Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Vana: Arizona, New Mexico, Colorado en Utah

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
melle18
Amerikafan

Re: Reis Vana: Arizona, New Mexico, Colorado, Utah.

Bericht door melle18 »

Nou Marjon, bij ons is het ook veranderd: we hadden eerst op zowel de heen- als de terugweg een 777 (van Ams naar Houston vv en nu dus een 767, veel minder entertainment system en ook opeens maar 1.45 min connect time omdat we 20 minuten later aankomen in Houston, waarschijnlijk omdat een kleiner vliegtuig langzamer gaat :roll:
De vlucht van af houston naar LAX en van SFO naar Houston is (nog) niet veranderd. Het is dat we maar 590 pp in het hoogseizoen betalen van verder baal ik wel...
Afbeelding
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

He Marjon, ik ben je route ook eens aan te bekijken, ga me nog eens verdiepen in alle bezienswaardigheden die je in het lijstje hebt staan. Ik kan je geen tips geven, maar kijk dankbaar af :lol:
Wij zijn ook bezig met de planning van onze aankomende trip, dat wordt er een met obstakels, en de adviezen van onze forumleden sturen ons ook in deze richting. Tot nu spreekt het me wel aan. Ik blijf je volgen in elk geval!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ja, ik denk dat het een leuke reis gaat worden Jacqueline, we hebben er enorme zin in.
Wat ik zo mooi vind van onze route is dat het een mooie afwisseling is van rode rotsen, berglandschap en wat kleine steden.
Jullie kennen New Mexico en Colorado ook nog niet volgens mij hè, weer een heel ander gebied om te ontdekken.

Marjon
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

In New Mexico zijn we nog niet geweest inderdaad. In Colorado waren we in 2004, maar we hebben toen maar een beperkt deel gezien. Er is dus nog veel te verkennen voor ons. Wij vinden de afwisseling van rode rotsen en groene bergen ook zo leuk. Ik mis alleen nog een leuke grote stad in de omgeving. Denver kennen we al, en er ligt niet echt iets in de omgeving dat ons -qua stad- erg aanspreekt.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ja, jullie houden van steden hè. Wij helemaal niet dus dat missen we niet op onze route.
We komen langs Denver maar dat slaan we lekker over. We blijven liever een nachtje in Boulder.

Marjon
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik heb dit topic helemaal gemist :oops:
Ik zie dat je iig tips genoeg gekregen hebt, het wordt vast weer een fantastische reis :D

Elly
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik denk het wel Elly.
Ik heb ook al heel wat tips uit jullie reisverslag van 2007 gehaald.

Marjon
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Ga je nog een live berslag bijhouden??, ik heb veel aan jullie eerste reisverslag gehad en jullie vertrekken een week eerder dan wij, eerste week zo'n beetje zelfde route, dan kunnen jullie ons alvast lekker maken, en nog de laatste info ter plekke overbrengen, heb er zo'n zin in!! nog 3 maanden en 22 dagen! :D
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hebben ook enorm veel zin in onze reis.
Maar sorry Ina, ik moet je teleurstellen.
Ik ga geen liveverslag bijhouden deze reis. Het is zoveel werk en dit keer wil ik echt volop van de reis genieten zonder dat ik tot 's avonds laat bezig ben met schrijven en foto's uploaden.
Als we terug zijn ga ik wel een uitgebreid reisverslag maken, maar daar heb jij natuurlijk niets aan.

Mooie route gaan jullie rijden trouwens.

Marjon
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Jammer, maar ik herken het wel hoor, iedereen ligt al te slapen en dan ben je nog bezig met je verslag en foto's uitzoeken en uploaden. Ik vind het wel een leuk document voor later, van onze eerste reis zijn we de foto's kwijt dus ben ik blij dat ik de web-log nog heb, die had ik overigens ook pas gemaakt toen we weer thuis waren. Jullie ook een heel mooie reis!
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

vana schreef: Ik ga geen liveverslag bijhouden deze reis.
Jammer Marjon maar wel te begrijpen, wij gaan het wel proberen want als ik terug ben heb ik daar meestal geen zin meer in.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Daar ben ik heel blij mee Paula, want dan kan ik er veel tips uithalen voor onze reis. :D
En Ina heeft er vast ook wat aan.

Ik heb de link al bij mijn favorieten staan, vol verwachting klopt mijn hart :wink:

Marjon
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Staat idd ook al bij mijn favorieten! :D
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Dan moeten we wel heel hard ons best gaan doen. :D
Vandaag nog precies 2 maanden dus het gaat al opschieten, moet nog wel veel uitzoeken want eigenlijk willen we de cliff dwelling en rotstekeningen(petrogliefen) overslaan, daar hebben we niet zoveel mee plus dat we er al een paar gezien hebben en er ook nog wel een paar tegen zullen komen maar geen ze niet "expres" opzoeken.
Hoop niet dat jullie daar op gaan zitten wachten. :D
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Dat komt heel mooi uit Paula. Ik weet niet welke cliff dwellings en petrogliefen je bedoeld, maar daar hebben wij ook niets mee (behalve Mesa Verde) dus dat mag je van mij overslaan. Scheelt weer een hoop tijd hè?

Marjon
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

ligt er aan welke. ik ben begin juni weer terug, dus kan dan wel wat schrijven :wink:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Onze datum van vertrek komt ook met rasse schreden in zicht, nog maar 10 dagen. :blob2:

Wij hebben inmiddels toch een paar hotels op drukke plekken gereserveerd.
Ik ontdekte namelijk dat er al veel volgeboekt is in Page en wat vrij was vonden we veel te duur. Dus hebben we daar voor één nacht gereserveerd bij de Super 8 (toch nog $ 127 incl. tax)
De dag erna was al volgeboekt bij Super8 dus nu rijden we vanaf Coal Mine Canyon gewoon door naar Flagstaff en zoeken daar een hotel. Ook wel leuk om daar weer eens rond te kijken.

Het plan was om twee nachten in Torrey te blijven maar we hebben besloten daar maar 1 overnachting te doen en de volgende dag de scenic 12 te rijden en daarna ergens op weg naar Zion te overnachten.
Dit omdat we dan de volgende dag wat meer tijd hebben om in alle rust de Kolob Terrace Road te rijden.
We hebben een reservering gemaakt bij de Capitol Reef Inn voor $62.84 incl tax.

Tenslotte hebben we voor de eerste twee nachten de Best Western Dobson Ranch Inn in Mesa vastgelegd.

Verder is er nog heel veel vrijheid in de route, we hebben de rest van de overnachtingen niets geboekt.

Onze definitieve route (hoewel je dat nooit weet bij ons :)) is dus nu:

13/07 = Amsterdam- Phoenix (Mesa)
14/07 = Phoenix (Mesa)
15/07 = Phoenix - Bisbee (via Saguaro NP en Tombstone)
16/07= Bisbee - Alamogordo/Las Cruces (via Chiricahua NM )
17/07= Alamogordo/Las Cruces - Albuquerque (White Sands)
18/07= Albuquerque - Santa Fe (via Turquoise Trail- Sandia Crest)
19/07= Santa Fe (bezoek Kasha Katuwe Tent Rocks als het open is)
20/07 = Santa Fe - Durango
21/07 = Durango (bezoek Mesa Verde)
22/07 = Durango - Silverton- Crested Butte of Poncha Springs (bezoek Black Canyon of the Gunnison)
23/07 = Crested Butte/Poncha Springs - Manitou Springs (via Shelf Road of Phantom Canyon Road)
24/07= Manitou Springs (bezoek Seven Falls en Garden of the Gods)
25/07= Manitou Springs - Estes Park
26/07= Estes Park – Boulder (via Peak to Peak Highway- Nederland)
27/07 = Boulder - Grand Junction
28/07= Grand Junction – Moab (via Colorado NM)
29/07 = Moab
30/07= Moab
31/07= Moab (Fiery Furnace wandeling)
01/08= Moab – Torrey (via Goblin Valley SP en Scenic drive Capitol Reef)
02/08 = Torrey - ??? (via scenic byway 12)
03/08= ???- Zion NP (via Kolob Terrace Road)
04/08= Zion NP
05/08= Zion - Page (via scenic 89alt)
06/08= Page - Flagstaff (bezoek Lower Antelope Canyon en Coal Mine Canyon)
07/08 = Page - Sedona/Prescott
08/08 = Sedona/Prescott
09/08= Sedona/Prescott - Phoenix
10/08 = Phoenix- Amsterdam

Ziet er goed uit, toch??

In Moab hebben we als het goed is een "meeting" met Bert en Hanny die een villa hebben gehuurd en ook met Cleo en haar man die gelijk met ons in het Mayors house B&B zitten)

Marjon
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Aangezien we waarschijnlijk in 2011 ook een rondje Arizona, New Mexico en Colorado gaan doen heb ik dit draadje vanmiddag toevallig gelezen.
Heb al diverse tips genoteerd en ook de genoemde reisverslagen bij mijn favorieten opgeslagen.
Ik denk dat ik mijn werkgever moet vragen wat extra verlof in te plannen om alles te kunnen lezen en bijhouden :wink:

Marjon, ik wens jou en je gezin alvast een fantastische reis. Ik hoop dat je na jullie trip een reisverslag maakt en plaatst!

Groetjes,
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Danjewel.
Dat reisverslag gaat er zeker komen hoor!

Marjon
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Heel veel plezier alvast gewenst. Ik ga jullie met grote interesse volgen, wij gaan daar namelijk over 10 weken naar toe.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer