Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Grand Canyon indeling
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Grand Canyon indeling
Op 7/8 mei zijn wij bij de Grand Canyon. We komen vanaf Monument Valley, waar we ontbijten in The View en dan waarschijnlijk meteen verder kunnen. We willen ook nog naar de dinosaurus footprints bij Tuba city kijken. Op de Desert view hoeven we niet veel te stoppen, w zijn 2 jaar geleden ook geweest. De volgende dag moeten we door naar Las Vegas, en willen we een stop zonder tour bij de Hoover Dam.
Bij de Grand Canyon willen we graag een stukje van de South Kaibab trail lopen, en met de bus/benenwagen naar Hermits rest.
Denken jullie dat dit mogelijk is, en hoe zouden we het best kunnen doen? E slapen in de Thunderbird lodge.
Sabrina
Bij de Grand Canyon willen we graag een stukje van de South Kaibab trail lopen, en met de bus/benenwagen naar Hermits rest.
Denken jullie dat dit mogelijk is, en hoe zouden we het best kunnen doen? E slapen in de Thunderbird lodge.
Sabrina
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Grand Canyon indeling
Als je van Monument Valley komt heb je voor de dingen die jullie willen tijd genoeg. Van the view naar Tuba city, dan zou ik overigens wel doorrijden naar het visitor center. Daar de bus pakken naar yaki point. Een stukje terug lopen om aan de south kaibab trailhead te komen. Dan als je terug bent weer richting het vis center en dan de bus naar hermits rest. Ik weet eigenlijk niet of je helemaal tot hermits rest kunt lopen, maar dat is wel een heel eind. Ik zou lekker de bus pakken.
Reken als je alleen bv een keer over de hoover dam wilt rijden/lopen en het vanaf de brug wilt bekijken op 1 a 1.5u met parkeren ed erbij.
Reken als je alleen bv een keer over de hoover dam wilt rijden/lopen en het vanaf de brug wilt bekijken op 1 a 1.5u met parkeren ed erbij.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt ook na een paar stops aan de Desert View Drive doorrijden naar de lodge, daar de auto parkeren en dan de bus naar Hermits Rest nemen. Je kunt dan op verschillende stops uitstappen en zo nu en dan een stuk lopen naar de volgende stop. Wij deden dat in 2011 en 2013, zie hier en hier. Pak hier of bij de lodge in de buurt de zonsondergang mee - zorg ervoor dat je niet te laat bent, het zijn de momenten vóór zonsondergang die het mooiste zijn.
Dan de volgende dag vroeg op om de zonsopkomst op de SKT mee te maken. Je neemt daarvoor de bus naar de trailhead (zie hier). Als je vroeg begint heb je voldoende tijd om daarna naar LAs Vegas te rijden met een stop onderweg.
De indeling van Paul kan ook, je kunt dan ook besluiten Hermits rest voor de volgende ochtend te bewaren als het die eerste dag wat krap wordt. Het is trouwens ook wel mooi om daar bij een van de stops de zonsondergang mee te maken.
Marianne
Dan de volgende dag vroeg op om de zonsopkomst op de SKT mee te maken. Je neemt daarvoor de bus naar de trailhead (zie hier). Als je vroeg begint heb je voldoende tijd om daarna naar LAs Vegas te rijden met een stop onderweg.
De indeling van Paul kan ook, je kunt dan ook besluiten Hermits rest voor de volgende ochtend te bewaren als het die eerste dag wat krap wordt. Het is trouwens ook wel mooi om daar bij een van de stops de zonsondergang mee te maken.
Marianne
-
- Amerikafan
Dank jullie wel, daar ben ik goed me geholpen! Jullie verslag van de SKT had ik gelezen, maar jullie bleven die dag in GC. Die andere ga ik ook lezen!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben na de SKT nog veel andere dingen gedaan, en het is goed mogelijk om daarna nog verder te rijden.
Als je van MV komt win je ook een uur. Niet dat dat veel uitmaakt natuurlijk, de zon gaat op (vrijwel) hetzelfde moment onder.
Marianne
Als je van MV komt win je ook een uur. Niet dat dat veel uitmaakt natuurlijk, de zon gaat op (vrijwel) hetzelfde moment onder.
Marianne
-
- Amerikafan
Ja die tijdzones.... Dat was nog even een gepuzzel maar ik ben er uit!
- marjoleinBB
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik lees dat je ook naar de dinosaurtracks wilt .Wij zijn hier ook geweest en vonden het echt een aanfluiting .Je word gelijk belaagd door indianen als je aan komt rijden .Het gaf ons een onprettig gevoel .Misschien dat je die tijd beter aan wat anders kan besteden .Weet niet hoe ervaringen van anderen zijn ?
-
- Amerikafan
Bedankt voor je bericht Marjolein. Ik lees ook wel verschillende ervaringen. Vorige keer zijn we er wel langs gereden, maar zagen we niemand vanaf de snelweg. Zijn jullie wel met een indiaan mee geweest? En hoeveel hebben jullie gegeven?
Bij Moab gaan we ook naar dinosporen, dus als onze zoon dan genoeg heeft gezien, gaan we meteen door naar GC.
Bij Moab gaan we ook naar dinosporen, dus als onze zoon dan genoeg heeft gezien, gaan we meteen door naar GC.
- marjoleinBB
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Er staan van die verkoop huisjes iets verderop je moet eerst nog een stuk over een zandweg .Al bij het aan komen rijden kwamen ze overal vandaan .Er is volgens mij geen mogelijkheid om de sporen te zien zonder indiaan wij hebben geprobeerd hem af te schudden maar dat ging echt niet .In eerste instantie vroeg hij niks en ineens was het 20 dollar per persoon voor 10 min
.Mijn vriend had wat dollars opgefrommeld in zijn hand geduwd en we zijn er als een speer vandoor gegaan .Begrijp me goed wij zijn best bereid ergens voor te betalen maar de manier waarop het ging was niet leuk .Zelf vind ik de sporen ook echt niet bijzonder .Succes met het maken van je keuze

-
- Amerikafan
Mmm, ik zal er nog eens over nadenken! Altijd fijn om hier o het forum ervaringen te lezen. 20$ pp is wat overtrokken...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht