Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Long Canyon road Utah te rijden met SUV?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Long Canyon road Utah te rijden met SUV?
In augustus willen wij vanuit Moab de Lower potash scenic byway (279) rijden. Ik zie dat je vanaf de U-279 via de Long Canyon Road binnen door naar Dead horse point state park kunt rijden. Over de kwaliteit van deze weg zijn nogal wat verschillende meningen. ik weet dat hij onverhard is maar heeft iemand ervaring met deze weg en is deze te rijden met een SUV of is hier echt een 4x4 nodig. Het steekt een behoorlijk stuk af en ziet er erg mooi uit maar we willen geen problemen met de auto.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Long Canyon road Utah te rijden met SUV?
Hij is echt superleuk om te rijden!
Ik las pas iemand die het met een Chevrolet Surburban had gedaan, maar ik zou het voor geen goud durven. Wij hebben hem twee keer gereden en de tweede keer kwamen we er echt heel moeizaam doorheen op een bepaald stuk, met een hoge gemodificeerde (in Moab gehuurde) Jeep. Persoonlijk zou ik het niet doen met een gewone huurauto, maar ja, er zijn altijd mensen die het wel gedaan hebben.
Ik las pas iemand die het met een Chevrolet Surburban had gedaan, maar ik zou het voor geen goud durven. Wij hebben hem twee keer gereden en de tweede keer kwamen we er echt heel moeizaam doorheen op een bepaald stuk, met een hoge gemodificeerde (in Moab gehuurde) Jeep. Persoonlijk zou ik het niet doen met een gewone huurauto, maar ja, er zijn altijd mensen die het wel gedaan hebben.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Je bevestigd mijn voorgevoel. Het is erg verleidelijk maar om dit inderdaad met een huurauto en 2 tieners op de achterbank te doen. Een tocht met een 4x4 vanuit Moab is wel een goed idee.
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
ik heb hem, van beneden naar boven, in 2012 en in 2014 met een gehuurde SUV gereden
de 1e keer waren er slechts enkele moeilijke plaatsen maar vorig jaar september lag de weg er veel slechter bij
ik heb mijn beslissing om hem nog eens te rijden dan ook op meerdere plaatsen betreurd en was HEEL blij dat we boven geraakt zijn
met een goede clearance en een 4WD (geen AWD) zou ik het nog aandurven maar anders niet
idem voor de Gemini Bridges Rd, het gedeelte tot de bruggen is OK maar verderop wordt het lastig
Luc
de 1e keer waren er slechts enkele moeilijke plaatsen maar vorig jaar september lag de weg er veel slechter bij
ik heb mijn beslissing om hem nog eens te rijden dan ook op meerdere plaatsen betreurd en was HEEL blij dat we boven geraakt zijn
met een goede clearance en een 4WD (geen AWD) zou ik het nog aandurven maar anders niet
idem voor de Gemini Bridges Rd, het gedeelte tot de bruggen is OK maar verderop wordt het lastig
Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij zijn 3 keer met een camper in Moab geweest en hebben alle drie de keren een auto gehuurd bij Moab Jeep Adventures. Superleuk, het geld absoluut waard. Rij de Shafer Trail van beneden naar boven, dan naar Grand View Point, vervolgens Dead Horse State Park en terug via de Long Canyon Road. Of andersom natuurlijk. Geweldig!Monique!23 schreef:Een tocht met een 4x4 vanuit Moab is wel een goed idee.
- Re1gnman
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wij hebben onlangs de Long Canyon Rd gereden van boven naar beneden met
een Ford Expedition.
Ik ben 2 x uitgestapt om te kijken of het paste ; -)
Een keer omdat de doorgang aardig smal leek en om te kijken of ik onder die rots door paste..
Maar het paste makkelijk. In vond het een leuk stuk om te rijden, al denkt mij vrouw daar
anders over haha....die maakte een schietgebedje toen we onder de rots doorgingen.
Maar die Expedition was ook wel een erg grote auto, dus vandaar mijn twijfel.
Maar bleek makkelijk te passen.
Maar, om hem nou andersom te gaan rijden...van beneden naar boven....dat zou ik zo niet doen
denk ik. Waren toch behoorlijk steile stukjes tussen en de weg is nu niet echt lekker rijden met
al die stenen en keien naar beneden, laat staan bergop.
maar, ben je een beetje avontuurlijk en heb je een high clearance auto, dan is het van boven naar
beneden goed te doen. Ik kwam zelfs een Prius (!?!) tegen na de rots, maar die ging keren. Dat gaf een
veilig gevoel voor de rest van het stuk naar beneden :-)
een Ford Expedition.
Ik ben 2 x uitgestapt om te kijken of het paste ; -)
Een keer omdat de doorgang aardig smal leek en om te kijken of ik onder die rots door paste..
Maar het paste makkelijk. In vond het een leuk stuk om te rijden, al denkt mij vrouw daar
anders over haha....die maakte een schietgebedje toen we onder de rots doorgingen.
Maar die Expedition was ook wel een erg grote auto, dus vandaar mijn twijfel.
Maar bleek makkelijk te passen.
Maar, om hem nou andersom te gaan rijden...van beneden naar boven....dat zou ik zo niet doen
denk ik. Waren toch behoorlijk steile stukjes tussen en de weg is nu niet echt lekker rijden met
al die stenen en keien naar beneden, laat staan bergop.
maar, ben je een beetje avontuurlijk en heb je een high clearance auto, dan is het van boven naar
beneden goed te doen. Ik kwam zelfs een Prius (!?!) tegen na de rots, maar die ging keren. Dat gaf een
veilig gevoel voor de rest van het stuk naar beneden :-)
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 7178 Weergaves
-
Laatste bericht door Ingrid1958
-
- 4 Reacties