mrloes schreef:Het komt op mij (soms) een beetje over alsof je bijna gek bent als je naar de Skywalk gaat: mensen vinden het schandalig duur, mensen vinden het een lelijk ding, natuur verpesten, inbreuk op de grond van de indianen, een foto-verbod ...
Allemaal vrij negatieve dingen terwijl ik denk dat het juist heel mooi en indrukwekkend is.
Ik vind de negatieve geluiden hier op het forum overigens heel erg mee vallen. Maar al zouden ze er zijn, dan kun je het de mensen toch niet kwalijk nemen? De één vindt het nou eenmaal mooier of geslaagder dan een ander. Je hoeft iets niet mooi te vinden omdat een ander er zo enthousiast over is. Zo zijn er een aantal plekken in Amerika waar iedereen heel erg over te spreken en enthousiast over is maar ik peins er niet over om er naartoe te gaan. En zo zijn er plekken die ik geweldig vind, maar waar nooit iemand van het forum naartoe gaat. Zoveel mensen, zoveel wensen...
Wat de Skywalk betreft, het lijkt mij ook mooi om daar eens een bezoek aan te brengen. Wellicht over een paar jaar als "het nieuwe" er een beetje vanaf is. Zelf denk ik dat het zicht recht naar beneden (door de glasplaat) juist heel erg indrukwekkend is. Voor het andere kun je denk ik aan de South- en North Rim ook heel goed terecht. En in één van de video's die ik net aangaf zie ik mensen een eindje van de Skywalk plat op de rotsen liggen om in de Canyon te kijken. Zal denk ik ook erg indrukwekkend zijn.
Roland, ere wie ere toekomt, ik heb naar aanleiding van het door jou verschafte artikel net deze eerste reakties op het Arizona Forum van Tripadvisor gezet en ben benieuwd naar de posts. Thx.
Yeehaw
Ik kan niet anders zeggen dat het weer iets nieuws is om zoiets te maken wat eigenlijk niet bestaat op die hoogte in de wereld.
Maar daar zie ik ook het grootste gevaar,de omheining vind ik nogal laag als je de beelden ziet.
Ze zijn zuinig op de vloer door sloffen aan te laten doen maar je kan wel eenvoudig over de leuning hangen en dat is een beetje link
Jammer dat het zo duur is maar je blijft mensen hebben die er tegen wat voor kosten toch heen gaan.
Voorlopig ga ik lekker langs de uitzicht punten de Canyon bekijken.
En het zit zo afgelegen dat je hem verder op geen enkele manier ziet dus mensen hoeven er zich niet aan te storen.
Erika
Yeehaw schreef:Roland, ere wie ere toekomt, ik heb naar aanleiding van het door jou verschafte artikel net deze eerste reakties op het Arizona Forum van Tripadvisor gezet en ben benieuwd naar de posts. Thx.
Yeehaw
Dan is het wel zo eerlijk van mij om te vertellen dat ik het bericht van de camera's van een andere Amerika discussiegroep kreeg. Het krantenartikel wel zelf opgezocht.
Ik weet dat enkele forumleden hier ook lid zijn van die andere Amerika discussiegroep..
Ik sta er eigenlijk helemaal niet van te kijken dat er (in de toekomst) alleen tegen betaling gefotografeerd mag worden. Op de meeste plaatsen die beheerd worden door Indianen in hun gebied, moet je betalen voor fotograferen c.q. filmen.
Neem bijv. Taos en de andere pueblo's. Geweldige toeristische trekpleisters waar je flink over de brug moet komen om zelf een plaatje te mogen schieten.
Ik verwacht voor de Sky Walk eigenlijk niet anders.
Dat viel me ook al op op bepaalde indianen plaatsen.
OOk in Monument Valley achter in het park staat bij een woning al een bordje onder geen enkele situatie foto's nemen.
Alsd of dat zo willen bij dat krot maar ik vraag me dan af wat ze er op tegen hebben.
Als mij gevraagd word om door hen een foto te nemen tegen woekerprijzen dan hebben ze twee keer pech want dat zal never en nooit niet gebeuren.
Erika
Dit klinkt niet als positieve reclame voor de Skywalk.
Als ze zo door gaan kunnen ze straks alleen nog zelf op die glas plaat staan als de mensen zo behandeld worden.
Een slecht begin zou ik zeggen, maar ja wat doe je er aan als ze moe worden?
Erika
Mij vielen ook deze stukjes op:
1) voor diegenen die zich afvragen hoeveel het nou exact gaat kosten:
After paying $25 each to walk on the platform and $50 each for the mandatory bus ride to the platform, they got to stroll over the canyon.
2) De teleurstelling (die we dus niet kunnen nagaan, omdat er geen foto's genomen mogen worden als bewijs):
But as they returned to the terminal the Germans were so disappointed you'd have thought they'd been forced to drink American light beer.
"First they rob you with the $50 bus ride," said Patrick, "and then the platform itself is so, well, it was not at all what they said it was or what the brochure drawings show."
Patrick said the platform is not suspended "4,000 feet above the Colorado River" as the brochure and website claim. Security agents at the platform take all cameras and return them when tourists are back inside an adjoining building. "The river is way off in the distance," he said. "And the cliff comes out at an angle so most of the time the rocks are just 300 or 400 feet beneath you. ... We're going to ask for some of our money back."
Heel eerlijk gezegd, voel ik mij ook (nog niet) dadelijk geroepen om 75 dollar per persoon uit te gaan geven, helemaal al niet omdat er in de Canyon toch genoeg schoons te zien is.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx* Ons leven in Oakville, ON
Wij hebben ondertussen besloten om liever iets meer geld uit te geven een een mooie rondvlucht boven de Canyon te gaan maken.
Daar mag je wel foto's maken en is het zeker net zo adembenemend.
Ik vind het maar een vreemde opstelling van die indianen daar.
Als je zelfs geen foto toestel van jezelf mag gebruiken en alleen maar op de gevoelige plaat kan worden vastgelegd door henzelf.
Dat zal ook nog niet de goedkoopste foto zijn.
Erika
"The river is way off in the distance," he said. "And the cliff comes out at an angle so most of the time the rocks are just 300 or 400 feet beneath you. ... We're going to ask for some of our money back."
Deze opmerking op de door Marco genoemde website en al door Kastelke aangehaald, bevestigt mijn vermoeden toen ik de eerste videobeelden vorige maand zag.
Je hangt helemaal niet 4000 ft boven de Grand Canyon. Dan kun je beter wat geld bijleggen en een helicoptervlucht maken.
Als deze berichten lang gaan aanhouden dan kunnen de indianen weer verder gaan met regendansen want dan zullen de inkomsten vrij gauw opdrogen.
Ik had ook na de beelden al wel het gevoel dat je nooit die ruim duizend meter zou halen,en de rivier zie je inderdaad een behoorlijk stuk verder op liggen.
Nee dan maar liever een vlucht boven de canyon.
Erika
Een meisje op mijn werk is jaren geleden samen met haar man verongelukt in Alaska. Ze waren met nog een paar andere toeristen in een klein vliegtuigje ijsberen kijken. Dat krijg ik niet uit mijn hoofd. Ik durf dus niet in een helicopter!
Lauren schreef:Een meisje op mijn werk is jaren geleden samen met haar man verongelukt in Alaska. Ze waren met nog een paar andere toeristen in een klein vliegtuigje ijsberen kijken. Dat krijg ik niet uit mijn hoofd. Ik durf dus niet in een helicopter!
In een helicopter (of vliegtuigje) hoeft niet persé natuurlijk om de Grand Canyon goed te bekijken.
In het filmpje (eerder genoemd in dit topic) zie je dat mensen vlakbij de Glaswalk aan de rand van de Grand Canyon liggen en over de rand kijken. Ik heb zo'n vermoeden dat je daarvandaan bijna hetzelfde ziet als op de Glaswalk.
Overigens heb je ook in Grand Canyon NP enkele prachtige plekken waar je een schitterend uitzicht hebt.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.