Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verblijf in LA

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Stijnbilliet
Amerika-newbie

Verblijf in LA

Bericht door Stijnbilliet »

Hallo iedereen,

ik vertrek eind april samen met mijn vriendin naar LA voor 5 maanden onder een J-1 Visum.
Voor onze eerste weken huren we een auto maar we zouden graag zo snel mogelijk een auto kopen (en na 5 maanden terug verkopen).
Aangezien er heel veel tegenstrijdige berichten op het internet staan over verzekering, DMV en de aankoop zelf, vraag ik toch graag wat meer informatie.
Is het mogelijk om met een internationaal rijbewijs een auto te kopen en te laten verzekeren zonder veel problemen?

De auto kopen lijkt mij vrij eenvoudig (craiglist, cars.com,...) maar verzekeren is mij niet echt duidelijk.

Alle tips en hulp zijn meer dan welkom.

Alvast bedankt,

Stijn

PS: alle tips voor bezoekjes zijn natuurlijk ook meer dan welkom :)
anneriekeo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Verblijf in LA

Bericht door anneriekeo »

Hoi Stijn,

Ik ben net terug uit LA waar ik een jaar heb gewoond. Je Nederlandse rijbewijs is drie maanden geldig in Californie, je hebt dus een Califorisch rijbewijs nodig. Opzich heel makkelijk te halen, download het theorieboek, maak een afspraak op het DMV (niet op de bonnefooi gaan want dan moet je 3 uur wachten gemiddeld), doe je theorie examen en dan heb je 30 dagen de tijd om terug te komen om af te rijden. Dit moet wel in je eigen auto gebeuren (of die van iemand anders maar die moet er dan wel bij zijn en de verzekeringspapieren hebben). Ik heb vorig jaar zonder californisch rijbewijs een auto gekocht bij een dealer. Mijn verzekering was rond de 100 dollar per maand via Kemper Insurance. Bel hen op, en vertel dat je nog geen Californisch rijbewijs hebt en dan kunnen zij je helpen. Je auto kan je na een paar maanden weer verkopen, via Craigslist of wat dealers langsgaan, mensen kopen en verkopen daar auto's alsof het brood is.
Wat betreft een internationaal rijbewijs, ik weet niet precies hoe dat zit, ik heb mijn Californische rijbewijs gewoon gehaald en dat kostte 35 dollar totaal geloof ik. Heel wat minder dan een Internationaal rijbewijs. Mocht je nog meer vragen hebben, dan kan je me ook altijd mailen of mijn blog lezen die ik heb bijgehouden.

Succes & alvast heel veel plezier!!
Werd verliefd op New York City, woont in LA tot 7 februari 2015 en hoopt daarna weer terug te kunnen komen op een H1B.
http://anneriekeoudshoorn.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer