Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
kleese2
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reserveren bus Glacier Point voor Panorama Trail (Yosemite NP).

Bericht door kleese2 »

MikeS1988 schreef:
28 feb 2024, 11:13
Hier alvast ook aan het wachten tot de reserveringen open gaan. Wij willen in augustus de Panaroma Trail doen. Gisteren stond Glacier Point nog niet bij de te reserveren tours. Vnadaag is check rates niet mogelijk. "The system is currently down for schedulded maintenance". Misschien dat ze de tours aan het open zetten zijn. :D
Ik help je mee hopen, maar die melding staat er iedere dag rond deze tijd. Systeem onderhoud?
Ook ik kijk een aantal keren per week in de hoop dat deze reservering open gaat.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dat is elke dag zo inderdaad, vanaf ongeveer 15.00 uur onze tijd is de site weer open voor reserveringen.
Update : Het kan nog steeds niet gereserveerd worden.

Marianne
MikeS1988
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MikeS1988 »

Kan nog steeds niet gereserveerd worden als ik goed kan zien. Heeft er iemand al meer info of heeft het nut om een mailtje te sturen of is het gewoon kwestie van elke dag te kijken?

Ik veronderstel dat ze op travelyosemite.com bij de Guided tours moet komen te staan?
jan73
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door jan73 »

Heb goede week geleden contact opgenomen via de chat. Konden me nog niet zeggen of en wanneer de bus beschikbaar zou komen. Ze verwijzen enkel naar de e-mail sign up.
Regelmatig checken dus maar momenteel.
YYZ727
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door YYZ727 »

Op de website van travelyosemite staat nu volgende mededeling: "This tour is currently pending, please stay tuned for an announcement on dates."
Ziet er dus naar uit dat de boekingen binnenkort zullen geopend worden....
jan73
Amerika-ontdekker

Bericht door jan73 »

Glacier point is ondertussen open voor wagens, maar aan de chat kunnen ze me nog niks zeggen of en wanneer de bus zou rijden/openstaan voor reservering.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, ik zie dat het nog steeds niet gereserveerd kan worden. Wel bijzonder; de PT is open maar de bus gaat niet ...

Marianne
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

Das niet bijzonder meer. Vorig jaar was de PT open maar ging de bus het hele seizoen niet :wink:
Het begint een beetje op een herhaling van toen te lijken. Met als enige verschil dat ze nu nog geen reserveringen hebben aangenomen die vervolgens weer geannuleerd werden...Ik vraag me af of hij echt gaat rijden.
MikeS1988
Amerika-ontdekker

Bericht door MikeS1988 »

Stel dat de bus niet zou rijden, en je wil de PT doen van boven naar beneden. Is dan de enigste mogelijkheid iemand te vinden die je met de auto naar boven kan doen?
Bij mij hebben ze in de chat gezegd dat ik in juni nog eens opnieuw moest checken op de website.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, dat zou de beste manier zijn. Een alternatief is om via de 4MT omhoog te lopen en via de PT naar beneden.
Dat is dan wel een lange en zware wandeling. Maar de 4MT is ook de moeite waard, en als je dan oven het toch niet ziet zitten om via de T naar beneden te lopen kun je altijd nog terug weer de 4MT doen. wij deden dat in 2013, zie hier ons verslag.

Marianne
MikeS1988
Amerika-ontdekker

Bericht door MikeS1988 »

Bus valt blijkbaar te reserveren, wel maar tot en met 15 augustus. De paar data die ik heb aangeklikt zijn er wel nooit plaatsen beschikbaar….
Nu goed ik zou plaats moeten hebben op 21 augustus :D
Dus misschien nog paar dagen wachten vooraleer ze die plaatsen open stellen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Vreemd, het is inderdaad (nog?) niet te reserveren hoewel volgens de kalender alle dagen beschikbaar zijn. Misschien een technisch probleem?

Blijkbaar is 15 augustus wel de laatste dag; zie hier.

Marianne
YYZ727
Amerika-ontdekker

Bericht door YYZ727 »

Heb net een aantal verschillende data tussen 15-6 & 15-8 proberen reserveren, werkt bij geen enkele datum. Zal dus idd wellicht een technisch probleem zijn, best nog even afwachten denk ik...
YYZ727
Amerika-ontdekker

Bericht door YYZ727 »

Ik kreeg zojuist volgend antwoord op mijn vraag of er technische problemen waren bij het boeken van de Glacier Point Tour : "Our team is in the process of loading the season dates and tickets. Booking has not yet been opened." en "We don't yet have a set date that booking will begin. It could honestly be later today or in a few days."

Het ziet er dus naar uit dat we heel binnenkort toch zullen kunnen boeken.
MikeS1988
Amerika-ontdekker

Bericht door MikeS1988 »

Dat is weleen grote domper dat het maar tot 15 augustus is.
Zal niet zo eenvoudig zijn om mensen te vinden die ons op 21 aug tot Glacier point willen brengen zodat we de PT kunnen wandelen van boven naar beneden. :sadcry:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, jammer! Ik begrijp het ook niet waarom ze maar tot 15 augustus rijden. Misschien personeelstekort?
Je zou het bovenste deel kunnen lopen tot aan Illilouette Fall. Je moet dan terug wel omhoog lopen. Maar in combinatie met de Sentinel Dome en/of Taft Point ook mooi. En dan de Vernal Fall vanaf Hsppy Isles.

Marianne
jan73
Amerika-ontdekker

Bericht door jan73 »

Het heeft lang geduurd, maar je kan de glacier point bus eindelijk reserveren.
Somarits
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Somarits »

Zoals de meeste ondertussen al wel weten rijd de bus naar Glacier Point maar t/m 15 aug. Nou komen wij de 16e aan en wilde wij de 17e met de bus naar boven "wat dus niet kan" om dan de 4 mile trail naar beneden te lopen.

Is er wel eens iemand die zich met een taxi heeft laten afzetten en/of dat een mogelijkheid is? Ik heb het zelf gegooglet en kom dan uit bij
www.mammoth-taxi.com die je naar boven brengen voor 95/120 euro.

Als dat klopt vind ik het niet eens zo heel duur vergeleken met de bus. Die is voor en "one way ticket" $28,53. We zijn met 4 personen dus dat is dan +/-114 dollar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb nog nooit een taxi zien rijden in Yosemite of welk park dan ook, maar het lijkt inderdaad wel een mogelijkheid te zijn. Heb je een prijsopgave gekregen? En die is voor 4 personen en voor een pick up in de vallei en drop off bij Glacier Point? Dan vind ik het geen gekke prijs. Of eigenlijk heel goedkoop. Het is vanaf ML en weer terug zo'n 6 uur rijden.

Is de 4MT heen en terug geen optie?

Marianne
Somarits
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Somarits »

Hoi Marianne,

Die prijs had ik gevonden met google. ik heb net een mailtje gestuurd met een prijs-aanvraag. als je op die site kijkt en je houd je muis op long distance taxi reservation dan komt er nog een balkje tevoorschijn met TRAILHEAD TAXI TRANSERS. Daar staan echt heel veel voor geplande ritten.
Ook van Yosemite naar Glacier Point.

Ben benieuwd wat het echt gaat kosten. Word vervolgd.

De 4 mile trail op en neer.
Ik heb je verslag gelezen. Als het aan mij ligt en er is geen andere optie dan wil ik hem wel naar boven lopen en terug maarja ik ben niet allen.
we gaan het zien eerst ff wachten op antwoord.

Groet Cor

Edit:

Ik heb al antwoord gekregen. Als iets te mooi is om waar te zijn dan is dat ook vaak zo.
Marianne je hebt gelijk dat ze uit ML moeten komen voor een klein ritje zoals zij het zeggen. Kosten $800.
Ik ga toch kijken of ik de rest ook zo ver kan krijgen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer