Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Met de tent kamperen in Death Valley

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
RobB
Amerika-ontdekker

Met de tent kamperen in Death Valley

Bericht door RobB »

Wij gaan eind mei één nacht kamperen op de Furnace Creek campground in Death Valley. Nu zit iedereen me zenuwachtig te maken met te zeggen dat ik gek ben en dat dit niet te doen is. Maar de camping is de dag dat wij komen zo goed als volgeboekt, dus ik veronderstel dat wij niet de enigen zijn. Heeft er iemand hiermee al ervaring? Misschien tips om het "draaglijker" te maken? :lol:
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: Met de tent kamperen in Death Valley

Bericht door Harry »

Je kunt helemaal niet reserveren tussen half april en half oktober dus vol kan het niet zijn.
Hou er rekening mee dat je een nacht niet slaapt, dan kan het altijd nog meevallen. :wink:
RobB
Amerika-ontdekker

Bericht door RobB »

Hoe bedoel je niet reserveren? Ik heb gereserveerd via recreation.gov. Al netjes betaald en al.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien heb je ook iets aan dit recente topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=58357

Ik kan me ook niet voorstellen dat het vol is. Wellicht allemaal campers?

Van de NPS-site:
Between April 16 and October 14 Furnace Creek Campground is entirely first come/first served.
Bron: http://www.nps.gov/deva/planyourvisit/camping.htm

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Waarom zou dit eind mei niet te doen zijn ? Daar hoef je toch niet gek voor te zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het kan natuurlijk wel aardig heet zijn, ook eind mei al. Wij waren er in 2013 eind mei. Erg warm en weinig afkoeling 's nachts.

Je kunt inderdaad wle reserveren voor mei, de informatie op de NPS-site klopt dus niet.

Marianne
Nordschleife
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Nordschleife »

Wij hebben er afgelopen oktober met de tent overnacht. Het is geen mooie camping en je hebt er niet veel schaduw.
Overdag en 's avonds heet maar 's nachts was het lekker. Je kan gebruik maken van het zwembad van het naast gelegen resort.
In de avond wel veel grote sprinkhanen die constant tegen je aan springen. Ik weet niet of ze er in mei ook zijn.
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
RobB
Amerika-ontdekker

Bericht door RobB »

Om nog even terug te komen op dat reserveren ... Ik heb gisteren een email gekregen van recreation.gov dat mijn reservatie gecancelled is. Er stond geen reden bij maar ik krijg wat ik betaald heb volledig terug. Als ik dan op de site opnieuw probeer te reserveren staat er 'first come first serve'. Er kan dus inderdaad niet gereserveerd worden. Wel spijtig dat er bij de email niet even wat uitleg bijstond. :cry:
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Misschien tips om het "draaglijker" te maken?
Ik lees dat er een zwembad is. Ik zou enkel een luchtbedje meenemen en daar een nachtje op gaan dobberen :lol:
gerarjon
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door gerarjon »

Ik kreeg gisteren ook een email met de annulering van een in december geboekte nacht Furnace Creek Campground op 9 mei. Ik heb nog wel een reactie gestuurd aan recreation.gov per email maar nog geen reactie gehad.
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Misschien tips om het "draaglijker" te maken?
's Nachts komt de meeste hitte van de grond - de buiten temperatuur is niet het probleem dan. Ik heb wel eens mensen daar zien slapen op de picnic tafels, misschien dat dat scheelt ;-) Maar in mei zou ik me er niet al te veel zorgen over maken.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

RobB schreef:Misschien tips om het "draaglijker" te maken? :lol:
Naast dat luchtbed in het zwembad is een "hangmat" misschien een optie? :roll:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
gerarjon
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door gerarjon »

Ik heb vandaag antwoord gekregen op mijn email n.a.v. de annulering van Furnace Creek Campground:

Thank you for using Recreation.gov for your camping needs. It is my pleasure to assist you today.

I am very sorry, I can confirm that the park did cancel your reservation at Furnace Creek, and they have issued you a full refund. Camping is offered on a first come / first serve basis only for your dates. April 16, 2015 - October 14, 2015

Generally when the park is offered on a walk in basis it is because they do not fill up. While I can never guarantee that a site will be available when you arrive, more then likely you will not have an issue securing a site for your dates.

We wish you the best in all your outdoor recreation experiences.

Thank you,
Becca
Recreation.gov
RobB
Amerika-ontdekker

Bericht door RobB »

Ik wil toch nog even laten weten hoe het was:

:thumbup: :thumbup: :thumbup: GEWELDIG!!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Tentkamperen in Death Valley is ongetwijfeld de meest intense kampeergebeurtenis die je kan hebben.

De camping is buiten twee of drie campers en ergens diep onder een boom nog een klein tentje leeg. De rangers zijn op zomervakantie. Het is bloedheet en de sterke, huilende wind laat het aanvoelen of je de hele tijd voor een open heteluchtoven staat. Wanneer de zon onder is voelt dit nog steeds zo. De nachthemel kan je bij ons enkel zien op foto's van Death Valley. Lachende hyena's komen 's nachts naast je tent lawaai maken, ...

Aan iedereen aan te raden!
amboly
Amerikafan

Bericht door amboly »

:clap: Yes!! Te gek!!! :clap:

Ik ga het zelf in september proberen :).
gastxyz

Bericht door gastxyz »

RobB schreef:Ik wil toch nog even laten weten hoe het was:

:thumbup: :thumbup: :thumbup: GEWELDIG!!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Tentkamperen in Death Valley is ongetwijfeld de meest intense kampeergebeurtenis die je kan hebben.

De camping is buiten twee of drie campers en ergens diep onder een boom nog een klein tentje leeg. De rangers zijn op zomervakantie. Het is bloedheet en de sterke, huilende wind laat het aanvoelen of je de hele tijd voor een open heteluchtoven staat. Wanneer de zon onder is voelt dit nog steeds zo. De nachthemel kan je bij ons enkel zien op foto's van Death Valley. Lachende hyena's komen 's nachts naast je tent lawaai maken, ...

Aan iedereen aan te raden!
Coyote, gok ik zo.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Lachende hyena's komen 's nachts naast je tent lawaai maken
Weet je zeker dat je van de hitte niet hebt gedacht dat je ergens in Afrika was? :mrgreen:
Maar iig goed dat het je zo bevallen is :thumbup:
Jetje05
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Jetje05 »

Super leuk!! Ik dacht ook dat het niet te doen was! Zou het in half juli ook te doen zijn? Denk dat we het dan ook gewoon gaan proberen! 8)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer