Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rocky Mountain National Park

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
tnc0503
Amerikafan

Rocky Mountain National Park

Bericht door tnc0503 »

Beste Amerika-kenners,
Voor onze volgende reis naar de USA staat het Rocky Mountain National Park op het programma. Wat ís een 'must' om te doen / te zien in dit park? Hoeveel dagen heb je daarvoor nodig? En kun je vanuit campground 'Glacier Basin' het hele park bezichtigen?
Groet, Claudia
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rocky Mountain National Park

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hadden in 2004 een volle dag voor RMNP, en dat is eigenlijk wel weinig, zeker als je wilt wandelen. Veel tips heb ik daarom niet, maar je kunt eens kijken naar de verslagen van bijvoorbeeld Ferry en Felicitas.
Wat bedoel je precies met de vraag over de camping? Je kunt natuurlijk het hele park vanuit die camping bezoeken. Of bedoel je of het handiger is om ook nog op een andere camping te overnachten? Qua afstanden is het wel te doen, de meeste mensen bezoeken het park vanuit Estes Pakr, dat is qua afstand vergelijkbaar met Glacier Basin.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou als must do wel een trail rond bear lake aanraden. Er liggen daarboven diverse mooie meertjes waar je heen kunt hiken. Het is een beetje afhankelijk van wanneer je gaat en hoeveel km je kunt verwerken op die hoogte natuurlijk.
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het er voor staat met de aanleg van de bear lake road (of ze daarmee klaar zijn), maar verder lijkt me met die camping niets mis.
ed97
Amerikafan

Bericht door ed97 »

Waren er 3 nachten in september in Moraine Park.
Het centrale gedeelde van het park situeerd zich tussen Moraine Park (camping en visitor center) en Bear Lake.
Dit gedeelte wordt bedient door een gratis shuttle.
Glacier Basin ligt er tussen in en vlakbij de "Park and Ride" (auto en shuttle verzamelpunt)
Meest populaire is een rit naar Bear Lake.Van hieruit liggen tientallen kilometer wandelpaden maar doe ook een wandeling rond het meer omdat aan de overzijde de mooiere uitzichten zijn.
In de vallei is er ook "Fern Lake" (minder bezocht, mooie wandelingen en bereikbaar met shuttle).
De vallei is trouwens een enorm grasland voor elken (soort grote herten). Men kan ze regelmatig spotten en soms lopen ze op de camping.
Ik zou ook absoluut aanbevelen om, bijvoorbeeld bij heenreis of terugreis naar het park, Hwy 34 te rijden.
Het is een spectaculaire weg met een pashoogte van 12.183 feet (= 3.713 m).
Er is ook nog Aspenglen campground maar die ligt wat verloren en zou ik niet aanbevelen.
Vergeet niet om, ook buiten het seizoen, lang op voorhand te reserveren voor de campings!
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Zoals gezegd moet je er eigenlijk wel 1 of 2 wandelingen doen om een goede indruk te krijgen. Je zou inderdaad 1 dag kunnen uittrekken om de weg die van oost naar west loopt af te rijden met stops bij de viewpoints, en als je van hikes houdt, zou ik minstens 2 dagen hiervoor nemen. Bijvoorbeeld 1 dag wandelen in de omgeving van Bear Lake en 1 dag in de omgeving van Fern Lake. Er liggen veel trails hier die je prima kunt combineren met elkaar. Ik vond het er prachtig in ieder geval. Stond 4 nachten op Moraine Park CG dat een prima campground is. Zoals al aangegeven rijdt er een shuttle bus op twee routes waarmee je eenvoudig naar Bear Lake en Fern Lake kunt komen, die ook op Moraine Park CG stopt.
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

PSVwally schreef:Ik zou als must do wel een trail rond bear lake aanraden. Er liggen daarboven diverse mooie meertjes waar je heen kunt hiken. Het is een beetje afhankelijk van wanneer je gaat en hoeveel km je kunt verwerken op die hoogte natuurlijk.
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het er voor staat met de aanleg van de bear lake road (of ze daarmee klaar zijn), maar verder lijkt me met die camping niets mis.
Een wandeling rond Bear Lake kan ik ook alleen maar aanbevelen. Ik heb verder nog verschillende korte hikes gedaan maar dat zie je als je daar bent. Ik vond het in ieder geval een prachtig NP met heel veel wildlife.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Een wandeling rond Bear Lake kan ik ook alleen maar aanbevelen.
Ik vond dit meertje niet echt boeiend. Het is klein en het is er druk. De andere meertjes liggen er m.i. een stuk leuker en beter bij.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vind dat thebruins hierin wel gelijk heeft. Maar ik doelde ook eigenlijk meer vanaf bear lake een wandeling naar de omliggende meertjes. Het is daar ook wat rustiger als om Bear Lake zelf. Maar het is wel een goed vertrekpunt.
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

:) Dat bedoelde ik eigenlijk ook , er zijn mooie trails naar watervallen en andere meertjes. Deze vertrekken wel allemaal ongeveer vanaf Bear Lake.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Wij bezochten dit park in 2011. Het verslag vind je terug in mijn blog NW USA Denver 07.2011.

Aan het begin van onze vakantie er helemaal door gereden via diverse stops langs de Trail Ridge Road naar Grand Lake. (zie dag 2 van mijn blog)

Aan het einde van onze vakantie vanuit Fort Collins naar het park gegaan en naar de regio rond Bear Lake. (zie dag 18 van mijn blog)
We deden er toen enkele wandelingen.

Wij vonden het bijzonder jammer dat we niet nog een dag extra hadden.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
tnc0503
Amerikafan

Bericht door tnc0503 »

Bedankt allemaal! Ik heb nu een beetje een idee wat er te doen is.
Kun je de Trail Ridge Road ook makkelijk rijden met een camper?
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Welke tijd van het jaar wil je gaan? Dit jaar was TRR op 10 september al tijdelijk gesloten en toen wij er waren op 30 september was hij ook dicht vanwege 3' sneeuw. We moesten toen 150 miles omrijden om in Estes park te komen. Geen straf want dat is ook een prachtige route. (gedeeltelijk via Peak to Peak.)
Yeehaw
ed97
Amerikafan

Bericht door ed97 »

tnc0503 schreef:Bedankt allemaal! Ik heb nu een beetje een idee wat er te doen is.
Kun je de Trail Ridge Road ook makkelijk rijden met een camper?
Probleemloos, het is een mooie brede weg.
Maar hij moet natuurlijk, zoals Yeehaw zegt, wel open zijn.
tnc0503
Amerikafan

Bericht door tnc0503 »

We gaan in de zomer, dus de Trail Ridge Road rijden moet dan geen probleem zijn.
Handig, die sites met wandelingen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer