Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
hotels boeken?
hotels boeken?
Ik ga van 8 juni tot 6 juli een rondreis door west USA maken. Nu zegt iedereen dat je geen hotels? motels hoeft te boeken maar als ik op boekingsites kijk is er al heel veel vol in die periode. Wat moet ik nu doen?
Re: hotels boeken?
Wie is iedereen? Het hangt er maar vanaf. In en rond de nationale parken moet je echt wel van te voren iets vast leggen, met name in de buurt van parken als Yosemite en Grand Canyon. Voor de rest hangt het er maar net vanaf wat je fijn vind : de vrijheid om ergens zo lang te blijven als je wilt of liever de alles van te voren wil vastleggen. Het is een veel gevoerde discussie op het forum en voor beide manieren van reizen valt iets te zeggen. Kortom: als je bang bent dat er al van alles vol zit zou ik gewoon wat gaan reserveren. Je zit nog net voor het hoogseizoen dus er zal altijd wel iets te vinden zijn, minus de al genoemde parken. Wil je liever complete vrijheid tijdens je reis dan kun je ook vast wel zonder reserveringen op vakantie gaan.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als er al veel vol is in de plaatsen waar jij zoekt zou ik toch maar iets reserveren. Vaak kun je ook wel weer gratis annuleren - tot 24 uur van te voren - dus je kunt altijd nog iets wijzigen als je dat zou willen.
Je kunt ook bij de hotelssites zelf kijken, of googleen op hotels in de plaats waar je zoekt; vaak zijn er meer mogelijkheden dan je via de boekingssites ziet.
Marianne
Je kunt ook bij de hotelssites zelf kijken, of googleen op hotels in de plaats waar je zoekt; vaak zijn er meer mogelijkheden dan je via de boekingssites ziet.
Marianne
- avsboz
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wij beginnen meestal in december met boeken, maar voor yellowstone waren we toen eigenlijk al te laat. Dat is wel een extreem voorbeeld, maar voor Yellowstone, Bryce, etc geldt eigenlijk het zelfde. Ik zou behoorlijk onrustig worden als ik voor over 3 maanden nog helemaal niets heb geboekt. Maar dat is misschien mijn tick: plannen, structuur, geen verrassingen, maar ook niet hoeven zoeken ter plaatseSlies schreef:Ik ga van 8 juni tot 6 juli een rondreis door west USA maken.

Boekingsites maken mensen wel vaker bang met mededelingen zoals "nog 1 kamer beschikbaar" of "67% van alle accomodaties zijn al volgeboekt". Dit is vooral om mensen onder druk te zetten zodat ze gauw boeken.
Voor bepaalde drukke knelpunten zou ik het wel doen, bijv rondom de national parks.
Stel dat je daar savonds aankomt en er is niks meer vrij, alleen nog 60 miles verderop. Dan is dat toch zonde van het geld. Rondom Grand Canyon hebben wij het van te voren geboekt en toen waren we al vrij laat.
Google ook even of er evenementen zijn in de buurt waar je komt. Zo zaten wij tijdens de Laughlin River Run (grootste motorevent van het westen) in Kingman en wilde we op de bonnefooi een kamer zoeken. Alles zat vol! Tot in de verre omgeving van Laughlin. Wij hadden het geluk dat een aardige amerikaan liet weten dat hij zijn kamer wel wilde annuleren en bij zijn vrienden op de kamer sliep, zodat wij zijn kamer konden krijgen.
Stel dat je daar savonds aankomt en er is niks meer vrij, alleen nog 60 miles verderop. Dan is dat toch zonde van het geld. Rondom Grand Canyon hebben wij het van te voren geboekt en toen waren we al vrij laat.
Google ook even of er evenementen zijn in de buurt waar je komt. Zo zaten wij tijdens de Laughlin River Run (grootste motorevent van het westen) in Kingman en wilde we op de bonnefooi een kamer zoeken. Alles zat vol! Tot in de verre omgeving van Laughlin. Wij hadden het geluk dat een aardige amerikaan liet weten dat hij zijn kamer wel wilde annuleren en bij zijn vrienden op de kamer sliep, zodat wij zijn kamer konden krijgen.
De eerste dag moet je sowieso altijd een hotelkamer boeken. En in de buurt van de National Parks ook. Wij vinden het altijd een groot voordeel om heel dicht bij de ingang van zo'n National Park te logeren.
Monument Valley... wij konden vijf maanden voor ons vertrek nog net een kamer in Gouldings zelf boeken. Anders ben je toch echt aangewezen op een hotel veel verder er vandaan.
En je moet wel van tevoren weten of er in de buurt wel plaatsen met veel hotels zijn.
Wij hebben maar de helft van de hotels geboekt, omdat we tussen geboekte hotels de vrijheid willen hebben om wat langer ergens te blijven. Wel hebben we van tevoren wel een idee of er onderweg hotels zijn in de plaatsen waar we zeker doorkomen.
Monument Valley... wij konden vijf maanden voor ons vertrek nog net een kamer in Gouldings zelf boeken. Anders ben je toch echt aangewezen op een hotel veel verder er vandaan.
En je moet wel van tevoren weten of er in de buurt wel plaatsen met veel hotels zijn.
Wij hebben maar de helft van de hotels geboekt, omdat we tussen geboekte hotels de vrijheid willen hebben om wat langer ergens te blijven. Wel hebben we van tevoren wel een idee of er onderweg hotels zijn in de plaatsen waar we zeker doorkomen.

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Eén keer in de zoveel tijd komt deze vraag weer voorbij, als ik even zoek kom ik deze discussie b.v. tegen http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=47090 maar er zijn er veel meer.
Denk dat je je moet afvragen waar je je zelf prettig bij voelt. Er zijn hier mensen die zweren bij vooruit boeken - waaronder ik. Dat geeft mij rust om dat niet iedere dag te hoeven uitzoeken, het is tenslotte vakantie. En ja, ben je minder flexibel om van je route af wijken. Maar kan me van de reacties op een eerdere vraag herinneren dat er een andere groep forumleden is die het juist geweldig vindt om flexibel te zijn.
Vind overigens dat ik dat ook ben, want zoals hierboven genoemd boek ik altijd zo dat ik nog 24/48uur van te voren kan annuleren. Maar in de praktijk komt dat zelden voor.
En inderdaad, de NP's moet je zeer ruim van te voren boeken.
Dan heb je ook nog mensen die zeggen dat ze de beste deals ter plekke last minute scoren, eventueel door coupons te gebruiken. Moet er zelf niet aan denken maar als je je daar goed bij voelt moet je dat vooral doen
Denk dat je je moet afvragen waar je je zelf prettig bij voelt. Er zijn hier mensen die zweren bij vooruit boeken - waaronder ik. Dat geeft mij rust om dat niet iedere dag te hoeven uitzoeken, het is tenslotte vakantie. En ja, ben je minder flexibel om van je route af wijken. Maar kan me van de reacties op een eerdere vraag herinneren dat er een andere groep forumleden is die het juist geweldig vindt om flexibel te zijn.
Vind overigens dat ik dat ook ben, want zoals hierboven genoemd boek ik altijd zo dat ik nog 24/48uur van te voren kan annuleren. Maar in de praktijk komt dat zelden voor.
En inderdaad, de NP's moet je zeer ruim van te voren boeken.
Dan heb je ook nog mensen die zeggen dat ze de beste deals ter plekke last minute scoren, eventueel door coupons te gebruiken. Moet er zelf niet aan denken maar als je je daar goed bij voelt moet je dat vooral doen

Ik begrijp helemaal niets van dat zogenaamde flexibel zijn.
Je moet elke dag een hotel hebben (of je moet in je auto gaan slapen) en je moet weer op 't vliegtuig naar huis stappen.
Wat is dan die flexibiliteit? Op je eerste en wellicht enige USA-reis b.v. Zion overslaan en de volgende dag 1000 km moeten rijden naar Death Valley (ipv 300)?
En elke dag maar weer zoeken naar een hotel. Nee, deze is te duur. Deze is vol. Deze is goor. Ik breng dat soort tijd liever door in de natuur.
Je moet elke dag een hotel hebben (of je moet in je auto gaan slapen) en je moet weer op 't vliegtuig naar huis stappen.
Wat is dan die flexibiliteit? Op je eerste en wellicht enige USA-reis b.v. Zion overslaan en de volgende dag 1000 km moeten rijden naar Death Valley (ipv 300)?
En elke dag maar weer zoeken naar een hotel. Nee, deze is te duur. Deze is vol. Deze is goor. Ik breng dat soort tijd liever door in de natuur.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Helemaal eens.
En je onderschrift:
Marianne
En je onderschrift:

Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik denk dat het ook wel afhangt in welke tijd je gaat en hoe vaak je al daar geweest bent. In het hoogseizoen is het nou eenmaal drukker en zullen sommige accommodaties vol zitten. Vaak ook omdat er nou eenmaal maar beperkte overnachtingsmogelijkheden op bepaalde plekken zijn. Kijk naar bv Monument Valley. Ik had in 2013 het plan om via Zion, Bryce en Capitol Reef naar Moab te rijden. Doordat ik in LA al doorkreeg dat het een week later flink zou regenen op de plekken waar ik eigenlijk heen wilde gaan heb ik bv Zion maar 1 overnachting gedaan en Capitol Reef al helemaal overgeslagen en ben ik in Moab uitgekomen, wat eigenlijk helemaal niet op de planning stond. Op Yellowstone na heb ik verder elke avond of ochtend online een hotel voor de volgende dag geboekt. 5 tot 10 min zoeken en kijken. Zoveel tijd hoef je daar ook weer niet mee kwijt te zijn.
De meeste mensen hebben voor hun 1e reis wel een route die eigenlijk helemaal vastligt of waar niet of nauwelijks ruimte is om mee te gaan schuiven. Dan zou je die ook best vooraf helemaal kunnen boeken.
De meeste mensen hebben voor hun 1e reis wel een route die eigenlijk helemaal vastligt of waar niet of nauwelijks ruimte is om mee te gaan schuiven. Dan zou je die ook best vooraf helemaal kunnen boeken.
Onze eerste Amerika reis hadden we ook een aantal overnachtingen tussen de nationale parken in niet geboekt onder het mom vrijheid, wat mij betreft eens maar nooit meer. Het is soms moeilijk te voorspellen waar het druk is. Behalve de nationale parken is bijvoorbeeld Page in het weekend (als alle Amerikanen ook lekker van het mooie weer en het water gaan genieten) ook vaak vol. Als het ergens vol is betekent dat je soms uren extra in de auto moet zitten, want met de Amerikaanse afstanden rij je niet in een paar minuten naar de volgende plaats.
Ik zie dat je 4th of July ook nog in Amerika bent? Dat lijkt me ook typisch een dag waarvoor je al een hotelreservering wilt hebben.
Ik zou dus zeker kritisch naar je voorgenomen route kijken. Als je ziet op bookingssites en bij de hotels zelf in een bepaalde plaats (bookingssites kopen vaak maar een beperkt aantal kamers per accommocatie in) dat het vol begint te geraken is het misschien een goed idee om toch alvast te reserveren.
Ik zie dat je 4th of July ook nog in Amerika bent? Dat lijkt me ook typisch een dag waarvoor je al een hotelreservering wilt hebben.
Ik zou dus zeker kritisch naar je voorgenomen route kijken. Als je ziet op bookingssites en bij de hotels zelf in een bepaalde plaats (bookingssites kopen vaak maar een beperkt aantal kamers per accommocatie in) dat het vol begint te geraken is het misschien een goed idee om toch alvast te reserveren.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Wij waren eerst ook van op de bonnefooi reizen, maar ik vind het eerlijk gezegd toch een stuk relaxter als alles al vastligt. Ik neem dan ook wel te annuleren hotels zodat als het ter plekke toch anders uitpakt je nog gratis kunt annuleren, dat hadden wij verleden jaar in Florida. Nu lukt dat niet met alle hotels, maar het is ook wel een van de redenen dat ik geen gebruik maak van Priceline of Hotwire.
Dus ik zou maar boeken.
Dus ik zou maar boeken.
- sunnyrojo
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Als je met z'n tweetjes bent is het misschien wat makkelijker, maar wij zijn met een groep dus dat worden dan 2 kamers en dat wordt al een stuk moeilijker of bij een enkele overnachting een familiekamer (is vaak goedkoper), maar is ook niet overal verkrijgbaar, dus met een groep wordt het wat moeilijker.
Dus liever vooruit boeken met de mogelijkheid tot annuleren wat ons betreft.
Iemand zei laatst die Nederlanders ook ,lezen ook altijd eerst de reviews, maar ook dat vind ik een stuk aangenamer.(buurt enz)
Je zit toch ook zeker op het eind in het hoogseizoen en inderdaad bij 4th of july stijgen de prijzen voor die datum ineens .
Wij zitten dan in Las Vegas ,ons hotel is sinds dat wij geboekt hebben (december) 2x zo duur geworden, heeft misschien ook met de dollar te maken maar toch.
Dus liever vooruit boeken met de mogelijkheid tot annuleren wat ons betreft.
Iemand zei laatst die Nederlanders ook ,lezen ook altijd eerst de reviews, maar ook dat vind ik een stuk aangenamer.(buurt enz)
Je zit toch ook zeker op het eind in het hoogseizoen en inderdaad bij 4th of july stijgen de prijzen voor die datum ineens .
Wij zitten dan in Las Vegas ,ons hotel is sinds dat wij geboekt hebben (december) 2x zo duur geworden, heeft misschien ook met de dollar te maken maar toch.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht