Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Propvolle routes in het Zuidwesten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Propvolle routes in het Zuidwesten

Bericht door gleuknie »

Yeehaw schreef:Je kan ook naar Teheran op en neer....
:lol:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

be2712 schreef:Mja dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken

ik doe op 22 dagen 7 staten en meer dan 6000 km, en dat is strak maar nu ook weer niet ongelofelijk strak....

van de zomer doe ik 12000 km oosteuropa in 14 dagen met 2 dagen reserve (mikken dus op 12 dagen) :lol:
en dat is dan niet om musea te bezoeken, wel om het rijden en de landschappen.
En zo maakt ieder zijn keus :ik vind 5000 km in 28 dagen al aardig wat, maar ja wij willen ook wandelen enzooo. Het is dus maar welk doel je hebt... de diepte in of juist een indruk krijgen van een plek. Keuzes keuzes keuzes.
En ja in andere landen gebeurt hetzelfde... In Egypte zie ik ook groepen (niet alleen japanners) bij een tempel komen waar wij 'slechts' 3 uur zijn (liefst blijf ik een hele dag bij Karnak tempel) en zij moeten binnen een uur weer buiten bij de bus staan. In Canada hebben we zo ook bussen gezien bij meren in Banff, hup eruit hup foto hup in de bus ZOEF ZOEF.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Isis schreef:In Canada hebben we zo ook bussen gezien bij meren in Banff, hup eruit hup foto hup in de bus ZOEF ZOEF.
Inderdaad, ja :lol: Wij waren bij een meer gestopt om even wat te eten, en voordat we drie happen van onze sandwich verder waren was een hele bus Japanners aangekomen, uitgestapt, hadden allemaal van elkaar een foto gemaakt, waren weer ingestapt en weer vertrokken... :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Dento schreef:Wij waren bij een meer gestopt om even wat te eten, en voordat we drie happen van onze sandwich verder waren was een hele bus Japanners aangekomen, uitgestapt, hadden allemaal van elkaar een foto gemaakt, waren weer ingestapt en weer vertrokken... :lol:
Wat eet jij langzaam. :lol:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Dat kwam omdat onze mond openhing van verbazing in plaats van aan het kauwen was... :mrgreen:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

12000 km in 14 dagen? Lijkt me heel opwindend door Polen en Rusland. Avontuurlijk ook! Je kan ook naar Teheran op en neer....
Google maps: De route tussen Amsterdam en Teheran kan niet worden berekend. :roll:

Wel: Noordkaap - noordwest Spanje - Algarve - Van (O.Turkije) 12.000 km in 6 dagen ...........

Tjonge: wij vonden vroeger rondje Frankrijk al veel, zeker met een stel pubers achterin, 5000 km. Waarvan inderdaad 1300 km in een nacht 8)
Tjaco
Amerika-ontdekker

Bericht door Tjaco »

Leuk topic om eens te lezen, maar ook dit dreigt nu "propvol" te worden. :wink:

Ik wil alleen wel even kwijt dat jullie je zelf nou ook weer niet te veel hoeven te kritiseren. Er zullen altijd wel punten van verbetering te vinden zijn, maar ik ben toch maar erg blij dat ik dit forum gevonden heb en met alle tips die ik daarop al gevonden heb. Pak je zelf nou ook weer niet te hard aan.

Bijzonder waardevol en een compliment aan iedereen die daar toch maar zijn vrije tijd in steekt. [En nu mis ik toch die smiley met een applausje :lol: !!!!] Nee echt bijzonder......

Denk er ook aan dat het ieders eigen verantwoordelijkheid is om iets met de adviezen te doen en dat er dus niet alleen bij de jullie een "verantwoordelijkheid" ligt, maar zeker ook en misschien wel meer bij de ontvangers (die komen toch zelf met vragen??).

:!: :!: DUS WAT MIJ BETREFT: BLIJF DOORGAAN..... !!! :!: :!:

Één punt van aandacht wil ik wel even kwijt als nieuwkomer, wanneer jullie het hebben over het posten van verschillende vragen in verschillende topics. Ik heb juist het idee dat op een gegeven moment iedereen wel weet wat er in een bepaald topic staat en die dus niet meer opent en/of alleen de laatste opmerkingen leest, waardoor bepaalde vragen misschien helemaal verloren gaan. In mijn beleving lijkt het me dan beter een nieuw topic te starten, zodat je weet dat er dan ook aandacht is voor die vraag en die niet overschaduwd wordt door het geheel. Voor mijn gevoel komen er nl. minder reacties binnen wanneer ik extra vragen stellen in mijn eerste topic dan wanneer ik daar een nieuw topic voor open. Maar dat is zoals ik het als ontvanger ervaar.
Groetjes, Tjaco

Zie ook: Onze weblog

Afbeelding
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Dat ben ik wel met je eens.
Ik heb ook een eigen topic over mijn reis, maar als ik iets specifieks wil weten (zoals bijvoorbeeld over een B&B in Moab) open ik toch meestal een apart topic met een duidelijke titel. Ik heb toch het idee dat ik dan meer reacties krijg.

Marjon
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Als het voor zo een reden is heb ik er ook geen problemen mee Marjon.
Maar sommigen open één topic voor een dag van LA naar Grand canyon, een tweede topic voor een dag van Las Vegas naar Yosemite, een derde topic voor ...
Dat vind ik dan weer minder goed en al zeker niet overzichtelijk :wink: Voor de topic opener niet en al zeker niet voor de mensen die advies geven, omdat je wel ziet dat het dezelfde persoon is maar je geen totaal beeld hebt. Je moet dan soms andere topics gaan terug lezen om meer info te krijgen hoe die persoon reist, met hoeveel , enz ...

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Dude schreef:Maar sommigen open één topic voor een dag van LA naar Grand canyon, een tweede topic voor een dag van Las Vegas naar Yosemite, een derde topic voor ...
Ik wou net 28 nieuwe topics starten over onze route van 4 weken in 2011. :lol:
Groetjes René

pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Hangt er een beetje van af... had je veel specifieke vragen over dag 16? :lol:
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
be2712
Amerikafan

Bericht door be2712 »

thuul schreef:
12000 km in 14 dagen? Lijkt me heel opwindend door Polen en Rusland. Avontuurlijk ook! Je kan ook naar Teheran op en neer....
Google maps: De route tussen Amsterdam en Teheran kan niet worden berekend. :roll:

Wel: Noordkaap - noordwest Spanje - Algarve - Van (O.Turkije) 12.000 km in 6 dagen ...........

Tjonge: wij vonden vroeger rondje Frankrijk al veel, zeker met een stel pubers achterin, 5000 km. Waarvan inderdaad 1300 km in een nacht 8)
laat de pubers voorin zitten en de ouders thuis! dan lukt het allemaal :lol:
Maart-April 2010 (22 dagen, 6staten, 9500 km)
Augustus-September 2010 (22 dagen, 4 staten, 4500 km)
Gekste amerika ervaring: Grandcanyon hiken tot aan de colorado en terug, bij 45°, "Going down is optional, going up manditory!"
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Tja wij zijn reeds van "vroegah" geloof ik,
die van ons mochten pas rijden toen ze 18 waren en moesten het doen met een boek en een gameboy (eentje voor hen twee!!). zielig he :roll:
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

een gameboy (eentje voor hen twee!!). zielig he : :roll:
Nou onze drie kinderen doen nog steeds met één NintendoDS...en dat is helemaal niet zielig (al denk ik dat er binnenkort nog één bijkomt een XL, zodat ze spelletjes kunnen koppelen)....
de anderen lezen ondertussen een boek of doen een woordzoeker/sudoko of kruiswoordpuzzel, en nog steeds geen DVDspeler in de auto..
en tja..dat gaat prima en is gezellig met een cdtje op de achtergrond en bepaalde auto's tellen etc... :wink:
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Als uitgangspunt neem ik altijd de wensen die mensen hebben.
Wanneer ze 4 weken tijd hebben, dan is Moab en Capitol Reef vaak wel in te passen. Omdat er rond Moab zoveel te zien is, zullen ze wellicht nog een keer teruggaan.

Echt overvolle routes ontstaan vaak door mensen die weinig tijd nemen, het Zuidwesten nog willen combineren met bij voorbeeld New York, of juist heel veel tijd in de steden blijven ‘hangen’. Wanneer het geen natuurmensen zijn, kan ik me ook daar wel in vinden en zoek naar mogelijkheden om zo efficiënt mogelijk voor de parken te adviseren en misschien een dag van LA en/of LV af te halen.
Wat dat betreft probeer ik altijd zo dicht mogelijk bij de oorspronkelijke wensen te blijven en niet direct een totaal andere route voor te stellen. Het liefste heb ik dat men eerst zelf een route plaatst.

Wanneer het een jong stel betreft dan mag het tempo best hoog liggen. Dat zit min of meer in die generatie. Het is de vraag of ze terugkomen. Ze geven misschien niet zo veel om natuur of willen vervolgens veel andere landen bezoeken.
Wanneer iemand een rustige route wil, met camper reist, met (kleine) kinderen, of het is een ouder echtpaar, dan probeer ik kortere afstanden of meerdere nachten op 1 plek voor te stellen. In ieder geval meer rustpunten in te bouwen.
Wanneer ik aangeef dat een route "prima" of “te doen” is, dan is die route ook echt te rijden en zou ik hem niet zomaar helemaal omgooien, maar valt er soms nog wel op een paar plekken wat aan te sleutelen/schuiven.
Soms vind ik het jammer dat mensen veel van hun oorspronkelijke plan afstappen omdat de indruk werd gewekt dat het een te volle route was.

Uiteraard zijn er vaak heel veel plekken waar men aan voorbij rijdt. Maar in een eerste reis zitten meestal vooral de populaire Nationale Parken en kleinere minder bekende natuurplekken nemen soms veel tijd of zijn minder eenvoudig te bereiken.
Trajecten zoals “Moab – Bryce” en “Yosemite - Las Vegas” zou je vaak langer over kunnen doen. Maar dat zullen velen voor vervolgreizen bewaren.
Maar bij voorbeeld van Page naar Grand Canyon (of andersom) zonder een bezoek aan Lees Ferry en Navajo Bridge vind ik zonde. Coal Mine Canyon en Blue Canyon ook nog bezoeken, dat is weer een stap verder en is meer iets voor 'gevorderden'.

Waar ik me wel eens zorgen over maak, is dat iedereen een standaardroute krijgt voorgeschoteld. Ik weet dat de standaardroute vaak het beste in circa 3 weken in te passen is, maar om dan ook nog steeds exact dezelfde plaatsen als overnachtingsplek aan te raden, dat is minder vanzelfsprekend dan het lijkt. Er is bij voorbeeld niks mis mee om (ook) in St.George, Escalante, Monticello (naast een paar nachten Moab) of Kanab te overnachten.

Net als RiverCola stoor ik me ook wel aan het gemakzucht waarmee vragen worden gesteld over tips voor hotels in weer een apart topic. Het mooiste lijkt me om alles per persoon in 1 topic bij elkaar te houden tenzij het om een totaal nieuw onderwerp gaat.

Dit forum heeft een goede zoekfunctie en er heel veel informatie is al voorhanden. Misschien vinden sommige mensen de zoekfunctie te ingewikkeld of vinden ze niet snel genoeg een bevredigend resultaat.

En uiteindelijk is iedereen zelf verantwoordelijk voor wat hij/zij doet.
Johan
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Dit topic in gedachte probeer ik mijn "adviezen" SMARTer te maken (voor degene zonder projectmanagementcursus: mode kreet voor specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdsgebonden). Maar iets snap ik dan toch weer niet. Ik krijg een beetje de indruk dat het zo werkt: verrek goedkoop ticket, dollar staat nog redelijk gunstig: KOPEN dat ticket, HUREN die camper en dat mensen zich dan pas verdiepen in wat ze willen doen (alles) en dan bij toeval hier komen voor advies en commentaar krijgen van wat wel en niet kan. Waarbij de duur en de tickets al vast staan en je bijna niet ontkomt aan volle en standaard routes. Zeker als je dan leest dat mensen denken dat ze maar 1 maal zo'n reis kunnen maken dan zou ik me toch eerst voorbereiden en dan pas kijken welk ticket, welk vervoermiddel en welk kostenplaatje daar bij komt en dan beslissen om aan te passen, te gaan of toch nog een jaartje te sparen. Welke logica ontgaat mij om het andersom te doen en dus eerst te boeken en dan te kijken wat ik wil doen?
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

KOPEN dat ticket, HUREN die camper ]
En bij het boeken van het ticket wordt blijkbaar nog vaak gedacht dat plaats van aankomst ook die van vertrek moet (?) zijn. Met soms extra kilometers als gevolg.Of een rondje dat, eenmaal de route meer vorm krijgt, niet meer het gewenste rondje is. Aanpassen is niet meer mogelijk, want ticket eerst geboekt en dan pas echt alles beginnen uit te zoeken.

Jacques
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Tja helemaal gelijk. Maar voor die mensen waar je het over hebt is het dus al te laat. Niet iedereen is al meteen op de hoogte van dit forum als hij aan een Amerika reis gaat denken. En de blaadjes van de reisburo's staan vol met dergelijke zaken :roll:
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Jolanda,

Haha.. leuk zoals jij analyseert...
Mijn hubbie wordt weleens appelig van mijn geplan vantevoren :D , maar achteraf staan we dan niet voor verrassingen en vindt hij het toch wel prettig dat we:
-gezien hebben wat we wilden zien
-ons geld goed besteed hebben (willen voor een duppie op de eerste rang)
-mensen zich afvragen waarvan we dit doen..
Goed plannen met boeken en vantevoren goed realiseren wat een must is en wat niet.
Maar ik zal ons concretere plan voor 2011 zo weer eens bij mijn topic dumpen :wink:

Thuul...
De reisbureau's denken dat we alleen maar aan het crossen zijn door de USA...relaxe, please.

gr. Annet
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

thuul schreef:Tja helemaal gelijk. Maar voor die mensen waar je het over hebt is het dus al te laat. Niet iedereen is al meteen op de hoogte van dit forum als hij aan een Amerika reis gaat denken. En de blaadjes van de reisburo's staan vol met dergelijke zaken :roll:
Het ging me even over de trend, niet zo zeer over specifieke topics die nu lopen (al komt daar wel mijn verbazing vandaan). En als het nou complete standaard pakketten waren van reisburo's waar die topics over gaan, dan zou het nog te volgen zijn. Dan kun je niet meer als aangeven wat ze wel en niet mogen missen onderweg. Alleen de hotels/campings moeten vaak nog geboekt worden en de route is niet meer als een kladje met heel veel wensen, zo van prop het maar achter elkaar, want we houden toch niet van wandelen. Maar rustig om je heen kijken, het bezoekerscentrum bekijken, een kleine hike van 2 mijl, lekker relaxed picknicken, een extra stop maken omdat een plaatsje er zo leuk uitziet etc, dat is toch vakantie, toch niet het puur rondrijden in een auto of camper? Of snap ik dat dan ook al niet :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer