Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Whale Watch
- Ines
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Whale Watch
Ik ben van plan om een reisje te doen naar het westen van Amerika en ik vraag me af op welke plaats je het beste een whale watch tour kan doen. Ik zou van San Francisco via Highway 1 (Monterey) naar Los Angeles en dan naar San Diego gaan.
Groetjes
Ines
Groetjes
Ines
2014: New York & Washington D.C.
2016: Zuidwesten
2017: Rondje Denver
Reisverslagen: https://tonyenines.wordpress.com/
2016: Zuidwesten
2017: Rondje Denver
Reisverslagen: https://tonyenines.wordpress.com/
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Whale Watch
Monterey heeft verschillende aanbieders, en anders bij Los Angeles bij Dana Point Captain Dave's Dolphin and Whale Safari.
We deden het bij Princes Monterey Whale Whatch. Hele mooie ervaring met veel wildlife. Kost je ongeveer $40 en 3/4 uur aan tijd.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- bedeve
- Amerika-expert
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Pas geleden een whalewatch tour gemaakt met de princess of Monterey. Wat een geweldige ervaring, zeker 5 bultruggen gezien die op jacht waren samen met 100en zeeleeuwen. Dit alles zagen we vanaf zeer dichtbij. (voor foto's zie mijn blog in onderschrift)
We hebben deze reis ook een stop in Moss Landing gemaakt en daar met locals gesproken die vertelden dat je daar dikwijls whales vanaf t strand kan zien, je kan vanaf daar ook whale watch tours doen.
We hebben deze reis ook een stop in Moss Landing gemaakt en daar met locals gesproken die vertelden dat je daar dikwijls whales vanaf t strand kan zien, je kan vanaf daar ook whale watch tours doen.
http://jessicasophiaabdelkader.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Grappig, dat filmpje heb ik gezien van die bultruggen met die zeeleeuwen op de facebook pagina van Princess of Monterey. Scheen nogal uitzonderlijk te zijn. Kwam vanwege de enorme hoeveelheid ansjovis die op dat moment voor de kust zwom.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik mis geloof ik toch een onderschrift en blog....jessicaenfam schreef:(voor foto's zie mijn blog in onderschrift)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 12
t onderschrift staat er weer bij
http://jessicasophiaabdelkader.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wij hebben afgelopen maandagmiddag de tour in San Diego gedaan die Bedeve@ noemt, met groupon.
8 Blauwe vinvissen (20 meter grote walvissen) en vele dolfijnen gezien. We hebben hiervoor gekozen boven Monterey e.d.omdat het daar rustiger was op zee, en we ook met shirt en korte broek de zee op konden, en in Monterey moet je warm gekleed zijn. Ik zou het zo weer doen voor die $20,00! Je hebt in het Noorden meer bultruggen en volgens onze gids moet je ze eigenlijk allebei doen
8 Blauwe vinvissen (20 meter grote walvissen) en vele dolfijnen gezien. We hebben hiervoor gekozen boven Monterey e.d.omdat het daar rustiger was op zee, en we ook met shirt en korte broek de zee op konden, en in Monterey moet je warm gekleed zijn. Ik zou het zo weer doen voor die $20,00! Je hebt in het Noorden meer bultruggen en volgens onze gids moet je ze eigenlijk allebei doen

- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
@toetjero: goed te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben. Wij hebben enorm genoten van onze whale watch bij Moss Landing met Sancutary Cruises, maar inderdaad, broeken en truien zijn geen luxe. Zeker niet toen wij er waren. De zee was ook behoorlijk ruig, maar toch een geweldige ervaring van een moeder bultrug met kalf bijna onder de boot. Ik zou het zo weer doen. Iemand aan boord zei: "These are the best $ 50,- spent ever."
Ik heb overigens gelezen dat "die hard whale watchers" uit Alaska het zelfs bij Moss Landing mooier/beter vinden. Ik heb geen ervaring met Alaska (helaas. Alleen met de Middellandse Zee, waar tot onze verrassing ook walvissen van 20 m. lang wonen), dus daar kan ik niets van zeggen.
Veel plezier nog.
Ik heb overigens gelezen dat "die hard whale watchers" uit Alaska het zelfs bij Moss Landing mooier/beter vinden. Ik heb geen ervaring met Alaska (helaas. Alleen met de Middellandse Zee, waar tot onze verrassing ook walvissen van 20 m. lang wonen), dus daar kan ik niets van zeggen.
Veel plezier nog.
- Ingrid1958
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Net ook de aanbieding van groupon whale watching gekocht in San Diego, in de hoo p dat we nu wel walvissen gaan zien, buiten dolfijnen en zeehonden en pelikanen (ook leuk hoor) Vorige keer was ik er in november, en heb ik er helaas geen gezien. Nu dus een nieuwe poging.

1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
- goldenhills
- Amerika-expert
Moss Landing is inderdaad een goede optie, en het beste gelegen om kans te maken walvissen e.d. te zien. Makkelijk parkeren ook. Er zit momenteel erg veel sardine in Monterey Bay, dus alles wat dat eet ook!
- bedeve
- Amerika-expert
Maar zie er maar eens in noordelijke richting weer weg te komen !goldenhills schreef:Moss Landing ;Makkelijk parkeren ook.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Ongeveer 3 weken geleden gevaren met Blue Ocean in Moss Landing. Meer dan 50 bultruggen gezien. Volop spektakel!
2009 New York - 2011 Roadtrip Florida - 2013 Kansas/Missouri - 2013 Roadtrip Oostkust
2014 Hawaï - 2014 Roadtrip Westkust - 2015 Roadtrip Noordoost/Canada
2016 Roadtrip West - 2017 Roadtrip Midwest - 2018 Roadtrip Zuidwest Canada
2014 Hawaï - 2014 Roadtrip Westkust - 2015 Roadtrip Noordoost/Canada
2016 Roadtrip West - 2017 Roadtrip Midwest - 2018 Roadtrip Zuidwest Canada
Mocht je in een kano willen whale whatchen....dan kun je wel eens heel dichtbij komen. Leuk filmpje inclusief Amerikaans enthousiasme. Dit is overigens in de Monterey Bay een paar weken terug.
[youtube]SJzBdeW4K5M[/youtube]
[youtube]SJzBdeW4K5M[/youtube]
Groetjes,
Daniel
Daniel
- bedeve
- Amerika-expert
Met op de achtergrond de schoorsteenpijpen van Moss Landing als baken .
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Leuk filmpje. Zo dichtbij hoeft voor mij nou ook weer niet.
In dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=9xLvqf6uVGU spreekt Giancarlo, die de foto gemaakt heeft. Hij was onze gids toen wij met Sanctuary Cruises meegingen op 21 juni jl. Leuke vent. Kan leuk vertellen en heeft veel verstand van zaken. Is ook goed met mensen overigens. Toen wel walvissen heel dichtbij gezien, maar gelukkig is hun boot wat groter dan een kayak
In dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=9xLvqf6uVGU spreekt Giancarlo, die de foto gemaakt heeft. Hij was onze gids toen wij met Sanctuary Cruises meegingen op 21 juni jl. Leuke vent. Kan leuk vertellen en heeft veel verstand van zaken. Is ook goed met mensen overigens. Toen wel walvissen heel dichtbij gezien, maar gelukkig is hun boot wat groter dan een kayak

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wij willen in juli 2017 ook graag whale watchen.
Welke tijdstip geeft meeste kans om veel te zien: ochtend, middag of avond?
En raden jullie Monterey of Moss Landing aan?
Misschien tevens kijken wat beste is als overnachtingsplaats.
We willen van San Francisco naar San Diego (doen geen LA, dat hebben we 2 jaar geleden al gedaan) met 3 tussenstops.
Ik had eigenlijk het plan sowieso een stop in Pismo Beach te doen omdat we daar 2 jaar geleden zo'n super hotel op een mooi plekje hadden, maar als ik zie dat die (en andere mooie hotels daar aan het strand) nu 290 euro kosten voor een nacht, dan wordt het toch een ander plaatsje vrees ik.
Kunnen jullie me helpen met een mooie verdeling van de route SF-SD? rekening houdend met het whale watchen.
Welke tijdstip geeft meeste kans om veel te zien: ochtend, middag of avond?
En raden jullie Monterey of Moss Landing aan?
Misschien tevens kijken wat beste is als overnachtingsplaats.
We willen van San Francisco naar San Diego (doen geen LA, dat hebben we 2 jaar geleden al gedaan) met 3 tussenstops.
Ik had eigenlijk het plan sowieso een stop in Pismo Beach te doen omdat we daar 2 jaar geleden zo'n super hotel op een mooi plekje hadden, maar als ik zie dat die (en andere mooie hotels daar aan het strand) nu 290 euro kosten voor een nacht, dan wordt het toch een ander plaatsje vrees ik.
Kunnen jullie me helpen met een mooie verdeling van de route SF-SD? rekening houdend met het whale watchen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 5332 Weergaves
-
Laatste bericht door laanvdj
-
- 4 Reacties