Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis elninjoo: Eerste USA reis: wie helpt

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Reis elninjoo: Eerste USA reis: wie helpt

Bericht door Rob »

Mariposa Grove kan je het beste 'smorgens eerst doen dan heb je tenminste nog de mogelijkhied om te parkeren, later op de dag wordt dat een stuk moeilijker.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Ik denk dat dat idd wel 'n goeie optie is. Als we de dag ervoor niet al te laat aankomen, kunnen we vanuit Mariposa nog even de vallei in rijden voor de eerste indruk en dan de volgende ochtend vroeg via zuidelijke weg langs de sequoia's en langs glacier point en dan langs de vallei weer terug naar huis.

Hoeveel uur is het rijden van Tahoe naar Mariposa? Tioga gaat niet open zijn, dus we zullen langs andere wegen moeten rijden.
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

Mijn streets en trips geeft aan 3 en een half uur (met als startpunt South Lake Tahoe anders is het langer).
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Bij vroeg vertrek en met fotostops ingecalculeerd zouden we dus in Yosemite moeten kunnen zijn rond lunchtijd. En dan hebben we nog de hele middag.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Via de 88 is het ongeveer 4 uur rijden naar de vallei. Het is een mooie route, zie ons 2006-verslag bij 31 juli; wij waren vanuit South Lake Tahoe pas tegen de avond in Yosemite. Maar het kan sneller. :wink:
Als je eerst naar Mariposa gaat ben je een half uur langer onderweg en mis je de ingang via de 120. Ik zou dan ook eerst naar de vallei gaan, en pas aan het eind van de dag naar je hotel. Reken op een uur rijden vanuit de vallei naar Mariposa. Het is een mooie route langs de 140 dus zorg ervoor dat het nog licht is als je daar langs rijdt.

Je route op de tweede dag zou er zo uit zien, wat reistijd betreft is het ruim 3 uur.
Afbeelding

Marianne
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Dat ziet er 'n prima rondje uit en genoeg tijd om hier en daar 'n stukje te wandelen en gewoon lekker van de uitzichten te genieten. 8)
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

De boeken van Martres had ik binnen 'n week in huis. Prima en snel afgehandeld door die Amerikaanse site. En 'n stuk goedkoper dan wanneer je ze in Nederland bestelt.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Martin & Marianne schreef:
Je route op de tweede dag zou er zo uit zien, wat reistijd betreft is het ruim 3 uur.
@Marianne, Even een vraagje. Kun je die doorsteek maken van Wawona naar Mariposa? Deze ken ik nl. niet en ben ik heel benieuwd naar. Is dit een dirtroad? Normaal gesproken ga je via de South Entrance en Oakhurst en de 49 naar Mariposa.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Op google maps kan ik die weg op dat plattegrondje hierboven ook niet vinden. Volgens mij moet je via Fishcamp, maar dat lijkt me geen straf.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Er staat een bosweg op google maps: chowchilla mt road tussen Wawona en weg nr 49 Elliot Corner.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ha, ha ik had dit helemaal niet gezien. Ik ging ervan uit dat de route via Fishcamp liep, maar dit is wat S&T aangeeft. Het is inderdaad de Chowchilla Mountain road. Reistijd 52 minuten, 8 minuten sneller dan via Fishcamp. En het ziet er mooi uit en ook goed te doen voorzover ik het kan bekijken met streetview (geen dirtroad).

Marianne
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Afbeelding

Tja misschien aan het begin niet, maar dit lijkt toch echt wel een dirtroad en dit is nog maar het begin, net voorbij de Harris cut off road. En het eind bij Wawona ziet er nu ook niet erg veel belovend uit

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer