Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

panorama trail - paar vragen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Karin1989
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: panorama trail - paar vragen

Bericht door Karin1989 »

Hibiscus schreef:Ongelooflijk, net gebeld en de bus van 08.30 zit al vol! Dus moeten we wel om 10.00 gaan. :evil:
Gelukkig hebben we wel een plek. Mijn advise is dus om snel te boeken als je in de zomer de bus wilt nemen...

Ik heb overigens met een ander nummer gebeld dan Anton007 aangeeft. Ik heb gebeld met 001 209 3744386.
Oh ik dacht ik dat het reserveren van de bus nog wel even kon wachten maar niet dus. Ik ga van de week ook maar is bellen!

Is het nou inderdaad zo dat de kaartjes ook een dag van te voren kunnen worden opgehaald? Iemand een idee?
Hibiscus
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Hibiscus »

Wij hebben ondertussen besloten de bus weer te annuleren. We hebben er, ook na jullie advies, nog goed over nagedacht en besloten niet helemaal naar Yosemite Village te rijden die dag. We gaan naar Yosemite Pines, in Groveland. Dat is een half uur voor de ingang van het park. Daar komen we hopelijk nog redelijk op tijd aan. Ik heb RoadBear gebeld en een verzoek tot early pick up gedaan maar ik weet dat dat niet zeker is. Vooralsnog zou het geen problem zijn, maar ja, we zitten nog maar in januari natuurlijk.

In Yosemite Pines hebben we een pull thru plek, misschien wel zo prettig de eerste keer. De volgende ochtend rijden we dan vroeg weg en zijn we hopelijk rond 10.00 in Yosemite. We gaan die dag dan zelf invullen. Het leek me niet fijn om die dag al meteen met de bus te moeten om 10 uur en dan de hele dag te gaan wandelen. Hoe mooi de Panorama trail me ook lijkt, we kunnen vast wel een andere mooie en kortere wandeling maken. En de kinderen willen graag het water in. We hoeven de dag daarop alleen maar naar Lee Vining, we kunnen de hele ochtend nog in Yosemite doorbrengen of onderweg een wandeling maken.

Denken jullie dat er een kans is dat we de camping (als het lukt om een van de drie Pines campings te boeken in maart) al op mogen? Of kunnen we rond 10 uur nog ergens de camper parkeren? Welke andere camping adviseren jullie als de pines niet lukt en zou ik die nu alvast boeken (en eventueel annuleren) Het gaat dus maar om 1 nacht.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als een camping in de vallei niet lukt zou ik Crane Flat proberen. Wil je van te voren iets boeken dan zou je naar Indian Flat kunenn kijken. Of in Groveland blijven. Kijk ook eens op http://jrabold.net/yosemite/campn.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;.
Met maar 1 dag in het park is het misschien wel verstandig om niet de PT te doen. Je zou met de camper naar Glacier Point kunnen rijden. Ik vrees het ergste voor de watervallen en de Merced River in de zomer gezien de droogte tot nu toe, maar wie weet gaat het nog flink sneeuwen.
Fietsen in de vallei is leuk om te doen, met voldoende water in de Merced River zou je kunnen raften, en je kunt naar de Vernal Fall lopen.
In onze verslagen (vanaf 2002) kun je zien wat wij allemaal met de kinderen hebben gedaan.

Marianne
Marie123
Amerika-ontdekker

Bericht door Marie123 »

Klopt het dat je intussen wel gewoon online tickets kan reserveren voor de bus?
Ik zag het hier staan: https://secure.yosemitepark.com/event/GlacierPointTours" onclick="window.open(this.href);return false;
Of zit ik bij de verkeerde bus?
intrudy
Amerika-ontdekker

Bericht door intrudy »

Ik heb naar dit nummer gebeld en mijn reservering gedaan. Wees er vroeg bij want het is snel vol.

reservation line 001-209-372-4386

Je krijg dan een Comfirmation nr. waarmee je je ticket kan op halen. Wij hebben de bus van half 9.
Afbeelding
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Marie123 schreef:Klopt het dat je intussen wel gewoon online tickets kan reserveren voor de bus?
Ik zag het hier staan: https://secure.yosemitepark.com/event/GlacierPointTours" onclick="window.open(this.href);return false;
Of zit ik bij de verkeerde bus?
Dit is wel de goede bus. Ik heb afgelopen week toch gebeld voor kaartjes. Online kon ik niet met mijn cc betalen omdat ze om een postcode vroegen en ik dan steeds een error kreeg.
Jos1990
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Jos1990 »

Een nul voor je nederlandse postcode doet wonderen. Dan word je nederlandse creditcard wel geaccepteerd!
Frank-Danielle
Amerika-ontdekker

Bericht door Frank-Danielle »

Wij willen ook deze trail gaan doen. Begrijp ik goed dat als wij een one way ticket kopen en daarna via Panarama trail terug wandelen naar Yosemite Lodge, het lopen ongeveer 5 a 6 uur duurt?
Marie123
Amerika-ontdekker

Bericht door Marie123 »

Jos1990 schreef:Een nul voor je nederlandse postcode doet wonderen. Dan word je nederlandse creditcard wel geaccepteerd!
Wat een goede tip! Bedankt! :)
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

online systeem werkt perfect, juist bus van 8u30 geboekt voor maandag 15/6,

bij belgische postcode gewoon 0 achterzetten en dan trekt dat op een usa postal code van 5 cijfers

yippee, bedankt voor de tip, er zit veel kennis op dit forum, dat weet ik al jaren.

:mrgreen: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Frank-Danielle schreef:Wij willen ook deze trail gaan doen. Begrijp ik goed dat als wij een one way ticket kopen en daarna via Panarama trail terug wandelen naar Yosemite Lodge, het lopen ongeveer 5 a 6 uur duurt?
De wandeling is inderdaad ongeveer 5 a 6 uur. Of 7 als je het rustig aan doet. Reken daarbij nog 1,5 uur voor de bus naar Glacier Point.
Je zult niet naar de lodge lopen denk ik; pak bij happy Isles de shuttle naar de lodge.

Marianne
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Jos1990 schreef:Een nul voor je nederlandse postcode doet wonderen. Dan word je nederlandse creditcard wel geaccepteerd!
Die variant had ik niet geprobeerd. Bedankt voor de tip, misschien heb ik er in de toekomst nog wat aan :D
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Frank-Danielle schreef:Wij willen ook deze trail gaan doen. Begrijp ik goed dat als wij een one way ticket kopen en daarna via Panarama trail terug wandelen naar Yosemite Lodge, het lopen ongeveer 5 a 6 uur duurt?
Zie onze blog voor een verslag van hetzelfde zoals jullie willen gaan doen: Kalaman's Travelblog Juli 2013: 28 juni - Yosemite NP - Panorama Trail
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer