Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Ragjee
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Camping reserveren in het Yosemite National Park.

Bericht door Ragjee »

jill1234 schreef:
27 feb 2025, 10:37
Ben benieuwd wanneer er een update komt...
Als ik doe alsof ik reserveer kwam er bij onze data op dat door de onzekere situatie de data op 15/3 worden vrijgegeven. Ik gok dus dat ze het een maand opschuiven. Let's hope, binnenkort meer nieuws. Ik hou hun socials in de gaten.
Zomer 2025: Zuidwesten
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door jill1234 »

Dat zou mooi zijn; durf er nog niet op te hopen. Hou inderdaad zelf ook alle socials in de gaten (van alle parken waar we heen gaan)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Ik zie nu niet meer staan dat Yosemite de campingreserveringen voor de zomer vertraagd ( als ik op de recretation.gov site bij upper/lower/north pines kijk.De alert is weg. Ben heel benieuwd of we de 15e kunnen boeken en of dan ook half juni-half juli alsnog geboekt kan gaan worden. Als ik op een willekeurige dag in juni en juli klik staat er dat ik de 15e terug moet komen. Fingers Crossed...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Op de NPS-site staat het nog wel. Maar die is misschien wat trager met het aanpassen. Ook nog geen nieuws op de facebookpagina.

Dat van 15 maart zou ook wel een automatische melding kunnen zijn. Hou het goed in de gaten. Die eerste periode zou ook eerder opengezet kunnen worden (maar wel met een week notice, dus dan zit je toch al bijna op de 15e).

Marianne
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Ja precies, er zal binnen nu en een paar dagen dan duidelijkheid moeten komen mocht je de 15e kunnen boeken. Ben heel benieuwd.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

De melding staat er nu wel weer op recreation.gov; op de campingsites. Als 15 maart geboekt kan worden moeten ze dat uiterlijk morgen aankondigen. Ik ben heel benieuwd en ben er een beetje bang voor. Ik zit al een beetje te denken om langer naar Sequoia te gaan (plan B)
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Ik had gehoopt op een update gister; heb nu geen idee of er de 15e geboekt kan worden voor half juli tot half augustus. In het alert hebben ze het nog steeds over dat de vetraging gevolgen heeft voor reserveringen van half juli tot half juli. Niks over daarna:

Yosemite National Park is delaying the sale of camping nights for five campgrounds (Upper Pines, Lower Pines, North Pines, Wawona, and Hodgdon Meadow). This delay affects reservations from June 15 - July 14. We understand the impact this has on visitors who are planning camping trips to the park. We are grateful for your patience. Our goal is to release these campground nights as soon as possible and we will provide at least a seven-day advance notice before reservations go on sale. The notice will be posted to the park's website and social media feeds.

Wat denken jullie?
HillBillies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door HillBillies »

jill1234 schreef:
09 mar 2025, 09:16
and we will provide at least a seven-day advance notice before reservations go on sale. The notice will be posted to the park's website and social media feeds.

Wat denken jullie?
Staat er letterlijk in je eigen bericht...
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Nee, je begrijpt me niet: die 7 dagen notice: gaat dat alleen over de reserveringen van 15 juni tot 14 juli of ook over de reserveringen er na? Mijn vraag is dus: zou je 15 maart wel kunnen boeken voor 15 juli-14 augustus? Ook al is er nog geen nader bericht gekomen over de reserveringen van 15 juni tot 14 juli.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is ontzettende vervelend voor iedereen, dit. Maar ik denk dat niemand van ons hier iets zinnigs over kan zeggen. De onduidelijkheid duurt nu helaas wel erg lang.
Ik neem aan dat de beschikbaarheid van personeel het probleem is en blijkbaar duurt het erg lang voordat ze daar uit zijn. Ik denk niet dat de plaatsen voor 15 juli t/m 15 augustus op 15 maart vrijgegeven worden. Maar als ze voor die periode wel voldoende personeel hebben en die periode ervoor niet zou dat theoretisch ook nog kunnen.

Marianne
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Ik ben heel benieuwd; ik vind dat ze wel een update mogen geven voor de 15e; een update kan ook als boodschap hebben dat er nog geen nieuws is en er dus ook voor later in het seizoen nog niet geboekt kan worden.
Ben in elk geval blij met onze back up op Indian Flat, maar ik denk dat we, als we niet in de vallei terecht kunnen, 1 nacht extra Sequoia gaan doen en 1 nacht minder Yosemite.
Ragjee
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Ragjee »

Hier ook nog steeds afwachtend voor het bericht. Vermits ze spreken over een 7 day notice, denk ik niet dat de reservaties zaterdag open gaan. Desondanks zal ik wel klaarzitten en proberen, maar vermoedelijk erg teleurgesteld worden.
Door heel de heisa was ik SeKi ook wat uit het oog verloren. De reservaties zijn daar hard aan het gaan met weken bijboeken die later geannuleerd worden zie ik. Ik heb hetzelfde gedaan op Lodgepole, had nog weinig keuze van plek dus heb wel gewoon genomen wat er nog te nemen was. Moet enkel nog 1 nacht op Sentinel (of een andere in Kings Canyon) proberen regelen maar tot op heden niet gelukt.
Zomer 2025: Zuidwesten
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Ja, Lodgepole is ook een drama; gister was er geen enkele plek te boeken voor 10 juli; wij zitten er vanaf 26 juli dus ik wil overmorgen voor 2 weken boeken en daarna maar de overtollige dagen annuleren. Gekkenhuis.
Ik vind het heel vreemd dat er vanuit Yosemite geen update is over aanstaande zaterdag. Nogmaals: een update kan ook zijn dat er nog niet geboekt kan worden; dan weet je tenminste iets.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Kun je trouwens ook als je eenmaal een plek geboekt hebt deze later wijzigen door extra nachten bij te boeken? Of kun je alleen nachten er af halen?
Wij willen vanaf 26 juli 2 nachten op Lodgepole staan. Zou ik dan morgen van 12 tot 26 juli kunnen boeken en zodra ik mag wijzingen daar 26 t/m 28 juli van maken?
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Als iemand anders de plek heeft gereserveerd voor de dagen na jouw boeking dan kan je niet verlengen.

Sommige kampeerterreinen hebben plekken die niet gereserveerd kunnen worden - als je er vroeg bij bent kan je zo'n plek verschalken. Daar kan je dan het maximum aantal toegestane nachten blijven staan.

Als dit soort plekken er zijn kan je al voor het einde van de periode voor de gereserveerde plek verkassen en de resterende nachten annuleren.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Big Al schreef:
12 mar 2025, 02:35
Als iemand anders de plek heeft gereserveerd voor de dagen na jouw boeking dan kan je niet verlengen.
Ja maar in principe kan die plek nog niet gereserveerd zijn: stel, ik boek vandaag van 12 juli tot 26 juli op Lodgepole. Over een week mag ik dan wijzigen. Over een week kan je nog niet een plek boeken voor 27 juli; maar zou ik wel kunnen wijzigen naar bijvoorbeeld 14 tot 28 juli? Hoop dat je snapt wat ik bedoel; je mag 14 nachten staan; dus in mijn theorie kan ik als ik mag wijzigen toch ook opschuiven naar een latere dag (en latere dag aankomen).
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wijzigen zou moeten kunnen, maar als je bedenkt "ik laat mijn reservering staan en kom gewoon 1 of 2 dagen later", dan ben je in principe je hele reservering kwijt. Je moet de eerste dag gebruiken.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Dat snap ik :-)
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

NPS:
Yosemite National Park will release campground reservations for Wawona, Hodgdon Meadow, and sites 1-124 in Upper Pines on the following schedule:
-June 15 through July 14 arrivals: March 24
-July 15 through August 14 arrivals: March 31
These reservations will release at 7 am PDT on Recreation.gov.
Yosemite National Park may release further sites if operational capacity allows. The park will again provide at least seven days' advance notice via the park's website and social media if additional reservations are released.
Existing reservations are not currently affected.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik las het. Hier de link: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/campgrounds.htm.
Er staat ook een toelichting over factoren die de opening bepalen.

@jill1234 Gaan jullie Upper Pines proberen?
Of misschien is Hodgdon Meadows als back up niet gek.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer