Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Grand Canyon Glasswalk

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
nienna
Amerikafan

Bericht door nienna »

Dirk Jan schreef:Hoi,

wat een stom ding is dat! Ik zie het verschil niet tussen op het randje staan en op dat ding lopen...

wat ik zelf het gaafste vond aan de Grand canyon was om ergens 's ochtends of 's avonds een rustig plekje op te zoeken en dan van het uitzicht te genieten. En dan bedoel ik niet gehaast op zo'n glazen terrarium staan.

Ik zou hier dus nooit € 75,- voor over hebben (p.p. !!!) Het mooiste uitzicht is overal om je heen en niet te koop en al helemaal niet te bevatten.

Groeten
Kost dat nu echt 75€ per persoon? :s Dat is toch ongelofelijk duur? Het is mij alleszins dat geld niet waard. Bovendien is het een ongelofelijk lelijk ding.
peter1962
Amerika-ontdekker

Bericht door peter1962 »

het ontwerp doet me denken aan een uitkijk punt in een berenbos in Zweden, natuurlijk niet zo groot en hoog, mar toch........
Gaaf om daar over te lopen

Peter
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

jerbia schreef:
Erika schreef:Ik zal het nog enger maken.
Toen we voor de eerste keer de Grand Canyon bezochten in'93 was er net enkele dagen ervoor iemand naar beneden gevallen en werd ons duidelijk aangegeven niet te dicht bij de rand te komen.
Als je de diepte ziet dan blijft een normaal mens ook weg van de rand,ook al zou het mooie plaatjes opleveren.
Maar goed mafketels kom je overal tegen die tegen elk advies ingaan.
Erika
:shock: Jeetje, daar moet je toch niet aan denken! Ik zie al aan de foto's dat ik de kinderen, en dan m.n. de jongste, goed in de gaten zal moeten houden :?

Er is in het park een boek te koop "Deaths in Grand canyon" met alle dodelijke ongelukken sinds zo'n beetje het begin van het nationale Park.
Prima leesvoer,en je krijgt wat meer respect voor de canyon na het lezen.
nienna
Amerikafan

Bericht door nienna »

Bezoeken jullie de South Rim of North Rim? Als ik op de site van de National Park Service lees, lijkt er meer te bezoeken op de South Rim dan op de North Rim. En ze liggen precies te ver uit elkaar om beiden te bezoeken.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

nienna schreef:Bezoeken jullie de South Rim of North Rim? Als ik op de site van de National Park Service lees, lijkt er meer te bezoeken op de South Rim dan op de North Rim. En ze liggen precies te ver uit elkaar om beiden te bezoeken.
90 % van alle bezoekers bezoekt de South Rim.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

jerbia schreef:
nienna schreef:Bezoeken jullie de South Rim of North Rim? Als ik op de site van de National Park Service lees, lijkt er meer te bezoeken op de South Rim dan op de North Rim. En ze liggen precies te ver uit elkaar om beiden te bezoeken.
90 % van alle bezoekers bezoekt de South Rim.
Gelukkig wel, daarom is het aan de Noorth Rim lekker rustig 8)
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Lekker rustig? North Rim is ongeveer 6.5 maand per jaar gesloten en South Rim is het gehele jaar open. In de zomermaanden kan het bij de NR ongelooflijk druk zijn met vele bussen en een tekort aan parkeergelegenheid.
Het voordeel is wel dat een eindje wandelen je naar rustiger streken kan brengen.
YH
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Yeehaw schreef: Het voordeel is wel dat een eindje wandelen je naar rustiger streken kan brengen.
YH
Dat bedoel ik en dan hoef je echt niet ver te lopen de meeste bezoekers gaan maximaal een paar honderd meter van de bekende viewpoint weg.
Wij hebben er verschillende wandelingen gedaan waarbij je hooguit 10 mensen tegenkwam in een tijdsbestek van 2 á 3 uur.
Marloes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marloes »

Er is in het park een boek te koop "Deaths in Grand canyon" met alle dodelijke ongelukken sinds zo'n beetje het begin van het nationale Park.
Ik ben het boek Death in Grand Canyon nog steeds aan het lezen, het is erg boeiend inderdaad.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Marloes schreef:
Ik ben het boek Death in Grand Canyon nog steeds aan het lezen, het is erg boeiend inderdaad.
Er zijn meer van dat soort boeken. Ik heb een keer in Yosemite een boek doorgebladerd met verhalen over dodelijke ongelukken in verschillende nationale parken. Daar stond ook een bijzonder tragisch verhaal in over een jongetje dat in Yosemite in de herfst in het oogwaarschijnlijk kalme water van een plas op zo'n 100 meter afstand van de bovenkant van Vernal Fall speelde. Dat leek vrij ongevaarlijk maar op een gegeven moment kreeg de stroom hem toch te pakken en dreef hij richting de rand van de waterval.
Een militair zag het gebeuren en sprong in het water om het jongetje te redden. De stroom was echter ook voor hem te sterk en samen met het jongetje verdween hij over de rand hun beider dood tegemoet.
Toen wij de volgende dag boven bij Vernal Fall waren, heb ik de kinderen wel honderd keer gewaarschuwd om niet in het water te gaan.

Martin
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

In 2003 hebben wij aan de North Rim gelogeerd, maar echt rustig was het ook weer niet.
Alle cabins waren uitverkocht, en de onze was dubbel geboekt dus ik moest flink moeilijk doen om er uiteindelijk toch in te kunnen.

De rit naar de North Rim is trouwens erg mooi en als je in Utah toch de parken gaat bezoeken is deze kant zeker aan te raden.

Als je de dag ervoor vanuit Kanab of omgeving komt heb je tijd genoeg om rond te kijken.

Dit jaar gaan we trouwens naar de South Rim :D hebben we die tenminste ook gezien.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Anouschka schreef:Nou, als ik dit foto'tje zo zie, heb ik toch nog wel mijn bedenkingen hoor.... Zeker als iedereen zo op het puntje staat... :? :mrgreen:
Afbeelding
De Glasswalk kan een gewicht van 32.000 ton (ofwel 71 volgeladen 747's) dragen........ Lijkt me dus niet zo'n heel groot probleem om op het randje te staan. 8) (bron: AD 24/3)
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

De Glasswalk kan een gewicht van 32.000 ton (ofwel 71 volgeladen 747's) dragen........ Lijkt me dus niet zo'n heel groot probleem om op het randje te staan. (bron: AD 24/3)
Ja, en de Titanic kon ook niet zinken :mrgreen:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

jerbia schreef:
De Glasswalk kan een gewicht van 32.000 ton (ofwel 71 volgeladen 747's) dragen........ Lijkt me dus niet zo'n heel groot probleem om op het randje te staan. (bron: AD 24/3)
:hilarious:
Anouschka
Amerikakenner

Bericht door Anouschka »

jerbia schreef:
Inderdaad ! Laat het zich eerst maar eens bewijzen. Dadelijk zit er ergens een klein constructiefoutje of is er sprake van metaalmoeheid... :wink:
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Anouschka schreef:
jerbia schreef: Ja, en de Titanic kon ook niet zinken :mrgreen:
Inderdaad ! Laat het zich eerst maar eens bewijzen. Dadelijk zit er ergens een klein constructiefoutje of is er sprake van metaalmoeheid... :wink:
Vraag me dan wel af hoe ze die 71 747's daar gaan parkeren :D
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Bertorelli schreef:
Anouschka schreef: Inderdaad ! Laat het zich eerst maar eens bewijzen. Dadelijk zit er ergens een klein constructiefoutje of is er sprake van metaalmoeheid... :wink:
Vraag me dan wel af hoe ze die 71 747's daar gaan parkeren :D
Stapelen :hilarious:
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Ik wou ze het wel eens zien doen al zou het kunnen.
Ik heb sterk mijn bedenkingen over het gewicht wat hij zou kunnen hebben met vergelijken met het aantal 747's.
Dat hij die mensen allemaal hebben kan vertrouw ik wel, maar van die vliegtuigen kunnen ze volgens mij niet hard maken.
Allemaal berekeningen maar zet het gewicht op de verste rand en wacht af.
Volgens mij heb je dan s'werelds grootste wipwap.
Maar goed ze kunnen het zeggen want niemand kan het controleren.
Maar nu het er staat hoop ik wel dat het een aanwinst is.
Erika
Dirk Jan
Amerikafan

Bericht door Dirk Jan »

Hoi,

op mijn werk stond een stuk in de Cobouw over de Glasswalk met een tweetal foto's. Onder andere ook wat technische details.

Zal morgen op mijn werk even in Tiff formaat inscannen, dan zijn die irritante strepen weg en de kwaliteit wat beter. Moest de afbeelding nu converteren van PDF naar Tiff

Afbeelding

Benieuwd hoe de eerste foto's van de forumleden eruit gaan zien.
Ik vind de dikke steunbalken te hoog en de ruimte ertussen te klein (zie foto). Hierdoor kijk je, vind ik, niet echt vrij naar beneden. En als je naar beneden kijkt dan zie je de rand volgens mij schuin naar beneden weglopen (leek zo op het filmpje). Ik ben bang dat uitzicht beperkter is dan gedacht en niet vel vrijer dan gewoon op het randje staan (maar ja dat is mijn mening)

Groeten
Dirk Jan
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Oh, is het dat streepje maar dat je een vrij uitzicht geeft? :shock: Ik had er me met al die poeha toch veel meer van voorgesteld...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer