Fantastisch

Dat verbaast me niet zo.kalaman schreef:...we waren er gewoon helemaal alleen.
Martin"... Keep off when it is wet, icy or thunderstorms are in the area.."
Sorry Martin, maar hier ga je wel heel kort door de bocht: denk je nu echt dat wij die hike gedaan hebben zonder eerst met de Rangers in het VC gesproken te hebben? Ze vroegen naar onze uitrusting en gaven ons daarop, zonder probleem, groen licht. Méér nog: bij Scout Overlook stond er zelfs zowaar een volunteer om uitleg te geven over de omgeving. Hij raadde ons aan om onze stokken daar achter te laten, wat we ook gedaan hebben.Martin & Marianne schreef:Dat verbaast me niet zo.kalaman schreef:...we waren er gewoon helemaal alleen.De NPS raadt namelijk de trail naar Angels Landing onder deze omstandigheden ten zeerste af:
Martin"... Keep off when it is wet, icy or thunderstorms are in the area.."
Toen wij er waren half augustus was de trail ook op maandag en dinsdag gesloten in verband met werkzaamheden op de trail (ze zijn nieuwe paden aan het maken en beton aan het storten etc.). Ik denk dat dit nog steeds zo zal zijn, dus ik neem aan dat de wind er niet zo veel mee te maken heeft. De trail was overigens verder wel gewoon goed te lopen. Je mocht dus alleen niet op de trail op maandag en dinsdag, omdat ze dan aan het werk zijn.The Observation Point was vandaag en gisteren gesloten net als the hidden canyon trail. Nu staat er ook behoorlijk veel wind, dus mogelijk dat het daar mee te maken heeft.
Nu is de Angel Landings trail natuurlijk wel een trail waarbij je van nature al kort door de bocht moet lopenkalaman schreef: Sorry Martin, maar hier ga je wel heel kort door de bocht...:
Ik wist dat je eerst in het Visitor Center was geweest; altijd verstandig. Maar wat je nu schrijft over deze ontmoeting, klinkt gelukkig heel wat vertrouwenwekkender dan wat ik vorig jaar in je reisverslag over het advies van de rangers had gelezen. Toen schreef je:kalaman schreef: denk je nu echt dat wij die hike gedaan hebben zonder eerst met de Rangers in het VC gesproken te hebben? Ze vroegen naar onze uitrusting en gaven ons daarop, zonder probleem, groen licht.
Overigens geloof ik direct dat jullie voorzichtig zijn geweest en geen onverantwoorde risico's hebben genomen.We wilden daar dus absoluut niet aan beginnen zonder ons vooraf goed geïnformeerd te hebben in het Visitor Center. Nu, erg veel wijzer werden we daar echter niet. Het enige antwoord dat we kregen was dat het "snowy and icy" was en "take care and look out"... Ik had voor alle 3 spikes voorzien voor onder onze schoenen en we besloten het er maar op te wagen.....
Het enige wat ik wil zeggen is dat het advies van de NPS om de trail niet te lopen in het geval het regent, het icy is of als er onweer dreigt een heel goed advies is...we konden immers altijd rechtsomkeer maken als het té tricky werd
Helemaal eens!Doockles schreef:Hotel: de Desert Pearl Inn! Eén van de betere hotels die we ooit al gehad hebben.![]()