Dat is niet nodig hoor! Er zijn kussens, lakens, dekens en handdoeken voorzien. Als je er niet voldoende hebt, kan je er bijvragen aan de receptie, maar dat was bij ons niet nodig.butterfly schreef:Dank je wel. Enige nadeel is zo te zien dat je wel zelf slaapzakken en kussens mee moet nemen naar housekeeping camp, dat is wel weer een heel gesleep natuurlijk.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Yosemite overnachting buiten het park?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Re: Yosemite overnachting buiten het park?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geen verwarmde tenten bij HKC, Je kunt er wel dekens en lakens huren. In oktober is een extra deken wel prettig denk ik.
Je kunt ze ook voor 2 perosnen huren. Wij deden dat in 1988, toen er geen plek meer vrij was op de cmapings in de vallei.
@Kristel: Mooi dat er bij de verwarmde tenten wel een picknicktafel is, ik had ze nog nooit gezien maar ben ook nog nooit verder gekomen dan het zwembad.
Marianne
Je kunt ze ook voor 2 perosnen huren. Wij deden dat in 1988, toen er geen plek meer vrij was op de cmapings in de vallei.
@Kristel: Mooi dat er bij de verwarmde tenten wel een picknicktafel is, ik had ze nog nooit gezien maar ben ook nog nooit verder gekomen dan het zwembad.
Marianne
Wij hebben overnacht in het Yosemite Lakes resort in een Yurt. Het gekke is dat deze camping als adres Groveland heeft, dus je denkt dat het best ver weg is, maar in werkelijkheid ligt het 18 miles vanaf Groveland in de richting van Yosemite. Dus het ligt eigenlijk gelijk na de uitgang van Yosemite aan de 120. Als je op Google maps echt letterlijk "yosemite Lakes Resort" in typt zie je waar het ligt. Voordeel van zo'n yurt is dat je een eigen badkamer hebt. Ik vind het wel voor maximaal 2 personen of voor 2 personen en 2 kinderen onder de 12. De slaapbank was echt maximaal 1.20 breed denk ik en 1.70 lang ofzo, onze pubers hebben er niet geweldig op geslapen. Verder is het echt in de middle of nowhere, een tankstation met een klein winkeltje erbij dat al om 18.00 uur dicht gaat, vaak ben je daar te laat voor als je uit het park terug komt, je moet je boodschappen dus even in de supermarkt in Yosemite Valley halen. Er is ook geen restaurant ofzo, wij werden verwezen naar Buck Meadows, 8 mile verderop, waar het trouwens prima eten is. Op de camping heb je ook geen telefoonbereik of wifi. Er is wifi in het centrale gebouw, maar de camping is zo groot dat je daar niet even zo naartoe loopt, dan pak je de auto. Ik geloof dat er ook nog andersoortige accommodaties worden verhuurd op deze camping. En er schijnt ook een meer te zijn waar je kunt zwemmen, maar ook dat ligt dus weer op auto-afstand als je in de yurt zit.
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Daar heb ik ook al eens over nagedacht, maar vraag me af of dat met beren in de buurt nou wel zo handig is... je moet immers alles wat geurend is in een bearlocker doen, maar dan zet je wel een emmertje met urine vlakbij je slaapplek...?butterfly schreef:Misschien een stomme suggestie, maar als je het eng vind om 's nachts de camping over te moeten zou je kunnen overwegen een kleine toiletemmer met deksel van 5 liter mee te nemen (verkopen ze niet op die manier in de usa) Op de heenweg stop je er kleding, ondergoed ed in, en je gooit hem daar weg. Kost bij bol.com 12 euro, maar volgens mij kun je ze in het zomerseizoen ook al goedkoper vinden. Ik zit dit zelf te overwegen omdat dit mijn grootste struikelblok is in cabins zonder sanitair. (als ik weet dat ik kan hoef ik niet, maar zodra ik weet dat ik de camping over moet en ik zie er tegenop, dan moet ik wel 4x per nacht)
Ik kan daar ook niet echt iets over vinden, maar vind wel hier en daar tips over kamperen in berengebied. Overal wordt dan gezegd dat je niet vlak naast je tent je behoefte moet doen.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Wij hebben inmiddels reservering bij curry village en bij housekeeping camp .
Nog even goed over nadenken welke het wordt.
Het lijkt erop dat je bij housekeeping wat meer ruimte en privacy hebt.
Er zullen toch wel vaker mensen snachts naar het toilet gaan?? Ik ga er maar vanuit dat dat veilig kan.
Nog even goed over nadenken welke het wordt.
Het lijkt erop dat je bij housekeeping wat meer ruimte en privacy hebt.
Er zullen toch wel vaker mensen snachts naar het toilet gaan?? Ik ga er maar vanuit dat dat veilig kan.
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
@Inge, daar heb ik eerlijk gezegd nog niet eens bij stil gestaan (nooit in een beren gebied gekampeerd ook). Wij gooien wel altijd water met een flinke scheut afwasmiddel in het emmertje, maar ik lees dat je dus ook uit moet kijken met shampooflessen ed. En om hem nou in de bearlocker te plaatsen bij de voeding lijkt me ook niet echt fris 

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij hebben twee nachten geslapen in El Portal (Cedar Lodge). Goed gelegen, je bent niet lang onderweg naar de vallei. En dat half uurtje rijden vond ik veel minder lastig dan de "ongemakken" van Curry Village. Dat is voor iedereen persoonlijk uiteraard maar ik wil op vakantie echt wel een eigen badkamer en toilet
ik hou ook helemaal niet van kamperen.
Als we ooit teruggaan, zou ik daar meteen terug slapen.

Als we ooit teruggaan, zou ik daar meteen terug slapen.
Onze blog: http://sarahfilip.wordpress.com/
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Bedankt voor je geruststellende woorden Arno
(Was ik bijna zover dat ik kamperen in een berengebied in overweging nam...)

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 3276 Weergaves
-
Laatste bericht door ricktachtig
-
- 6 Reacties