Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welk hotel in LA?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Lot11
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Welk hotel in LA?

Bericht door Lot11 »

We zouden 2 nachten in LA doorbrengen, we dachten sowieso aan Titta Inn (regio Alhambra). Is dit een goede optie om zowel downtown LA als de kust te doen?
Of boeken we beter 2 overnachtingen op verschillende locaties? vb regio Alhambra en Santa Monica
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Welk hotel in LA?

Bericht door PSVwally »

Sja, het hangt een beetje af wat je die dag wilt doen, waar je vandaan komt en waar je de dag na LA heengaat.
Er zit ruim 40km tussen die 2 plaatsen namelijk. Als je bv de dag eindigt met Venice en Santa Monica en de dag erop terugvliegt is het makkelijker om bij de kust te zitten dan de dag erop nog de hele stad door te moeten.
Lot11
Amerikafan

Bericht door Lot11 »

...
Pismo Beach - LA
LA
LA - Kingman
Kingman - GC
...

Dus misschien best eerst Santa Monica doen en daar dan overnachten en dan de volgende nacht in Alhambra bvb?
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Wij hebben zowel in 2013 (2 nachten) als in 2014 (4 nachten) in de Titta Inn geslapen. Het ligt niet in de buurt van de usual sight maar je zult altijd moeten rijden (ongeacht waar je verblijft). De prijs/kwaliteitverhouding van de Titta Inn maakt zoveel goed (45 euro per nacht) dat dat half uurtje rijden voor ons geen probleem was.
Groetjes,
Daniel
Cheryl26
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Cheryl26 »

Ik heb wel e's gelezen dat downtown LA geen aanrader is maar je beter kan uitwijken naar bv Santa Monica. Hollywood valt voor mij het voordeligst uit, is dat ook een goede verblijfplek?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Zat ooit in de Travelodge Hollywood. Eenvoudig maar goed en ook vlakbij de metro. Ik voelde me niet onveilig s'avonds op straat. Wel zag je af en toe iemand op straat slapen.
Lot11
Amerikafan

Bericht door Lot11 »

Mrvanilla schreef:Wij hebben zowel in 2013 (2 nachten) als in 2014 (4 nachten) in de Titta Inn geslapen. Het ligt niet in de buurt van de usual sight maar je zult altijd moeten rijden (ongeacht waar je verblijft). De prijs/kwaliteitverhouding van de Titta Inn maakt zoveel goed (45 euro per nacht) dat dat half uurtje rijden voor ons geen probleem was.
Hoe is de buurt rond Titta Inn (oa qua veiligheid)?
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Prima hoor. Qua veiligheid zou ik me geen zorgen maken. Het is niet zo dat je lekker in de buurt gaat wandelen, maar dat zal bij de meeste locaties niet het geval zijn; er is namelijk niet veel interessants te zien. Op 5 mins rijden liggen enorm veel winkels en restaurants/diners en wat supermarkten. Lees wat recensies op Booking en Tripadvisor, dan krijg je misschien een wat completer beeld.
Groetjes,
Daniel
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

@Cheryl26 Downtown LA heeft wel een aantal zeer goede hotels hoor. Alleen is downtown bij de meeste niet erg bekend. Je moet daar (vooral 's avonds) ook niet zomaar overal gaan rondlopen. Vooral aan de oostkant best veel criminaliteit. De meesten mensen zullen voor een hotel in Hollywood of langs de kust kiezen, omdat daar de 'bekende' bezienswaardigheden liggen. In het all about LA topic heb ik eens een wandeling gemaakt die iemand uit een Lannoo reisgids daar had geplaatst. Nu was ik daar volgens mij op een zaterdagmiddag of zondag en was er op het winkelgebied (south broadway street kruising olympic blv en dan naar het noorden en de zijstraten) na weinig te doen, maar wel erg veel mooie gebouwen om te bewonderen en je kunt er goed shoppen. Santa Monica Pier ligt zeg maar 25km naar het westen, maar over die rit kun je zomaar 2u of meer doen.

In Santa Monica zit je meestal vrij dichtbij het shopping center bij (uit mn hoofd) third street en Colorado avenue. Je kan er ook fietsen huren om mee naar Venice te fietsen over de boardwalk. In Hollywood zit je behalve bij de tourist trap van de walk of fame ook dichtbij Sunset boulevard waar wat barretjes en clubs zitten. Ook een handig uitvalsbasis voor een hollywood tour of een hoponoffbus rondje. Als je dichtbij de metro (rode lijn) zit is het ook handig om daarmee naar Universal of downtown te gaan.

Ik zat de 1e keer in het Hollywood City Inn..dit ligt in Little Armenia op ongeveer 10 min rijden naar het dolby theater. 10 min rijden naar Griffith Observatory en 15 min rijden naar downtown (nogmaals het was weekend, dus niet druk). Naar de stranden was het wel wat drukker en we deden er dan ook meer dan een uur over om bij Venice te komen van downtown, terwijl de tomtom een half uur aangaf. Hotel was basic, met een mager ontbijt, maar verder gratis parkeren. Zou er zo nog eens kunnen zitten.
De 2e keer zat ik in het wat duurdere wilshere crest hotel. Ook gratis parkeren, maar een stuk omslachtiger omdat je niet elke dag in een bepaalde straat mocht staan en orange street volstond met auto's. Hotel zelf iets luxer, met een goed ontbijt + krantje. Dichtbij the grove/farmers market. Omdat het weer weekend was was ik ook snel bij de parkeerplaats om naar het hollywoodsign te lopen en ook vrij snel bij Griffith Park en Mulholland drive. Het ligt verder allemaal wel een stuk centraler.
Cheryl26
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Cheryl26 »

PSVwally schreef:@Cheryl26 Downtown LA heeft wel een aantal zeer goede hotels hoor. Alleen is downtown bij de meeste niet erg bekend. Je moet daar (vooral 's avonds) ook niet zomaar overal gaan rondlopen.

Dat is voor mij al reden om het niet te doen, als ik 's avonds ff een ommetje wil maken wil ik me niet druk hoeven maken of ik wel naar buiten kan. Heb hotels in Santa Monica op het oog of Hollywood.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

In Hollywood moet je ook niet te ver afdwalen.......
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat ik het misschien iets negatiever schetste als wat ik bedoelde als ik je reactie zie. Nu lijkt het net alsof je 's avonds in Downtown je hotel niet uitkunt, terwijl je daar juist enorm leuke rooftopbars en restaurantjes hebt.
Als je gewoon in de toeristengebieden blijft is er niets aan de hand hoor. Maar er zijn gewoon delen van LA waar 's avonds flink gedealed wordt of waar bendes (gangs) actief zijn. Ik probeer in ieder geval niet te zeggen dat je in LA niet 's avonds over straat kan, maar in Nederlandse steden moet je 's avonds ook niet altijd overal komen. Nu heb ik me nog nergens in Amerika echt onveilig gevoeld, maar ik heb in Los Angeles veel minder armoede, zwervers en laat ik het maar ongure types noemen gezien dan dat ik in Miami en San Francisco heb gezien. Er zijn ook leden op het forum die Hollywood nogal onguur vonden of het erg veel zwervers en gebruikers in Venice tegen waren gekomen.
replay35
Amerikafan

Bericht door replay35 »

Hi!

Ben al een paar dagen opzoek naar een goed hotel waar je makkelijk kunt parkeren. Heb het forum goed doorzocht maar vind het moeilijk om een hotel te vinden.

Dit is onze planning voor LA

01 )28-07 Los Angeles aankomst
02) 29-07 LA Mulholland Drive, Santa Monica, Venice Beach , Griffith Park, Bel Air, Beverly Hills
03) 30-07 LA Walk of Fame, Hollywood Boulevard, Winkelen
04) 31-07 Universal
05) 01-08 Naar Santa Barbara en onderweg even stoppen in Malibu
Afbeelding
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Best Western Royal Palace & Suites heeft gratis parkeren.
Afbeelding
replay35
Amerikafan

Bericht door replay35 »

Bedankt,

Ik wilde eerst hotels, maar het wordt moeilijk met parkeren. Ook is het zonde van de prijs aangezien je bijna tot niet op je kamer bent..

Meer tips zijn altijd welkom!
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Er zijn hier ook al hotels aangedragen waar je gewoon gratis kunt parkeren. Lees de eerste paar berichten eens?
replay35
Amerikafan

Bericht door replay35 »

Heb ik al gedaan en de beschikbaarheid ervan al bekeken.. Maar meer tips zijn altijd welkom natuurlijk.

P.S leuke youtube videos van je reizen door Amerika!
Afbeelding
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ingrid1958 »

Wij hebben in september 2 nachten gelogeerd in het travelodge hotel vlakbij het LAX.
zie hier de link: https://www.booking.com/hotel/us/travel ... 4e3;dcid=2
Voor ons een prima overnachtingsplek om van hieruit naar o.a. Venice beach en Santa Monica te rijden en idem richting Hollywood,
Uiteraard zijn de afstanden enorm.
Fijne ruime kamer met balkon en continental breakfast, aanwezig een zwembad, gratis parkeerplaatsen en naast een Denny's (wat voor ons vanwege de late aankomsttijd en de lange reis erg handig bleek
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Wij zaten in 2011 in Orchid Hotel en Suites te Hollywood. Geweldige locatie direct achter de Walk of Fame maar toch rustig. Bovendien incl. parkeergarage waar je de auto gratis en veilig kon parkeren. Had ook een buitenzwembad(je) waar wij geen gebruik van hebben gemaakt. In 2011 was de prijs van het hotel, mede door de dollarkoers op dat moment, vrij redelijk. Ik zie nu dat het behoorlijk duur is geworden, maar dat geldt voor heel veel hotels in Amerika.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer