Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

White Sands NM versus Great Sand Dunes NP

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
arnovdb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

White Sands NM versus Great Sand Dunes NP

Bericht door arnovdb »

Ik twijfel of ik ze allebei in mijn route in het warme hoogseizoen ga opnemen.
Wie heeft beiden gezien?
Zijn ze vergelijkbaar?
Als je een keuze zou moeten maken, waar gaat dan je voorkeur naar uit.
Of toch beiden bezoeken?
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Re: White Sands NM versus Great Sand Dunes NP

Bericht door chippie777 »

Ik heb alleen white sands gezien en vond dat prachtig. Ze liggen wel aardig ver uit elkaar (7 uur rijden volgens google maps), moet je je route erg aanpassen om een van beide te bezoeken of liggen ze allebei al op je route?
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
arnovdb
Amerikafan

Bericht door arnovdb »

De route is nog in de maak. Allebei zou kunnen maar dan moet ik weer andere plekken skippen.
Heb jullie verslag gelezen, Was het zand voor sleeen niet te heet?
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij zijn 2x in het hoogseizoen in White Sands geweest en ook 2x in Great Sand Dunes. We hebben nooit overdreven hete temperaturen gehad en beide keren in Great Sand Dunes zelfs de vesten aan om de zonsopgang te zien. Ik vind ze beide erg de moeite waard en als het enigszins kan zou ik ze dus ook beide opnemen. Moest ik toch een voorkeur uit moeten spreken dan is die voor White Sands. Onze belevenissen kun je nalezen op onze site. (2007-2011-2014)

Elly
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

arnovdb schreef:De route is nog in de maak. Allebei zou kunnen maar dan moet ik weer andere plekken skippen.
Heb jullie verslag gelezen, Was het zand voor sleeen niet te heet?
Het zand viel wel mee, maar het was gewoon HEET! De jongens vonden het geweldig maar kregen op een gegeven moment bijna een zonnesteek. Maar het was een geweldige ervaring en als ik in de buurt zou zijn zou ik zeker terug gaan. Hoe later op de dag hoe beter natuurlijk of anders zo vroeg mogelijk. De picknick plekjes waren handig maar te heet om aan te raken maar op de bankjes kon je zeker gewoon zitten.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
margot
Amerika-ontdekker

Bericht door margot »

Hoi,

Ik weet niet of ik hiervoor beter een nieuw topic aan kan maken maar ik heb een vraag over de weg naar de Great sand dunes. Wij zijn aan het bekijken of we dit in onze route kunnen voegen. Zijn de wegen goed te berijden in de tijd van het jaar dat wij hier naartoe willen gaan vanuit Mesa Verda (eind april)?

Margot
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Margot: misschien goed om het in je routetopic te zetten?

Marianne
GuidoWater
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door GuidoWater »

In eeste instantie wilde ik ook beide in mijn route voor 2015 hebben maar uiteindelijk besloten dat het te er omrijden is voor great sand dunes.

Ik ben in allebei nog niet geweest maar ik denk dat white sands meer uniek is door het hagel witte sand. Grote sand duinen kan je op meerder plekken in de wereld bekijken was mijn conclusie.

Misschien nog wel een leue toevoeging aan dit topic : Coral pink sand dunes.

Iemand hier ervaring mee? Misschien dat ik dit onderweg van Bryce canyon naar las vegas nog mee wil pikken.
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Misschien nog wel een leue toevoeging aan dit topic : Coral pink sand dunes.

Iemand hier ervaring mee? Misschien dat ik dit onderweg van Bryce canyon naar las vegas nog mee wil pikken.
Is net als White Sands maar dan roze. Ik vond het zeker een bezoekje waard! Vooral zonsondergang.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Alleen bij zonsondergang en geen atv-rijders is er wat aan Coral pink sand dunes.
Anders gerust overslaan...
Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Laura&Edwin »

Niet mee eens.

Is natuurlijk smaak, maar wij vonden het (met kinderen) erg leuk en overzichtelijk. En ja...er zijn ATV's, maar naarmate je meer naar het zuiden afzakt wordt het aantal ATV's duidelijk minder. Het park weegt niet op tegen great sand dunes of white sand dunes, maar ligt daarentegen wel weer heel erg gunstig als je in de buurt van Zion, Kanab en Bryce bent. Wij vonden het in ieder geval een leuke plek voor een klein bezoek.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
theborgh
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door theborgh »

Margo,
Wegen naar Sand Dunes zijn prima, wel een beetje saai.
Wij hadden camper bij ons. Was begin Mei, overdag prachtig weer maar snachts op campground vorst.
Wij kwamen uit Durango
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij zijn beiden geweest, white sand zelfs 2 keer, en beiden zouden we zeker nog wel een keer terug willen. White sands is echt heel mooi en byzonder dat witte gips zand. Great sand dunes vonden wij met name de zonsondergang heel erg mooi, zelfs onze toen 16 jarige zoon was helemaal onder de indruk en dat voor een puber uit de randstad! Zegt toch wel wat! :wink: Pink sand dunes vonden wij wat tegenvallen maar we waren natuurlijk verwend na die andere parken. Je kan het teruglezen in onze verslagen, Great sand dunes in 2012 en white sands 2011 en 2010. Pink sand dunes 2013
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Wij zijn in alle 3 meerdere keren geweest. White Sands heeft mijn voorkeur, wij waren er telkens zo goed als alleen. Alkali Flat trail is leuk om te doen en de duinen zijn echt spierwit. Ook GSD is leuk, hier was het bij ons veel heter. Niet onderschatten als je op de hoogste duinen wil kruipen (veel zwaarder dan bij White Sands), terug naar beneden gaan doe je in minder dan 1 minuut, je kan namelijk naar beneden sprinten door de bergaffen. Coral Pink Sand Dunes staat op 3, de ATV's stoorden ons niet. Wij mochten zelfs met een gepensioneerd Amerikaans koppel meerijden in hun buggy! Topervaring!

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Elisa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Wij hadden ook voor zomer 2015 in eerste instantie Great Sand Dunes en White Sands in één reis gestopt. Maar we hebben bij nader inzien White Sands laten vallen omdat het te ver rijden was voor ons...daardoor hebben we nu 2 dagen extra kunnen inplannen en White Sands houden we dan voor een ander rondje!
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer