Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wie heeft route Yosemite - Death Valley al gereden?
Wie heeft route Yosemite - Death Valley al gereden?
Volgende week vrijdag is het zover. Eindelijk naar Amerika, echt spannend. Nu wou ik nog kort voor vertrek eens luisteren of er mensen zijn die de route Yosemite - Death Valley al gereden hebben terwijl de Tiogaroad gesloten. We hebben er zelf voor gekozen dit in één stuk te doen, aangezien de weg op 8 mei nog niet open zal zijn En als het klopt zou het tussen 8 à 9 uur rijden zijn. Zijn er dus mensen die deze route al gedaan hebben?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Wie heeft route Yosemite - Death Valley al gereden?
Niet helemaal tot death valley, maar tot Ridgecrest. Dit omdat wij 's ochtends nog glacier point hebben bezocht.
Wij zijn daar tegen de middag vertrokken. Tot aan Earlimart de snelweg gereden. Daarna dwars door Sequoia National Forest (dat is iets anders dan het national park) naar Woffort Heights/Lake Isabella. En vanuit daar naar Ridgecrest waar we tegen 19.00 aankwamen.
Rij je naar death valley, stovepipe wells of furnace creek dan ben je echt nog een uur of 2,5/3 langer onderweg.
Wij zijn daar tegen de middag vertrokken. Tot aan Earlimart de snelweg gereden. Daarna dwars door Sequoia National Forest (dat is iets anders dan het national park) naar Woffort Heights/Lake Isabella. En vanuit daar naar Ridgecrest waar we tegen 19.00 aankwamen.
Rij je naar death valley, stovepipe wells of furnace creek dan ben je echt nog een uur of 2,5/3 langer onderweg.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben het nooit in een keer gereden, maar met een stop in Lake Isabella en Sequoia. Wat pure reistijd betreft zal het iets minder zijn dan 8 uur als je vanuit Yosemite Valley komt. Ik weet niet waar je overnacht; vanuit Oakhurst is het een stuk korter.
Je kunt via Lake Isabella rijden maar ook kiezen voor de snelste route, maar veel maakt het niet uit. Kijk wel even hoe de wegen zijn, bijvoorbeeld op http://www.dot.ca.gov/cgi-bin/roads.cgi. Je kunt hier het nummer van de weg invullen om te zien of er restricties zijn.
Ik zou aanraden om nog zoveel mogelijk van Death Valley te zien op die dag. Dus probeer voor zonsondergang in DV te zijn en maak nog een korte wandeling bij bijvoorbeeld Mosaic Canyon en bij de Sand Dunes.
Marianne
Je kunt via Lake Isabella rijden maar ook kiezen voor de snelste route, maar veel maakt het niet uit. Kijk wel even hoe de wegen zijn, bijvoorbeeld op http://www.dot.ca.gov/cgi-bin/roads.cgi. Je kunt hier het nummer van de weg invullen om te zien of er restricties zijn.
Ik zou aanraden om nog zoveel mogelijk van Death Valley te zien op die dag. Dus probeer voor zonsondergang in DV te zijn en maak nog een korte wandeling bij bijvoorbeeld Mosaic Canyon en bij de Sand Dunes.
Marianne
-
- Amerikafan
- Partner van: Evie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Wij onderbreken de route in Bishop... Anders nogal lang naar mijn goesting en te veel verlies van mooie bezienswaardigheden her en der onderweg.
In Bishop moet je niet vergeten een bezoekje te brengen aan Eric Schats Bakery. Een ideale stopplek op de route 

Groetjes,
Mac
2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
Mac
2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
Weet nietof je een rondje rijdt maar misschienkun je je route iets omgooien? 11 mei gaat TIOGA Road open!
-
- Amerikafan
- Partner van: Evie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Dank voor de tip, mijn vrouw heeft net beslist dat we er M&M Cookies gaan halenMacN schreef:In Bishop moet je niet vergeten een bezoekje te brengen aan Eric Schats Bakery. Een ideale stopplek op de route

Heb sinds de reis niet meer op het forum geweest (eind mei '13), maar we hebben toen de route in één keer gereden en dat op 8,5 uur, leuke spookstadjes gezien onderweg, en konden in de namiddag nog the sand dunes en ubehebe crater doen waarna we overnachtten in Beattie. De dag erna heel Death Valley doorkruist denk ik. En nu terug aan het plannen om in 2015 een rondje te maken, daarmee terug actief 

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Vond je dit dan de goede keus achteraf bekeken ?
Het is toch best een lange rit. En wat Beatty betreft, voor mij niet direct een aanrader.
Het is toch best een lange rit. En wat Beatty betreft, voor mij niet direct een aanrader.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
We hadden er geen spijt van, bij ons lag het aan het feit dat met de auto rijden ginder zoveel relaxter er aan toe gaat dan hier. Je merkt nauwelijks dat je paar uur verder bent. En Beattie is geen aanrader inderdaad, het hotel was goed, maar het stadje op zich liet te wensen over.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2338 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 2 Reacties