Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dilemma: begeleide groepsreis of zelf reizen
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Dilemma: begeleide groepsreis of zelf reizen
Hallo, mijn vriend en ik zouden graag de nationale parken en de steden (SF, LA, Vegas) in het Zuidwesten doen, maar geen van beiden rijdt graag met de auto. We hebben eigenlijk nog nooit autovakantie gedaan en doen voornamelijk citytrips en strandvakanties. Ik dacht eerder al aan vluchten tussen de drie steden met een helikoptertour boven de Grand Canyon, maar als we er toch zijn, zou het zonde zijn om de andere parken te missen.
Ik heb wel al vaak gehoord dat het makkelijk rijden is in die regio. Als we het wel zouden doen, waar zouden we in het bijzonder op moeten letten? Waarschijnlijk mag het programma niet te overladen zijn. Ik dacht dan eerder aan:
dag 1) BRU-LAX
dag 2 en 3) Los Angeles
dag 4) Los Angeles – Palm Springs
dag 5) Palm Springs – Laughlin
dag 6) Laughlin – Grand Canyon
dag 7) Grand Canyon
dag 8 ) Grand Canyon – Page
dag 9) Page – Zion
dag 10) Zion – Las Vegas
dag 11 en 12) Las Vegas
dag 13) Las Vegas – Death Valley
dag 14) Death Valley – Yosemite
dag 15) Yosemite – San Francisco
dag 16 en 17) San Francisco
dag 18) SFO-BRU
Wat vinden jullie van een begeleide rondreis met de bus in plaats van een selfdrive? Wat zijn de grootste verschillen? Zie je evenveel of helemaal niet? Welke groepsreis raden jullie aan? Ik zag al USA Travel, Neckermann, Wheels 'n Wings. Dit is het aanbod van USA Travel.
Heel wat vragen, we zitten er dan ook echt ons hoofd over te breken. Hopelijk weet iemand raad ... Alvast bedankt!
Ik heb wel al vaak gehoord dat het makkelijk rijden is in die regio. Als we het wel zouden doen, waar zouden we in het bijzonder op moeten letten? Waarschijnlijk mag het programma niet te overladen zijn. Ik dacht dan eerder aan:
dag 1) BRU-LAX
dag 2 en 3) Los Angeles
dag 4) Los Angeles – Palm Springs
dag 5) Palm Springs – Laughlin
dag 6) Laughlin – Grand Canyon
dag 7) Grand Canyon
dag 8 ) Grand Canyon – Page
dag 9) Page – Zion
dag 10) Zion – Las Vegas
dag 11 en 12) Las Vegas
dag 13) Las Vegas – Death Valley
dag 14) Death Valley – Yosemite
dag 15) Yosemite – San Francisco
dag 16 en 17) San Francisco
dag 18) SFO-BRU
Wat vinden jullie van een begeleide rondreis met de bus in plaats van een selfdrive? Wat zijn de grootste verschillen? Zie je evenveel of helemaal niet? Welke groepsreis raden jullie aan? Ik zag al USA Travel, Neckermann, Wheels 'n Wings. Dit is het aanbod van USA Travel.
Heel wat vragen, we zitten er dan ook echt ons hoofd over te breken. Hopelijk weet iemand raad ... Alvast bedankt!
- Figment
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 60
- Contacteer:
Re: Dilemma: begeleide groepsreis of zelf reizen
Kijk ook eens bij Bundu Bus: http://www.bundubus.com
Dit is een soort hop-on-hop-off bus die naar aardig wat Naionale Parken gaat. Je kan op deze manier zelf je route bepalen en kijken hoe lang je ergens wilt blijven. Je ziet op deze manier veel meer dan wanneer je een georganiseerde reis maakt met Neckermann ofzo. Buiten de parken kan je verder makkelijk reizen met de Greyhound, Amtrak en Megabus. Het is natuurlijk heel anders reizen dan wanneer je met eigen vevoer gaat, het is meer het backpackers idee. Veel plezier met alle voorbereidingen en voorpret!
Dit is een soort hop-on-hop-off bus die naar aardig wat Naionale Parken gaat. Je kan op deze manier zelf je route bepalen en kijken hoe lang je ergens wilt blijven. Je ziet op deze manier veel meer dan wanneer je een georganiseerde reis maakt met Neckermann ofzo. Buiten de parken kan je verder makkelijk reizen met de Greyhound, Amtrak en Megabus. Het is natuurlijk heel anders reizen dan wanneer je met eigen vevoer gaat, het is meer het backpackers idee. Veel plezier met alle voorbereidingen en voorpret!
Traveling to the USA since 1981
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Keuze tussen groepsreis of zelf reizen zal je toch zelf moeten doen.
Persoonlijk heb ik nog nooit een groepsreis gedaan maar ik hoor uitlopende meningen. Langs 1 kant is er het gemak wat primeert, langs de andere kant de beperkte tijd.
De route die je opgaf is, eerlijk gezegd, veel te veel. De trip brengt je naar veel plaatsen maar er is geen tijd om iets te zien.
Modesto ligt op 2,5 u rijden van Yosemite Valley, er wordt enkel door Yosemite gereden, Zion wordt enkel op doorreis aangedaan, dag 8+9: dit kan zelfs niet zonder hele dagen in de bus te zitten, Phoenix geeft geen meerwaarde aan de reis.
Je eigen routevoorstel is veel beter.
Dag 5 zou ik overnachten in Kingman ipv Laughlin. Je kan dan bv door Joshua Tree NP rijden en dan Needles - Topock - route 66 via Oatman - Kingman
Dag 6 kan je al rond de middag bij de GC zijn. Je hebt dan de nm voor wat uitzichtpunten. Volgende dag in de ochtend helikopter tour en dan naar Page rijden.
(tenzij jullie een grote wandeling willen doen, dan is 2 nachten zeker nodig)
Dag 14 kan eigenlijk niet op 1 dag, tussen LV en Yosemite doe je best 2 stops, met 1 stop zou ik die in Lone Pine of Bishop nemen.
Dag 15 er zou minstens 1 nacht bij moeten bij Yosemite, zoals je het nu hebt gepland, is er veel te weinig tijd.
Misschien is dit iets (ik heb Bryce toegevoegd omdat ik dat eigenlijk wel een must vind in die regio)
dag 1 BRU-LAX
dag 2 LA
dag 3 LA
dag 4 LA - Palm Springs
dag 5 Palm Springs - Joshua Tree - Needles - Topock - route 66 - Oatman - Kingman
dag 6 Kingman - (eventueel route 66 tot) - Seligman - Grand Canyon
dag 7 GC - ochtend helikopter - middag vertrekken naar Page - bezoek Horseshoe Bend - Page
dag 8 Page - ochtend bezoek Antelope Canyon - Bryce Canyon
dag 9 Bryce - Zion
dag 10 Zion - Las Vegas
dag 11 Las Vegas
dag 12 LV - Death Valley - Lone Pine
dag 13 Lone Pine - Mono Lake (fotostop) - Tioga Pass - Yosemite
dag 14 Yosemite
dag 15 Yosemite - San Francisco
dag 16 SF
dag 17 SF
dag 18 SF - Brussel
Groetjes,
Ingrid
Persoonlijk heb ik nog nooit een groepsreis gedaan maar ik hoor uitlopende meningen. Langs 1 kant is er het gemak wat primeert, langs de andere kant de beperkte tijd.
De route die je opgaf is, eerlijk gezegd, veel te veel. De trip brengt je naar veel plaatsen maar er is geen tijd om iets te zien.
Modesto ligt op 2,5 u rijden van Yosemite Valley, er wordt enkel door Yosemite gereden, Zion wordt enkel op doorreis aangedaan, dag 8+9: dit kan zelfs niet zonder hele dagen in de bus te zitten, Phoenix geeft geen meerwaarde aan de reis.
Je eigen routevoorstel is veel beter.
Dag 5 zou ik overnachten in Kingman ipv Laughlin. Je kan dan bv door Joshua Tree NP rijden en dan Needles - Topock - route 66 via Oatman - Kingman
Dag 6 kan je al rond de middag bij de GC zijn. Je hebt dan de nm voor wat uitzichtpunten. Volgende dag in de ochtend helikopter tour en dan naar Page rijden.
(tenzij jullie een grote wandeling willen doen, dan is 2 nachten zeker nodig)
Dag 14 kan eigenlijk niet op 1 dag, tussen LV en Yosemite doe je best 2 stops, met 1 stop zou ik die in Lone Pine of Bishop nemen.
Dag 15 er zou minstens 1 nacht bij moeten bij Yosemite, zoals je het nu hebt gepland, is er veel te weinig tijd.
Misschien is dit iets (ik heb Bryce toegevoegd omdat ik dat eigenlijk wel een must vind in die regio)
dag 1 BRU-LAX
dag 2 LA
dag 3 LA
dag 4 LA - Palm Springs
dag 5 Palm Springs - Joshua Tree - Needles - Topock - route 66 - Oatman - Kingman
dag 6 Kingman - (eventueel route 66 tot) - Seligman - Grand Canyon
dag 7 GC - ochtend helikopter - middag vertrekken naar Page - bezoek Horseshoe Bend - Page
dag 8 Page - ochtend bezoek Antelope Canyon - Bryce Canyon
dag 9 Bryce - Zion
dag 10 Zion - Las Vegas
dag 11 Las Vegas
dag 12 LV - Death Valley - Lone Pine
dag 13 Lone Pine - Mono Lake (fotostop) - Tioga Pass - Yosemite
dag 14 Yosemite
dag 15 Yosemite - San Francisco
dag 16 SF
dag 17 SF
dag 18 SF - Brussel
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Het auto rijden in USA en Nederland zijn 2 hele verschillende dingen.
De grote steden is even opletten, maar voor de rest rijdt het 100x relaxter dan in NL. Het geeft je in een land als USA (waar de afstanden écht groot zijn) wel een hoop vrijheid als je een eigen auto hebt.
Het zijn nagenoeg allemaal automaten en dat rijdt ook heel relaxt. Ik zou er eens goed overna denken of je niet alsnog wil kiezen voor een eigen auto.
Qua planning is het voorbeeld van Ingrid top.
De grote steden is even opletten, maar voor de rest rijdt het 100x relaxter dan in NL. Het geeft je in een land als USA (waar de afstanden écht groot zijn) wel een hoop vrijheid als je een eigen auto hebt.
Het zijn nagenoeg allemaal automaten en dat rijdt ook heel relaxt. Ik zou er eens goed overna denken of je niet alsnog wil kiezen voor een eigen auto.
Qua planning is het voorbeeld van Ingrid top.
-
- Amerika-newbie
Hartelijk dank, Ingrid. Echt knap
Nog wat vraagjes:

Nog wat vraagjes:
- Boek ik dan hotels zelf via booking.com? Heb je voorstellen voor elke dag?
- Waar boek ik best een huurwagen? Waar moet ik op letten? Wat als er onderweg iets gebeurt (ongeval, maar ook platte band)? Wij kennen immers niets van auto's.
- Ik las over een jaarpas voor de nationale parken, raad je dat aan? Of betaal je de parken ter plekke?
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Als je niet echt een hekel hebt aan autorijden in Nederland, dan is rijden in Amerika echt een verademing.
Inderdaad echt zelf gaan rijden.
Het vooraf wel of niet boeken van hotels ligt er ook aan waar je wil overnachten
Als je in de parken wil slapen zou ik wel boeken (booking.com kan prima),maar als je daarbuiten in een dorp slaapt is het niet echt nodig.
Motelletjes genoeg.
Je kan bij het eerste park waar je heen gaat een jaarpas kopen.
Is absoluut de moeite waard.
Met 3 a 4 parken heb je het er al uit
En inderdaad. Sla Bryce niet over.
Dat is echt een must hoor.
Autohuur doe ik altijd via Eautohuur.
Meestal kom ik dan bij Dollar uit.
Veel zit gewoon al in het standaard pakket, maar ze zullen uiteraard proberen je allerlei extra verzekeringen te verkopen.
Zelf kies ik vaak alleen voor het leeg mogen inleveren van de auto.
Anders moet je bij het inleverpunt weer zoeken naar een tankstation.
GPS zou ik niet aan beginnen
er zijn aps genoeg die het best goed doen voor je telefoon
en vaak heb je voor die aps geen internet nodig.
Maar daar staat vast ergens op het forum wel een topic over.
Inderdaad echt zelf gaan rijden.
Het vooraf wel of niet boeken van hotels ligt er ook aan waar je wil overnachten
Als je in de parken wil slapen zou ik wel boeken (booking.com kan prima),maar als je daarbuiten in een dorp slaapt is het niet echt nodig.
Motelletjes genoeg.
Je kan bij het eerste park waar je heen gaat een jaarpas kopen.
Is absoluut de moeite waard.
Met 3 a 4 parken heb je het er al uit
En inderdaad. Sla Bryce niet over.
Dat is echt een must hoor.
Autohuur doe ik altijd via Eautohuur.
Meestal kom ik dan bij Dollar uit.
Veel zit gewoon al in het standaard pakket, maar ze zullen uiteraard proberen je allerlei extra verzekeringen te verkopen.
Zelf kies ik vaak alleen voor het leeg mogen inleveren van de auto.
Anders moet je bij het inleverpunt weer zoeken naar een tankstation.
GPS zou ik niet aan beginnen
er zijn aps genoeg die het best goed doen voor je telefoon
en vaak heb je voor die aps geen internet nodig.
Maar daar staat vast ergens op het forum wel een topic over.
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waar wij altijd veel voordeel halen is het boeken bij Expedia.com
Daar heb je auto,vlucht en evt hotel voor 1e nacht samen.
Dat geeft veel voordeel en je hebt alles in 1x geboekt.
qua hotels boeken zijn er veel mogelijkheden. De Hotels & Campings welke vermeld staan op dit forum (zie hierboven in het rijtje naast het 'uitloggen' zeg maar) zijn een goede indicatie.
Verder gebruik ik veel Tripadvisor voor het zoeken en bekijken van hotels. Boek met name hotels waarvan je ze nog tot 24 uur van te voren kan annuleren.
Maar ook gewoonweg googlen helpt. Soms is de eigen site van het hotel goedkoper dan via een tussenpersoon. Gewoon goed zoeken
Daar heb je auto,vlucht en evt hotel voor 1e nacht samen.
Dat geeft veel voordeel en je hebt alles in 1x geboekt.
qua hotels boeken zijn er veel mogelijkheden. De Hotels & Campings welke vermeld staan op dit forum (zie hierboven in het rijtje naast het 'uitloggen' zeg maar) zijn een goede indicatie.
Verder gebruik ik veel Tripadvisor voor het zoeken en bekijken van hotels. Boek met name hotels waarvan je ze nog tot 24 uur van te voren kan annuleren.
Maar ook gewoonweg googlen helpt. Soms is de eigen site van het hotel goedkoper dan via een tussenpersoon. Gewoon goed zoeken

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als ik dit lees, dan denk ik serieus dat je je echt eens in moet lezen. Dan had je hier namelijk al wat meer over geweten.BartVdz schreef:Hartelijk dank, Ingrid. Echt knap![]()
Nog wat vraagjes:Bedankt!
- Boek ik dan hotels zelf via booking.com? Heb je voorstellen voor elke dag?
- Waar boek ik best een huurwagen? Waar moet ik op letten? Wat als er onderweg iets gebeurt (ongeval, maar ook platte band)? Wij kennen immers niets van auto's.
- Ik las over een jaarpas voor de nationale parken, raad je dat aan? Of betaal je de parken ter plekke?
Lees de topics in het Zuidwesten (reisschema's en routeplanning) door, dan krijg je een idee over wat mogelijk is qua route met de tijd die je hebt. De route van Ingrid is overigens prima hoor. Verdiep je ook een beetje in de reisverhalen door de links onder de post van de AA-leden te lezen. Daar staan vaak complete reisverhalen in van wat je allemaal tegenkomt. Daar vind je ook vaak wat info over hotels.
Hier een een standaardroutevoorbeeld. Het is wel wat teveel voor de dagen die jullie hebben, maar dan heb je een indicatie: http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html
Verder kun je op de hoofdsite ook veel informatie vinden over de steden, staten en nationale parken: http://www.allesamerika.com/staten-amerika.html
Op deze pagina vind je nog gedetailleerder info van een forumlid over bv de things to do in de nationale parken: http://www.ontdek-amerika.nl
Voor autohuur kijk eens op http://www.alamo.co.uk/brits of op http://www.drive-usa.de/, ook http://www.rentalcars.com wordt veel gebruikt op dit forum. Verder is de mogelijkheid die dimple aangeeft om bv vliegtickets, autohuur en het 1e hotel voor een korting te boeken bij bv Expedia ook altijd het bekijken waard. De vraag hierbij is wel of jullie allebei dan willen rijden, zodat niet 1 iemand alles alleen moet rijden en of jullie ouder zijn dan 25. Onder 25 betaal je altijd nog een fee extra. Kijk altijd of je de juiste verzekeringen erbij hebt. Door het vooraf te boeken zitten deze bijna altijd al erbij (SLI en CDW moet er zeker bijzitten). Ter plekke kun je nog kijken of je road-assistance erbij wilt nemen. Dit is voor bv lekke banden, maar ook als je bv de sleutels in de auto hebt laten liggen en de deur op slot zit. Bijna niemand neemt deze verzekering, maar als je wat onzeker erover bent en bv niet weet hoe je een band moet vervangen, kun je het er altijd bijnemen. Als jullie dat veiliger vinden, moet je het doen.
Vanaf volgende maand volgens mij stijgen de entreeprijzen van veel nationale parken iets. Als je 3 parken wilt bezoeken zit je al ongeveer aan de prijs van de nationale parkenpas. Jullie gaan wrs 4 of 5 nationale parken door, dus het is zeker aan te raden bij het 1e park waar je heengaat zo'n pas aan te schaffen. Kost je $80, waar 5x de losse entreeprijs eerder rond de $125 zal liggen.
Note mod: Mocht je besluiten om de vakantie zelf te regelen ipv een reisbureau of ben je eruit en wil je meer info over wat je op de route tegenkomt, dan geef dat aub aan in een toekomstige post. Dan verplaats ik het topic namelijk naar het routeschemaforum.
-
- Amerika-newbie
Bedankt en sorry als ik vragen stel die vermoedelijk al duizend maal gesteld zijn
We zijn niet echt gebonden aan het aantal dagen, maar ik heb de trip van San Francisco naar Los Angeles (langs de kustlijn) eruit gelaten, omdat men me zegt dat het niet echt de moeite is. Misschien dat je zo wel geld uitspaart als de luchthavens dezelfde zijn bij aankomst en vertrek?

We zijn niet echt gebonden aan het aantal dagen, maar ik heb de trip van San Francisco naar Los Angeles (langs de kustlijn) eruit gelaten, omdat men me zegt dat het niet echt de moeite is. Misschien dat je zo wel geld uitspaart als de luchthavens dezelfde zijn bij aankomst en vertrek?
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
De kustweg is een prachtige route en zeker de moeite waard!
Zoek maar eens op het forum.
Luchthaven zal weinig tot geen verschil maken qua prijs. Je krijgt evt wel de one way fee (of hoe heet dat ook alweer) voor de auto als je hem terug brengt in een andere stad.
Maar dat verschilt per stad, staat en verhuurmaatschappij. Dus dat is een kwestie van voorwaarden goed lezen.
Zoek maar eens op het forum.
Luchthaven zal weinig tot geen verschil maken qua prijs. Je krijgt evt wel de one way fee (of hoe heet dat ook alweer) voor de auto als je hem terug brengt in een andere stad.
Maar dat verschilt per stad, staat en verhuurmaatschappij. Dus dat is een kwestie van voorwaarden goed lezen.

- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
De kustroute vind ik persoonlijk wel zeer de moeite waard. Als je niet aan een aantal dagen gebonden bent, dan zou ik wel overwegen om deze mee te nemen.
Na SF zou je dan vb dit kunnen doen:
SF - Monterey (in Monterey zou je een Whale Watch tour kunnen doen)
Monterey - Cambria/Morro Bay of Pismo Beach
Cambria/Morro Bay of Pismo Beach - LA
Moest je de kustroute wel toevoegen dan zou ik wel de volle dagen LA aan het einde van de reis plaatsen. Ik vind het fijn om met enkele dagen op dezelfde plaats te kunnen eindigen.
Dus al op dag naar Palm Springs.
Wanneer willen jullie eigenlijk gaan? Nog dit jaar? Dan wordt het voor sommige plaatsen wel al moeilijk om nog een slaapplaats te vinden (Grand Canyon, Zion, Yosemite)
Het zelf rijden valt echt reuze mee hoor. Ik moet zelfs alles alleen rijden (en zo zijn er hier nog forumleden hoor).
Met een groepsreis ben je gebonden aan het tempo van de groep, vaak krijg je maar een half uur op een stopplaats en dan gaan ze weer door. Er is geen tijd voor een wandeling.
Voor mij zou dit niet werken, ik laat de zichten liever langer op me inwerken en ik beleef het meer als ik er kan wandelen. Maar ja, dit is persoonlijke voorkeur.
Voor hotels en autohuur zijn hierboven al waardevolle tips gegeven.
Op onze blogs (zie link in onderschrift) staan de hotels waar wij verbleven.
Grand Canyon South Rim: probeer iets in het park zelf te nemen, bij Grand Canyon Village. Vb Bright Angel Lodge of Maswik Lodge. Een hotel in Tusayan is ook nog te doen, dat is 15 min rijden vanaf de rim (vaak is er nog iets vrij bij de Red Feather Lodge)
Bryce: rondom de ingang zijn verschillende hotels, 2de keus zou zijn Tropic
Zion: het beste zoek je een hotel in Springdale, 2de keus zou zijn Hurricane
Yosemite: in de vallei is het mooist vb tenten bij Curry Village of Housekeeping Camp, er zijn ook cabins bij Curry Village of je hebt nog de Yosemite Lodge at the falls, 2de optie zou zijn El Portal (dat is ongeveer een half uur rijden naar de vallei)
Zoals PSVwally al aangaf, gewoon een America the Beautiful Pass (parkenpas) aankopen bij het eerste NP dat jullie bezoeken. (in de route die ik voorstelde is dat Joshua Tree NP)
Ik weet niet als het jullie interesseert maar je zou ook Monument Valley aan je route kunnen toevoegen (tussen GC en Page). Je bent er eigenlijk in 'de buurt' en het hoort wel thuis in je route vind ik.
(ik had het er in 1ste instantie uitgelaten omdat ik dacht dat je aan een aantal dagen vast zat)
dan zou het worden:
GC - voormiddag helikopter - rond de middag vertrekken - viewpoints aan de East Rim Drive - Monument Valley
Monument Valley - Page
Groetjes,
Ingrid
Na SF zou je dan vb dit kunnen doen:
SF - Monterey (in Monterey zou je een Whale Watch tour kunnen doen)
Monterey - Cambria/Morro Bay of Pismo Beach
Cambria/Morro Bay of Pismo Beach - LA
Moest je de kustroute wel toevoegen dan zou ik wel de volle dagen LA aan het einde van de reis plaatsen. Ik vind het fijn om met enkele dagen op dezelfde plaats te kunnen eindigen.
Dus al op dag naar Palm Springs.
Wanneer willen jullie eigenlijk gaan? Nog dit jaar? Dan wordt het voor sommige plaatsen wel al moeilijk om nog een slaapplaats te vinden (Grand Canyon, Zion, Yosemite)
Het zelf rijden valt echt reuze mee hoor. Ik moet zelfs alles alleen rijden (en zo zijn er hier nog forumleden hoor).
Met een groepsreis ben je gebonden aan het tempo van de groep, vaak krijg je maar een half uur op een stopplaats en dan gaan ze weer door. Er is geen tijd voor een wandeling.
Voor mij zou dit niet werken, ik laat de zichten liever langer op me inwerken en ik beleef het meer als ik er kan wandelen. Maar ja, dit is persoonlijke voorkeur.
Voor hotels en autohuur zijn hierboven al waardevolle tips gegeven.
Op onze blogs (zie link in onderschrift) staan de hotels waar wij verbleven.
Grand Canyon South Rim: probeer iets in het park zelf te nemen, bij Grand Canyon Village. Vb Bright Angel Lodge of Maswik Lodge. Een hotel in Tusayan is ook nog te doen, dat is 15 min rijden vanaf de rim (vaak is er nog iets vrij bij de Red Feather Lodge)
Bryce: rondom de ingang zijn verschillende hotels, 2de keus zou zijn Tropic
Zion: het beste zoek je een hotel in Springdale, 2de keus zou zijn Hurricane
Yosemite: in de vallei is het mooist vb tenten bij Curry Village of Housekeeping Camp, er zijn ook cabins bij Curry Village of je hebt nog de Yosemite Lodge at the falls, 2de optie zou zijn El Portal (dat is ongeveer een half uur rijden naar de vallei)
Zoals PSVwally al aangaf, gewoon een America the Beautiful Pass (parkenpas) aankopen bij het eerste NP dat jullie bezoeken. (in de route die ik voorstelde is dat Joshua Tree NP)
Ik weet niet als het jullie interesseert maar je zou ook Monument Valley aan je route kunnen toevoegen (tussen GC en Page). Je bent er eigenlijk in 'de buurt' en het hoort wel thuis in je route vind ik.
(ik had het er in 1ste instantie uitgelaten omdat ik dacht dat je aan een aantal dagen vast zat)
dan zou het worden:
GC - voormiddag helikopter - rond de middag vertrekken - viewpoints aan de East Rim Drive - Monument Valley
Monument Valley - Page
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben de kustroute 3 keer gereden, zo mooi!
Stoplichten hangen aan de overkant, niet aan de kant waar je stopt, bij afslagen in LA staat het nummer van de afslag na de afslag, niet ervoor, je zal een automaat rijden, auto's zijn groter dan hier, een stopbord betekent ook echt stoppen en niet een beetje afremmen, wegen zijn onverlicht, stay in your lane and go with the flow. Dus niet continu van rijstrook verwisselen en ga met de snelheid van het overige verkeer mee.BartVdz schreef:Ik heb wel al vaak gehoord dat het makkelijk rijden is in die regio. Als we het wel zouden doen, waar zouden we in het bijzonder op moeten letten?
Wie zijn die "men"? Wat is hun ervaring met het rijden van de kustroute?BartVdz schreef:....maar ik heb de trip van San Francisco naar Los Angeles (langs de kustlijn) eruit gelaten, omdat men me zegt dat het niet echt de moeite is
-
- Amerika-newbie
Bedankt voor jullie input, much appreciated!
@Ingrid, we zouden pas zomer volgend jaar willen gaan
Bedankt voor al jouw bruikbare info!!!

@Ingrid, we zouden pas zomer volgend jaar willen gaan

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ook even ter aanvulling. Dag 18 naar huis vliegen is dag 19 thuis aankomen.
Wij zijn in 2012 ook 19 dagen geweest, misschien heb je iets aan ons reisverslag: https://paulreisverhalen.wordpress.com/usa-2012/
Wij hebben er toen bewust voor gekozen om meer dagen aan Las Vegas uit te trekken en Monument Valley mee te nemen in deze reis. Daardoor hebben we dus Zion en Bryce toen laten vallen.
Als je in de zomer volgend jaar wilt gaan kun je veel zaken vanaf het najaar al gaan regelen. Bv overnachtingen. Als je zorgt dat deze gratis te annuleren zijn, dan kan dat zelfs voor je bv. de vliegtickets hebt. Met 'maar' 18 dagen ben je afhankelijk van de reis dat je wilt maken wel beter af met een multicity (dus aankomst en vertrek van verschillende vliegvelden) dan een rondje. Maar vaak bepaald de prijs van de vliegtickets wel veel. Ook is een 2e bestuurder vanaf California altijd gratis en heb je tussen California, Arizona en Nevada geen one way fee als je de auto huurt bij de vliegvelden.
Wij zijn in 2012 ook 19 dagen geweest, misschien heb je iets aan ons reisverslag: https://paulreisverhalen.wordpress.com/usa-2012/
Wij hebben er toen bewust voor gekozen om meer dagen aan Las Vegas uit te trekken en Monument Valley mee te nemen in deze reis. Daardoor hebben we dus Zion en Bryce toen laten vallen.
Als je in de zomer volgend jaar wilt gaan kun je veel zaken vanaf het najaar al gaan regelen. Bv overnachtingen. Als je zorgt dat deze gratis te annuleren zijn, dan kan dat zelfs voor je bv. de vliegtickets hebt. Met 'maar' 18 dagen ben je afhankelijk van de reis dat je wilt maken wel beter af met een multicity (dus aankomst en vertrek van verschillende vliegvelden) dan een rondje. Maar vaak bepaald de prijs van de vliegtickets wel veel. Ook is een 2e bestuurder vanaf California altijd gratis en heb je tussen California, Arizona en Nevada geen one way fee als je de auto huurt bij de vliegvelden.
-
- Amerikafan
Wij hebben vorig jaar ook een roadtrip van 18 dagen gemaakt in de USA. Wij hebben ervoor gekozen om LA en de kustroute te laten vallen om op die manier meer tijd te hebben voor de Nationale Parken, we wilden namelijk geen te gehaaste reis.
In onze blog (zie onderschrift) vind je onder het Kopje 'Voorbereiding - Planning' wat meer info over hoe wij onze reis gepland hebben. Misschien vind je daar nog nuttige info.
Onze route was de volgende:
Dag 1 Amsterdam – San Francisco
Dag 2 San Francisco + tour Alcatraz
Dag 3 San Fransisco – Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Yosemite – Bridgeport (Tioga Pass)
Dag 6 Bridgeport (Bodie, Mono Lake) – Big Pine (Ancient Bristlecone Pine Forest)
Dag 7 Big Pine (Alabama Hills) – Death Valley
Dag 8 Death Valley – Valley Of Fire – Zion
Dag 9 Zion
Dag 10 Zion – Bryce
Dag 11 Bryce – Page
Dag 12 Page
Dag 13 Page – Monument Valley
Dag 14 Monument Valley – Gooseneck State Park – Grand Canyon
Dag 15 Grand Canyon
Dag 16 Grand Canyon – Las Vegas
Dag 17 Las Vegas
Dag 18 Las Vegas – Amsterdam
In onze blog (zie onderschrift) vind je onder het Kopje 'Voorbereiding - Planning' wat meer info over hoe wij onze reis gepland hebben. Misschien vind je daar nog nuttige info.

Onze route was de volgende:
Dag 1 Amsterdam – San Francisco
Dag 2 San Francisco + tour Alcatraz
Dag 3 San Fransisco – Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Yosemite – Bridgeport (Tioga Pass)
Dag 6 Bridgeport (Bodie, Mono Lake) – Big Pine (Ancient Bristlecone Pine Forest)
Dag 7 Big Pine (Alabama Hills) – Death Valley
Dag 8 Death Valley – Valley Of Fire – Zion
Dag 9 Zion
Dag 10 Zion – Bryce
Dag 11 Bryce – Page
Dag 12 Page
Dag 13 Page – Monument Valley
Dag 14 Monument Valley – Gooseneck State Park – Grand Canyon
Dag 15 Grand Canyon
Dag 16 Grand Canyon – Las Vegas
Dag 17 Las Vegas
Dag 18 Las Vegas – Amsterdam
Onze blog: http://sarahfilip.wordpress.com/
- ronniev
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Hi,
absoluut zelf rijden hoor...
Ik ben zelf ook niet zo van het lange afstanden rijden....... tenminste hier in Nederland en omstreken.
Toen we voor het eerst naar de states gingen om te cruisen hebben we daarna nog een weekje rondgereden door Florida.
Ik zag er eerlijk gezegd tegenop maar wat was het fantastisch.
Heerlijk relaxed rijden in een dikke amerikaan.
En geloof me het is echt relaxed en niet te vergelijken met het soms opgefokte rijgedrag hier.
Inmiddels gaan we nu in september voor de 4e keer 3 weken naar de states en uiteraard weer een auto gehuurd, ik wil niks anders meer.
Voor ons is Amerika het ultieme vakantie land.
De Highway 1 is een aanrader.
Neem er genoeg tijd voor zodat je alles in de buurt op het gemak kunt bekijken en geniet.......
Groetjes, Ron
absoluut zelf rijden hoor...

Ik ben zelf ook niet zo van het lange afstanden rijden....... tenminste hier in Nederland en omstreken.
Toen we voor het eerst naar de states gingen om te cruisen hebben we daarna nog een weekje rondgereden door Florida.
Ik zag er eerlijk gezegd tegenop maar wat was het fantastisch.
Heerlijk relaxed rijden in een dikke amerikaan.
En geloof me het is echt relaxed en niet te vergelijken met het soms opgefokte rijgedrag hier.
Inmiddels gaan we nu in september voor de 4e keer 3 weken naar de states en uiteraard weer een auto gehuurd, ik wil niks anders meer.
Voor ons is Amerika het ultieme vakantie land.
De Highway 1 is een aanrader.
Neem er genoeg tijd voor zodat je alles in de buurt op het gemak kunt bekijken en geniet.......
Groetjes, Ron
2019 IL MO MS TN KY IN MI
2018 TX OK NM AZ UT CO NV
2017 FL GA NC SC TN
2015 TX AR TN NC GA AL MS LA
2014 NY NJ PA DC
2013 CA NV
2009 FL
2018 TX OK NM AZ UT CO NV
2017 FL GA NC SC TN
2015 TX AR TN NC GA AL MS LA
2014 NY NJ PA DC
2013 CA NV
2009 FL
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Zoals al genoeg gezegd hier: autorijden in de USA is niets te vergelijken met autorijden hier. Dus als je een rijbewijs hebt zou ik zeker zelf een route ineen steken. Waar ik wel op zou letten dan is dat je voldoende tijd neemt voor de parken. Op 18 dagen van LA naar SF kan perfect zoals in de route van Ingrid, maar daar zitten dan toch wel wat rijdagen in. Als je dan niet graag autorijdt... dan zou ik het persoonlijk anders doen. Bijvoorbeeld van Las Vegas naar SF met een dag extra in een aantal parken.
Het hangt er allemaal vanaf wat je zelf graag wil doen en zien. En je moet natuurlijk ook beseffen dat je een rondreis maakt en dus niet ergens 5 dagen zal blijven en dat dat wel vermoeiend kan zijn ook. Aangezien je volgend jaar wil gaan heb je nog wel even tijd om er over na te denken.
Het hangt er allemaal vanaf wat je zelf graag wil doen en zien. En je moet natuurlijk ook beseffen dat je een rondreis maakt en dus niet ergens 5 dagen zal blijven en dat dat wel vermoeiend kan zijn ook. Aangezien je volgend jaar wil gaan heb je nog wel even tijd om er over na te denken.

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Goedemorgen,
Wat een leuke route wil je maken, en de vragen zijn niet raar.
Je weet maar nooit wat voor nieuwe informatie die je krijgt nieuw is dan dat je al gelezen hebt.
Ik heb diverse reizen gemaakt zowel met groep als zelf reizen.
Beide heeft wel zijn voor en nadelen maar moet zeggen mijn voorkeur gaat uit naar zelf reizen. Helemaal in Amerika, de wegen zijn relax, drukte kennen ze er buiten de steden om bijna niet. En als je in de steden geen zin hebt om te rijden stap je gewoon openbaar vervoer in en laat je de auto staan. Grootste voordeel van zelf rijden is dat je zelf bepaald waar en wanneer je stopt. Zie je wat moois, gooi je de auto aan de kant.
Wij hebben in 2009 een deel van deze route gereden, neem gerust een kijkje, wie weet haal je er nog tips uit.
http://erikensamanthaopvakantie.jouwweb ... erika-2009
De kustroute zou ik juist willen rijden, die is echt de moeite waard.
Groeten,
Samantha
Wat een leuke route wil je maken, en de vragen zijn niet raar.
Je weet maar nooit wat voor nieuwe informatie die je krijgt nieuw is dan dat je al gelezen hebt.
Ik heb diverse reizen gemaakt zowel met groep als zelf reizen.
Beide heeft wel zijn voor en nadelen maar moet zeggen mijn voorkeur gaat uit naar zelf reizen. Helemaal in Amerika, de wegen zijn relax, drukte kennen ze er buiten de steden om bijna niet. En als je in de steden geen zin hebt om te rijden stap je gewoon openbaar vervoer in en laat je de auto staan. Grootste voordeel van zelf rijden is dat je zelf bepaald waar en wanneer je stopt. Zie je wat moois, gooi je de auto aan de kant.
Wij hebben in 2009 een deel van deze route gereden, neem gerust een kijkje, wie weet haal je er nog tips uit.
http://erikensamanthaopvakantie.jouwweb ... erika-2009
De kustroute zou ik juist willen rijden, die is echt de moeite waard.
Groeten,
Samantha
http://erikensamanthaopvakantie.jouwweb.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 - West Amerika
2010 - Canada
2012 - Florida
2015 - Alaska
2009 - West Amerika
2010 - Canada
2012 - Florida
2015 - Alaska
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves