Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke trail is het mooist in Zion NP?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Welke trail is het mooist in Zion NP?

Bericht door hke »

Dit jaar met m'n gezin angels landing gelopen.
Fantastisch :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

kalaman schreef:...we waren er gewoon helemaal alleen.
Dat verbaast me niet zo. :D De NPS raadt namelijk de trail naar Angels Landing onder deze omstandigheden ten zeerste af:
"... Keep off when it is wet, icy or thunderstorms are in the area.."
Martin
flexer
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door flexer »

Als je niet veel tijd hebt, is de Canyon Overlook trail een leuke om te doen. Niet al te lang, maar geeft je wel een mooie indruk van het park. En aan het eind een erg mooi uitzicht over de canyon. De parkeerruimte bij de de start is beperkt, hou daar rekening mee.
Groet, Flexer
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Martin & Marianne schreef:
kalaman schreef:...we waren er gewoon helemaal alleen.
Dat verbaast me niet zo. :D De NPS raadt namelijk de trail naar Angels Landing onder deze omstandigheden ten zeerste af:
"... Keep off when it is wet, icy or thunderstorms are in the area.."
Martin
Sorry Martin, maar hier ga je wel heel kort door de bocht: denk je nu echt dat wij die hike gedaan hebben zonder eerst met de Rangers in het VC gesproken te hebben? Ze vroegen naar onze uitrusting en gaven ons daarop, zonder probleem, groen licht. Méér nog: bij Scout Overlook stond er zelfs zowaar een volunteer om uitleg te geven over de omgeving. Hij raadde ons aan om onze stokken daar achter te laten, wat we ook gedaan hebben.
Risico's hebben we dus niet genomen, integendeel: ik denk dat het in de zomer veel gevaarlijker is als er ganse bussen staan aan te schuiven aan de kettingen. Ik kan mij niet voorstellen dat het in deze periode allemaal mensen zijn met een goede uitrusting...en dan druk ik mij nog voorzichtig uit. Jullie hebben ongetwijfeld ook al gezien wat soort mensen, met welk soort schoenen bepaalde trails doen :shock: .
nien1!
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door nien1! »

The Observation Point was vandaag en gisteren gesloten net als the hidden canyon trail. Nu staat er ook behoorlijk veel wind, dus mogelijk dat het daar mee te maken heeft.
Toen wij er waren half augustus was de trail ook op maandag en dinsdag gesloten in verband met werkzaamheden op de trail (ze zijn nieuwe paden aan het maken en beton aan het storten etc.). Ik denk dat dit nog steeds zo zal zijn, dus ik neem aan dat de wind er niet zo veel mee te maken heeft. De trail was overigens verder wel gewoon goed te lopen. Je mocht dus alleen niet op de trail op maandag en dinsdag, omdat ze dan aan het werk zijn.
Hoe lang die werkzaamheden nog lopen weet ik niet.
Laatst gewijzigd door nien1! op 16 sep 2014, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
2001 SF - SLC
2011 SF - Denver
2014 LV-Great Basin-Craters o/t Moon-Yellowstone-Grand Teton-Arches-Canyonlands-Capitol Reef-Zion-LV
2016 LA - LV
2017 SEA - SF
jes1978
Amerika-ontdekker

Bericht door jes1978 »

Als ik alle reacties zo lees en ook dat gezinnen met kinderen de trail lopen moet dat voor ons natuurlijk ook te doen zijn. Ik denk dat we het gewoon gaan doen daar. Als ik naar jullie foto's kijk een prachtige ervaring, en inderdaad de wandeling zal niet voor niets op nr 1 staan op tripadvisor.

Nogmaals hartelijk dank voor alle reacties, ideaal zo'n forum als je met wat twijfels zit :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

kalaman schreef: Sorry Martin, maar hier ga je wel heel kort door de bocht...:
Nu is de Angel Landings trail natuurlijk wel een trail waarbij je van nature al kort door de bocht moet lopen :roll: :)
kalaman schreef: denk je nu echt dat wij die hike gedaan hebben zonder eerst met de Rangers in het VC gesproken te hebben? Ze vroegen naar onze uitrusting en gaven ons daarop, zonder probleem, groen licht.
Ik wist dat je eerst in het Visitor Center was geweest; altijd verstandig. Maar wat je nu schrijft over deze ontmoeting, klinkt gelukkig heel wat vertrouwenwekkender dan wat ik vorig jaar in je reisverslag over het advies van de rangers had gelezen. Toen schreef je:
We wilden daar dus absoluut niet aan beginnen zonder ons vooraf goed geïnformeerd te hebben in het Visitor Center. Nu, erg veel wijzer werden we daar echter niet. Het enige antwoord dat we kregen was dat het "snowy and icy" was en "take care and look out"... Ik had voor alle 3 spikes voorzien voor onder onze schoenen en we besloten het er maar op te wagen.....
Overigens geloof ik direct dat jullie voorzichtig zijn geweest en geen onverantwoorde risico's hebben genomen.
..we konden immers altijd rechtsomkeer maken als het té tricky werd
Het enige wat ik wil zeggen is dat het advies van de NPS om de trail niet te lopen in het geval het regent, het icy is of als er onweer dreigt een heel goed advies is.

Martin
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Je hebt volkomen gelijk, Martin :wink: .

Wat er echter, en dus eigenlijk een onvolledigheid :wink: , niet in ons verslag stond, was dat er op de parking voor de trailhead naar Angels Landing (in december is het, zoals je weet, geen enkel probleem om met de eigen auto de volledige Scenic drive te rijden), ook een Ranger stond aan wie we het nogmaals gevraagd hebben en die was heel wat positiever dan de mensen in het VC.
En als een Ranger al zegt dat iets perfect mogelijk is, dan moet het wel héél erg mogelijk zijn, want gewoonlijk, als er ook maar iets van risico is, geven ze een negatief advies (zie bvb ook onze ontmoeting met de Ranger toen we naar Druid Arch wilden stappen).
Idem trouwens voor hun "advies" betreffende de dirt roads in het hele Zuidwesten.

Anderzijds kan ik mij wél voorstellen dat Angels Landing veel gevaarlijk moet zijn bij regen dan bij sneeuw en ijs. Bij regen helpen spikes immers niet :? ...
Elskey
Amerika-ontdekker
Partner van: Kurt10
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Elskey »

Ik heb zelf drie jaar geleden Observation Point gedaan en ik vond het een fantastische wandeling. Een aanrader...
2014: NY + Florida
2015: Florida
2016: California, Nevada, Arizona, Utah
2017: Florida
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

Wij hebben zowel Angels Landing als Observation Point gedaan en mijn voorkeur gaat toch naar die laatste. Veel minder druk, minder 'gevaarlijk' (iets beter voor mensen met hoogtevrees denk ik), en een nog mooier zicht op de canyon. :)

Maar alleen, ik vind het wel zeer optimistisch om AL of OP te doen op de dag dat je van Page komt én nog wilt doorrijden naar Vegas. :o
t Is niet dat je na een uurtje alweer beneden staat he. En persoonlijk zou ik er niet aan willen denken om pas 's middags aan die wandelingen te beginnen. Toen wij AL gedaan hebben (juni) werd het zo'n 35°C die dag. Vroeg vertrokken en tegen de middag waren wij terug beneden. Het was toen snikheet en we hadden medelijden met de mensen die toen nog naar boven vertrokken. Voor OP zijn we om 9u aan de wandeling vertrokken, wat eigenlijk te laat was, want dat laatste stuk in de zon was echt warm. ;-) Ik denk dat we toen na 2 uur boven waren, daar een uur gebleven zijn, en dan nog eens 2 uur naar beneden. Het wordt dan wel een hele lange dag als je dan nog helemaal naar Vegas moet.
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

200% eens met het vorige bericht van Doockles, hou er aub rekening mee

Jacques
flensje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door flensje »

Wat is het ongelofelijk zonde als je Zion op een doortocht doet. Niet doen!! Het is een te leuk en mooi park om er zo snel doorheen te gaan. Neem er je tijd. Blijf er iig minimaal 1 nacht, maar als je kan zelfs twee nachten. Je gaat er zo genieten.
Afbeelding
jes1978
Amerika-ontdekker

Bericht door jes1978 »

Bedankt voor jullie waarschuwingen. Wellicht kleine onderschatting van de wandeltocht en het rijden daarna. Ik denk inderdaad dat we een nacht blijven bij het park en de ochtend erna vroeg vertrekken. Dan hebben we alsnog zat tijd in Las Vegas. We gaan maar eens kijken voor een lekker hotel in de buurt. Iemand daar nog suggesties over?

Bedankt alweer :)
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

Hotel: de Desert Pearl Inn! Eén van de betere hotels die we ooit al gehad hebben. :-)

Heb je trouwens geen reistopic? Misschien dat we je nog wel bij wat meer dingen kunnen helpen. ;-)
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Ik was van mening dat jullie sowieso een volledige dag bleven :? .
Als je echter dezelfde dag van Page naar Las Vegas rijdt dan is een "stop" (want méér zal dat echt niet zijn) compleet zinloos:
- de weg van Page naar Kanab, en bij uitbreiding naar Mount Carmel-Zion is prachtig en daar kan je gerust een ganse dag mee vullen. De Toadstool Hoodoos (blog 04/04/2012) zijn bvb een must, om maar van de rest te zwijgen dat langs deze weg ligt.
- zodra je Zion binnenrijdt heb je een snelheidsbeperking van 30 of 35 mph, dat schiet dus niet op, bovendien zal je hier en daar eens willen stoppen voor enkele foto's (bvb Checkerboard Mesa).
- afhankelijk van de RV's die door de tunnel moeten kan je er een tijdje moeten aanschuiven.
- net vóór de tunnel vertrekt rechts de heel mooie Canyon Overlook Trail
- auto parkeren aan het VC en er eens binnenlopen is vanzelfsprekend.
- de shuttlebussen stoppen veelvuldig, dus onderschat ook deze tijd niet.
- van Springdale naar Las Vegas is ook een eind rijden

Het is dus absoluut uitgesloten dat jullie deze dag of Angels Landing, of Observation Point kunnen lopen. Deze laatste geniet overigens ook onze voorkeur, vermits het een heel afwisselende hike is en waar je van het eindpunt, letterlijk, neerkijkt op Angels Landing. Het is er ook veel beter toeven om iets te eten/drinken/van het uitzicht te genieten dan bij AL, waar het eindpunt amper enkele m2 groot is.

Ik zou dus absoluut een volle dag in Zion blijven, mét tijd voor om het even welke hike.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Doockles schreef:Hotel: de Desert Pearl Inn! Eén van de betere hotels die we ooit al gehad hebben. :-)
Helemaal eens!
Zoek je iets goedkopers, kijk dan naar de Canyon Ranch Inn die er tegenover ligt.

Marianne
frederick1984
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door frederick1984 »

Als je echt maar heel weinig tijd hebt in Zion is de Watchman trail misschien een optie. wel even klimmen maar een mooi uitzicht over Springdale en het eerste stuk van Zion. Maar een echte beleving van Zion krijg je hiervan natuurlijk niet.

Ik zie ook nergens iemand iets zeggen over de Hidden Canyon trail die nochtans ook heel leuk is. Deze hebben we vorig jaar gelopen. Ook serieus klimmen, langs richels met kettingen maar veel minder druk en minder gevaarlijk dan Angels Landing lijkt me.
* 2013: CA, NV, UT, AZ, CA
* 2014: WA, MT, WY, UT, NV
jes1978
Amerika-ontdekker

Bericht door jes1978 »

We hebben inmiddels een reservering gedaan voor de Desert Pearl Inn. Ziet er inderdaad erg mooi uit en de omgeving is volgens mij helemaal super. Ben erg benieuwd naar de trails in het park. Volgens mij gaan we hier onze ogen uitkijken :)
Reiziger777
Amerika-ontdekker

Bericht door Reiziger777 »

Wij hebben in onze reis één volledige dag uitgetrokken voor Zion. In principe voor ofwel Angels Landing ofwel Observation Point. Is de kans groot dat er die dag slechte weersomstandigheden zijn? Het is begin november.
Want de volgende dagen reizen we alweer verder... Onze hotels liggen vast. Het ware doodzonde dat het juist die dag is dat we voorzien hebben.
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

hallo,
statistisch gezien ( 6 dagen met neerslag in november) valt het best mee, maar je zit nu eenmaal op een hoogvlakte en dan kan de grond al vlug wat glibberig zijn. hebben het ooit eind mei wat weten sneeuwen op de toppen van zion np en in bryce canyon, dus ....
zeker observation point waarbij je echt naar de top van zion np wandelt kan er dan wat glibberig bij liggen., angels landing ligt lager en in de beschutting van de canyon.
het zal afwachten worden....

Jacques
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer