Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Indeling route Black Hills SD

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Indeling route Black Hills SD

Bericht door IngridZw »

Hallo allemaal,

Ik ben Ingrid en ben nieuw op dit forum. Ik heb de volgende vraag: Wij gaan in juni 2015 voor de 2de keer naar Amerika. In deze periode zijn we 3 nachten in South Dakota, 2 in Keystone en 1 in Deadwood. Uiteraard willen vanuit Keystone de scenic routes rijden incl. Mount Rushmore. Echter Badlands NP lijkt ons ook mooi. Is het qua tijd te doen om Badlands NP in de route op te nemen en zo ja is het dan praktischer om bijv. de eerste nacht in Rapid City een hotel te boeken en vervolgens voor de 2de nacht door te rijden naar Keystone. Wij komen vanaf Denver. We zouden heel graag jullie ervaringen lezen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Indeling route Black Hills SD

Bericht door PSVwally »

Welkom op het forum Ingrid!

Er zijn een aantal opties.

Optie 1 is om eerst een lange rit naar bv Interior te maken. Je gaat dan via Scottsbluff en Alliance en komt onderweg langs Wounded Knee. Dan zou je 's avonds al even voor het donker Badlands inkunnen. De volgende ochtend en begin middag uittrekken voor Badlands en dan door naar de Black Hills om bv deze dag Custer SP en tegen de avond Mt. Rushmore te doen. Pak dan de avondceremonie ook mee. Dan de dag erna uittrekken voor de rest van de BH.

Wat ik zou doen, optie 2. Is van Denver naar Keystone rijden. Maak een keuze om bv deze dag Windcave NP en/of de wildlife loop in Custer SP al te rijden. Doe dan de volgende dag de Needles Loop/Iron mountain road, Crazy horse memorial en eventueel (nog een keer) Custer SP als je hier nog niet aan toe bent gekomen. Eerlijk gezegd vind ik wel dat bv Hill City een leukere plek is dan keystone. Keystone ligt misschien iets beter, maar daar is verder niet echt veel te beleven. Rij dan de dag erna via Deadwood naar Badlands. Normaal zou ik dan een overnachting in Wall aanraden, maar afhankelijk waar je de volgende dag heengaat kun je misschien beter kiezen voor Rapid City (of gewoon de nacht in Deadwood doorbrengen).
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Misschien heb je iets aan onze blog van 2 jaar geleden.

http://stefandries2013.tumblr.com/
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Waarheen gaan jullie na Deadwood?

Ik zou gaan voor optie 2 van PSVwally.
Persoonlijk vond ik niets mis met Keystone, er zijn restaurantjes, winkeltjes.
Na 2 nachten Keystone kan je dan naar Badlands rijden en in Deadwood overnachten. Overdag is daar niet zo veel te doen maar laat in de namiddag en 's avonds leeft het stadje op.

Misschien heb je iets aan onze blog van 2011. (zie onderschrift)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

Alvast bedankt voor jullie reacties incl. de reisverhalen en prachtige foto's. Wij gaan vanuit Deadwood via Spearfish canyon en Devils tower naar Sheridan waar we overnachten.

Fijn om te horen dat we volgens jullie ervaringen in ieder geval voldoende tijd hebben om zowel de Black Hills als Badlands NP te bezoeken. Het is ook niet de bedoeling om alles te willen bekijken. We richten ons bv in de Black Hills voornamelijk op Needles highway, Iron mountain route, eventueel de Wild loop route (mits voldoende tijd) en Mount Rushmore.

Ik denk dat we vanuit Denver toch besluiten om eerst rechtstreeks naar Rapid City te rijden voor een overnachting zodat we de volgende dag dichter bij Badlands NP zijn. Vervolgens op dag 2 's middags naar Keystone waar we 's avonds de avondceremonie kunnen bijwonen. Op dag 3 de Black Hills verder verkennen en laat in de middag naar Deadwood. Zou dat een goede optie zijn ?
Deadwood lijkt ons inderdaad een leuk stadje om er 's avonds te vertoeven.

groeten,
Ingrid Zw.
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

Ik lees trouwens in veel reisverhalen dat het weer in South Dakota (en Yellowstone NP) nogal vaak tegen valt. Veel regen en zelfs hagel of sneeuw. En behoorlijke koude nachten. Hopelijk treffen wij het beter dit jaar in juni. In ieder geval gaan er dikke truien en vesten mee.

Groetjes,
Ingrid Zw.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Het weer in dat gebied, daar kan je niet zeker van zijn.
Maar met laagjes kom je ver. 's Ochtends de trui aan, en tegen 10-11u wanneer de zon wat hoger staat, gewoon in t-shirt.
Een goede regenjas is misschien ook een goed idee om mee te nemen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hou er wel rekening mee dat Yellowstone op hoogte ligt he. Daarom vaak wat frisser. Al moet ik zeggen dat ik er in 2013 midden Mei in de sneeuw gewoon in korte broek kon lopen. 20+ graden en alleen de laatste dag regen. 'S avonds trui of vest aan.
Ik denk dat we vanuit Denver toch besluiten om eerst rechtstreeks naar Rapid City te rijden voor een overnachting zodat we de volgende dag dichter bij Badlands NP zijn.
Rij dan naar Wall, south Dakota zou ik zeggen.

Vergeet in de Black Hills het Crazy Horse memorial niet. Dit kost evenveel als Mt Rushmore ($11), alleen gaat het bij dit monument echt om entree ipv parkeerkosten. Maar met dit geld wordt dit project gefinancierd. Bekijk binnen eerst de film en ga dan pas rondkijken en met de bustour (nog eens $4 dacht ik) mee. Ik vond het, ondanks dat het nog lang niet af is, erg indrukwekkend. Deadwood idd 's avonds doen, daar is overdag niet veel te beleven.

Let op die stukken, op de graslandschappen van Nevada, maar ook rond Badlands en op het stuk rond Devils Tower regelmatig op de weervoorspellingen. Ik had daar heftige onweersbuien en er waren ook tornadowaarschuwingen in de omgeving.
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Ik was in dit stuk twee jaar geleden in juni en ik moet zeggen dat ik voor De Black Hills, Badlands, Yellowstone en Grand Teton geen goed weer heb gehad. Overdag vrij fris met af en toe een bui en 's avonds was het zelfs gewoon koud.
Dus pak zeker maar een lange broek, trui en regenjasje mee.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

IngridZw schreef:Is het qua tijd te doen om Badlands NP in de route op te nemen en zo ja is het dan praktischer om bijv. de eerste nacht in Rapid City een hotel te boeken en vervolgens voor de 2de nacht door te rijden naar Keystone.
Van Keystone naar Rapid City is minder dan een half uur rijden. Ik denk dat je meer kwijt bent met in- en uitchecken.
Wij reden in 2010 van Denver naar Custer voor drie overnachtingen. Wij bezochten Badlands N.P. vanuit Custer. Dat is niet ideaal, maar wel goed te doen. Wij reden van Custer via Spearfish Canyon en Devils Tower naar Buffalo, Sheridan is slechts een half uur verder.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Wij sliepen drie nachten in Rapid City, alles was vrij snel bereikbaar vanuit daar, o.a. Mount Rushmore, Custer, badlands, wall drugstore. Ik vond het wel fijn om 1 plek te hebben ipv van hotel te veranderen daar. Vanuit Rapid City via Devils Tower naar Sheridan gegaan, dan Cody en Yellowstone.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als het goed weer is zou je overigens ook vanaf Rapid City naar Scenic kunnen rijden en vanaf daar de Sage creek road pakken Badlands in. Dit is een goed te rijden zandpad (je mag er 50mph :o ) die je rechtstreeks in het park brengt. Ik had daar wat regen onderweg en ik heb nog nooit in zo'n onder de oranje modder auto gezeten.
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

Fijn om jullie ervaringen zo te horen. Inchecken, uitchecken, koffers inladen etc. kost inderdaad ook tijd. Daar had ik nog niet aan gedacht. Misschien moeten we toch besluiten om de 2 nachten in Keystone aan te houden en vandaar uit het gebied verkennen. Heeft Rapid City trouwens een leuk centrum om gezellig te eten en te winkelen ? Dit kan ook meetellen in onze besluitvorming vooral omdat onze dochter en haar vriend met ons meegaan. Ik had in het centrum al een hotel geboekt maar kan hem tot de laatste dag nog annuleren. Dat is dus het voordeel als je zelf je reis organiseert incl. hotels. Heb je alles zelf in de hand.

Groetjes,
IngridZw
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Rapid City op zich vond ik niets bijzonders, maar restaurants zitten er genoeg en winkels. We hadden daar een net geopend hotel wat mooi was met binnen zwembad waar we in de avond ook nog even zwommen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Stefanluk
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Stefanluk »

Ik haak hier even aan. Klopt het dat de Iron Mountain Road het beste te rijden is van Zuid naar Noord?

En maakt het bij de Needles Highway ook nog uit in welke richting je hem rijdt?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer