Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Propvolle routes in het Zuidwesten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Propvolle routes in het Zuidwesten

Bericht door Gerben Steeg »

gleuknie schreef:De hitte is een droge hitte, waardoor het beter te overleven is. Je moet gewoon wel aan 1 stuk door blijven drinken, ook al heb je voor je gevoel geen dorst. Ik had ook een gallon water in een paar uur naar binnen gewerkt.
Zoek die hitte nou maar niet expres op Rene en doe je Golden C-Zabriskie hike voor 11-ven :mrgreen:

Coyote schreef:De één wil niks vastleggen en alles op z'n beloop laten, prima toch?
De ander wil alles gepland hebben. Nou, ook prima toch?

Als maar duidelijk is hoe de vragensteller het zelf voor ogen
Amen.
Gr, Gerben
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Coyote schreef:Maar ook dat is een keuze die men maakt. Dat jij er niet van houdt, wil niet zeggen dat een ander die manier van reizen niet prettig vindt.

Net zo goed als jij de vrijheid wil, wil een ander volgens een bepaald schema rijden. Je kunt niet zeggen dat de ene manier beter is dan de andere. Het is maar net waar je zelf van houdt en wat bij je past...
Zie je mij dan ergens zeggen dat mijn manier beter is?
Het enige wat ik zeg is dat ik het niet begrijp, dat mag toch?

Marjon
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Het is af en toe zo'n gehaast van we moeten vandaag van A naar B en onderweg moeten we C,D, E en F ook bezoeken en dan snel doorrijden anders zijn we niet op tijd bij ons hotel.
Bovenstaande noemde je eerder en daar doelde ik eigenlijk op. Daarmee geef je naar mijn gevoel duidelijk aan dat je die manier van reizen niet leuk vind. En dat mag hoor, geen enkel probleem. :wink: Maar iemand anders kan dat juist wel weer heel leuk vinden. Op mij komt bovenstaande bijna een beetje belachelijk makend over. Je bedoelt het vast niet zo maar die indruk kan gewekt worden.

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. We wilden immers juist niet iemand in een bepaalde richting duwen. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

vana schreef:
Juist het gewoon rijden in de VS is al geweldig zonder dat je alles wat je onderweg tegenkomt aan mooie rotsen, historische landmarks en spookstadjes persé hoeft te zien. Het is af en toe zo'n gehaast van we moeten vandaag van A naar B en onderweg moeten we C,D, E en F ook bezoeken en dan snel doorrijden anders zijn we niet op tijd bij ons hotel.

Als ik jullie verslagen lees krijg ik altijd zo'n heerlijk relaxed gevoel, er hoeft niets en alles mag. Zo willen wij het ook graag doen en gaan we het ook zeker proberen dit jaar.

Maar of mensen die voor het eerst naar de VS zijn gevoelig voor dit soort adviezen zijn? Sommigen misschien maar ik denk zelf dat de meesten toch elk mooi park op hun route zullen willen bezoeken.

Marjon
sorry dat ik het zeg maar ik bovenstaand stukje vind ik dat er tussen de regels door toch een bepaalde kritiek te lezen valt, en misschien bedoel jet het niet zo, het komt mijns inziens wel zo over. Weer lees ik dat de zogenaamde onervaren reizigers die voor het eerst naar de VS gaan waarschijnlijk toch niet de goedbedoelde adviezen van de "deskundigen" (en wie is er eigenlijk deskundig? want wanneer ben je dat?) in acht nemen.

Het was toch de bedoeling om iedereen in z'n waarde te laten, dan kun je denk ik beter schrijven, wij vinden .... , wij houden van ..... enz. enz , want zoals nu al een heleboel keer opgemerkt is: iedereen viert vakantie op zijn/haar manier.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Gypsygirl1 schreef: Als het slecht weer is rijden naar goed weer en als je op een kruispunt komt en het is rechts mooier dan links dan gaan we rechts.
Zo heb je een heerlijk relaxde avontuurlijke reis met genoeg kilometers, bezienswaardigheden (vaak aangewezen door locals onderweg), rust en geen gehaast naar een of andere camping die je ver vooraf besproken hebt.
Moet er niet aan denken zeg!
Ik zou willen dat dit soort manier van reizen eens wat meer geadviseerd wordt.
Edit: wij zijn camperreizigers en hebben al 8 lange trips gemaakt door Amerika/Canada
Natuurlijk is dat (tenminste dat lijkt mij ook) hartstikke lekker, maar ik denk dat je daarbij wel moet bedenken dat jullie altijd ruimschoots de tijd hebben, en dat heeft lang niet iedereen.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Heeft absoluut niets met tijd te maken, als we minder tijd zouden hebben zouden we het dagelijks precies hetzelfde doen maar maken dan minder kilometers.
chendo
Amerika-ontdekker

Bericht door chendo »

OOOOEEEEEEIIIIIIIII het wordt een grimmige sfeer hier.
Mensen stellen hier vragen , en krijgen response je kan het opvolgen of niet ik ben uiteindelijk blij met de reacties.

Gr. Chen :D
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

toetjero schreef:Of eerst staat en dan differentatie op plaats.. :wink:
Zo bedoelde ik het al. :wink: Als voorbeeld gaf ik al, eerst Californië en dan Los Angeles.
Gerben Steeg schreef:Zoek die hitte nou maar niet expres op Rene en doe je Golden C-Zabriskie hike voor 11-ven :mrgreen:
Nee, ik was jullie ook al zeer dankbaar voor de tips. Vooral de tip om de hike vanaf Zabriskie Point te doen, omdat je dan grotendeels naar beneden loopt. Zabriskie Point bezoeken met zonsopgang lijkt me geen straf. :wink: En dan meteen beginnen aan de hike. Ik heb er alweer helemaal zin in. :lol:
chendo schreef:ik ben uiteindelijk blij met de reacties.
Graag gedaan. :mrgreen:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Gypsygirl1 schreef:
pyca schreef: Natuurlijk is dat (tenminste dat lijkt mij ook) hartstikke lekker, maar ik denk dat je daarbij wel moet bedenken dat jullie altijd ruimschoots de tijd hebben, en dat heeft lang niet iedereen.
Heeft absoluut niets met tijd te maken, als we minder tijd zouden hebben zouden we het dagelijks precies hetzelfde doen maar maken dan minder kilometers.
Oké duidelijk, hieruit blijkt ook weer dat het zo persoonlijk is, want voor jullie heeft het dus niet met tijd te maken, en voor een ander weer wel die wil bijv. zoveel mogelijk zien in een korte tijd. Ieder z'n meug vind ik. (en daarom niets minder waard)
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

pyca schreef:
vana schreef:
Juist het gewoon rijden in de VS is al geweldig zonder dat je alles wat je onderweg tegenkomt aan mooie rotsen, historische landmarks en spookstadjes persé hoeft te zien. Het is af en toe zo'n gehaast van we moeten vandaag van A naar B en onderweg moeten we C,D, E en F ook bezoeken en dan snel doorrijden anders zijn we niet op tijd bij ons hotel.

Als ik jullie verslagen lees krijg ik altijd zo'n heerlijk relaxed gevoel, er hoeft niets en alles mag. Zo willen wij het ook graag doen en gaan we het ook zeker proberen dit jaar.

Maar of mensen die voor het eerst naar de VS zijn gevoelig voor dit soort adviezen zijn? Sommigen misschien maar ik denk zelf dat de meesten toch elk mooi park op hun route zullen willen bezoeken.

Marjon
sorry dat ik het zeg maar ik bovenstaand stukje vind ik dat er tussen de regels door toch een bepaalde kritiek te lezen valt, en misschien bedoel jet het niet zo, het komt mijns inziens wel zo over. Weer lees ik dat de zogenaamde onervaren reizigers die voor het eerst naar de VS gaan waarschijnlijk toch niet de goedbedoelde adviezen van de "deskundigen" (en wie is er eigenlijk deskundig? want wanneer ben je dat?) in acht nemen.

Het was toch de bedoeling om iedereen in z'n waarde te laten, dan kun je denk ik beter schrijven, wij vinden .... , wij houden van ..... enz. enz , want zoals nu al een heleboel keer opgemerkt is: iedereen viert vakantie op zijn/haar manier.
Ik vind het jammer dat het zo op je overkomt want ik bedoel dat helemaal niet zo. Als je mijn berichten op dit forum terugleest zul je merken dat ik vaak gezegd heb dat wij ervan houden om op een rustigere manier te reizen en veel vrijheid te hebben, maar dat ik weet dat dat voor iedereeen verschillend is en dat ik dat respecteer.
Als mensen bijvoorbeeld zeggen dat je absoluut twee dagen voor Moab nodig hebt meld ik regelmatig dat het wel degelijk in één dag kan. Ook geef ik regelmatig aan dat de kustroute best in twee dagen kan en Las vegas- Death valley -Yosemite ook. Met andere woorden, omdat ik graag op een rustige manier reis wil dat niet zeggen dat ik anderen aan zal raden om het op die manier te doen. Ook mensen met een drukke route geef ik advies om de reis zo optimaal mogelijk te beleven. Volgens mij laat ik met mijn reacties altijd iedereen in zijn waarde.
Weer lees ik dat de zogenaamde onervaren reizigers die voor het eerst naar de VS gaan waarschijnlijk toch niet de goedbedoelde adviezen van de "deskundigen" (en wie is er eigenlijk deskundig? want wanneer ben je dat?) in acht nemen.
Ik reageerde hier op deze zin van Ingrid:
Ik zou willen dat dit soort manier van reizen eens wat meer geadviseerd wordt.
ik denk persoonlijk ( en dat is absoluut niet aanvallend of veroordelend bedoeld) dat mensen die voor de eerste keer gaan, niet zullen luisteren naar een advies van zoals Ingrid zei "maak geen vooraf gekauwd plan van dag 1 dit dag 2 dat, gewoon een globale planning maken en zorgen dat je op het eind goed uit komt" gewoon omdat de meeste mensen toch wat meer vastigheid willen hebben en ook veel highlights willen zien.
Ik bedoelde er absoluut niet mee te zeggen dat mensen eigenwijs zijn en toch niet naar mijn deskundig advies zullen luisteren.
marjon
Laatst gewijzigd door vana op 12 mar 2010, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Manonneke

Bericht door Manonneke »

vana schreef: Blijkbaar komt wat ik zeg af en toe verkeerd over op het forum, dus ik zal me voortaan een beetje afzijdig houden van dit soort discussies.

marjon
Nu voel ik me even genoodzaakt om te reageren...

Lieve Marjon,

Zoveel mensen, zoveel wensen!

Blijf vooral WEL je mening geven! DAT maakt dit soort discussies naar mijn mening zo waardevol!
Ik vind het juist hartstikke goed dat je dit topic bent gestart! Het maakt veel los bij mensen en dat is toch goed?

Dus...gewoon lekker je eigen mening blijven verkondigen zou ik zeggen! Is DAT niet waar je forums voor hebt?

Groetjes,

Manon
Laatst gewijzigd door Manonneke op 12 mar 2010, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Mark & Martine
Amerikakenner

Bericht door Mark & Martine »

Ik kan me dus heel goed voorstellen dat als je voor de eerste keer naar de VS gaat een tip als: "maak geen vastomlijnd plan en ga rechts als rechts mooier is" een beetje te avontuurlijk is als je weet dat je terugvlucht vanaf links gaat. Als ik naar mezelf kijk vind ik het juist heerlijk om wel een plan te hebben. Daar heb ik al veel voorpret over en zoek daar thuis al veel over uit. Smaken verschillen nou eenmaal. De een gaat graag met een rugzakje en een tent op pad en de ander wil alleen in hotels overnachten. Prima toch?

Desondanks ben ik altijd supertevreden over de tips hier op het forum hoor!
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Oh, ik had die opmerking net weggehaald Manon, want misschien kwam het een beetje boos over :D :wink:

Marjon
Manonneke

Bericht door Manonneke »

:D Tja, moet ik het dan ook maar wissen? :wink:

Manon
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Nee, niet weghalen want gezien de lengte en heftigheid van deze discussie is het een zeer aansprekend onderwerp.
En Marjon heeft ons allemaal weer eens aan het nadenken gezet. Lekker wakker geschud! Prima.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

Er komt nu toch een rare draai aan mijn woorden met al die quotes.
Ik adviseer geen beginnende reizigers om het te doen zoals wij het doen, al deden wij het zo ook de eerste keer en dat was nog steeds onze allermooiste reis!
Dat zelf ontdekken van Amerika samen met je gezin, tsjonge, wat was dat mooi!
Ik adviseer nooit iemand, ik geef alleen mijn ervaringen weer en hoop dat mensen er iets aan hebben.
Mijn kritiek is meer dat mensen die voor het eerst op dit forum komen vaak geadviseerd worden om de route van dag tot dag uit te schrijven.
Zo ontstaat dan een vaste route met (meestal aanbevolen) reserveringen zodat je nergens eens lekker lang kunt blijven hangen als het leuk is omdat je reserveringen hebt.
En als het slecht weer is kun je er niet een lange rijdag van maken om in het goede weer te komen vanwege weer die reserveringen/dagschema/reisplan.
Amerika is een land waar je best goed kan avonturieren, als een camping of hotel 's avonds vol zit dan rij je gewoon nog een stukje verder, er is altijd wel ergens een plekje om te slapen.
Zo kom je onderweg ook plekjes tegen waarvan je denkt, goh wat leuk om hier te blijven of te overnachten en gelukkig kan dat dan ook in ons geval.
Vrijheid Blijheid!
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Iets vastleggen zal ik niet gauw adviseren of het moet in het hoogseizoen en weekend zijn.
Wij hebben wel een route en daar kan makkelijk vanaf geweken worden, zoals Ingrid al aan gaf ,als het regent b.v. of het valt tegen.
Maar als iemand zich er prettig bij voelt om alles van te voor te reserveren , moeten ze dat doen, dat geeft voor hun misschien toch dat stukje rust en ontspanning.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

Annie schreef:Iets vastleggen zal ik niet gauw adviseren of het moet in het hoogseizoen en weekend zijn.
Wij hebben wel een route en daar kan makkelijk vanaf geweken worden, zoals Ingrid al aan gaf ,als het regent b.v. of het valt tegen.
Maar als iemand zich er prettig bij voelt om alles van te voor te reserveren , moeten ze dat doen, dat geeft voor hun misschien toch dat stukje rust en ontspanning.
Daar gaat nu dit topic over, waarschijnlijk leidt het alleen maar tot minder rust en ontspanning omdat je overal langs gaat racen omdat je een tijdsdruk hebt.
Dit is wat Marjon bedoelt met dit topic volgens mij, sorry als ik het verkeerd begrijp.
Natuurlijk hebben wij ook een globale route thuis gemaakt waar dus onderweg vanaf geweken kan worden, we gaan niet helemaal onvoorbereid op reis.
En ook hoogtepunten/bezienswaardigheden in die route worden bezocht.
Binnenkort plaats ik die globale route op dit forum voor volgend jaar en hoop dan ook op input van jullie allemaal.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Gypsygirl1 schreef:
Annie schreef:Iets vastleggen zal ik niet gauw adviseren of het moet in het hoogseizoen en weekend zijn.
Daar gaat nu dit topic over, waarschijnlijk leidt het alleen maar tot minder rust en ontspanning omdat je overal langs gaat racen omdat je een tijdsdruk hebt.
En ook dit gaat weer uit van de persoonlijke beleving. Misschien schiet iemand anders wel helemaal in de stress als hij/zij niet weet waar er die dag geslapen gaat worden.

Amerika kun je op heel veel verschillende manieren beleven. Er is geen foute manier, zolang JIJ je er maar prettig bij voelt.
Het is tenslotte JOUW vakantie, JOUW geld en JOUW tijd.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

reserveren, niet reserveren : een eeuwige discussie die er eigenlijk geen is want iedereen moet doen waarbij men zich het best voelt. Amerika is inderdaad ,,het" land waar men zonder problemen alle kanten uitkan, vraag het maar aan Bob Seger die zingt ,,i could go east, i could go west, it was all up to me to decide". Een fantastische zin, en toch : wij hebben al tienmaal altijd alles gereserveerd, en zijn uiteindelijk slechts een paar maal van ons plan afgeweken. Want ook dat is Amerika : reserveringen kunnen makkelijk geannuleerd worden. Reserveren betekent dus zeker niet dat men in het land van de vrijheid zijn vrijheid kwijt is.

Jacques
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer