Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Secret Spire of Death Horse State Park
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Secret Spire of Death Horse State Park
Beste,
We hebben in Canyonlans nog tijd over, maar ik ben aan het twijfelen tss Secret Spire en Death Horse State Park.
Wat raden jullie aan?
Die dag doen we Corona Arch, Mesa Arch, Green River Overlook, Grand View Point,...
Tijdens onze reis zien we ook Horseshoe Bend & Goosenecks wat een klein beetje te vergelijken valt met DHSP.
Groeten,
Tom
We hebben in Canyonlans nog tijd over, maar ik ben aan het twijfelen tss Secret Spire en Death Horse State Park.
Wat raden jullie aan?
Die dag doen we Corona Arch, Mesa Arch, Green River Overlook, Grand View Point,...
Tijdens onze reis zien we ook Horseshoe Bend & Goosenecks wat een klein beetje te vergelijken valt met DHSP.
Groeten,
Tom
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Re: Secret Spire of Death Horse State Park
Het zijn allebei mooie bestemmingen, dus je zit sowieso goed, wat je ook kiest! Het zijn wel twee heel verschillende plekken, Secret Spire ligt eenzaam in het achterland terwijl Dead Horse Point erg toeristisch is. Houd je van het alleen-op-de-wereld gevoel, dan lijkt Secret Spire me de beste keuze. Ook al omdat je met Goosenecks en Horseshoe Bend al meer gelijksoortige uitkijkpunten kunt zien. Maar houd er wel rekening mee dat de route naar Secret Spire lang is en veel tijd in beslag neemt. Wij zijn er enkele andere mensen tegengekomen, maar de kans is groot dat je onderweg helemaal niemand zal zien.
Je kan de beslissing natuurlijk uitstellen tot het moment dat je daadwerkelijk daar bent, als je ruim in de tijd zit kan je voor Secret Spire kiezen, maar als de tijd wat krapper uitvalt lijkt Dead Horse Point me de betere keuze.
Je kan de beslissing natuurlijk uitstellen tot het moment dat je daadwerkelijk daar bent, als je ruim in de tijd zit kan je voor Secret Spire kiezen, maar als de tijd wat krapper uitvalt lijkt Dead Horse Point me de betere keuze.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Henriëtte,
Ik ben ook van plan de Secret Spire te gaan bezoeken. Heb je wat meer info over de bereikbaarheid? Je zegt dat de route erheen veel tijd in beslag neemt: hoezo, en weet je nog hoe lang jullie er over deden om vanuit Moab daar te komen? En is het noodzakelijk een high clearance voertuig te hebben? Of volstaat een standaard auto ook voor het dirt road gedeelte?
Ik ben ook van plan de Secret Spire te gaan bezoeken. Heb je wat meer info over de bereikbaarheid? Je zegt dat de route erheen veel tijd in beslag neemt: hoezo, en weet je nog hoe lang jullie er over deden om vanuit Moab daar te komen? En is het noodzakelijk een high clearance voertuig te hebben? Of volstaat een standaard auto ook voor het dirt road gedeelte?
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
op onze blog vind je info/foto's/route/video's over de Secret Spire : Kalaman's Travelblog April 2013: 07 april - Moab : Secret Spire, Spring Canyon Bottom, Shafer Trail, Potash Road
Een high clearance is absoluut noodzakelijk. En dan bedoel ik een échte HC en geen gewone standaard SUV. Wij hebben de route gereden met een Jeep 4x4 die we voor 1 dag huurden in Moab.
Een high clearance is absoluut noodzakelijk. En dan bedoel ik een échte HC en geen gewone standaard SUV. Wij hebben de route gereden met een Jeep 4x4 die we voor 1 dag huurden in Moab.
-
- Amerikakenner
Thanks Kalaman, HC lijkt me inderdaad noodzakelijk.
Weet je nog wat jullie ongeveer betaald hebben voor 1 dag Jeep huur?
Weet je nog wat jullie ongeveer betaald hebben voor 1 dag Jeep huur?
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
wij hebben toen gehuurd bij Canyonlands Jeep Rentals en ik zie dat het nu 175$/dag is : Canyonlands
-
- Amerikakenner
Ja die zag ik ook al, hoopte op een tip voor iets goedkopers 

- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Wij hebben destijds niet vastgelegd hoe lang we over de route hebben gedaan, de enkele afstand vanaf Moab bedraagt zo'n 30 mijl waarvan zo'n 10 mijl bestaat uit gravel en zand. We hebben geen speciale Jeep gehuurd, de route was met onze normale SUV prima te doen (wel met high clearance, uiteraard). Het allerlaatste stukje hebben we niet gereden, daar was onze high clearance niet voldoende. Maar het is dan maar een paar minuten extra lopen, dus dat was geen probleem.thebruins schreef:Henriëtte,
Op onze site kan je de routebeschrijving vinden (onder het kopje 'bezienswaardigheden', bij Utah). En natuurlijk ook ons reisverslag (2012, dag 4).
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
ik heb het nog eens nagekeken en wij hebben er ongeveer 1u30 over gedaan, vanaf Moab. Onderweg wel enkele keren gestopt.
Zoals Henriëtte zegt kan je ook een stukje vóór SP stoppen en de rest te voet gaan. Dan kan je het doen met een SUV High Clearance. Vermits wij echter een Jeep hadden zijn we er tot helemaal bij gereden, over de bijzonder slechte slickrock.
Hier vind je de route in .gpx en .kml formaat : Moab-Secret Spire
Zoals Henriëtte zegt kan je ook een stukje vóór SP stoppen en de rest te voet gaan. Dan kan je het doen met een SUV High Clearance. Vermits wij echter een Jeep hadden zijn we er tot helemaal bij gereden, over de bijzonder slechte slickrock.
Hier vind je de route in .gpx en .kml formaat : Moab-Secret Spire
-
- Amerikakenner
Ok, beiden bedankt voor de info & GPX! Handig!
Ik ga het proberen in september

Ik ga het proberen in september

Vanaf de dirt road kun je links SS al zien liggen.
Daar kun je parkeren en de laatste honderden meters lopen.
Ik had de auto zodanig naast de dirt road op een hoger stuk rots geplaatst zodat ik die ook vanaf SS goed kon zien staan.
Iets verder dan de plek waar je de dirt road verlaat (of parkeert) is nog een arch waar je op kunt staan.
En zeer nabij SS is nog een veel kleinere arch.
Ik ben vanaf SS nog een stuk langs de rim doorgelopen (niet geschikt voor mensen met hoogtevrees...). Mooie uitzichten over de vallei en alcoven die hoog in de mesa zitten.
Johan
Daar kun je parkeren en de laatste honderden meters lopen.
Ik had de auto zodanig naast de dirt road op een hoger stuk rots geplaatst zodat ik die ook vanaf SS goed kon zien staan.
Iets verder dan de plek waar je de dirt road verlaat (of parkeert) is nog een arch waar je op kunt staan.
En zeer nabij SS is nog een veel kleinere arch.
Ik ben vanaf SS nog een stuk langs de rim doorgelopen (niet geschikt voor mensen met hoogtevrees...). Mooie uitzichten over de vallei en alcoven die hoog in de mesa zitten.
Johan
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Voor alle duidelijkheid: het betreft Dead Horse Point State Park.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Hoi,
Ik zou voor Death horse state park gaan. Adembenemend uitzicht en zo prachtig. Betaal je wel 8 dollar voor.
Ik zou voor Death horse state park gaan. Adembenemend uitzicht en zo prachtig. Betaal je wel 8 dollar voor.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1209 Weergaves
-
Laatste bericht door Berry
-
- 1 Reacties