Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Trouwen in Las Vegas

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Koen1976
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Trouwen in Las Vegas

Bericht door Koen1976 »

Dag iedereen

Mijn vriendin en ik gaan binnenkort naar Las Vegas.
Ik wil haar daar misschien verrassen met een huwelijk, waar ze op voorhand niets van weet.
Is dit mogelijk om dit zonder haar medeweten te regelen?
Ook zoek ik naar een oplossing waarvoor ik hier ter plaatse zelf niet teveel moet geregeld krijgen en ook dat we het hierna kunnen laten registreren.

Ik heb hier en daar al gelezen dat je best toch eerst naar de notaris gaat en dat je in LV sowieso trouwt in gemeenschap van goederen? Is dit correct?

Is er iemand dat daar ervaring mee heeft en me nuttige tips en adressen kan bezorgen?

Groeten
Koen
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Trouwen in Las Vegas

Bericht door Rachel. »

Helemaal zonder haar medeweten zal het niet lukken, want je moet van tevoren je marriage license ophalen en dat moet samen:

http://www.clarkcountynv.gov/depts/cler ... enses.aspx

Je kunt dus niet met haar naar een kapelletje rijden en daar direct trouwen. De rest is wel te regelen zonder haar medeweten, je kunt op internet een kapelletje boeken. Het kan ook ter plaatse, maar daar heb ik geen ervaring mee. Ik ben zelf getrouwd via Viva las Vegas:

http://www.clarkcountynv.gov/depts/cler ... enses.aspx

Dat was prima geregeld, ik heb het pakket opgezocht waar we ons goed bij voelden en het is een beetje lopende band werk, maar wel heel leuk!
marjoleinBB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door marjoleinBB »

Kijk is op lasvegastravelguide.nl hier kun je allerlei trouwpaketten boeken .Wij zelf gaan 23-06-15 trouwen in valley of fire en hebben ook via dit bedrijf geboekt .Tot nu toe een goede ervaring .Ons is verteld dat als je trouwt in Nevada je altijd in gemeenschap van goederen trouwt .Wil je dit niet dan moet je inderdaad in Nederland naar de notaris .Ook hoeven wij niet eerst in ondertrouw in Nederland.Hou er wel rekening mee dat je huwelijk niet gelijk rechtsgeldig is in Nederland .Komt nog wat papierwerk bij kijken maar ook dit kun je uitbesteden aan een bedrijf .Wij moeten alleen paspoorten meenemen en de namen(geboorte) en geboorte plaatsen/datum van onze ouders weten .Dit moet je namelijk invullen op je marriage license die je voor je huwelijk ophaalt daar Op dit moment zal ze er dan toch achter gaan komen .
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Helemaal zonder haar medeweten zal het niet lukken, want je moet van tevoren je marriage license ophalen en dat moet samen:
Ik mag aannemen dat je toch niet BIJ het kapelletje haar pas ten huwelijk gaat vragen? Dus eerst ergens op een mooie plek vragen, hopen dat ze JA! zegt, zo'n licentie halen en dan pas trouwens.
Koen1976
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Koen1976 »

Nee, natuurlijk ga ik dat niet pas bij de kapel vragen.
Ik ben geen romanticus, maar een beetje romantiek en gezelligheid mag/moet het wel hebben!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Niet de winnaar van de fotowedstrijd, maar er zijn er die het aanzoek in Yosemite boven bij Glacier Point doen :wink:
Yosemite - MarkG.jpg
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

of tijdens het ophalen van de camper
Afbeelding

Het jaar erop zijn wij in Las Vegas getrouwd. Ook geregeld via las Vegas Travel guide. Ook het papierwerk achteraf is door hun geregeld. Het enige wat wij nog hoefde te doen was het laten inschrijven in onze gemeente.
intrudy
Amerika-ontdekker

Bericht door intrudy »

Ik ga mijn vriendin ten huwelijk vragen in een helicopter boven de Grand Canyon.
Nu maar hopen dat ze ja zegt. Dan hopelijk trouwen op 15 juni in Las Vegas
Afbeelding
sunnyrojo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

Wie weet een leuke wedding chapel in Las Vegas? wij zijn bijna 25 jaar getrouwd en misschien een leuke gelegenheid om te "hertrouwen"?? (als we daar toch in de buurt zijn :D )
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Freeburt
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Freeburt »

sunnyrojo schreef:Wie weet een leuke wedding chapel in Las Vegas? wij zijn bijna 25 jaar getrouwd en misschien een leuke gelegenheid om te "hertrouwen"?? (als we daar toch in de buurt zijn :D )
Wij gaan in augustus die kant op en zijn ook nog op zoek naar een leuke trouwlocatie(met The King).

Gaan na Las Vegas verder naar Hawaii voor een huwelijksreisje :thumbup:
States visited: AK, AZ, AR, CA, CO, FL, ID, KY, LA, MT, NE, NV, NJ, NM, NY, OH, OK, OR, PA, SD, TN, TX, UT, WA, WY

Next: Las Vegas & Hawaii
MarjoleinB
Amerika-ontdekker

Bericht door MarjoleinB »

Ik ben in september in Las Vegas getrouwd. Hebben zelf alles geregeld, maar je kan ook veel via een bureau laten doen.
Marriage license kan je vantevoren (vanuit NL) al aanvragen via: http://www.clarkcountynv.gov/Depts/cler ... reApp.aspx. Dan hoef je m in Las Vegas alleen nog maar op te halen. Hiervoor heb je wel de volledige voor + achternaam van jouw ouders en haar ouders nodig.
Kapel hebben wij in Las Vegas geboekt, ik had van tevoren een top 3 van kapellen waar we zouden willen trouwen en de 1e had plek en is het geworden: http://www.littlechapel.com/
was echt top geregeld! dag van tevoren naar binnen gelopen, pakket geboekt en de dag erna getrouwd. Zijn heel vriendelijk en aardig, denken met alles mee. Hadden geen fotograaf geboekt maar die krijg je er toch bij. Maken heel veel foto's en dan kan je achteraf kijken welke foto's je wilt hebben (doen ze heel slim want hebben uiteindelijk alle foto's gekocht voor 600 dollar). Kregen ook een dvd van de ceremonie en je kan zelfs familie uit NL live laten meekijken.
Jurk heb ik ook ter plaatse gehuurd bij: http://www.iaformalwear.com/site/index.php
Ook weer top geregeld, je loopt naar binnen, vertelt wat je ongeveer wilt en een paar jurken later heb je een topjurk, schoenen en sluier :-)
Dag na de bruiloft lever je m in bij de receptie van je hotel en dan halen zij m weer op.
Wij zijn aan het begin van onze vakantie getrouwd en waren op het eind nog weer een dag in Las Vegas (ongeveer 2 weken later). Toen de marriage certificate opgehaald bij de Clark County. Daar staat een soort machine, hier tik je je achternaam in en je trouwdatum, creditcard om te betalen en dan komt er zo een scan van je marriage certificate uit. Dit weer opgestuurd naar de Secretary of State voor een apostille (onze gemeente deed onduidelijk of dit nodig was of niet dus maar aangevraagd) en toen we een paar weken thuis waren lag het in de bus.

Trouwen in Las vegas is inderdaad in gemeenschap van goederen, je kan ook achteraf nog bij een notaris langs in NL om huwelijkse voorwaarden te laten opstellen. Ik geloof dat dit iets duurder is maar je hoeft dus niet per se dit van tevoren in NL geregeld te hebben.
Freeburt
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Freeburt »

MarjoleinB, scheelde het wat kosten betreft met vantevoren via internet boeken?
States visited: AK, AZ, AR, CA, CO, FL, ID, KY, LA, MT, NE, NV, NJ, NM, NY, OH, OK, OR, PA, SD, TN, TX, UT, WA, WY

Next: Las Vegas & Hawaii
Fab-ian
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Fab-ian »

intrudy schreef:Ik ga mijn vriendin ten huwelijk vragen in een helicopter boven de Grand Canyon.
Eerst maar eens hopen dat ze niet stiekem meeleest hier :mrgreen:
MarjoleinB
Amerika-ontdekker

@ Freeburt:
Nee, dat bleek niet uit te maken. Ik had voor de reis ergens gelezen dat als je je mariage license ophaalt dat er dan chapels op je staan te wachten waar je ter plekke een goede deal mee kan maken. Er stonden alleen geen chapels toen wij er waren, toen maar zelf onze top 3 afgeweest (in de hoop dat er ter plekke nog wat te onderhalen viel) maar het waren gewoon vaste pakketprijzen (zelfde als online) waar niks af te halen viel. Nog goed om te weten dat je voor alles en iedereen nog fooi moet betalen. Fooi voor de limousine chauffeur was iets van 40 dollar, fooi voor de fotograaf 30 dacht ik en 60 voor de minister. Wij hebben uiteindelijk geen gebruik gemaakt van de limosuine (hadden zelf een cabrio en vonden het leuker om daar foto's mee te maken) maar ook dan kon er niks van de prijs af.
bennyve
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door bennyve »

Ik en mijn vrouw zijn 14 jaar terug ook getrouwd in Las Vegas ( de dag voor 9/11 nota bene).
Een geweldige ervaring. Wij zijn getrouwd in MGM Grand wedding chapel waar we verbleven. Alles was op voorhand geregeld met een plaatselijk bureau. Wij moesten onder andere geboorte uitreksels in het Engels laten vertalen en een apostille opzetten. Nadien met de documenten uit Vegas, opnieuw naar het Nederlands vertalen en inschrijven op de gemeente.
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Fab-ian schreef:
intrudy schreef:Ik ga mijn vriendin ten huwelijk vragen in een helicopter boven de Grand Canyon.
Eerst maar eens hopen dat ze niet stiekem meeleest hier :mrgreen:
Dan weet ze in ieder geval waar het over gaat... Het is ongelovelijk lawaaiierig in een helicopter, je kan je nauwelijks verstaanbaar maken. Ik zou er nog eens over nadenken of ter plekke beslissen of het nou wel zo handig is... aan de rand van de canyon bij zonsondergang is ook geweldig (kan ik uit ervaring zeggen...).
Janine&Rick
Amerika-newbie

Bericht door Janine&Rick »

HELP PLEASE..

Ik ben 2 dagen geleden door mijn vriend ten huwelijk gevraagd in Antelope Canyon. :D :D
Nu hebben we besloten dat we graag in Vegas willen trouwen. Echter zijn we hier al over 2 dagen en hebben we daar ook maar 2 dagen. Nu zie ik in dit forum allerlei nuttige informatie, maar wil ik graag nog e.e.a. weten.

- Kan je thuis nog evt. de huwelijkse v.w. regelen? (Ik las op las vegas travel guide dat je dit vooraf moet doen..)
- Moet je van alles vooraf regelen of word je in Vegas overvallen met kapelletjes, kleding, haar & make-up stylist, etc?
- Ik las iemand over de foto's die de dag erna opgehaald konden worden. Is dit nooit op dezelfde dag?
- Redden we het regelen van de Apostille binnen deze dag (en)? We reizen hierna namelijk verder door USA..

Iemand verder nog handige tips of aanbevelingen? Ik weet niet of ik het via Vegas Travel Guide nog red om te regelen, gezien we nu ook aan het rondreizen zijn.

Alvast bedankt!! :thumbup:
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Je kunt je huwlijkse voorwaarden ook achteraf nog regelen maar dan moet je alle crediteuren van jou en je echtgenoot aanschrijven,uitleggen wat die voorwaarden inhouden, en schriftelijk toestemming verkrijgen.
Dit geldt ook voor de leveranciers van gas, water,electra, verzekering, leningverstrekkers enz
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Over huwelijkse voorwaarden weet ik niets.
Over de foto's wel :mrgreen: wij kregen ze gewoon na de plechtigheid mee. Je moet er even op wachten omdat ze even op cd gebrand moeten worden.
MarjoleinB
Amerika-ontdekker

Gefeliciteerd!!
Ik ben zelf vorig jaar in Las Vegas getrouwd. Hierbij snel wat tips, hopelijk heb je er nog iets aan!
* Huwelijkse voorwaarden kunnen ook achteraf. Je betaalt er wel iets meer voor bij de notaris.
* jurk, makeup e.d. is allemaal ter plekke te regelen. In een post van mij hierboven staat link van de bruidszaak waar ik toen mijn jurk heb gehuurd. Binnen half uur was jurk geregeld. Makeup hebben ze ook adresjes voor.
* handigste volgorde om dingen te regelen: marriage license ophalen, kapel reserveren (gewoon langs rijden en ter plaatse een pakket boeken + datum en tijd), jurk regelen
* foto's waren bij mij pas na paar dagen klaar. Optie was om vanuit nederland een sessie te plannen en dan door alle foto's te gaan en besluiten welke je wilt enzv.
* apostille kan niet ter plekke geregeld. De minister moet na het huwelijk je huwelijk laten registreren. Hier heeft hij 10 dagen de tijd voor. Hierna kan je een wedding certificate aanvragen en met dit certificate kan je per post een apostille aanvragen. Als je niet meer in las vegas terugkomt moet je dus thuis eerst je certificate aanvragen. Dan deze opsturen voor een apostille. Vraag even na bij je gemeente of een apostille echt nodig is.
Geniet ervan!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer