Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dagindeling LA is dit haalbaar?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
krommenie075
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Dagindeling LA is dit haalbaar?

Bericht door krommenie075 »

Nog een weekje en dan gaan ook wij voor het eerst naar Amerika .
De meeste dingen hebben we al op papier staan alleen zijn we ook nog 2 nachten in La
We willen daar wat dingen doen alleen vragen we ons af of dit te doen is allemaal op 1 dag.
We komen s' ochtends uit Santa Barbara vandaan dan willen we richting Malibu rijden om daar te kijken dan door richting Beverly hills , Hollywood boulavard , Rodeo drive , Insdale drive voor het Hollywood sign dan naar het hotel (sportsmen lodge) de spullen droppen en dan s' avonds rond etenstijd naar Santa monica is dit teveel voor 1 dag of is dit wel goed te doen?
Voor de volgende dag tweifelen we of naar Disneyland moeten gaan of Universal studio's ook heb ik gelezen over whale watching in La is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken alvast bedankt
Afbeelding
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: dagindeling La is dit haalbaar?

Bericht door Mrvanilla »

Dat lijkt me wel mogelijk hoor. het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe lang je overal blijft. Ik zou lekker vroeg vertrekken vanuit SB, want naar Beverly Hills is al een goede drie uur (inc Malibu). Je zou Malibu kunnen laten schieten, als je ook naar Venice en Santa Monica Beach gaat. Verder zou je (denk dat je dat wel haalt) Griffith Observatory nog kunnen toevoegen. Hier heb je een prachtig vergezicht over LA.

Qua pretparken heb ik geen idee, niet zo mijn ding.

Ik heb nog van weinig mensen gehoord dat ze gingen whale watchen vanuit LA, maar het zal vast wel kunnen. Vergeet overigens niet dat dat best veel tijd in beslag neemt (3-4 uur).
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Dagindeling LA is dit haalbaar?

Bericht door Martin & Marianne »

In Malibu is niet zo veel te zien, waarom dan niet meteen naar Santa Monica? Huur fietsen en fiets langs het strand naar Venice Beach.
Als je in LA overnacht lijkt het me niet handig om naar Disneyland te gaan, dan had je beter een hotel in Anaheim kunnen nemen. JE zit vlakbij Universal, lijkt me ideaal. En als je tijd wilt hebben voor andere dingen zou je ook een tour bij Warner Bros kunnen doen in plaats van Universal Studios.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Aan Malibu is op zich inderdaad niet zo veel te zien. Als je via de kustroute komt kom je automatisch in Santa Monica uit. Als je onderweg niet stopt is dat haalbaar in minder dan 2 uur.

Vanuit Santa Monica is het over de Santa Monica Boulevard in principe een 20 min tot Beverly Hills en 30 min tot Hollywood, doch het verkeer kan aardig wat roet in het eten gooien waardoor je over dit traject 2 uur doet.

Ik stel me dan ook wel vragen bij het idee om vanaf de kust richting Hollywood te gaan, vervolgens terug naar Santa Monica om dan terug in Hollywood te eindigen. Ik zou eerder bij aankomst Santa Monica en Venice Beach doen, vervolgens naar Beverly Hills en Hollywood gaan en gewoon in Hollywood 's avonds iets eten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Careca
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Careca »

Wij zaten 3 weken gelden nog in LA voor 3 dagen. Op één dag kan je (op voorwaarde dat je vroeg vertrekt vanuit Santa Barbara) gerust Beverly Hills, Rodeo Drive, Hollywood Boulevard, Sunset Boulevard en het Hollywood Sign bezoeken (eventueel in de hills rijden). De volgende dag zou je dan naar Universal kunnen gaan. In het park is er een leuke tour langs filmdecors etc... Zo hebben wij het toch gedaan.
2009 New York - 2011 Roadtrip Florida - 2013 Kansas/Missouri - 2013 Roadtrip Oostkust
2014 Hawaï - 2014 Roadtrip Westkust - 2015 Roadtrip Noordoost/Canada
2016 Roadtrip West - 2017 Roadtrip Midwest - 2018 Roadtrip Zuidwest Canada
krommenie075
Amerika-newbie

Bedankt voor de tips we zijn weer wat wijzer we gaan waarschijnlijk die studio tours laten vallen, die fietsen huren is zker een goed idee en we gaan waarschijnlijk kijken of een whale watch kunnen doen vanuit marina del rey
Afbeelding
Richelle
Amerika-ontdekker

Bericht door Richelle »

Inderdaad rekening houden met het verkeer! Wij hebben over een stuk van 20 minuten anderhalf uur gedaan. Even snel ergens heen is er niet bij:P
dhg2000
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

De planning is erg goed te doen en je hebt voldoende tijd om overal te kijken.
Ik vond Universal Studios Hollywood een erg mooi park, maar de sfeer in Disneyland is veel mooier. Het ligt er een beetje aan waar je voorkeur naar uit gaat.
Bennyd
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Bennyd »

Vergeet het Getty Museum niet als je in LA bent....zeeeeeker de moeite. Nu zou je kunnen zeggen dat een museum bezoek niet aan jou besteed is maar alleen er rond lopen en genieten van het uitzicht over de stad en Berverly Hiils houdt je al zeker een halve dag bezig... :thumbup:
krommenie075
Amerika-newbie

Ja het getty center stond bij ons op de lijst al tweifelgeval maar mischien moeten we er toch maar een gaan kijken als we er zijn
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer