Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

meer info nodig over wildlife in southwest...

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
tuti
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: meer info nodig over wildlife in southwest...

Bericht door tuti »

Gewoon met de tent gaan, er is amper iets om je echt zorgen om te maken.

Ik ben bezig met een zesmaandse reis door de VS, waarvan ik denk 80% kamperen in het tentje. En ik heb geen enkele echt 'enge' situatie meegemaakt.

Aardbevingen? Ik denk dat je in je tentje best veilig zit :P

Orkanen? Komen niet zo veel voor in die regio. En mocht je toch wel in een risico-regio terechtkomen, tornado-voorspellen is in de VS een heuse wetenschap en als je een beetje het weerbericht/nieuws volgt kan het niet misgaan (oftewel je kan ze dan gewoon ontwijken).

Houd bij het neerzetten van je tentje overigens rekening met regen. VEEL regen... Monsoon-regens kunnen best veel water in korte tijd opleveren, en ik heb menig camping gezien waar de waterstroom dwars over sommige tent-sites ging :D

Droogt/hitte: Dat is een bekend fenomeen van het zuidwesten, gewoon VEEL water inslaan. Ik had als regel dat ik in die regio standaard 1 tray van 32 flesjes als 'backup' in de kofferbak had staan.

jetlag: heb je bij thuiskomst pas last van (althans, dan is het naar mijn ervaring meestal stukken erger).

rattlesnakes: Die zullen niet zo snel op drukke wandelpaden gaan liggen, en verder is het eigenlijk gewoon kijken waar je loopt. Ik heb afgelopen 6 maanden 1x een slang horen sissen toen ik langsliep, en dat was toen ik met mijn verstand op nul vlak langs een stel rotsblokken liep (op een vrijwel onbevolte camping btw, wij waren de enige)

beren: bestaan die wel? Ik heb vaak het idee dat ze die verzonnen hebben om touristen te lokken :P Nee hoor, beren hoef je niet bang voor te zijn als je een beetje gezond verstand gebruikt: geen eten in/bij de tent en in de nationale parken staat genoeg informatie aangegeven hoe en wat.

Schorpioenen: Ik heb de afgelopen maanden 1x een schorpioen gezien, en dat was een dode in de toiletpot op een camping in het Sabine National Forest in Texas. Ik had sterk de indruk dat ik daar de eerste kampeerder was in 4 maanden tijd, dus dat verklaart het wellicht. Ik denk dat voor schorpioenen eigenllijk hetzelfde geldt als voor spinnen en slangen: gewoon uitkijken waar je je voeten neerzet en je handen niet in donkere plekken stoppen die je niet eerst gezien hebt.

Verder is het gewoon een kwestie van geen eten (of drinken met geur, of andere geurprodukten zoals tandpasta) in of bij(onbeheerd) de tent. En verder is het een kwestie van de tent altijd dichthouden. En nog een tip: doe de rits aan de bovenkant. Sommige dieren kunnen namelijk met een rits overweg ;)

Als ik kijk naar de afgelopen maanden met zoveel kamperen dan heb ik 1x een eekhoorn en 1x een vogel (stellars jay, ongelooflijk brutale vogels!) in de kofferbak gehad omdat die lang openstond en 1x een wasbeer buiten de tent horen snuffelen. Die kwam echter op de vuilnisbak af die bij de tent stond omdat er eten in zat. Verder heb ik alleen nog mieren in de tent gehad, omdat die door het gaas heenkonden. Maar deze deden niks engs, waren volgens mij dezelfde soort mieren die je in Nederland ook tegenkomt.

Het enige waar ik me overigens zorgen om heb gemaakt (in New Mexico) was dat ik slachtoffer ben geworden van muggen. HEEL VEEL muggen. Ze staken zelfs door mijn trui en broek heen. Ik had namelijk gelezen dat de muggen hier ook westnijlvirus kunnen dragen, dus dat was even niet zo fijn... En ik ben als de dood voor teken, maar die zitten ook niet zoveel in het zuidwesten geloof ik...
Laatst gewijzigd door PSVwally op 13 sep 2014, 07:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Dubbelpost verwijderd
Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2009/2010 - Los Angeles <--> Las Vegas
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
2014 - 6 months USA Roadtrip
marstuti.blogspot.com
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: meer info nodig over wildlife in southwest...

Bericht door PSVwally »

beren: bestaan die wel? Ik heb vaak het idee dat ze die verzonnen hebben om touristen te lokken Nee hoor, beren hoef je niet bang voor te zijn als je een beetje gezond verstand gebruikt: geen eten in/bij de tent en in de nationale parken staat genoeg informatie aangegeven hoe en wat
Mijn zus had een aantal jaren geleden nog een beer over de campground in Yosemite. Een vriendin van mij kwam deze vorig jaar tegen en toen ze weg wilde lopen volgde de beer, waardoor ze een beetje gedwongen in een auto van een parkranger moesten 'vluchten'. Ze bestaan, maar dat wil niet zeggen dat je ze in het Zuidwesten vaak tegenkomt. In de wat noordelijker gelegen parken en Alaska heb je wat meer kans.
image.jpg
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer