in de regio Kingman - Phoenix - Palm Springs komt heb je temperaturen die helemaal niet zo ver van deze van Death Valley afzitten en daar kraait geen haan naar.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
- Dbacks2
- Amerikakenner
Tja... wat zal ik ervan zeggen...Amerikanen houden van een clausule voor dit en voor dat. Waarschijnlijk staat dit ook in het contract van heel veel huurauto's en wordt die ene die het opgeeft toch gewoon wel opgehaald. Maar als er andere auto's stilstaan, of te weinig mensen beschikbaar.. of of of... dat zijn ze dus wel ingedekt. Vergeet ook niet dat je misschien wel een aantal uur enkele reis van een sleepwagen weg kunt zijn...
Probleem is dat de meeste Nederlanders geen idee hebben van de ruimte die hier is en van hoeveel meer natuur er is om rekening mee te houden. In Nederland kun je redelijk stom zijn en het overleven, hier zijn kleine foutjes soms minder handig.
Vergeten water/drinken mee te nemen is in bevolkt gebied soms al een echte blunder, maar in Death Valley kan het een ramp zijn. Niet alleen als je auto het begeeft maar ook mocht het weer omslaan. Neem een half uur, dat is in NL kans zat om 100 schuilplaatsen te vinden (zelfs lopend op welke snelweg dan ook heb je binnen een half uur hulp), maar in de woestijn kan je uitzicht wel een paar uur achter elkaar hetzelfde zijn! Dan zegt dat half uur niets meer.
Ook het rijden in de bergen, wat eerder al genoemd werd... 'men' denkt dat Death Valley een woestijn is: plat en vol zand... nou niet dus, weet hoe je moet rijden om je voertuig heel te houden!
En weet ook dat je wellicht zonder de luxe airco moet omdat je auto het misschien niet aankan tijdens het klimmen.
En Marcopstal, in Phoenix heb je wel degelijk heat warnings en gaan er shelters open om de mensen tegen het weer in bescherming te nemen hoor. Dat de hele omgeving toegerust is op het weer wil niet zeggen dat degenen die geen huis hebben buiten ook maar kunnen overleven. In Nederland wordt je beschermd bij extreme kou .. in Phoenix bij extreme hitte. En daarbij, het gemiddelde aantal dagen boven de 110 F is 11 per jaar (in Phoenix)! Dat is een heel verschil met Death Valley waar de GEMIDDELDE temp. in juli 116 is.
Ik zou niet overbezorgd zijn over Death Valley... maar als je niet 'gewoon' bezorgd bent, dan ben je misschien wel een beetje roekeloos bezig.
Probleem is dat de meeste Nederlanders geen idee hebben van de ruimte die hier is en van hoeveel meer natuur er is om rekening mee te houden. In Nederland kun je redelijk stom zijn en het overleven, hier zijn kleine foutjes soms minder handig.
Vergeten water/drinken mee te nemen is in bevolkt gebied soms al een echte blunder, maar in Death Valley kan het een ramp zijn. Niet alleen als je auto het begeeft maar ook mocht het weer omslaan. Neem een half uur, dat is in NL kans zat om 100 schuilplaatsen te vinden (zelfs lopend op welke snelweg dan ook heb je binnen een half uur hulp), maar in de woestijn kan je uitzicht wel een paar uur achter elkaar hetzelfde zijn! Dan zegt dat half uur niets meer.
Ook het rijden in de bergen, wat eerder al genoemd werd... 'men' denkt dat Death Valley een woestijn is: plat en vol zand... nou niet dus, weet hoe je moet rijden om je voertuig heel te houden!
En weet ook dat je wellicht zonder de luxe airco moet omdat je auto het misschien niet aankan tijdens het klimmen.
En Marcopstal, in Phoenix heb je wel degelijk heat warnings en gaan er shelters open om de mensen tegen het weer in bescherming te nemen hoor. Dat de hele omgeving toegerust is op het weer wil niet zeggen dat degenen die geen huis hebben buiten ook maar kunnen overleven. In Nederland wordt je beschermd bij extreme kou .. in Phoenix bij extreme hitte. En daarbij, het gemiddelde aantal dagen boven de 110 F is 11 per jaar (in Phoenix)! Dat is een heel verschil met Death Valley waar de GEMIDDELDE temp. in juli 116 is.
Ik zou niet overbezorgd zijn over Death Valley... maar als je niet 'gewoon' bezorgd bent, dan ben je misschien wel een beetje roekeloos bezig.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1843 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 12 Reacties