Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

routeadvies (Page, Bryce, Zion)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
akarin
Amerika-ontdekker

routeadvies (Page, Bryce, Zion)

Bericht door akarin »

Is het mogelijk om in de ochtend the lower canyon in Page te bezoeken[zijn dan al op deze locatie] vervolgens door te rijden naar Bryce voor enkele mooie uitzichten en daarna naar de overnachtingsplaats Springdale te rijden om op deze manier anderhalve dag de tijd te hebben voor Zion.
Graag hoor ik het of dit mogelijk is anders zou Bryce voor mij te komen vervallen hoe jammer ik dit ook vind.
Laatst gewijzigd door markro op 04 apr 2015, 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: routeadvies

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je één nacht in Page? Ik heb even zitten zoeken naar je route, mar kan geen definitieve route vinden. Misschien is het wel handig om die even te plaatsen.
Op zich kan het wel om Bryce op weg van Page naar Zion te doen, maar ideaal is het niet omdat je dan juist de mooiste uren in Bryce mist. Het blijft mooi natuurlijk, maar de rotsen zijn bij een laagstaande zon veel mooier. Als je echter die dag niets anders gepland hebt is dit een mooi uitstapje.
Je wilt niet wandelen bij Bryce? Als je bij Zion ook niet wilt wandelen zou je daar aan een middag en ochtend ook wel voldoende kunnen hebben.
Zie ons 2013-verslag voor de route van Bryce naar Page.

Marianne
akarin
Amerika-ontdekker

Bericht door akarin »

oke dank je wel zal mijn route even opschrijven
Phoenix-GC
GC-Monument Valley
Monument Valley-Page
Page-Zion
Zion
Zion -Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas-Death Valley
Death Valley-Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles-Pismo
Pismo -Montery
Montery-Yosemite
Yosemite
Yosemite -San Fransisco
San Fransisco

In Zion wil ik wel graag wandelen..dit zal geen 25km zijn maar een korte trail die ook leuk is voor onze zoon van 10.
Bryce had ik in eerste instantie niet ingepland vanwege de krapte in het schema maar mijn hobby is fotografie en ergens zegt me toch dat ik dit niet mag missen :D
Heb in Springdale twee nachten Desert Pearl inn voor twee nachten geboekt...deze zou nog gewijzigd kunnen worden.
San Fransisco- Schiphol
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je zou ook in een keer van Monument Valley naar Bryce kunnen rijden en Antelope Canyon onderweg bezoeken. Dat kan qua tijd prima. Wij bezochten de Lower Antelope Canyon in 2008 toen we van MV kwamen en we waren toen nog te vroeg bij ons hotel om in te kunnen checken (er is wel een uur tijdverschil natuurlijk).

Dus dan krijg je dit:

Monument Valley-Page - Bryce
Bryce -Zion
Zion
Zion -Las Vegas

Marianne
akarin
Amerika-ontdekker

Bericht door akarin »

ja zou ook nog kunnen maar wil eigenlijk best wel veel doen in de buurt van Page
Een andere optie is van twee overnachtingen naar 1 overnachting te gaan in Zion.
Of Zion lekker zo laten en eventueel vanuit Zion naar Bryce te rijden en dan weer terug....niet echt praktisch denk ik maar ook een mogelijkheid.
Is Bryce trouwens bij zonsondergang net zo mooi als zonsopgang?
En zo ja hoe laat gaat de zon eigenlijk onder begin mei in dit gebied.?
Ha ha wat een vragen weer he,,het houdt niet op
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zonsopkomst/Zonsondergang : http://www.sunrise-and-sunset.com/nl

Zion - Bryce - Zion is niet echt handig. Je hebt bij Bryce een mooi punt voor zonsondergang en een ander mooi punt voor zonsopkomst met de namen sunset en Sunrise point

Je zou het ook gewoon zo kunnen doen natuurlijk. Je kan op de dag dat je van MV komt al heel veel in en om Page doen. Je schrijft dat je een korte trail met je zoon wilt doen, dat kan makkelijk op 1 dag. Ik zou met je zoon bv Emerald pools of weeping rock doen en dan een stuk van de narrows, door het water. Dat zal hij wel leuk vinden denk ik.

Monument Valley-Page
Page-Bryce
Bryce- Zion
Zion -Las Vegas
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wat wil je in Page doen, en wat heb je voor Zion gepland? Als je dat ongeveer weet kun je kijken of een volle dag Page nodig is, of dat je liever een volle dag Zion hebt. Zoals Paul het aanraadt kan het ook goed, je kunt ook op de dag dat je naar Las Vegas gaat nog iets in Zion doen. Maar twee nachten Zion is wel lekker rustig.

Zowel zonsondergang als -opkomst is mooi. zie bijvoorbeeld mijn 2011- en ons 2013-verslag voor foto's van beide. Als je er overnacht kun je natuurlijk beide doen. In welke tijd van het jaar zin jullie er?
Ik kijk altijd op http://www.sunrisesunset.com" onclick="window.open(this.href);return false;.

Marianne
akarin
Amerika-ontdekker

Bericht door akarin »

We zijn er er op 1mei dus best snel al....In Page wilde ik de lower Canyon doen en dan een beetje vroeg in de ochtend vanwege het mooiere licht. Horseshoe Bend bezoeken en bij het meer kijken.
In Zion weet ik niet zo goed wat ik kan verwachten en had voor hier in eerste instantie iets meer tijd uitgetrokken om zo wie zo naar de Narrows te gaan en te wandelen
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

akarin schreef:We zijn er er op 1mei dus best snel al....In Page wilde ik de lower Canyon doen en dan een beetje vroeg in de ochtend vanwege het mooiere licht. Horseshoe Bend bezoeken en bij het meer kijken.
bij mijn weten is het licht in antelope canyon altijd hetzelfde tenzij je de middagtour neemt met de light beams in de canyon
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In de Lower kun je het beste voor de middag komen omdat anders de zon in de canyon valt.
Op zich is het denk ik wel te doen om zowel Antelope canyon als Horseshoe bend te doen, het meer te zien, en dan naar te Bryce rijden.
Ik denk niet dat de Narrows een goed idee is in mei; het water zal dan wel koud zijn. Informeer bij het visitor center naar de waterstand en de kans op flash floods.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: routeadvies (Page, Bryce, Zion)

Bericht door IngridZw »

Ik zou in ieder geval Bryce niet overslaan als ik jullie was. Een wandeling tussen de hoodoos is heel bijzonder en echt een aanrader. Je kunt onderweg schitterende foto's maken en als hobby fotograaf moet je dat toch aanspreken. Wij hebben zowel in Page, Bryce en Zion 1 keer een overnachting gehad. In Zion hadden we echt voldoende tijd om een groot gedeelte van de Narrows te lopen. En zoals gezegd kun je de volgende ochtend ook nog een wandeling maken in het park.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
akarin
Amerika-ontdekker

Re: routeadvies (Page, Bryce, Zion)

Bericht door akarin »

Dank jullie wel voor alle feed-back.
Blijft bijzonder dat je in zo"n korte tijd reacties krijgt die mij ervan kunnen overtuigen wat toepasbaar is.
Heerlijk nog drie weken dan is het zover.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer