Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Fietsen
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Fietsen
Hallo
Wij gaan eind sept een tour SW maken.
Is het de moeite van fietsen te kopen/huren om in de parken trails te doen.
Met mijn slechte rug zou fietsen wat beter uitkomen dan wandelen.
Zijn de meeste trails ( zion, brice,moab,grand canyon, ...) met fietsen niet te doen wegens te steil of te veel rotsen, of is het gewoon veel te warm nog in die periode.
Fietsen bij 40° is ook niet echt "fun"
Dank
Patrick
Wij gaan eind sept een tour SW maken.
Is het de moeite van fietsen te kopen/huren om in de parken trails te doen.
Met mijn slechte rug zou fietsen wat beter uitkomen dan wandelen.
Zijn de meeste trails ( zion, brice,moab,grand canyon, ...) met fietsen niet te doen wegens te steil of te veel rotsen, of is het gewoon veel te warm nog in die periode.
Fietsen bij 40° is ook niet echt "fun"
Dank
Patrick
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Fietsen
Een beetje van beide denk ik eerlijk gezegd. De hitte maakt het zeker niet altijd leuker om de fiets te pakken.
Ik moet er in de meeste van die parken niet aan denken, behalve als je zou mountainbiken van de gebaande paden af, om met een fiets over die hoofdwegen te rijden. Aangezien je aangeeft dat je ivm je rug wat beter fietst dan loopt lijkt mountainbiken me wel wat lastig.
In Zion moet je via de Pa'rus trail (het pad langs het visitor center) naar de kruising waar de shuttlebussen afslaan de canyon in. Dat stuk is met de fiets goed te doen. Omdat je alleen af en toe een shuttlebus tegenkomt. Je mag ook het bergstuk tot aan de brug fietsen, maar dat klimt redelijk (dus wat conditie vereist) en er rijdt veel verkeer. Amerikanen zijn niet zo happig op fietsers.
In Bryce eigenlijk hetzelfde. De hoofdweg door het park van zeg het visitor center tot aan Yovimpa of Rainbow points is met een gewone fiets te doen. Een km of 25 enkele reis. De rest van de trails is eigenlijk alleen voor mountainbikers bedoelt.
Je hebt wel een fietspad op de Ut12 tussen de kruising van de 89 en de weg waar je afslaat Bryce canyon in. Dit heet de red canyon bike trail. Deze begint https://www.google.nl/maps/place/Thunde ... !1e1?hl=nl Dit is een goed aangelegd fietspad, wel wat klimmen en dalen erin, maar dat kun je niet ontwijken in dit gebied.
Ook voor de parken rond Moab geldt hetzelfde. Je mag fietsen op verharde en onverharde wegen, maar niet op de trails. Je zult dus grotendeels mee moeten peddelen met het verkeer op de drukke parkwegen.
Ik moet er in de meeste van die parken niet aan denken, behalve als je zou mountainbiken van de gebaande paden af, om met een fiets over die hoofdwegen te rijden. Aangezien je aangeeft dat je ivm je rug wat beter fietst dan loopt lijkt mountainbiken me wel wat lastig.
In Zion moet je via de Pa'rus trail (het pad langs het visitor center) naar de kruising waar de shuttlebussen afslaan de canyon in. Dat stuk is met de fiets goed te doen. Omdat je alleen af en toe een shuttlebus tegenkomt. Je mag ook het bergstuk tot aan de brug fietsen, maar dat klimt redelijk (dus wat conditie vereist) en er rijdt veel verkeer. Amerikanen zijn niet zo happig op fietsers.
In Bryce eigenlijk hetzelfde. De hoofdweg door het park van zeg het visitor center tot aan Yovimpa of Rainbow points is met een gewone fiets te doen. Een km of 25 enkele reis. De rest van de trails is eigenlijk alleen voor mountainbikers bedoelt.
Je hebt wel een fietspad op de Ut12 tussen de kruising van de 89 en de weg waar je afslaat Bryce canyon in. Dit heet de red canyon bike trail. Deze begint https://www.google.nl/maps/place/Thunde ... !1e1?hl=nl Dit is een goed aangelegd fietspad, wel wat klimmen en dalen erin, maar dat kun je niet ontwijken in dit gebied.
Ook voor de parken rond Moab geldt hetzelfde. Je mag fietsen op verharde en onverharde wegen, maar niet op de trails. Je zult dus grotendeels mee moeten peddelen met het verkeer op de drukke parkwegen.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt Paul voor je snelle reactie.
Ik kan alleen maar vergelijken met Yosemite en Sequoia park waar ik al geweest ben.
Daar waren de meeste paden eigenlijk zeer goede tot goede bospaden waar je best kon fietsen met een mountainbike.
Misschien af en toe een stuk te voet.
Dus matig mountainbiken lukt me wel tenzij het echte uphill en downhill rotspaden zijn natuurlijk.
Het moet niet alleen op een asfalt weg zijn.
Kan je wat trials, in de parken, voor "amateurs" die toch de moeite zijn aanraden
Mvg
Patrick
Ik kan alleen maar vergelijken met Yosemite en Sequoia park waar ik al geweest ben.
Daar waren de meeste paden eigenlijk zeer goede tot goede bospaden waar je best kon fietsen met een mountainbike.
Misschien af en toe een stuk te voet.
Dus matig mountainbiken lukt me wel tenzij het echte uphill en downhill rotspaden zijn natuurlijk.
Het moet niet alleen op een asfalt weg zijn.
Kan je wat trials, in de parken, voor "amateurs" die toch de moeite zijn aanraden

Mvg
Patrick
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Voor wat betreft fietsgebruik in het Arches NP, dat een paar mijl ten noorden van Moab ligt. Het bezoekerscentrum ligt op het niveau van Highway 191. De weg het park in, de Arches Scenic Drive, gaat direct vanaf het bezoekerscentrum flink klimmend omhoog. Of dit met een fiets te doen is betwijfel ik een beetje, zelfs als je conditie optimaal is. Ik heb daar fietsers met de fiets omhoog zwoegend aan de hand gezien, maar ook, die het even probeerden, omkeerden en bij het bezoekerscentrum probeerden een lift te krijgen van iemand, die met een pick-up truck het park in ging, zodat de fiets in de laadbak kon. Verderop in het park is er volgens mij best wel redelijk te fietsen over de geasfalteerde wegen.PSVwally schreef:Ook voor de parken rond Moab geldt hetzelfde. Je mag fietsen op verharde en onverharde wegen, maar niet op de trails. Je zult dus grotendeels mee moeten peddelen met het verkeer op de drukke parkwegen.
Maar dit is onder voorbehoud, want ik heb er alleen maar met de auto gereden.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor de fiets of toch te voet?Kan je wat trials, in de parken, voor "amateurs" die toch de moeite zijn aanraden![]()
Alle nationale parken hebben hun eigen .gov pagina. Als je bv googled op biking zion national park dan krijg je bij de eerste hits al de pagina's van de nationale parken over fietsen. Ik heb zelf niet gefietst in de parken en haal de info ook maar van internet
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor zover ik weet mag je in de parken, buiten de normale wegen en eventuele fietspaden, niet fietsen. Dus mountainbiken over onverharde trails is niet toegestaan. Tenzij het onverharde wegen zijn waar ook auto's zijn toegestaan.
Marianne
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
hallo,
u weet waarschijnlijk wel dat ook aan de grand canyon fietsen te huren zijn, het rim trail is goed te doen, kan je de westrim bezoeken per fiets in plaats van met de shuttle bus.
in ons motel in moab wisten ze te vertellen dat vanaf september het daar prima fietsweer is , op verschillende plaatsen in de omgeving van Moab waren ze nog nieuwe fietspaden aan het aanleggen.
ook san francisco ? bezoeken golden gate bridge is ideaal per fiets ( huren fishermans wharf, de brug over tot sausolito en met de ferry terug)
jacques
u weet waarschijnlijk wel dat ook aan de grand canyon fietsen te huren zijn, het rim trail is goed te doen, kan je de westrim bezoeken per fiets in plaats van met de shuttle bus.
in ons motel in moab wisten ze te vertellen dat vanaf september het daar prima fietsweer is , op verschillende plaatsen in de omgeving van Moab waren ze nog nieuwe fietspaden aan het aanleggen.
ook san francisco ? bezoeken golden gate bridge is ideaal per fiets ( huren fishermans wharf, de brug over tot sausolito en met de ferry terug)
jacques
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet wel bijna zeker dat dit niet is toegestaan.PBU61 schreef:Ik kan alleen maar vergelijken met Yosemite en Sequoia park waar ik al geweest ben.
Rondom Moab kun je (buiten de parken) uitstekend mountainbiken, En inderdaad het stuk naar Hermit's Rest langs de rim in de GC, met zo nu en dan een korte wandeling naar een uitzichtpunt.
Marianne
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij hebben de afgelopen twee jaar fietsen gekocht. Wij reizen met de camper. We hebben dan niet in de Nationale parken gefietst, maar wel op de campgrounds, en ook in plaatsen welke we bezocht hebben. Juist omdat wij met de camper reizen is het hebben van een fiets erg makkelijk omdat je de camper dan wat buiten een plaatst waar nog ruimte is, kunt parkeren en dan de plaats zelf met de fiets bezoeken. Dit is ons erg goed bevallen. Je ziet meer dan lopend, en wij hebben geen negatieve ervaringen met de amerikanen wat fietsen betreft. Juist niet. Dit jaar willen we weer fietsen kopen, en gaan we weer naar de bekende nationale parken.
Of het ook handig is om de nationale parken te bezoeken weet ik niet. Maar verder vonden wij het hebben van fietsen wel praktisch.
Of het ook handig is om de nationale parken te bezoeken weet ik niet. Maar verder vonden wij het hebben van fietsen wel praktisch.
Inderdaad, op de wandelpaden in de NPs mag je niet fietsen. Bij Zion zijn we via de Pa'rus trail en daarna via de weg naar het eind bij de Temple of Sinawava gefietst, en dat was leuk in het voorseizoen. Als de shuttle bussen eenmaal rijden, moet je als fietser officieel stilstaan en wachten telkens als er zo'n busje voorbij komt, en dat is minder leuk.
Bij Bryce zijn ze van plan het eerdergenoemde fietspad door te trekken het park in, maar ik weet even niet uit m'n hoofd wanneer dat klaar zal zijn. Maar je mist een heleboel als je niet de wandelpaden neemt naar beneden - en dat mag dus niet met de fiets.
In Arches kun je met een hele goede conditie en een lichte fiets met veel versnellingen het park inklimmen via de weg (wordt elk jaar bij het Skinny Tire Festival gedaan), maar het is zwaar. En zelfs als je die eerste klim haalt, zijn er daarna ook nog flinke klimmetjes (met de auto heb je minder gauw in de gaten hoeveel het stijgt en daalt). Bovendien zijn de wegen niet erg breed, dus in het hoogseizoen met druk verkeer zou ik het absoluut afraden. Ook daar mag je de wandelpaden die naar de arches gaan niet met de fiets op.
Bij Capitol Reef is het heel mooi om de Scenic Drive te fietsen. Ook dat hebben wij alleen maar in het voorseizoen gedaan, vanwege de nauwere weg zou ik ook dat niet graag in het hoogseizoen doen. Ook langs Hwy 24 is het leuk fietsen. En in dit park mis je eveneens een hoop als je geen hikes doet.
Fietsen is dus niet echt een alternatief voor het wandelen, maar kan een leuke toevoeging zijn buiten het hoogseizoen.
Bij Bryce zijn ze van plan het eerdergenoemde fietspad door te trekken het park in, maar ik weet even niet uit m'n hoofd wanneer dat klaar zal zijn. Maar je mist een heleboel als je niet de wandelpaden neemt naar beneden - en dat mag dus niet met de fiets.
In Arches kun je met een hele goede conditie en een lichte fiets met veel versnellingen het park inklimmen via de weg (wordt elk jaar bij het Skinny Tire Festival gedaan), maar het is zwaar. En zelfs als je die eerste klim haalt, zijn er daarna ook nog flinke klimmetjes (met de auto heb je minder gauw in de gaten hoeveel het stijgt en daalt). Bovendien zijn de wegen niet erg breed, dus in het hoogseizoen met druk verkeer zou ik het absoluut afraden. Ook daar mag je de wandelpaden die naar de arches gaan niet met de fiets op.
Bij Capitol Reef is het heel mooi om de Scenic Drive te fietsen. Ook dat hebben wij alleen maar in het voorseizoen gedaan, vanwege de nauwere weg zou ik ook dat niet graag in het hoogseizoen doen. Ook langs Hwy 24 is het leuk fietsen. En in dit park mis je eveneens een hoop als je geen hikes doet.
Fietsen is dus niet echt een alternatief voor het wandelen, maar kan een leuke toevoeging zijn buiten het hoogseizoen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mmmhh misschien was ik wat voorbarig om gelijk Amerikanen en fietsen af te schrijven. Maar in de parken rijden bv al geen tot weinig vrachtauto's wat ook al scheelt.
Toch zijn die parkroads vaak wel erg druk en vooral als het soms flink stijgt heb je niet veel ruimte. Omdat de gemiddelde Nederlander wat meer fietst en dingen anders inschat weet ik wel uit ervaring dat wat voor ons heel gewoon is bij sommige buitenlanders wel eens de schrik om het hart kan jagen. Zo heb ik hier in Eindhoven wel eens met een Amerikaanse jongen gesproken die zich enorm verbaasde waarom wij in dit verkeer allemaal zonder valhelm reden en dat wij met gemak 20m voor een auto oversteken en dat zowel fietser als automobilist daar niet van opkijken.
Marianne, zoals ik al aangaf mag je in de nationale parken (tenzij anders aangegeven) op alle wegen waar auto's zouden kunnen komen, verhard en onverhard fietsen. Op de aangegeven trails mag (ook weer tenzij anders aangegeven zie bv de pa'rus trail in Zion) inderdaad niet worden gefietst.
http://www.nps.gov/zion/planyourvisit/f ... ycling.htm
http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/bicycling.htm
http://www.nps.gov/arch/planyourvisit/biking.htm
http://www.nps.gov/cany/planyourvisit/biking.htm
Toch zijn die parkroads vaak wel erg druk en vooral als het soms flink stijgt heb je niet veel ruimte. Omdat de gemiddelde Nederlander wat meer fietst en dingen anders inschat weet ik wel uit ervaring dat wat voor ons heel gewoon is bij sommige buitenlanders wel eens de schrik om het hart kan jagen. Zo heb ik hier in Eindhoven wel eens met een Amerikaanse jongen gesproken die zich enorm verbaasde waarom wij in dit verkeer allemaal zonder valhelm reden en dat wij met gemak 20m voor een auto oversteken en dat zowel fietser als automobilist daar niet van opkijken.
Marianne, zoals ik al aangaf mag je in de nationale parken (tenzij anders aangegeven) op alle wegen waar auto's zouden kunnen komen, verhard en onverhard fietsen. Op de aangegeven trails mag (ook weer tenzij anders aangegeven zie bv de pa'rus trail in Zion) inderdaad niet worden gefietst.
http://www.nps.gov/zion/planyourvisit/f ... ycling.htm
http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/bicycling.htm
http://www.nps.gov/arch/planyourvisit/biking.htm
http://www.nps.gov/cany/planyourvisit/biking.htm
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja Paul, maar ik kreeg het idee dat TS dacht dat het wel mogelijk zou zijn.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Te voet. Fietsen ,blijkt uit de reacties, niet ideaal te zijn.Voor de fiets of toch te voet?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 6756 Weergaves
-