Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yosemite: curry village -> canvas tent cabins

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
plien
Amerikafan

Bericht door plien »

Over die omvormer:

Hoe noem je die in het Engels? Kwestie van erop te kunnen letten bij het boeken van een auto (Veusy: bedankt voor die tip!).

Plien
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

plien schreef:Over die omvormer:

Hoe noem je die in het Engels? Kwestie van erop te kunnen letten bij het boeken van een auto (Veusy: bedankt voor die tip!).

Plien
Power convertor ? misschien.

Maar bij mij is het geen omvormer hé. Ik heb een Pontiac Vibe gekregen en er zit standaard een power outlet net onder de radio. Daar staat 110V op.

Ik heb het nog niet gestet, maar ik vermoed dat daar wel degelijk 110 volt op zit. Ik zal het morgen eens testen, wanneer ik een lange rit maak.

groeten,
Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

ook wij hebben altijd een extra batterij bij ons; en we hebben deze ook heel regelmatig gebruikt! meestal deden we batterij 's avonds opladen.

goede reis!
tukkertje
Amerikafan

Re: Yosemite: curry village -> canvas tent cabins

Bericht door tukkertje »

hey, ander vraagje... Is het echt zo ontzettend koud daar 's nachts in September? Ik dacht dat de kachels in september niet eens aankonden... heb ik dat mis?
deh78
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door deh78 »

tukkertje schreef:hey, ander vraagje... Is het echt zo ontzettend koud daar 's nachts in September? Ik dacht dat de kachels in september niet eens aankonden... heb ik dat mis?
Toen wij vorig jaar in September er waren vondt ik het behoorlijk fris,niet dat ik trouwens de verwarming gebruikt heb.
We hadden dunne slaapzakken mee genomen vanuit NL (ook voor o.a de Koa's) dus dunne slaapzak en daarboven de paardedeken die in het tentje lagen en een lekkere pyama aan.

Was toen genoeg voor ons.

Dennis
tukkertje
Amerikafan

Bericht door tukkertje »

Oke.. dan moet ik daar toch even over nadenken. Ik heb verder nergens een slaapzak ofzo nodig.. Hoe doen anderen dat?
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Wij waren er in mei en toen was het ook heel erg koud 's nachts.
De eerste nacht zo'n beetje bevroren, de volgende dag hebben we voor ieder 2 dekens gevraagd en ook zo gekregen. Dan moet het wel te doen zijn.
Dus zodra je er bent extra dekens vragen.
Oh ja we hadden wel een soort kachel, maar die maakte veel lawaai en je krijgt er een erg droge mond van. Je mag geen flesje water bij je hebben, dus die kachel hebben we uitgedaan.
bluemoon
Amerikakenner

Bericht door bluemoon »

Waarom mag je geen flesje water bij je hebben dan ?
Crisis ? What Crisis ?
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

bluemoon schreef:Waarom mag je geen flesje water bij je hebben dan ?
omdat de beren dat waarnemen en ze dan wel eens in je tentje kunnen zitten ;) je mag geen voedsel, drank of toiletgerief mee in de tent nemen. Alles veilig opbergen in metalen boxen.

Hans
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

We werden bang gemaakt door de mensen die daar werken. Een beer herkent in een flesje water (alleen de buitenkant al) wat lekkers wat hij wil hebben.
Ik geloof niet dat een beer door de tent heen kan kijken (of misschien wel als het licht in de tent aan is?) maar ze zeiden dat het echt niet mocht.
Wel vervelend, want ik was verkouden en ik had keelpijn. Ik mocht zelfs geen potje vaseline in de tent meenemen...

EDIT: oh ik was iets te laat met antwoorden :wink:
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

KellyVG schreef:Hallo!

In yosemite overnachten wij tweemaal in zo een canvas tent cabin. Er is daar (voor zover ik begrepen heb) helemaal geen elektriciteit. Hoe lossen jullie dat dan op met het fototoestel? Dat houdt het toch geen 2 à 3 dagen uit zonder het op te laden? Want ik veronderstel dat je toch wel heel wat foto's trekt op die dagen...

Kelly
Ook hier wil ik nog even op reageren. Blijkbaar is er wel electricitiet in die tentjes. Enfin, ik had dit toch. Er was een lamp en aan die sockel van de lamp was een stopcontact. De lamp hing wel omhoog in de tent, ik moest dus ook mijn stekker omhoog laten hangen.

Hans
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer