Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Mosselmaniac: Route en planning vraagjes

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mosselmaniac
Amerikafan

Re: Route en planning vraagjes

Bericht door Mosselmaniac »

Rob schreef:Ja, maar zou wel eerst naar de wegconditie voor Bodie informeren, de laatste drie mile zijn dirtroad en niet altijd in goede conditie.
Op dat moment informeren naar de wegconditie, of nu? Hmmm, waarschijnlijk op dat moment, wat is de kans dan, dat zoiets lukt? Ach, en anders is dit alternatief nogsteeds het beste wellicht, kunnen we nog naar dat lake toe...? Ik las al zoiets, dat je heel rustig moest rijden, maar betekent dat dat het soms onbegaanbaar is met een camper?

Edit: We zijn onverzekerd op zo'n dirtroad he!! :-/
Mosselmaniac
Amerikafan

Ik heb het opgezocht:

Ben al wegenziek van dit filmpje kijken ;) Maar goed. op ongeveer 03:08 begint die dirt-road. Ziet er wel pittig uit :-/
Mosselmaniac
Amerikafan

Rob, The Stovepipe Wells campground is gesloten als wij er zijn? 20 september ongeveer? The Stovepipe Wells campground is open van oktober tot april.

Ik denk dat we toch het beste voor een zekerheidje moeten gaan, en niet in DV moeten overnachten?
Mosselmaniac
Amerikafan

IK wilde 'm niet steeds :bump: 'en, maar nu is 't daar toch echt tijd voor.

Forumleden, zijn jullie het ermee eens dat we nu echt campsides moeten gaan boeken voor onze RV? Alles zit nu een beetje op een laag pitje, maar dat is een mistake, toch? We moeten nu even doorzetten :) En dan loop ik tegen die RV spot aan op DV? wat moeten we daarmee?

Bedankt.

-------

Daarnaast nog een andere vraag. Is 't OK als ik hierna mijn campsites even post, voordat ik boek, ter 'goedkeuring'? Zou fijn zijn! Daarna boeken we ze rap....
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik zou persoonlijk niet in Death Valley overnachten, ik vind de hitte vreselijk, maar dat is heel persoonlijk! Waarom plan je geen overnachting in Lone Pine, dan kan je de volgende dag op je gemak de afdaling naar Death Valley maken en 's middags aankomen in Las Vegas.

Post je campings maar :wink:
Mosselmaniac
Amerikafan

Nieuwenoord! :) Dat HAD ik dus..... en ik was ook al een beetje bang omdat DV op eigen risico is! Lees maar een paar posts terug, maar toen kwam Rob met het schitterende idee om toch in DV te overnachten, en toen was ik alweer om :P

Snap je?

Ik weet ook niet zeker of:

1) Yosemite Village => Brodie => overnachten in Lee Vining
2) Lee Vining => Lone Pine
3) Lone Pine => Las Vegas

wel logisch is, of we wellicht dag 2 kunnen skippen, maar dat leek me wel heeeel ver rijden, toch?
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Rob en ik hebben wel vaker andere inzichten. Maar het is toch echt aan jou zelf wat je wil. Van Yosemite Village naar Las Vegas is veel te veel op een dag, zeker als je Bodie nog mee wilt nemen (let op: de weg naar Bodie is niet altijd makkelijk te berijden met een camper, zeker niet bij nat weer en officieel mag het ook niet van de verhuurder).

Persoonlijk zou ik gewoon boven Death Valley langs (via Beatty) naar Vegas rijden en heel Death Valley laten zitten, maar het halve forum zal het niet met mee eens zijn. Dan kan je trouwens het beste vanaf vanaf Lee Vining rijden (of vanaf June Lake: Silver Lake RV Resort).
Mosselmaniac
Amerikafan

Haha, nee dat zit er niet in denk ik :) Death Valley is toch gaaf, wat een ervaring.

Het is ook niet het plan om vanuit yosemite village => las vegas te gaan in 1 dag, maar dus dit:

) Yosemite Village => Brodie => overnachten in Lee Vining
2) Lee Vining => Lone Pine
3) Lone Pine => Las Vegas

Mijn vraag aan jou was alleen, is dit niet beter?

) Yosemite Village => Brodie => overnachten in Lee Vining
2) Lee Vining => Las Vegas

Scheelt een dag zeg maar :)

EDIT: En wat betreft Bodie, mijn vriendin lijkt het heel gaaf om langs zo'n ghosttown te gaan. We zien het ter plaatse wel, als het nat weer is en we het advies (van wie?) krijgen om niet langs Bodie te gaan, doen we 't niet. Maar ik wil het wel proberen eigenlijk :oops:
Mosselmaniac
Amerikafan

Nieuweoord, als Bodie nu geen optie is, is Rhyolite misschien wat? Dat ligt dan weer vlakbij Beatty, wat daar dan weer voor pleit.... Misschien een goed alternatief voor Bodie => DV?
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Mosselmaniac schreef:Nieuweoord, als Bodie nu geen optie is, is Rhyolite misschien wat? Dat ligt dan weer vlakbij Beatty, wat daar dan weer voor pleit.... Misschien een goed alternatief voor Bodie => DV?
Ik ken dat helemaal niet. Ik ben ook niet zo bekend in die hele hoek, juist omdat campers/Death Valley/Bodie niet zo'n makkelijke combi zijn. Daarnaast is in de periode dat wij gaan vaak de Tioga Pass nog gesloten. Dus ik denk dat je hierin advies aan anderen moet vragen. Wij zijn echte camperaars en zijn alleen in 2007 dwars door Death Valley naar June Lake gereden en de volgende dag Yosemite in.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Je zou ook tussen die twee plaatsen in kunnen overnachten. Dan heb je alle tijd voor mono Lake en Bodie en is de afstand de volgend dag ook iets korter.
Wij hebben in 2004 overnacht in Bishop. We zijn de 1e dag van Las Vegas, door Death Valley naar Bishop gereden. De volgende dag van Bishop via Mammoth Lakes en de Tiogapass naar Yosemite.
Zie ook ons reisverslag : www.wunnik.web-log.nl/
(Weblog.nl geeft sinds gisteren al problemen dus het kan zijn dat de link niet werkt. Het ligt dus niet aan de link als je mijn site niet krijgt. Probeer het later nog eens als hij het niet doet.)

Marjon
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Mosselmaniac schreef:Nieuweoord, als Bodie nu geen optie is, is Rhyolite misschien wat? Dat ligt dan weer vlakbij Beatty, wat daar dan weer voor pleit.... Misschien een goed alternatief voor Bodie => DV?
Bodie State Historic Park is een juweeltje, Rhyolite stelt niet zo veel voor.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Mosselmaniac
Amerikafan

Dat dacht ik al, we willen ook graag naar Bodie. Dan rijden we die laatste 3 mijl wel heeeeel voorzichtig.

Maar nu weet ik nog niet goed hoe we het nu moeten doen.

KUn je op 1 dag van Yosemite Park => Bodie => Mono Lake => Slapen in Bisshop?
Dat lijkt me zo veel op 1 dag?
En dan op dag 2 van Bisshop naar Las Vegas?

Daarom dacht ik, dan doen we er wel 3 dagen over.

dag 1) Yosemite Park => Bodie => Lee Vining.
dag 2) Mono Lake => Lone Pine.
dag 3) Death Valley naar Vegas

Klinkt dit nu redelijk of adviseren jullie echt het in 2 dagen te doen? Heel concrete vraag hoop ik :) iK moet die campings gaan boeken i guess...
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou het doen zoals Marjon zegt. Vanuit Yosemite via Bodie naar Mono Lake en slapen in Bisshop moet kunnen hoor. En dan de volgende dag door óf bovenlangs Death Valley naar Las Vegas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mosselmaniac schreef:Mensen, ik zit nog eens te spelen met Google Maps he, en als je vanuit Yosemity NP naar Lone Pine wilt, gaat de SNELSTE route ook via Bakersfield.... Is dat bekend heir? Dus niet door het park heen. Is dat geen tegenargument, en een pro-argument voor Sequioa?

Groet,

Mosselmaniac, (Oke, Sander ;))
Deze vraag is al een beetje oud maar toch nog even een verduidelijking: via Bakersfield is de snelste route als de Tioga Pass dicht is. Omdat de pas nu gesloten is, neemt googlemaps de route onderlangs. Normaal gesproken - als de pas open is - is via de Tioga Pass echt de snelste route van Yosemite naar Death Valley/Las Vegas.
Mosselmaniac schreef:Kun je op 1 dag van Yosemite Park => Bodie => Mono Lake => Slapen in Bisshop?
Dat lijkt me zo veel op 1 dag?
En dan op dag 2 van Bisshop naar Las Vegas?

Daarom dacht ik, dan doen we er wel 3 dagen over.

dag 1) Yosemite Park => Bodie => Lee Vining.
dag 2) Mono Lake => Lone Pine.
dag 3) Death Valley naar Vegas
In twee dagen kan, maar ik vind het wel veel om van Yosemite (ik neem aan dat je in Yosemite Village staat) naar Bishop te gaan. Met Bodie erbij is dat bijna 5 uur rijden. Voor het bezoek aan Bodie mag je wel 2 uur plannen en misschien nog meer. En vergeet ook niet dat je nog door een prachtig stuk Yosemite rijdt over de Tioga Road. Je kunt hier nog wandelen of Olmsted Point en Tenaya Lake bekijken. Jammer om je hier te moeten haasten. Ik zou bij Lee Vining overnachten, dan heb je ook nog de gelegenheid om Mono Lake te bezoeken (prachtig bij zonsondergang).
Je kunt dan de volgende dag bedenken hoe je verder gaat; eventueel in 1 keer naar Las Vegas, boven DV langs, of met een stop in DV, (en nog de Alabama Hills bij Lone Pine bezoeken) en dan de volgende dag rustig de viewpoints bekijken en verder naar Las Vegas.

Marianne
Mosselmaniac
Amerikafan

Dankjewel marianne, voor je uitgebreide reactie.

Ik wist trouwens niet dat google maps rekening hield dat de weg nu dicht was. verklaard wel wat meer inderdaad. Leuk dat je het hele topic doorgelezen hebt? :) begint al een mooi werkje te worden zo.

We hebben een extra dag in het schema, dus waarom niet hier inzetten? Ik zou dat niet zo erg vinden hoor. Het liefst denk ik toch dat we niet IN DV willen slapen, maar dan gewoon bij Lone Pine. wordt een wat rustiger dagje, maar als we dan:

1) Yosemite Park => Mono Lake => Slapen Lee Vining
2) Lee Vining => Bodie => Terug naar Lone Pine
3) Lone Pine => Vegas

doen, is dat toch een prima route. zal ik 't zo aanhouden? danku! :dance:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Vanuit Lee Vining naar Las Vegas via DV is te doen maar een hele lange dag zie verslag 1999 http://www.robenannie.nl/reisverslag1999.html dag 6, toen zijn we van Tioga Pass naar Pahrump gereden.
Het plan om een extra stop in Lone Pine te doen is beter en er is op het stuk tussen Lee Vining en Lone Pine nog genoeg te zien om de dag door te brengen.
Dat je verschillend advies krijgt over de parken is ergens te begrijpen omdat niet iedereen alles even mooi vindt daar moet je een beetje tussendoor lezen en zelf bepalen wat je wil doen.
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Koen70 »

Ik heb in 2003 dit traject gedaan, ook met een camper: Vertrokken op de campground in Lee Vining --> Bodie --> Lee Vining --> Tioga pas --> Groveland. Dat was een goed gevulde dag. Wij hebben ruim onze tijd genomen voor Bodie (hebben daar nog geluncht) en met de talloze fotostops inbegrepen hebben we de hele namiddag nodig gehad voor de Tioga pas. Die was pas daags tevoren open gegaan (van geluk gesproken!) en lag er nog prachtig bij met nog dikke pakken sneeuw langs de kant van de weg. Mijn advies is dus om die dag niet verder dan Lee Vining te plannen, tenzij je minder stops maakt onderweg.

Maar waarom wil je de campings al op voorhand boeken? Jullie gaan in september. Met uitzondering van de reserveerbare campgrounds in de Nationale Parken zelf is het volgens mij dan echt niet nodig om al op voorhand de campgrounds vast te leggen. (Of toch zeker niet zo vroeg op voorhand.) Ik zou zeggen: maak gebruik van de flexibiliteit die de camper jullie geeft en bekijk het op de dag zelf. Als jullie goed zijn opgeschoten, kunnen jullie nog verder rijden, en anders blijf je in Lee Vining overnachten.

Wij zijn eind mei-begin juni geweest en hebben maar één keer een probleem gehad om een campground te vinden: we waren ons er niet van bewust dat het het laatste weekend van mei het lange Memorial Day weekend is en dat de Amerikanen er dan massaal met hun campers op uittrekken. Uitgerekend dat weekend kwamen we pas 's in de vroege avond aan in het druk bezochte Moab. Toen vonden we pas bij de 4e campground een plekje. Verder hebben we nooit problemen gehad om een plekje te vinden, ook niet in de buurt van Yosemite, waar we nochtans ook tijdens een weekend waren.
Mosselmaniac
Amerikafan

Hoi Koen,

Bedankt voor je reactie. Om op je belangrijkste punt in te gaan, ik weet dat eigenlijk ook niet. :oops: Je hebt misschien wel gelijk. Is het wel bijvoorbeeld verstandig om dan de campground in bijv Springdale (bij Zion) te boeken? Bedoel je dat met campground bij een NP? Of bedoel je daar echt IN? Want ik geloof niet dat het de planning is om IN zion te slapen, maar wel bijv in Springdale.

Het enige park waar we in willen slapen is YP? Ik weet 't eigenlijk niet, zeg 't maar? :)

Groet, Mosselmaniac
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je moet Yosemite wel boeken en de Grand Canyon (Mather Campground bijvoorbeeld) is ook wel verstandig, zeker als je er in een weekend zit.
Springdale ligt vlak naast Zion, je kunt daar kamperen of in het park zelf. Ook bij Bryce kun je er voor kiezen om in het park of er vlak naast te staan. In beide gevallen heb je zowel in als buiten het park de mogelijkheid om met de shuttlebus het park in te gaan (verplicht voor Zion).

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer