Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
All about LA!
Re: All about LA!
Onlangs opgevallen bij vluchten te vergelijken: vliegen (vanuit BRU weliswaar) op LAX is heel wat goedkoper dan op SFO of LAS.
Ik ben van plan in 2016 naar de westkust te vliegen en was dus de prijzen aan het vergelijken tussen de verschillende luchthaven voor deze zomer. Ik heb vaak gelezen dat de LAX toch niet zo'n geweldig startpunt is, maar als ik nu zoek kom ik al snel op 200€ verschil per persoon...
Daarvoor heb ik een uurtje afzien bij de TSA wel over...
Ik ben van plan in 2016 naar de westkust te vliegen en was dus de prijzen aan het vergelijken tussen de verschillende luchthaven voor deze zomer. Ik heb vaak gelezen dat de LAX toch niet zo'n geweldig startpunt is, maar als ik nu zoek kom ik al snel op 200€ verschil per persoon...
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zou niet weten waarom je je vakantie niet in LA zou kunnen beginnen. Ik maak altijd de afweging van waar ik heen wil in combinatie met de prijs. in 2012 van LA naar Las Vegas en in 2013 van LA naar Denver. Die 1e reis was puur gebaseerd op route en daar kwam voor ons bij dat terugvliegen van LAS goedkoper was dan van PHX. En in 2013 kon ik voor €600 tickets krijgen terwijl als ik van LAS was begonnen, wat eigenlijk het 1e plan was of een rondje Denver minimaal €100 duurder was.
Waarom zou het geen goed startpunt zijn?Spandi schreef:Onlangs opgevallen bij vluchten te vergelijken: vliegen (vanuit BRU weliswaar) op LAX is heel wat goedkoper dan op SFO of LAS.
De luchthaven zelf vooral. Ervaringen op SFO zijn blijkbaar beter, als ik het internet mag geloven. LAX zie ik opduiken in alle 'worst airports of america' lijstjes.
- Re1gnman
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ach, LAX is een van de grootste airports met miljoenen reizigers.
Natuurlijk hoor je het eerst van de negatieve ervaringen.
Je moet nooit teveel naar de negatieve verhalen luisteren, want
dan kun je ook geen hotel meer boeken...
Overal gaat wel eens iets mis,
Natuurlijk hoor je het eerst van de negatieve ervaringen.
Je moet nooit teveel naar de negatieve verhalen luisteren, want
dan kun je ook geen hotel meer boeken...
Overal gaat wel eens iets mis,
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik vond LAX altijd (meerdere keren op gevlogen) juist een erg relaxt en overzichtelijke luchthaven. Na aankomst sta je direct naast je koffer en vervolgens op straat, waar de bisjes alweer rijden om je naar je huurauto te brengen. Qua vetrek kan ik me ook werkelijk niets negatiefs herinneren, behalve dat de luchthaven niet bepaald glamorous is en redelijk druk.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben er nooit vertrokken. Maar 2x na aankomst toch best snel van het vliegveld. Zelfs nadat mijn koffer niet meegekomen was eigenlijk binnen iets meer dan een uur bij het autoverhuurbedrijf. Alles staat goed aangegeven en de shuttlebussen rijden zeer frequent. Ik vond Houston, Dulles Washington en Miami eigenlijk veel minder, al waren ze Miami toen echt enorm aan het verbouwen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Wij hebben vorig jaar ook naar en van LA gevlogen en de wachttijden vielen best wel mee, vond ik. En het is inderdaad makkelijk als je buitenstapt je onmiddellijk op de bus kan stappen voor naar je autoverhuurbedrijf te gaan.
Ok, bedankt voor de geruststelling. LAX it is 

We hebben via airbnb een soort trailer gehuurd. Wel enorm groot, met twee slaapkamers, maar echt heerlijk. Gevoel alsof je je eigen huisje in LA hebt. 20 min fietsen van Venice Beach.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
20min fietsen van venice? Waar zit je dan eigenlijk, want dat is niet erg duidelijk.
Wou hier ook nog even wat kwijt. Ik hoorde van collega's, mijn zus, en zag ook bij mensen hier dat er zo weinig aan L.A. was. Wij vonden het echt geweldig en wouden achteraf dat we er langer waren gebleven!
Kwam ook wel doordat we bij familie van mijn vriend logeerden (tot een paar maanden voor we erheen gingen wisten we niet van hun bestaan af, ze zijn er geboren en getogen maar wel dezelfde achternaam
) en die hebben ons veel laten zien. Nu is het zo dat mijn vriend gitaren bouwt en zijn achteroom (oid) gitaar speelt en dat helemaal te gek vindt, en we hebben plannen om in januari 2016 weer die kant op te gaan om o.a. NAMM te bezoeken. Het zal dan wel geen lange rondreis worden, maar volgens mij hebben we ook in L.A. en omstreken nog genoeg te zien. 
Sowieso vonden we het allebei geweldig en hebben we nog nooit heimwee gehad naar een vakantieland, behalve nu. Zoals ik hier al vaker las eigenlijk. We roepen nu regelmatig dat we in L.A. gaan wonen
Mocht het doorgaan (in januari 2016, niet het wonen, haha) dan weet ik dit forum zeker weer te vinden!
Kwam ook wel doordat we bij familie van mijn vriend logeerden (tot een paar maanden voor we erheen gingen wisten we niet van hun bestaan af, ze zijn er geboren en getogen maar wel dezelfde achternaam

Sowieso vonden we het allebei geweldig en hebben we nog nooit heimwee gehad naar een vakantieland, behalve nu. Zoals ik hier al vaker las eigenlijk. We roepen nu regelmatig dat we in L.A. gaan wonen

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik vind LA geweldig. Ik beschouw het zelfs als mijn 2e thuisstad. Het scheelt wel dat ik daar familie heb wonen en daardoor ben ik daar al flink aantal keren geweest. Het voelt iedere keer weer als thuiskomen.
Doordat ik daar redelijk vaak ben kan ik ook een klein beetje proeven hoe het normale leven daar gaat. Alledaagse dingen zoals boodschappen doen (Costco bijv.), uit eten en winkelstraatjes in een buitenstad met barretjes. Dus niet alleen maar de toeristisch plekken zien, maar de echte LA.
LA heeft als stad alles te bieden wat ik fijn vind. Grote stad, maar toch niet heel erg druk (behalve op de wegen tijdens de spit, maar dat hoort erbij), heerlijk temperatuur heel het jaar door, relaxte sfeer (zeker t.o.v. bijv. New York) en zon, zee, strand, bergen, groen, urban, etc. Van alles wat.
Als ik ergens anders zou moeten wonen (begrijp me niet verkeerd, heb ik prima hier in Nederland) dan is het absoluut LA.
Doordat ik daar redelijk vaak ben kan ik ook een klein beetje proeven hoe het normale leven daar gaat. Alledaagse dingen zoals boodschappen doen (Costco bijv.), uit eten en winkelstraatjes in een buitenstad met barretjes. Dus niet alleen maar de toeristisch plekken zien, maar de echte LA.
LA heeft als stad alles te bieden wat ik fijn vind. Grote stad, maar toch niet heel erg druk (behalve op de wegen tijdens de spit, maar dat hoort erbij), heerlijk temperatuur heel het jaar door, relaxte sfeer (zeker t.o.v. bijv. New York) en zon, zee, strand, bergen, groen, urban, etc. Van alles wat.
Als ik ergens anders zou moeten wonen (begrijp me niet verkeerd, heb ik prima hier in Nederland) dan is het absoluut LA.
- Re1gnman
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
PSVWally heeft op zijn reisverslag een goede uitleg staan hoe je bij het Hollywood Sign kunt komen, via
N. beachwood Dr. bij de Sunset Ranch.
Nu zit ik ff op streetview te kijken en zie ik daar op straat (november 2014) van die borden staan dat
auto's daar niet meer langs mogen. Staat ook zo'n mannetje om iedereen tegen te houden?
Weet iemand of dit permanent is, of dat dit een moment opname was?
Als ik goed kijk, is ook het hek daarachter gesloten...
Adres wat er bij staat: 3193 N. Beachwood Dr, LA
Dat ik er straks (mei) niet voor nop helemaal naar toe rij om vervolgens niet verder te mogen....
tijd is kostbaar in L.A. : -)
N. beachwood Dr. bij de Sunset Ranch.
Nu zit ik ff op streetview te kijken en zie ik daar op straat (november 2014) van die borden staan dat
auto's daar niet meer langs mogen. Staat ook zo'n mannetje om iedereen tegen te houden?
Weet iemand of dit permanent is, of dat dit een moment opname was?
Als ik goed kijk, is ook het hek daarachter gesloten...
Adres wat er bij staat: 3193 N. Beachwood Dr, LA
Dat ik er straks (mei) niet voor nop helemaal naar toe rij om vervolgens niet verder te mogen....
tijd is kostbaar in L.A. : -)
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Voor zover ik weet is dat permanent. Omdat er te veel mensen naar het Hollywood(land) site gaan en de buurtbewoners er last van hebben...
Te voet mag je denk ik wel verder;..
Te voet mag je denk ik wel verder;..
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 23 mar 2015, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn site is even tijdelijk offline. Ik zal proberen om de Amerika links er zo snel mogelijk weer op te krijgen, maar ben de hele wirwar van allerlei sites even aan het stroomlijnen en dat kan wel een paar dagen duren. En door een error van wordpress ben ik flink wat pagina's kwijt
die ik dus opnieuw moet fabriceren.
Als ik overigens op google streetview kijk staat er een bord met 'trail temporarily closed', dus ik ga er vanuit dat er toch wat anders is.
EDIT: Als ik google vind ik deze krantenkop, dus ik ga er toch vanuit dat het inmiddels weer bereikbaar is, misschien wel handig om het artikel te lezen, want er staat dus tegenwoordig een hek! Het is wel ruim 8 maanden gesloten geweest vanaf de Sunset Ranch.
http://www.latimes.com/local/lanow/la-m ... story.html
Wat betere info vind je op deze site: http://www.simpsoncity.com/hiking/griffith/lee.html
In de weekenden is het dus niet zo handig om via Beachwood drive te gaan. Ik durf niet te zeggen hoe het bij Camp Hollywoodland is, want volgens mij kun je beter daar je auto nog neerzetten dan bij Griffith Observatory, dat is veel te ver lopen lijkt mij.

Als ik overigens op google streetview kijk staat er een bord met 'trail temporarily closed', dus ik ga er vanuit dat er toch wat anders is.
EDIT: Als ik google vind ik deze krantenkop, dus ik ga er toch vanuit dat het inmiddels weer bereikbaar is, misschien wel handig om het artikel te lezen, want er staat dus tegenwoordig een hek! Het is wel ruim 8 maanden gesloten geweest vanaf de Sunset Ranch.
http://www.latimes.com/local/lanow/la-m ... story.html
Wat betere info vind je op deze site: http://www.simpsoncity.com/hiking/griffith/lee.html
In de weekenden is het dus niet zo handig om via Beachwood drive te gaan. Ik durf niet te zeggen hoe het bij Camp Hollywoodland is, want volgens mij kun je beter daar je auto nog neerzetten dan bij Griffith Observatory, dat is veel te ver lopen lijkt mij.
Wij gaan in augustus met onze kinderen (tieners) een bezoek brengen aan LA. We beginnen met een wedstrijd van de LA Dodgers en hebben en hotelletje geboekt op loopafstand van het stadion. De volgende dag willen we dan de highlights gaan bekijken en ik denk dan aan bijvoorbeeld de walk of fame, Beverly hills, Rodeo drive en dan richting de kust, waar we eigenlijk nog fietsen willen huren.
Is dit allemaal te doen op 1 dag? en zo niet wat is dan wel haalbaar?
We willen de nacht doorbrengen op Dockweiler beach en de volgende dag Universal studio's bezoeken. Iemand enig idee hoeveel reistijd dit is. Volgens google maps moet het binnen een uur te doen zijn maar met welke reistijd moet echt rekening mee houden? Of is dit niet te doen met een camper?
Is dit allemaal te doen op 1 dag? en zo niet wat is dan wel haalbaar?
We willen de nacht doorbrengen op Dockweiler beach en de volgende dag Universal studio's bezoeken. Iemand enig idee hoeveel reistijd dit is. Volgens google maps moet het binnen een uur te doen zijn maar met welke reistijd moet echt rekening mee houden? Of is dit niet te doen met een camper?
Ja hoor, jullie plannen zijn prima haalbaar. Wij deden Venice Beach/Santa Monica, Beverly Hills, Rodeo Drive, Walk of Fame, Mulholland Drive en Griffith Observatory in een dag.
De reistijden die Google Maps aangeeft moet je in LA wel met een korreltje zout nemen. Je zult vaak stilstaan ivm file, zeker op werkdagen. Maar ach, dat hoort nu eenmaal bij LA
De reistijden die Google Maps aangeeft moet je in LA wel met een korreltje zout nemen. Je zult vaak stilstaan ivm file, zeker op werkdagen. Maar ach, dat hoort nu eenmaal bij LA

Groetjes,
Daniel
Daniel
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Normaal gesproken zou je er een minuut of 40 over moeten doen, maar zoals Daniel ook al aangeeft zou je er ook zomaar 2u over kunnen rijden. Dat valt helaas niet te voorspellen.
Ik weet eerlijk gezegd niet of je nou met een camper door Beverly Hills moet gaan rijden. Vooral die smalle straatjes van Bel-Air zijn eigenlijk niet geschikt voor een camper. Dan zou je beter een tour kunnen nemen vanaf bv hollywood walk of fame.
Ik weet eerlijk gezegd niet of je nou met een camper door Beverly Hills moet gaan rijden. Vooral die smalle straatjes van Bel-Air zijn eigenlijk niet geschikt voor een camper. Dan zou je beter een tour kunnen nemen vanaf bv hollywood walk of fame.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Vroeger waren wij geen grote fan van LA en waren meer voorstander van San Francisco maar vorig jaar LA een nieuwe kans gegeven en deze keer echt super geamuseerd.
We sliepen enkele nachten in een betaalbaar hotel op 5min van Walk of Fame.
Runyon canyon ontdekt en dit was echt een topper voor ons. Dit is op wandelafstand van Walk of Fame.
In ieder geval is LA voor ons terrein aan het winnen.
We sliepen enkele nachten in een betaalbaar hotel op 5min van Walk of Fame.
Runyon canyon ontdekt en dit was echt een topper voor ons. Dit is op wandelafstand van Walk of Fame.
In ieder geval is LA voor ons terrein aan het winnen.