Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Brandweerkazerne bezoeken (LAFD)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
zomer2012_ts
Amerika-ontdekker

Brandweerkazerne bezoeken (LAFD)

Bericht door zomer2012_ts »

Hallo

eind juni verblijven mijn partner en ik in Los Angeles. Gezien hij hier brandweerman is, had ik hem graag verrast met een bezoek aan een kazerne. Nu heb ik heel wat gezocht en ook al mails gestuurd maar dit zijn blijkbaar automatische aanvragen voor een externe deelname (van de LAFD zelf) aan een evenement. Daar raak ik dus niet veel verder mee... Heeft iemand nog tips over hoe je daar een rondleiding kan krijgen? Ik wil dit graag op voorhand rond hebben om een leuke verrasing te kunnen hebben :)

bedankt!
intrudy
Amerika-ontdekker

Re: Brandweerkazerne bezoeken (LAFD)

Bericht door intrudy »

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Ben zelf ook brandweerman.
Afbeelding
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Op voorhand regelen is helaas wel iets moeilijker. Het simpelste is eigenlijk gewoon op een kazerne afstappen, zeggen dat je brandweerman bent en of je even de kazerne (en zo) mag zien.

Maar wil je toch vooraf iets trachten te regelen:

Je kan het eventueel proberen via dit emailadres: LAFDrequest@lacity.org

Of je zoekt een post die je wil bezoeken (eventueel in de buurt va je hotel) op deze site: http://www.lafd.org/fire_stations/find_your_station

Op deze site kan je eventueel de postcodes van de verschillende wijken opzoeken: http://www.hometownlocator.com/

Je kan zo de kazernes per wijk vinden via de eerste site en je kan dan op google maps eens kijken hoe het eruit ziet.

De volgende stap is dan rechtstreeks met de kazerne bellen om te vragen of je op een bepaalde dag en uur mag langskomen voor een bezoek. Het is best een kazerne te kiezen met meerdere voertuigen, dan is de kans kleiner dat ze net op interventie zijn, want deze wachten uiteraard niet.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
zomer2012_ts
Amerika-ontdekker

Al geprobeerd om te mailen, krijg enkel een standaard mail waarmee ik eigenlijk niet verder kan...
Het zal dan toch maar op goed geluk zijn denk ik.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik geef toch een duidelijk alternatief naast het emailen ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
intrudy
Amerika-ontdekker

Bericht door intrudy »

Op voorhand regelen is helaas wel iets moeilijker. Het simpelste is eigenlijk gewoon op een kazerne afstappen, zeggen dat je brandweerman bent en of je even de kazerne (en zo) mag zien.
Ik ben al in heel wat buitenlandse brandweerkazernes geweest en ik moet zeggen dat ik het altijd op deze manier heeft gedaan.
Moet er bij zeggen dat dat alleen in Europa was maar het zal in Amerika ook wel zo kunnen.
Belangrijkste is dat je veel foto's bij je hebt daar zijn ze gek op die brandweermannen.

Succes
Afbeelding
zomer2012_ts
Amerika-ontdekker

@marcopstal: ik had zelf al die opties al geprobeerd, uitgez het bellen maar daar ben ik niet zo'n held in.
zomer2012_ts
Amerika-ontdekker

intrudy schreef:
Ik ben al in heel wat buitenlandse brandweerkazernes geweest en ik moet zeggen dat ik het altijd op deze manier heeft gedaan.
Moet er bij zeggen dat dat alleen in Europa was maar het zal in Amerika ook wel zo kunnen.
Belangrijkste is dat je veel foto's bij je hebt daar zijn ze gek op die brandweermannen.

Succes
bedankt voor de tips!
jootjekadootje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door jootjekadootje »

Ben je inmiddels al geweest? En...hoe was het?
Ik ben zelf ook op zoek naar zoiets voor mijn man.
Wij bezoeken vanaf eind oktober San Francisco, Las Vegas en Los Angeles....
intrudy
Amerika-ontdekker

Bericht door intrudy »

Ik ben inmiddels in San Fransisco geweest. Zoals ik het in Europa doet heb ik het daar ook gedaan en dat is gewoon naar een Fire Station toe gaan. Ik ben dus bij San Francisco Fire Department Station 13 geweest. Leuk ontvangen daar en gelijk een rondleiding gekregen. Tip!!! Neem foto's van je eigen kazerne mee vinden ze prachtig.
Afbeelding
jootjekadootje
Amerika-ontdekker

Bericht door jootjekadootje »

Bedankt voor de tip! We slaan 'm op!
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Niet met betrekking tot LAFD maar mijn vader was volunteer brandweer bij zijn bedrijf in Nederland. Twee vakanties terug toen hij op bezoek kwam heb ik hem mee genomen naar Chicago FD. De heren van de FD vonden het maar al te leuk om de verschillen te horen. Me vader keek zijn ogen uit bij de Ladder truck!
pixels66
Amerika-ontdekker

Bericht door pixels66 »

Blijft fantastisch, ik heb ook in diverse staten al de brandweer bezocht, omdat ik zelf ook bij de brandweer werk is dat natuurlijk gaaf.. September vertrek ik met een groepje Belgen en Nederlanders naar Detroit voor een week stage daar!
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Wil je ze helemaal gek maken dan koop je vooraf een paar nederlandse patches/badges (of je haalt ze van je oude brandweeroverhemd :wink: ) en dan geef je die bij je bezoek als bedankje. Ik durf de te wedden dat je dan de meest uitgebreide rondleiding krijgt die je je maar kunt bedenken.

Wat dat betreft zijn ze in de VS echt gek op bezoek van collega's uit het buitenland.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer