Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

van Grand canyon naar Monument Valley

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
tirak
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

van Grand canyon naar Monument Valley

Bericht door tirak »

Beste forumlezers,

we hebben 1 nacht in hotel The View,
wanneer vertrek je het best uit Tusoyan naar MV (4 uur rijden ?) , in de late namiddag,rekening houdend met de niet te missen zonsondergang in MV ?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: van Grand canyon naar Monument Valley

Bericht door PSVwally »

Het is 3u rijden, maar je hebt wel een uur tijdsverschil als je Navajo Nation inrijdt ja.

Het hangt er vanaf wat je bij de Grand Canyon nog wilt doen? Als je heel de desert drive viewpoints nog af moet gaan, is het wat anders als dat je dat de dag ervoor al hebt gedaan. Ik zou proberen om rond 15u uiterlijk bij Monument Valley te zijn. Dan de valley drive te doen (mits je de juiste auto gehuurd hebt, niet enorm aan te raden met low clearance), dan inchecken en gaan genieten van het uitzicht.

Je kan al deze vragen natuurlijk ook in je reistopic stellen he, dan heb je alles bij elkaar staan ipv al die losse topics.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 26#p960326
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Het hangt natuurlijk af van wanneer je aankomt, wanneer je vertrekt en wat je plannen zijn. Ik heb nog even in je routetopic gekeken. Ik zou het als volgt doen:

Rond het middaguur bij de Grand Canyon aankomen en de rest van die dag met de shuttle bus en/of wandelend het gedeelte tot Hermits Rest bezoeken.
De volgende dag op weg naar Monument Valley kun je dan de uitzichtpunten aan de East Rim Drive tussen Grand Canyon Village en Desert View meenemen. Je hebt meer tijd nodig, als je een helikoptervlucht en/of lange wandelingen wilt doen.
Kijk ook even wat je plannen bij Monument Valley zijn. Wil je daar de scenic drive doen (met eigen auto of met een tour)? En zo ja, op de dag van aankomst of de volgende dag? Dat kan bepalend zijn voor het tijdstip dat je bij de Grand Canyon moet vertrekken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
tirak
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door tirak »

Hallo,

thanks for the advices :thumbup:
snenic drive in MV,had ik nog niet ingepland, lukt dat met een Ford Escape, zo niet betalende tour van een lokaal reisbureau ?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Dat zal best lukken met een Ford Escape als je langzaam rijdt maar je huurconract staat het niet om dirtroads te rijden. Lekke banden komen ook veel voor. Ik heb die weg ooit eens met een Ford Thunderbird gereden en heb het overleefd maar latere bezoeken met Suvs waren wel gemakkelijker. Een tour kan je op de parkeerpaats nemen of bij het visitor center.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

In alle huurcontracten staat dat je geen dirtroads mag doen, maar toch doen duizenden mensen dit jaarlijks....
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Inderdaad tot je een keer panne krijgt op zo'n dirtroad en je $ 500,-- tot $ 1000,-- moet betalen uit eigen zak. Wij maakten zo iets mee op Hole in the Rock rd. toen een kennis kwam stil te staan en AAA nooit op kwam dagen.
Re1gnman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Re1gnman »

PSVwally schreef:
Het hangt er vanaf wat je bij de Grand Canyon nog wilt doen? Als je heel de desert drive viewpoints nog af moet gaan, is het wat anders als dat je dat de dag ervoor al hebt gedaan. Ik zou proberen om rond 15u uiterlijk bij Monument Valley te zijn.
Wij waren ergens tussen 16:00u en 17:00u aangekomen.
De toegangspoort was gewoon open en ook naar Valley drive konden we gewoon naartoe.
We dachten nog dat we dan bij de uitgang misschien nog moesten betalen....maar niks van dat alles.
Al geloof ik dat de valley drive op het punt van 'sluiten' stond toen we er net aan begonnen.
Misschien iets om rekening mee te houden...
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
ziggy
Amerika-ontdekker

Bericht door ziggy »

Volgens http://www.utah.com/nationalparks/monum ... center.htm zijn de Scenic Drive hours van 6am tot 8.30pm in het hoogseizoen. De Scenic Drive kan je dus tot rond zonsondergang rijden.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Gistermiddag nog met de auto in de valley van MV geweest. Wat al is gezegd vwb verzekeringen is duidelijk, maar als je rustig aan doet (kan ook niet anders) gewoon doen. Prachtig mooi daar beneden. Ik heb mij trouwens wel geergerd aan al die tourkarretjes die die dingen overal maar neerzetten en vlak voor je neus een vracht Chinezen of Italianen dumpen. Zie dan nog maar eens mooie foto's te maken. Die gasten houden maar weinig rekening met anderen. Voorrang voor stijgend verkeer komt ook niet in hun (indianen)woordenboek voor heb ik gemerkt, wat dat betreft was het net het wildenwesten :lol:

Voor ons wilde trouwens nog nog een behoorlijk camper de valley induiken. Vond die man onder die partytent niet zo'n goed idee! :lol: :lol:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Frk52
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Frk52 »

Wij vertrokken uit Tusayan rond 11.00uur, even wat uitzicht punten bekeken bij de Grand Canyon en toen doorgereden naar Monument Valley.
Daar is het, zoals boven staat vermeld, een uur later. De Scenic drive rij je in ongeveer 2uurtjes in Monument Valley ( met de nodige foto stops ).
Wij waren ruim op tijd voor de zonsondergang na inchecken.

De Scenic drive kun je denk ik het beste met je eigen auto doen als je dat wilt. Ik vond de tours met de Italianen en chinezen behoorlijk vol bepakt zitten en daarnaast met al de opwaaiende stof er ook niet lekker fris uit zien. Al moet ik wel zeggen dat het sommige hem gewoon met het dak open reden in de camaro. Wij hadden een Chevy Tahoe, wat erg prettig reed :thumbup:
Re1gnman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Re1gnman »

Ruud2004 schreef:Ik heb mij trouwens wel geergerd aan al die tourkarretjes die die dingen overal maar neerzetten en vlak voor je neus een vracht Chinezen of Italianen dumpen. Zie dan nog maar eens mooie foto's te maken. Die gasten houden maar weinig rekening met anderen.
Dat hebben we in het hele zuidwesten overigens gemerkt. Ondanks dat er bv in Arches overal bordjes staan toch vooral op de paden te blijven om zo de planten te beschermen, zie je toch drommen Japanners buiten de paden dwars door struiken sjouwen. Klimmen ze op elke arch. Bij Delicate Arch gaan ze uitgebreid allemaal onder de arch staan, zodat niemand fatsoenlijk een foto kan maken.....*zucht*...nee als ik een bus links zag gaan, deed ik lekker rechtsaf.

Sorry voor mijn offtopic gebazel, maar moest het ff kwijt : -)
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

:offtopic: Haha, herkenbaar. Bij ons vielen vooral de vele Chinezen op. Ook nu hier in Vegas. Gaan overal voorstaan, houden geen enkele deur vast en van op je beurt wachten hebben ze daar helemaal nooit gehoord :lol:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Plaats reactie