Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eerste road-trip, maar wat gaat dat kosten?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jnsn
Amerika-newbie

Eerste road-trip, maar wat gaat dat kosten?

Bericht door jnsn »

Ik loop al jaren met het idee rond om eens een Road Trip te maken doorheen het zuidwesten van de VS. Las Vegas, Los Angeles, San Fransisco. Omwille van allerlei omstandigheden lijkt het ideale moment om dit te ondernemen met een paar vrienden.

Het is de eerste maal dat ik zoiets zou ondernemen. Tot nu toe zijn mijn vakanties altijd vrij beperkt gebleven tot city trips binnen Europa en All-In resorts in Noord-Afrika. Ik heb dus geen idee waar ik moet beginnen, en daar lijkt deze website al heel wat bij te helpen. Ik heb echter een aantal vragen, en de meeste topics lijken van reizigers met meerdere ervaringen te gaan. Niet allemaal geschikt of duidelijke voor first-timers.

Qua duur dacht ik aan 2 tot 3 weken, ofwel ergens in oktober, ofwel voorjaar 2016. Het doel is voornamelijk de toeristische plaatsen te bezichtigen, (Strip, Santa Monica Pier, Hollywood Boulevard, Universal Studio's, Alcatraz, Grand Canyon...), niet zozeer de "verborgen" schatten die ik in andere reisverslagen af en toe tegenkom. Ik zou graag ook het een en het ander "vrij" willen laten en dit lijkt soms goedkoper uit te komen. Ik heb een idee van de voornaamste dingen die ik wil bezoeken, maar zou graag de mogelijkheid hebben om te schuiven. 3 dagen LA, of 4 dagen LA zou ik graag ter plekke beslissen. Daarom lijkt een groepsreis mij niet interessant.

Nu, de grootste vraag is: wat zou dat allemaal kosten? En daar vind ik niet meteen een duidelijk voorbeeld van.

Vliegtickets zijn natuurlijk niet goedkoop, maar daar kan ik vrij snel een duidelijk beeld over krijgen. Benzine kan je min of meer uitrekenen en de huur van de wagen ook. Maar voorts is het wat koffiedik kijken. Ik ben geen kampeerder, dus het zullen hotels moeten worden. Het hoeft niet super luxueus te zijn, maar ik geef liever een paar euro meer uit aan comfort dan aan een veredeld kampeerbed. Qua eten kunnen we wel ergens een supermarkt bezoeken om brood en beleg, maar je geeft onderweg toch ook het een en het ander uit. Ik lees ook her en der dat parkeren soms vrij duur is. Je hebt eventueel gebruik van het openbaar vervoer, toegangsprijzen voor plaatsen of tours die je kan volgen, ...

Je kan het natuurlijk zo goedkoop en zo duur maken als je zelf wil, maar tussen 2.000 en 5.000 euro ligt een groot verschil, en het is makkelijk om te zeggen: "Het zal ongeveer 3.000 euro kosten!"
Is er iemand die soms een iets of wat gedetailleerd voorbeeld heeft van een gelijkaardige rondreis en de kostprijs? Dat zou me alvast een heel eind op weg kunnen helpen. :)
Laatst gewijzigd door jnsn op 23 feb 2015, 19:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Désirée
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Eerste road-trip, maar wat gaat dat kosten?

Bericht door Désirée »

Wij zijn in 2011 in zuidwesten geweest. Wij hebben toen onze reis via holland international geboekt. Het was prima, maar zou het nu gewoon zelf boeken. Voordeel is dat je dan je eigen tempo kan bepalen en wat je wilt zien. We hebben Rondje La-san Diego- palm springs- phoenix-sedona- grabd canyon- monument valley- page- bryce canyon-zion- las vegas- death valley- yosemite- san francisco gedaan. Dit alles in 23 dagen.
Wij waren toen voor ticket+ hotels+ auto ( ford edge) €4500 kwijt voor 2 personen. Dit is exclusief tanken, uitgaven, eten , excursies etc. Je kan zelf via booking.com goed de ongeveer prijs uitrekenen. Wij waren overigens in september en zagen dat voornamelijk in de nationale parken de meeste hoteks vol zaten, dus toch verstandig om sommige plekken vooraf te reserveren.

Succes en veel plezier met de voorbereiding.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
Tinuszke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Tinuszke »

Even heel kort door de bocht voor 3 weken per persoon op basis van 4 personen:

Ticket 700
Accomodatie 80*21 / 2 = 840 (kamers van gemiddeld 80€ per nacht met 2 per kamer)
Huurauto 3*300 / 4 = 225
Benzine 300 / 4 = 75
Eten/boodschappen 600
Activiteiten/souvenirs 500

2940€

Deze schatting kun je makkelijk zelf beter maken door hotels, vliegtickets en huurauto's op te zoeken online. Dan heb je al het grootste deel van je budget goed in zicht.

En er is al een heel lopend topic over: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=58284
en nog veel meer via de zoekfunctie
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Qua kosten is het gewoon koffiedik kijken als je nog geen vast plan hebt. Steden zijn gewoon over het algemeen (op vegas na misschien) duurder om te overnachten. Vooral San Francisco is flink prijzig. Als je in de stad veel zaken bezoekt met waar je entree voor moet betalen en bv. pretparken dan stijgen de kosten. Elke dag fastfood, of in een restaurant uit eten scheelt in de kosten. Ik zie de 3 bekende plaatsen langskomen en de Grand Canyon. Hou er in het voorjaar rekening mee dat je niet door/over de Sierra Nevada kunt en er ook in Utah en Arizona nog sneeuw kan liggen en dus afgesloten wegen kunnen zijn. Ook in SF zal het redelijk fris zijn.

Verder de vraag of jullie +25 zijn, want bij -25 is de autohuur een stuk duurder.
Rudy_W
Amerika-ontdekker

Bericht door Rudy_W »

Ik ben 3 maal 21 tot 25 dagen in de VS geweest en was steeds rond de €3-3,5k per persoon kwijt. Dat met een midsize SUV en goedkope (€600) vlucht.
Denk dat dit een aardige indicatie is.

Je kunt eea goedkoper / duurder maken met b.v. bezoeken van veel parken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Zoals Paul al zegt is het heel lastig om iets te zeggen zonder te weten wat je allemaal gaat doen.
Wat ook heel belangrijk is, is met hoeveel personen je gaat. Kun je autohuur en benzinekosten delen door twee of door vier personen? Deel je met z'n vieren een kamer of heb je een kamer voor twee personen?

Je kunt zelf heel goed een raming maken door een route uit te werken, hotels op te zoeken, en eens te kijken naar autohuur. Kijk ook eens in de volgende topics:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=58284
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=40172
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=42287
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?t=38941
etc etc (zie de zoekfunctie)

Marianne
dickdale
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door dickdale »

Reken op ongeveer €1.000,- per persoon per week. Dit is dan incl. ticket, autohuur, hotelovernachtingen, eten/drinken voor onderweg, eten in restaurants, toegang tot national parken met de national park pass, etc. Maar uiteraard is the sky the limit...

Overigens was dit wel met een koers van 1 euro = $1.30/1.35...
2009: NY en rondje FL
2011: Rondje LAX, SFO, LAX
2014: Rondje Denver
2015: Rondje Washington DC-Niagara Falls-Manhattan-Philidelphia-Washington DC
2016: Rondje Salt Lake City
2019: Rondje Nashville en Strandvakantie Daytona Beach
2021: NY met de nichtjes
Christiaan85
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Christiaan85 »

Wij zijn als stel in 2010 geweest. Dit heeft ons alles bij elkaar ruim 7000 euro gekost. Dus zeg maar 3500 pp.Dus inclusief auto, tickets en verblijf en eten/drinken. We hebben alles gedaan wat wij wilden en flink geshopt. Tevens zaten er diverse pretpark tickets bij. Slip je het shoppen en de pretparken dan moet je wel onder de 3000 pp komen. Wij deelden een auto met zijn 2en.mjullie met meer.
I'm lovin' iT!
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

In volgend topic, heb ik heel uitgebreid onze kosten al eens vermeld. Denk dat je daar al een heel eind mee springt aangezien je dezelfde route ongeveer zal hebben:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=58284
Jody
Amerikafan

Bericht door Jody »

Zie ons Texasverslag van oktober 2014 voor alle apart genoemde kosten.
Het hangt zoveel af van jullie eisen. Wij waren ,incl. €500 voor souvenirs en andere aanschaffen, zo"n €4400 kwijt voor 25 dagen. Het was een rondreis met een middenklasse auto en motels. Alle avonden uit eten en zelf klaargemaakte lunches. ook de staten waarin je rondreist bepalen de prijzen. Dure Dollar en dure benzine doen er dit jaar ook geen goed aan.
Kijk elke week waar je ongeveer zit met je kosten en stel het dan evt. bij.
Succes: America is Great!
rdesmense
Amerika-ontdekker

Bericht door rdesmense »

Wij rekenen buiten de kosten van vlucht,autohuur en motels (dat bedrag is een beetje bekend voor je gaat) nog eens gemiddeld zo'n 100 dollar per dag op te maken! Daar zit dan zo'n beetje alles in, entrees, eten, souvenirs, brandstof, etc.! Op al onze reizen is dat meer dan genoeg gebleken!
nr1sanny
Amerika-ontdekker

Bericht door nr1sanny »

Ik ga dit jaar en denk ook rond de €3500,- uit te komen pp.
Wij gaan met z'n 3e en zullen ook de kamer delen samen. Als jij met vrienden gaat kun je ook zeggen om kosten te sparen we boeken 1 kamer staan namelijk 2 double beds op de meeste kamers anders dan in EU betaal je hier namelijk niet pp maar per kamer. Succes met alles uitzoeken!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Eigenlijk zijn dit onmogelijke vragen om een antwoord op te geven. Er zijn immers massa's zaken die een invloed hebben op de prijs:

- de periode waarin je reist: de vakantiemaanden zijn uiteraard duurder, doch ook van dag tot dag zijn er verschillen in ticketprijzen. Hoe flexibeler je bent, hoe goedkoper je gediend geraakt.
- wat laat je prioriteit hebben in de keuze van de vlucht: de prijs, de maatschappij, de voorgestelde vluchturen, het aantal overstappen, ...
- ga je met een huurwagen of een camper of tentje
- welke klasse ga je huren
- wat wordt de route ? overnachten op goede locaties kost nu eenmaal meer. Als er toevallig rond de periode dat je gaat er een belangrijke activiteit is dan wordt het extra duur in die regio
- wanneer ben je waar ? een zeer mooi voorbeeld is Las Vegas waar de prijs voor een identieke kamer van dag tot dag (weekends zijn altijd duurder) het drievoudige kan zijn.
- welke excursies wil je doen, bvb een helikoptervlucht kost best wat geld
- kies je voor hotels, welke eisen stel je daar aan: goedkoop, goede kwaliteit, ligging, uitzicht (room met view is ook altijd duurder), aantal sterren, .....
- ga je vaak uit eten of koop je liever wat in de supermarkt
- ....

Wij gaan met ons gezin, drie personen deze zomer voor 25 dagen, inclusief vluchten. Met wat ik al heb geboekt en wat ik voorzie reken ik op ongeveer een 21.000 euro of 7.000 euro per persoon.

Let: dit is geen referentie. Hierin zitten immers een luxury SUV, dure hotels, shows, .... Ik wil er alleen maar mee aantonen dat je alle kanten op kan.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wow, dat zijn prijzen haha dan mag je idd wat luxe hebben.
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

21000 € :shock: Amai , dat is een aardig budget :)
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Kijk, dan is € 7500,- voor 2 personen voor een 17-daagse reis ineens een koopje :lol:
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Daar gaan wij 2x 3 weken van met z'n zessen :lol: :lol:
Kortom, voor ieder wat wils :thumbup:
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Inderdaad, zoals ik aangaf, ieder wat wils.

Misschien nog even een opsplitsing van de kosten om een idee te geven:

Vluchten: 1800 pp (heen in BA world traveller plus, retour in Business) = 5400 euro
Autohuur: 1840
Hotels: 5600 euro (23 nachten = gemiddeld 245 euro)
Bezoeken e.d. : 2600 euro
Diversen (parking, brandstof, ...) 1000 euro
Eten + drinken: 3000 tot 4000 euro = ongeveer 130 tot 160 euro per dag
Aankopen: 1000 euro
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Marcopstal schreef:Inderdaad, zoals ik aangaf, ieder wat wils.

Misschien nog even een opsplitsing van de kosten om een idee te geven:

Vluchten: 1800 pp (heen in BA world traveller plus, retour in Business) = 5400 euro
Autohuur: 1840
Hotels: 5600 euro (23 nachten = gemiddeld 245 euro)
Bezoeken e.d. : 2600 euro
Diversen (parking, brandstof, ...) 1000 euro
Eten + drinken: 3000 tot 4000 euro = ongeveer 130 tot 160 euro per dag
Aankopen: 1000 euro
:shock:
flex123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door flex123 »

21.000 , vind je dat nou niet zonde? Of ben je miljonair? :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer