Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rafting op de colorado-river

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jeroen
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Wij zijn op dit moment nog bezig aan onze rondreis door ZW USA. Helaas nog maar 2 dagen :(

Op 15 mei j.l. hebben wij een halve dag geraft op de colorado river (bij Fisher Towers) vanuit Moab, maar het viel ons tegen. Het was een echte familietrip en wij hadden gehoopt op iets spectaculairders, met een aantal goede rapids. Het bleef helaas bij een viertal matige rapids, waarbij je blij mocht zijn als je geraakt werd door een spatje water.

Misschien dat wij de verkeerde tour hadden, maar ook andere tours en bedrijven vertrokken vanuit hetzelfde punt... Wat ik niet weet is of de tours op de Green River wat wilder zijn.

Onze gids vertelde wel dat de rapids in de Grand Canyon hoger zijn. Daarmee hoop ik dus ook iets spectaculairder.

Jeroen
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Jeroen schreef:
Op 15 mei j.l. hebben wij een halve dag geraft op de colorado river (bij Fisher Towers) vanuit Moab, maar het viel ons tegen. Het was een echte familietrip en wij hadden gehoopt op iets spectaculairders, met een aantal goede rapids. Het bleef helaas bij een viertal matige rapids, waarbij je blij mocht zijn als je geraakt werd door een spatje water.
Jeroen
Dat is dus wel wat voor mij, lijkt me leuk om te doen, juist omdat ik niet zo een held ben (en dat is nog zacht uitgedrukt) maar of we er tijd voor hebben :?
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door ess »

Hoi Hoi,
Wij hebben een paar dagen geleden de raft in Page gedaan. http://www.esthervanderzouw.com/2007/weblog18juni.htm
Het is inderdaad geen raften te noemen maar Floaten, maar wij vonden het wel erg mooi.
Groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
platesman
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door platesman »

heb al geraft op de snake river.bij de eerste versnelling vloog de helft van de boot er al uit en bij de laatste en spectaculairste vloog een jongetje van 8 die vooraan zat meters in de lucht en ook de boot was praktisch leeg. ik zat achteraan op de boot en heb mij altijd recht kunnen houden.dit gebeuren was is jackson hole wyoming.het jammere was dat we nooit het stadje gezien hebben want dit was blijkbaar wel de moeite
http://www.usaplates.be/ zie hier men collectie amerikaanse nummerplaten.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

platesman schreef:bij de eerste versnelling vloog de helft van de boot er al uit en bij de laatste en spectaculairste vloog een jongetje van 8 die vooraan zat meters in de lucht en ook de boot was praktisch leeg.
Dat is dus niets voor mij, ik neem die van Ess wel als we er aan toe komen. :lol:
Gerdy B
Amerika-ontdekker

Bericht door Gerdy B »

Ik heb tijdens mijn voorbije reis 2 raftings gedaan.

De eerste in Moab op de Colorado river (nabij Fisher Towers). Dit was meer een familietochtje met stroomversnellingen van klasse 1-2, enkel de laatste mogelijk klasse 3 (afhankelijk van de stand van het water). Wel mooie uitzichten onderweg.
Er zouden daar in de buurt ook wel spectaculairdere raftings zijn maar dit zijn meestal meerdaagsen.

De tweede was veel beter en was op de Truckee River in de buurt van Lake Tahoe. Klasse 2-3 tot zelfs 3+ Ervaring niet vereist. Echt leuk. Foto's van mijn tochtje kan je hier vinden: http://www.truckeeriverphotos.com/cgi-b ... 24,%202007
Rick__
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Rafting op de colorado-river

Bericht door Rick__ »

Ben van plan om een trip te gaan maken met raftthecanyon.com. Mensen die ervaring mee hebben, hebben jullie allemaal van te voren geboekt? En zo ja, hoelang van te voren. Ik ben van plan om de toch half augustus te maken, maar vindt het moeilijk om al een exacte datum te bepalen.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik zou zeker boeken. Het is een populaire trip.
Liesje
Amerika-ontdekker

Bericht door Liesje »

http://www.moabadventurecenter.com/trip ... twater.php

heeft er iemand ervaring met deze tocht?
Wij gaan namelijk in juli en zouden ook willen gaan raften maar het mag ook wel ietsjes ruiger zijn
SarahB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door SarahB »

Rick__ schreef:Ben van plan om een trip te gaan maken met raftthecanyon.com. Mensen die ervaring mee hebben, hebben jullie allemaal van te voren geboekt? En zo ja, hoelang van te voren. Ik ben van plan om de toch half augustus te maken, maar vindt het moeilijk om al een exacte datum te bepalen.
Wij hebben een aantal maanden op voorhand geboekt geloof ik. Het was een hele leuke ervaring!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer