Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
route Death Valley - Los Angeles
-
- Amerika-newbie
route Death Valley - Los Angeles
ik wil vanuit death valley naar venice beach in LA
ik kan op google maps dit intypen maar weet niet of ik dan ook een mooie route heb
via de wegen: 190-395-14 geeft google dan aan?
wie weet hier meer over?
ik kan op google maps dit intypen maar weet niet of ik dan ook een mooie route heb
via de wegen: 190-395-14 geeft google dan aan?
wie weet hier meer over?
Re: route death valley-Los angeles
Je kan op verschillende manieren van LV naar DV rijden. De NPS heeft een handig kaartje gemaakt waarop je de routes met elkaar kan vergelijken.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij zijn net andersom gegaan. We zijn onderin bij Bakersfield begonnen, en hebben de 190 omhoog genomen. Verderop kan je vlak voor lone pine links af DV in. Uiteindelijk kom je uit in Stovepipe Wells. Dit vonden wij een erg mooie route. Veel wijdse uitzichten maar ook toch nog wel verschillende soorten natuur. Wij hebben overnacht in Furnace Creek Ranch Resort. Voordat we ingecheckt hadden, zijn we eerst naar onder gegaan om daar naar Badwater te gaan en nog een aantal mooie dingen. Dit is echt een Tip! Ook artitst drive is een erg mooie weg!
Rene
Rene
1995: Ontario-Quebec-New York
2008: British Columbia
2008: Florida
2010: British Columbia - Alberta
2011: California - Utah - Arizona - Nevada
2012: Florida
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
renejansen111 schreef:vlak voor lone pine links af DV in.
Rechts...
Gr, Gerben
De vraag gaat over de route van Death Valley naar Los Angeles.
Snelste route is dan inderdaad de 190,395 en 14.
Je kunt enkele variaties doen, die meer tijd nemen:
Via Lone Pine (hier is een filmmuseum en de Alabama Hills).
of iets korter via Olancha naar de 395.
Of bij Emigrant Campground al linksaf en via Wildrose Station (en Charcoal Kilns) en Trona naar Ridgecrest, dan zie
je ook wat van de westkant van Death Valley.
Ter hoogte van Ridgecrest is een mooie route langs Joshua Trees via Lake Isabella en langs de Kern River naar Bakersfield. Ook dit kost weer meer tijd.
Maar neem vooral de tijd voor Death Valley.
http://www.nps.gov/deva/planyourvisit/u ... Amap1a.pdf
Even voorbij Stovepipe Wells is aan de linkerkant een dirt road naar Mosaic Canyon voor een leuke wandeling.
Voor reistijden is dit een goede planner: http://www.mapquest.com
Johan
Snelste route is dan inderdaad de 190,395 en 14.
Je kunt enkele variaties doen, die meer tijd nemen:
Via Lone Pine (hier is een filmmuseum en de Alabama Hills).
of iets korter via Olancha naar de 395.
Of bij Emigrant Campground al linksaf en via Wildrose Station (en Charcoal Kilns) en Trona naar Ridgecrest, dan zie
je ook wat van de westkant van Death Valley.
Ter hoogte van Ridgecrest is een mooie route langs Joshua Trees via Lake Isabella en langs de Kern River naar Bakersfield. Ook dit kost weer meer tijd.
Maar neem vooral de tijd voor Death Valley.
http://www.nps.gov/deva/planyourvisit/u ... Amap1a.pdf
Even voorbij Stovepipe Wells is aan de linkerkant een dirt road naar Mosaic Canyon voor een leuke wandeling.
Voor reistijden is dit een goede planner: http://www.mapquest.com
Johan
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Uiteraard! links en rechts haal ik nog wel eens door elkaarGerben Steeg schreef:renejansen111 schreef:vlak voor lone pine links af DV in.
Rechts...
1995: Ontario-Quebec-New York
Re: route Death Valley - Los Angeles
Wie kan mij helpen bij een stukje route van death Valley naar Los Angeles.
Had al gelezen dat de route via lake Isabelle mooi is maar is het dan nog te doen om door te rijden via
het bergachtige stuk bij Glenville.
Het zal zo wie zo een volle auto dag gaan worden maar als dit dan via een mooie route kan is het natuurlijk al een stuk aantrekkelijker.
Ben benieuwd naar jullie inzicht en eventuele route's.
Had al gelezen dat de route via lake Isabelle mooi is maar is het dan nog te doen om door te rijden via
het bergachtige stuk bij Glenville.
Het zal zo wie zo een volle auto dag gaan worden maar als dit dan via een mooie route kan is het natuurlijk al een stuk aantrekkelijker.
Ben benieuwd naar jullie inzicht en eventuele route's.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik denk dat dat stuk bij Glenville niet gunstig ligt. Wat je wel kan doen is vanaf Bakersfield naar Palmdale rijden en dan via de Angeles Crest highway door Angeles National Forest naar La Canada Flintridge te rijden en dan naar Venice. Reken idd op een groot deel vd dag in de auto ja.
oke en dan ook lake Isabelle er tussen uit halen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vanuit waar in death valley kom je en heb je alle highlights van death valley al gezien? Als je nog bepaalde plekken in death valley moet gaan bekijken zou ik Lake Isabella overslaan en de 395 naar het zuiden rijden. Heb je de tijd, dan zou je via Lake Isabella naar Bakersfield en dan via de snelweg naar Palmdale kunnen rijden. Het is wel om iig en de snelweg is saai. Als je de 395/14 naar het zuiden rijdt (ook een niet zo speciale route) door de woestijn dan heb je bij Mohave airport nog een klein vliegtuigkerkhof.akarin schreef:oke en dan ook lake Isabelle er tussen uit halen?
Dank jullie wel.
Hebben dan wel alle higlights in Death Valley gezien en het is echt een "tussendag" om van A naar B te rijden want de dag erna hebben we Universal studio's op de planning staan.
We vertrekken vanuit Furnace Creek Inn.
Hebben dan wel alle higlights in Death Valley gezien en het is echt een "tussendag" om van A naar B te rijden want de dag erna hebben we Universal studio's op de planning staan.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan overigens ook langs de andere kant de 190 en dan de 127 naar Shoshone en Baker en dan naar Barstow rijden en Calico ghost town bezoeken.
Ik vraag me overigens af of Venice een goede uitvalsbasis is voor Universal eigenlijk. Dan moet je die dag erna wel hopen op weinig files.
Ik vraag me overigens af of Venice een goede uitvalsbasis is voor Universal eigenlijk. Dan moet je die dag erna wel hopen op weinig files.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In welke tijd van het jaar ben je er dan? De Inn is alleen in het hoogseizoen open dacht ik - en dat is in DV de winter. Als je er in een koelere periode bent kun je na Furnace Creek ook nog een aantal dingen bezoeken. Denk bijvoorbeeld aan de Sand Dunes, Mosaic Canyon, of - buiten de route - de Ubvehebe Crater.akarin schreef:Dank jullie wel.
De Alabama Hills die ik al noemde liggen ook niet ver van de route. Een bezoek hoeft niet heel veel tijd te kosten. Je zou nog iets door kunnen rijden en daar de Lone Pine Lake Trail lopen.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 30 mar 2015, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedoel je niet de furnace creek ranch?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie dat je er begin mei bent. Dan is de wandeling naar Salt Creek ook een aanrader want dan zijn de visjes te zien. Zie daarvoor ons 2013-verslag en mijn wandelsite.
Marianne
Marianne
Inderdaad ben ik er begin mei en we slapen in het hotel Furnace Creek Inn.
Onze volgende stop zijn de appartementen/hotel El Royale in Los Angelos en niet Venice en van daar uit gaan we naar Universal.
Lake Isabelle lijkt mij dus mooi maar misschien vergis ik mezelf wel en kan ik beter gewoon de kortste route rijden.
Pak google maps er nog is even bij.
Onze volgende stop zijn de appartementen/hotel El Royale in Los Angelos en niet Venice en van daar uit gaan we naar Universal.
Lake Isabelle lijkt mij dus mooi maar misschien vergis ik mezelf wel en kan ik beter gewoon de kortste route rijden.
Pak google maps er nog is even bij.

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben eens bij Lake Isabella gekampeerd toen we op weg waren naar Sequoia. Het meer zelf is volgens mij niet echt de moeite van het omrijden waard, bekijk het maar eens met streetview. Ik zou sowieso de koelere ochtenduren in DV gebruiken om nog iets te zien in het park. Wat vond je van mijn suggesties? Overweeg ook eens een zonsopgang bij Zabriskie Point (ik deed dat in 2011, zie hier mijn verslag).
Marianne
Marianne
Marianne wat heb je overigens prachtige overzichten gemaakt met de wandelroutes....
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie nu idd dat dit topic uit 2011 stapt en daar leidde ik vanaf dat je naar Venice ging, maar dat was dus iemand anders 
Ik vind Lake Isabella ivm andere meren niet echt heel speciaal eerlijk gezegd.

Ik vind Lake Isabella ivm andere meren niet echt heel speciaal eerlijk gezegd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht