Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
ervaringen met vakantiehuis(je)
ervaringen met vakantiehuis(je)
Ik ben op zoek naar mensen die al eens een vakantiehuis(je) in L.A. hebben gehuurd. Volgend jaar zomer willen wij (gezin met 2 tiener dochters) een aantal dagen in L.A. doorbrengen, en een eigen huis lijkt mij relaxter dan een hotel. Maar hoe betrouwbaar zijn de websites die je op Google vindt. Vandaar mijn vraag naar ervaringen.
Re: ervaringen met vakantiehuis(je)
Hoi Pauline,
Je zou eens naar de site http://www.airbnb.com kunnen kijken.
Eigenaars worden gescreend en vaak hebben ze recensies van vorige huurders. Tevens hebben de huisjes/verhuurders die actief zijn een referent die je kan raadplegen.
Je zou eens naar de site http://www.airbnb.com kunnen kijken.
Eigenaars worden gescreend en vaak hebben ze recensies van vorige huurders. Tevens hebben de huisjes/verhuurders die actief zijn een referent die je kan raadplegen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik heb voor onze vakantie in september ook een Airbnb huis/appartement geboekt in San Francisco en LA.
Ben benieuwd of het gaat meevallen
Ben benieuwd of het gaat meevallen

Hier ook een fan van Airbnb! Wij boekten via deze site een appartement in LA en een studio in Santa Rosa (Sonoma Valley) voor september. Maar hiervoor ook al gebruikt voor Berlijn en Stockholm, en is twee keer reuzegoed meegevallen! Alle recensies doornemen, en dan komt dat wel goed 

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
En nog zo'n airbnb fan. Wij hadden in San Francisco dit appartement, wat met 2 tieners te doen was (eentje sliep er op de bank).
In LA koos ik voor dit huis in Redondo Beach.. Ze hebben 2 appartementen op Airbnb staan, deze net wat ruimere staat op VRBO. Dat is, zonder files, 40 minuten vanaf downtown LA, met files kan het zomaar 1 a 2 uur duren. Het voordeel: Redondo vond ik relaxt, het huisje is sfeervol, van alle gemakken voorzien, zo'n 100 jaar oud en ligt een blok van het strand af. Bovendien hadden de pubers hier meer privacy.
Dus ja, het huren via VRBO en AirBnB is ons zo goed bevallen dat ik dat voor volgend jaar ook weer vaker ga doen. Ik kijk vooral op airbnb, vrbo en homeaway, omdat dat sites zijn waar bezoekers hun mening achteraf kunnen geven. Waar ik op let zijn het aantal reviews en of ze een beetje reeel zijn, dus niet alleen alles wordt opgehemeld. Ik probeer bovendien het adres te matchen in Google Streetview (of in elk geval de buurt) en de naam van de verhuurder te achterhalen en die even "langs" Google, Facebook en Linkedin te halen.
In LA koos ik voor dit huis in Redondo Beach.. Ze hebben 2 appartementen op Airbnb staan, deze net wat ruimere staat op VRBO. Dat is, zonder files, 40 minuten vanaf downtown LA, met files kan het zomaar 1 a 2 uur duren. Het voordeel: Redondo vond ik relaxt, het huisje is sfeervol, van alle gemakken voorzien, zo'n 100 jaar oud en ligt een blok van het strand af. Bovendien hadden de pubers hier meer privacy.
Dus ja, het huren via VRBO en AirBnB is ons zo goed bevallen dat ik dat voor volgend jaar ook weer vaker ga doen. Ik kijk vooral op airbnb, vrbo en homeaway, omdat dat sites zijn waar bezoekers hun mening achteraf kunnen geven. Waar ik op let zijn het aantal reviews en of ze een beetje reeel zijn, dus niet alleen alles wordt opgehemeld. Ik probeer bovendien het adres te matchen in Google Streetview (of in elk geval de buurt) en de naam van de verhuurder te achterhalen en die even "langs" Google, Facebook en Linkedin te halen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij hebben in 2011 een week een huis gehuurd in Carmel en ook nog een week in Santa Barbara via http://www.homeaway.com/
Dat is ons eigenlijk enorm goed bevallen en heel relaxed. Het is elke middag of avond een beetje thuis komen met in ons geval een tuintje, bbq en dergelijke. Ik zou het zo weer doen.
Dat is ons eigenlijk enorm goed bevallen en heel relaxed. Het is elke middag of avond een beetje thuis komen met in ons geval een tuintje, bbq en dergelijke. Ik zou het zo weer doen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij zijn net terug van onze geweldige reis door het westen. Ook wij hebben twee kinderen en wilden een huis huren in LA en LV. Via home away hebben wij twee prachtige huizen gehuurd, met zwembad dus heerlijk om even bij te komen.
De huizen waren echt super, van alle gemakken voorzien en een goede uitvalsbasis voor de trio's door LA en LV
De huizen waren echt super, van alle gemakken voorzien en een goede uitvalsbasis voor de trio's door LA en LV
Marisje@ Wil je de link erbij zetten, dan kunnen anderen daar ook weer profijt van hebben op dit forum.
- theborgh
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Zoals toetjero zegt, deel de link en ervaring, ook wij zijn weer op zoek. Deze keer LA, SF en NY. Sacremento en Nappa staan ook op de route. Onze airbnb die we haddenin in NY is helaas niet meer.
Wij hebben via Airbnb volgende dingen vastgelegd:
Santa Monica: https://www.airbnb.be/rooms/1949521
Santa Rosa: https://www.airbnb.be/rooms/1209011
We moeten nog vertrekken, dus ik kan nog niet zeggen of het is meegevallen. Check daarvoor mijn recensie bij de advertentie, die ik zeker achter laat als we terug zijn.
Santa Monica: https://www.airbnb.be/rooms/1949521
Santa Rosa: https://www.airbnb.be/rooms/1209011
We moeten nog vertrekken, dus ik kan nog niet zeggen of het is meegevallen. Check daarvoor mijn recensie bij de advertentie, die ik zeker achter laat als we terug zijn.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Wij hebben inmiddels al een aantal malen gebruik gemaakt van homeaway.com en tot nu toe zeer tevreden over geweest.
Tot nu toe altijd prettig contact met de verhuurders via email of telefoon.
Ik heb zelf wel als stelregel om met paypal te kunnen betalen. Dan ben je toch wat beter verzekerd en hoef je ook geen creditcard gegevens aan iemand af te staan.
En natuurlijk een beetje de reviews lezen en even de naam van de verhuurder googlen.
Tot nu toe altijd prettig contact met de verhuurders via email of telefoon.
Ik heb zelf wel als stelregel om met paypal te kunnen betalen. Dan ben je toch wat beter verzekerd en hoef je ook geen creditcard gegevens aan iemand af te staan.
En natuurlijk een beetje de reviews lezen en even de naam van de verhuurder googlen.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Meevallen? Ga jij altijd van het allerslechtste scenario uit?Chloé schreef:
We moeten nog vertrekken, dus ik kan nog niet zeggen of het is meegevallen.
Ik betaal overigens nooit met Paypal. Slechte ervaringen mee, ze hanteren een zeer negatieve (voor de klant) exchange rate. Ik betaal met creditcard (ook goed verzekerd), of ik betaald niet. Overigens afgelopen vakantie 1 keer cash betaald, juist omdat de verhuurder alleen met Paypal kon werken en ik daar dus niet mee wil betalen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit is Vlaams; wij zouden zeggen dat het goed bevallen is.RiverCola schreef:Meevallen? Ga jij altijd van het allerslechtste scenario uit?Chloé schreef:
We moeten nog vertrekken, dus ik kan nog niet zeggen of het is meegevallen.

Marianne
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Echt waar??? Een seconde dacht ik nog dat dit misschien weer zo'n Vlaamse uitdrukking zou kunnen zijn die door NL'ers anders gelezen wordt.....was het nog echt zo ook! 

HAHAHA, natuurlijk gaan we niet uit van het slechtste hoor, RiverCola! Ik was me er als volbloed Vlaamse niet van bewust dat dit verkeerd gelezen zou kunnen worden, excuses voor de verwarring.
Toch grappig, hoe we dezelfde taal spreken, maar toch ook weer niet
Toch grappig, hoe we dezelfde taal spreken, maar toch ook weer niet

- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nou begin ik te twijfelen over het woord "bevallen". Als ik zeg dat het mijn bezoek bij hun erg is bevallen, dan hoop ik niet dat mijn Belgische kennisenkring denkt dat het is meegevallen. Of nog erger, bevallen in betekenis van een geboorte... 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Leuke discussie
- hoop dat Pauline het niet erg vindt. Ja, begrijpen de Vlamingen de Nederlanders altijd wel?
En weer on topic: hoe lang wil je in LA blijven? En in welk deel? Voor een paar dagen is de Orchid Suites misschien ook leuk. Wij hadden daar een kamer met keuken.
Marianne

En weer on topic: hoe lang wil je in LA blijven? En in welk deel? Voor een paar dagen is de Orchid Suites misschien ook leuk. Wij hadden daar een kamer met keuken.
Marianne
Ik ben alleen maar blij met alle info! We blijven denk ik een week in LA, vooral om alles rustig aan te doen en de indrukken rustig te verwerken. Het is tenslotte ook vakantie, dus een dagje met de voeten omhoog aan het zwembad moet ook kunnen. We zitten nu te zoeken naar de juiste buurt. Wat is een beetje centraal en is er überhaupt iets op loop afstand? Waar parkeer je de auto in een stad die je niet kent...dat zijn toch allemaal weer vragen die op duiken terwijl we zoeken naar een huisje. Dus nog meer tips en ervaringen van harte welkom, en een woordgrapje (NL-VL) tussen door maakt het alleen maar gezelliger. 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 5304 Weergaves
-
Laatste bericht door ToonW
-
- 24 Reacties