Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Redwoods of Lassen Volcanic

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Redwoods of Lassen Volcanic

Bericht door Souraia »

Binnenkort gaan wij weer lekker naar the USA. Planning is bijna geheel rond, maar als weegschaal komt dan toch die eeuwige twijfel weer naar boven.

Ik kan niet kiezen uit 2 opties. De planning was om via SF richting the Redwoods te rijden (waren er ooit eerder in 2008, maar vanwege zwangerschap toen geen uitgebreide wandeling gedaan) en van daar uit richting Crater Lake.
Nu zie ik echter ook een mogelijkheid om vanuit SF naar Lassen Volcanic te rijden en van daaruit naar Crater Lake.
Ik twijfel welke route wij het best kunnen nemen.
Wij reizen met 3 kinderen.

Overigens is er nog een route waarover ik twijfel, maar daar open ik wel een andere topic voor :)

Dank alvast
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Redwoods of Lassen Volcanic

Bericht door markro »

Lastig, hierbij een paar bedenksels van mij, rekening houdende met de kinderen.
Het is natuurlijk lastig als je alles van te voren plant, want het weer kan op beide routes bepalend zijn voor jullie plezier. Maar ik begrijp de noodzaak van het plannen in het hoogseizoen. Mooier is het om ter plaatse te beslissen, als je weet hoe de weersvoorspelling er uit ziet.

Route met de Redwoods:
- kinderen kunnen door de bossen lopen met de oude, dikke en hoge bomen
- met de auto rijden door de stam van een heel dikke en hoge boom (kan op meerdere plaatsen)
- bij het Redwood National Park en de Redwood State Parks (Prairie Creek Redwoods SP) kan je een bezoek brengen aan een kloof met varens, waar een riviertje doorheen stroomt en waar je kan wandelen (Fern Canyon). Leuke en spannende tocht voor de kinderen. Je moet hiervoor wel een aantal mijlen via een dirtroad (normaal gesproken met een personenauto te doen - informeer bij een bezoekerscentrum). Kost een paar dollar entree. Echter verboden voor campers (motorhomes and trailers are not allowed on this road). Zie: http://www.redwoods.info/showrecord.asp?id=476 en http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... dwood.html
- je kan eens uitwijken naar de kust: vuurtorens, zand en zee (stranden met rotsen (sea stacks) o.a. aan zuidkant van plaats Bandon, bij laag water een grot in een sea stack).

Route met Lassen Volcanic en Crater Lake:
- rijden, rijden en nog eens rijden met hier en daar een uitstapje/wandeling, dat op de kinderen misschien helemaal geen indruk maakt, behalve dat het in een berggebied is
- Lassen Volcanic is hoog de bergen in, en veel voor kinderen geeft het niet
- Crater Lake idem, je kan er eventueel een boottochtje op het meer maken (niet goedkoop).

In september 2013 hebben wij de route van San Francisco naar het noorden gedaan (geen reisverslag van) en zijn wel eens van onze geplande route afgeweken vanwege het weer. Zo nu en dan hadden wij aan de kust mist, soms wat (mot)regen. Toen dat aanhield, trokken wij het binnenland in waar het beter weer was. Wij reisden zonder kinderen en hadden niets besproken. Toen wij echter bij het Crater Lake waren, waren de voorspellingen twijfelachtig. Toch zijn wij naar boven gereden en kwamen in de wolken/mist/regen. Wij konden geen hand voor ogen zien. Het was stapvoets rijden en van de kraterrand en het meer hebben wij niets gezien.

Mijn keuze zou zijn voor de route met de Redwoods.

Succes met de voorbereiding.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
mie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door mie »

Wat is jullie overige route? Daar hangt immers veel van af. Je kan vanuit SF naar Garberville de "Avenue of the Giants" rijden dan hoef je niet nog noordelijker tot Redwood NP. En vandaar naar Lassen NP en later door naar Crater Lake. Maar neem dan niet (zoals wij deden) de 36. Dat is een weg voor motoren.... bleef maar duren en duren (ook heel bochtig). Wij kwamen in juli 2012 vanuit het noordwesten en Av. of the Giants was ons meest zuidelijke punt. In tegenstelling tot Markro hadden wij toen wél prachtig weer en hebben een leuke wandeling (kids toen 13 en 15) in Lassen gemaakt naar een soort mini-Yellowstone met geisers ("Bumpass Hell Trail"). Ook in Crater Lake maakten we een toffe wandeling naar het meer en daar was de uitdaging van de kids effe zwemmen in het ijskoude water ("Cleetwood cove trail"). Crater Lake was prachtig en eveneens stralend weer. Veel plezier met het verdere plannen.
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Dank je Marco. Ik vind je tip geweldig. Ik neig hierdoor toch naar de Redwood, ook omdat er meer mogelijkheden zijn om te wandelen.

Mie ook jij bedankt voor je bijdrage. Mochten wij toch kiezen voor Lassen dan zullen wij iig de 36 mijden.

Een deel van de overige route is dit.

26/7 Zion
27/7 Zion - LV
28/7 Las Vegas
29/7 Las Vegas - Sedona
30/7 Sedona - Phoenix
31/7 Phoenix - ?
1/8 ? - San Diego
2/8 San Diego
3/8 San Diego - Santa Monica
4/8 Santa Monica- Kings Canyon (Sequia)
5/8 Kings Canyon - San Francisco (lange reis)
6/8 SF
7/8 SF- Eureka
8/8 Eureke- Crater lake
9/8 Crater lake - Portland
10/8 Porltand
11/8 Portland naar Seattle via Colombia River Gorge
12/8 Seattle
13/8 terugvlucht vanuit Seattle :(
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Sedona naar San Diego is ongeveer 8 uur rijden. Om wat meer tijd elders te hebben zou ik dan maar even doorbijten. Het ontgaat mij waarom je nog een stop wil maken tussen Phx en SD and waarom Phoenix in de route zit. Slechts 2 uur rijden vanaf Sedona. Je kan best wat meer tijd gebruiken voor Seki.
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Hoi Yeehaw,
Ik had gekeken op de kaart en zag dat de route vanaf Sedona naar SD via Phoenix gaat. Phoenix is voor ons geen pre, dus die kunnen wij overslaan. Weet jij toevallig een leuke route tussen Sedona en SD?
Bedankt.
SteViS
Amerikafan

Bericht door SteViS »

De 89A tussen Sedona en Prescott is schitterend om te rijden. Het stuk erna (als je uit de bergen bent) vonden wij niet zo heel bijzonder. WIj hebben wel onderweg overnacht, maar reden ook met een camper. En zeker die 89A gaat met een camper van 10 meter niet zo heel erg snel :wink: .

Ik citeer nog uit een voorstel van Yeehaw uit 'ons' topic voor het stuk SD naar Blythe:
En dan nog even tussen San Diego en Blythe. Je kan natuurlijk de interstates nemen maar ook via I8 over de bergen eerst naar exit 111 naar ca78. Daarna rijd je via Imperial Sanddunes (even de duinen op rijden bij Osborne Overlook) door de woestijn naar de vruchtbare gronden langs de Colorado River.
Uiteindelijk zijn we toch via de Interstate gegaan, juist omdat we niet zo snel gaan met die camper. Met de camper zijn we vanuit SD tot Salome gekomen, maar met de auto ben je wel wat sneller.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ja, via Jerome en Prescott is een mooie route over Mingus Mountains. Na Prescott daal je af naar Yarnell alweer over een prachtig stuk weg. Daarna rijd je door de woestijn. Wij voegen ook nog een bezoekje aan Wickenburg toe. Tot Blythe is er niet veel en als je zo rijdt is Sedona naar San Diego langer dan een dag rijden. In Prescott hebben we in het Hassayampa hotel geslapen vlak bij Whiskey Row. Lekker hotel en goed eten en een goede bar.
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Dank beiden voor jullie reactie, hier ben ik heel blij mee. Wij gaan deze route rijden en skippen dan Phoenix.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer