Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
branden in west amerika
Re: branden in west amerika
Heftig hoor! Afgelopen najaar hadden we hier bij Houston branden, gelukkig niet dicht bij ons, maar heb er nog wel het een en ander van gemerkt toen we terugkwamen van een lang weekend Austin (omweg moeten nemen, maar ook toen nog branden langs de weg gezien en op de I10 door dichte rook, onderweg naar huis nog kort gepraat met een man die met zijn 2 zonen snel op weg naar huis was, maar het was maar de vraag of dat huis er nog stond). Indrukwekkend en beangstigend. Hopen maar dat het snel gaat regenen!
Wij zijn van plan eind juli voor 3 weken naar Colorado te gaan, duurt nog even, maar ik ga toch maar eens over een alternatief nadenken. Jammer, maar natuurlijk niets vegeleken met wat de mensen die daar wonen nu meemaken.
Wij zijn van plan eind juli voor 3 weken naar Colorado te gaan, duurt nog even, maar ik ga toch maar eens over een alternatief nadenken. Jammer, maar natuurlijk niets vegeleken met wat de mensen die daar wonen nu meemaken.
Terug in Texas!
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Door de Pine Ridge fire is de I70 tussen Grand Junction & Denver momenteel afgesloten ten oosten van Grand Junction: http://inciweb.org/incident/2951/
Ten oosten van Cooke City in Wyoming is er de Index Creek brand naast de Beartooth Highway. Die is afwisselend gesloten afhankelijk van de intensiteit van het vuur en om brandweerlui voorrang te geven: http://inciweb.org/incident/2952/
Ten oosten van Cooke City in Wyoming is er de Index Creek brand naast de Beartooth Highway. Die is afwisselend gesloten afhankelijk van de intensiteit van het vuur en om brandweerlui voorrang te geven: http://inciweb.org/incident/2952/
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
I-70 is niet helemaal dicht: in beide richtingen is (in ieder geval sinds vanochtend) één rijbaan open. Daarnaast zijn er alternatieve routes ingesteld, dus je kunt nog doorrijden (al is het natuurlijk met enige vertraging). Als de rook te dicht wordt kan het echter voorkomen dat (delen van) de autoweg én de alternatieve route wordt afgesloten.Q-BiC schreef:Door de Pine Ridge fire is de I70 tussen Grand Junction & Denver momenteel afgesloten ten oosten van Grand Junction: http://inciweb.org/incident/2951/
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inmiddels is bekend dat tot nu toe rond de 350 huizen in rook op zijn gegaan in de brand in/bij Colorado Springs. Hieronder een trieste foto van een deel van de verwoesting (klik op de foto voor een groter exemplaar).
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Wij hebben precies hetzelfde vooruitzicht, alleen gaan we over 3 weken weg naar Denver en zijn we 2 weken later via Cortez en Gunnisson in Colorado Springs (4 augustus). Wij hebben ook een hotel aan de andere kant. Wij houden de websites ook strak in de gaten, ik hoop natuurlijk dat we onze planning niet om hoeven te gooien (hotel is ook al betaald via hotwire..). Uiteraard zou dat een peulenschil zijn ivm wat de bewoners daar moeten meemaken! Verschrikkelijk.Q-BiC schreef: Ik land over 2 weken ook in Denver maar vertrek gelukkig in noordelijke richting om pas 3 weken later via Durango, Gunnison & Colorado Springs naar Denver te rijden. Toch hou ik dagelijks de zaken in de gaten. Ons hotel ligt net buiten de evacuatiezone aan de andere kant van de I-25 (The Academy Hotel)...
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Gisteren is nog meegedeeld dat de brand bij Colorado Springs voor 15% 'contained' is. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet kan veranderen, maar het gaat de goede kant op.
De brand bij Fort Collins was gisteren voor 85% 'contained', en men sprak al voorzichtig de verwachting uit dat na het weekend men op 100% zit.
Hieronder een indrukwekkende 'time lapse' van de Waldo Canyon brand bij Colorado Springs. Met name de nachtelijke beelden in de tweede helft van het filmpje. Bij ongeveer 6 minuten en 30 seconden beginnen de beelden van dinsdag, toen de brand explosief groeide. Met name de beelden in het donker zijn zeer dramatisch, als je uiteindelijk niet alleen de rook, maar ook het vuur krijgt te zien.
[youtube]ZBA7eHY022k[/youtube]
De brand bij Fort Collins was gisteren voor 85% 'contained', en men sprak al voorzichtig de verwachting uit dat na het weekend men op 100% zit.
Hieronder een indrukwekkende 'time lapse' van de Waldo Canyon brand bij Colorado Springs. Met name de nachtelijke beelden in de tweede helft van het filmpje. Bij ongeveer 6 minuten en 30 seconden beginnen de beelden van dinsdag, toen de brand explosief groeide. Met name de beelden in het donker zijn zeer dramatisch, als je uiteindelijk niet alleen de rook, maar ook het vuur krijgt te zien.
[youtube]ZBA7eHY022k[/youtube]
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Artikel in de Colorado Springs Gazette:
Thieves trash homes in evacuated neighborhoods
Hier zijn geen woorden voor. Mijn bloed kookt...

Thieves trash homes in evacuated neighborhoods
Hier zijn geen woorden voor. Mijn bloed kookt...

pffffff hoe laag kan je vallen ???

Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Goed om te horen dat er meer grip komt op de branden. Wat een indrukwekkend filmpje ook.Dento schreef:Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Gisteren is nog meegedeeld dat de brand bij Colorado Springs voor 15% 'contained' is. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet kan veranderen, maar het gaat de goede kant op.
Overigens echt verschrikkelijk dat er bij zulke drama's alsnog mensen zijn die proberen er beter uit te komen en de wet naar hun eigen hand zetten. Afschuwelijk.
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Contacteer:
Highway 24 & Pikes Peak zijn terug open sinds vandaag.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
- Big Al
- Amerika-expert
Kan ik weer zeilen! (Eleven Mile Reservoir)Q-BiC schreef:Highway 24 & Pikes Peak zijn terug open sinds vandaag.
- Big Al
- Amerika-expert
Colorado Springs police announced over the weekend that 24 burglaries and attempted burglaries had occurred in evacuated areas. [District Attorney Dan] May stressed that each burglary could result in a 24-year sentence per home burglarized.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eindelijk goed nieuws: WALDO CANYON FIRE: Fire line around Springs 100 percent contained
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Mmmm, krijg net het bericht dat wildfire Ogden (bij SLC) bedreigd en dat daar mensen geevacueerd worden..
Ook bij de de American Fork zijn nu branden...
Waar blijft die regen???
Ook bij de de American Fork zijn nu branden...
Waar blijft die regen???
If you can dream it...
-
- Amerika-expert
Eerst Herriman, nu Alpine, jakkes! En Utahfireinfo.gov is niet bepaald up to date.
jeetje, ik volg deze draad nu al ruim een week en wordt er niet echt blij van. Wat een drama voor de mensen daar. Is het geen brand zijn het inbrekers.
Het zet me wel degelijk aan het denken over onze reis die volgende week dinsdag start. Kort gezegd: Denver, Yellowstone, Grand Teton, Las Vegas, Grand Canyon, Monument Valley Arches, RNMP, Denver. 3 jaar geleden is ons appartement afgebrand, 's nachts en waren wij net op tijd wakker. Dat blijft je altijd bij, wij gaan al in paniek ons huis afzoeken als we een vuurkorf ruiken. Als ik zie waar de branden zijn komen we langs behoorlijk wat branden. Ik zit er eerlijk gezegd niet op te wachten om tijdens mijn vakantie brand te ruiken en me zorgen te moeten maken om de 'high risk'.
Nogmaals, voor ons is het nu een probleem die in geen verhouding staat tot die van de mensen daar. Maar als ik er alleen al aan denk heb ik een blok in mijn maag
Wij zijn langzaamaan bezig om een plan B te bedenken (van Denver via Arches, GCNP, Las Vegas naar LA en omgeving). Is dit overdreven?
Voor degenen hier op het forum die in de buurt wonen van de brandhaarden of vol spanning zitten of er in de buurt brand uitbreekt, sterkte!

Het zet me wel degelijk aan het denken over onze reis die volgende week dinsdag start. Kort gezegd: Denver, Yellowstone, Grand Teton, Las Vegas, Grand Canyon, Monument Valley Arches, RNMP, Denver. 3 jaar geleden is ons appartement afgebrand, 's nachts en waren wij net op tijd wakker. Dat blijft je altijd bij, wij gaan al in paniek ons huis afzoeken als we een vuurkorf ruiken. Als ik zie waar de branden zijn komen we langs behoorlijk wat branden. Ik zit er eerlijk gezegd niet op te wachten om tijdens mijn vakantie brand te ruiken en me zorgen te moeten maken om de 'high risk'.
Nogmaals, voor ons is het nu een probleem die in geen verhouding staat tot die van de mensen daar. Maar als ik er alleen al aan denk heb ik een blok in mijn maag

Voor degenen hier op het forum die in de buurt wonen van de brandhaarden of vol spanning zitten of er in de buurt brand uitbreekt, sterkte!
2008: 3,5 week westkust Amerika. http://www.everyoneweb.com/Gowest/" onclick="window.open(this.href);return false;
2010: week New York
2012: 4 dagen New York en 2,5 week Noordwest Amerika
2013: week New York
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Contacteer:
Het heeft weinig zin veel energie in een plan B te steken. Het kan snel gaan, met andere woorden, je plan B dat je vanavond uitdoktert, kan morgen ook in vlammen opgaan... En tegen dat je effectief vertrekt, kan hij contained zijn. Het is niet te voorspellen...
Dagelijks de situatie in de gaten houden ... Momenteel zijn er geen problemen op jouw route...
Dagelijks de situatie in de gaten houden ... Momenteel zijn er geen problemen op jouw route...
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
Dank je wel voor je route, ik zie wel wat branden omstreeks SLC en de route van SLC naar Las Vegas.
We hebben besloten dat we Plan B in ons achterhoofd houden maar die niet gaan uitdokteren. Afgezien van Denver-Monument Valley-Arches-GCNP-Las Vegas-LA. We gaan niet zoeken naar overnachtingen maar dat is ons alternatief als Plan A echt te veel wordt zeg maar. Wel fijn om niet ter plekke pas te denken....het kan niet zoals we willen 'wat nu?'
Maar we houden de sites in de gaten, ik vind het nav sites lastig inschatten. Zoals gezegd kan brandlucht onze bui behoorlijk beinvloeden. Ik hoop vooral voor de mensen daar dat het een keer gaat regenen, die onzekerheid lijkt me erg vervelend.
We hebben besloten dat we Plan B in ons achterhoofd houden maar die niet gaan uitdokteren. Afgezien van Denver-Monument Valley-Arches-GCNP-Las Vegas-LA. We gaan niet zoeken naar overnachtingen maar dat is ons alternatief als Plan A echt te veel wordt zeg maar. Wel fijn om niet ter plekke pas te denken....het kan niet zoals we willen 'wat nu?'
Maar we houden de sites in de gaten, ik vind het nav sites lastig inschatten. Zoals gezegd kan brandlucht onze bui behoorlijk beinvloeden. Ik hoop vooral voor de mensen daar dat het een keer gaat regenen, die onzekerheid lijkt me erg vervelend.
2008: 3,5 week westkust Amerika. http://www.everyoneweb.com/Gowest/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Big Al
- Amerika-expert
De brand in Colorado Springs is nu 100% onder controle aan de kant van de stad. De gehele brand is 70% onder controle en 100% wordt binnen een week verwacht.
Mocht je een roker zijn houd er dan rekening mee dat in vele gebieden (niet alleen in Colorado) je alleen nog in gebouwen en auto's mag roken.
Mocht je een roker zijn houd er dan rekening mee dat in vele gebieden (niet alleen in Colorado) je alleen nog in gebouwen en auto's mag roken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2386 Weergaves
-
Laatste bericht door tanteto
-
- 13 Reacties