Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Paardrijden in de national parken

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

@ Phillybilly: ik denk niet dat ze daar zo druk bezig zijn met diervriendelijkheid. Dit schreef ik in mei in mijn reisverslag van die dag over de paarden bij Ruby's Inn bij Bryce:
Monique schreef:Waar ik wel van baal, is van de manier waarop de paarden en muildieren die voor de toeristen hier staan, gehouden worden. De hele dag staan ze opgezadeld in de brandende zon te wachten. Dat zou dus niet moeten mogen, bij ons zou de dierenbescherming erop af worden gestuurd.
Soms denk ik weleens dat paarden gezien worden als fietsen met haar of zo. Want eerlijk is eerlijk, voor 'paardenmensen' is het al naar om te zien dat Anouschka (geen offense, jij weet niet beter en zij vertellen het je niet!) zich aan de teugels vast houdt als het te hard gaat. Daarmee belast je de paardenmond en o jee, blijf van de monden van mijn paarden af! Vasthouden doe je maar aan een zadel of manen, daar zijn teugels niet voor. Maar daar Anouschka dus niks aan doen en al die andere toeristen ook niet, de mensen die de paarden verhuren zijn commercieel met die dieren bezig en nee, dat heeft niks met dierenliefde te maken.
Anouschka
Amerikakenner

Bericht door Anouschka »

Dat ben ik wel met je eens hoor Monique. Ik heb trouwens niet hard aan de teugels getrokken, want ik probeerde zelf mee te bewegen met het paard. Ik heb ze alleen vastgehouden voor het geval dat. Daarnaast heb ik ook het zadel vastgehouden als het te snel ging.

Overigens, bij ons was het ongeveer 3 graden C toen wij in Bryce waren, dus toen stonden de paarden niet in de zon. Daarnaast werden ze pas opgezadeld toen we kwamen. Maar in de zomer zal dat best anders kunnen zijn omdat het dan veel drukker is.

Ik ben een keer naar Rhodos geweest en daar kun je bij Lindos met ezels naar boven. Het was toen zo'n 35 graden C. Dat vond ik zo zielig dat ik zelf naar boven ben gelopen. Voor mij uiteraard 10 anderen, dus die ezel heb ik er uiteraard niet mee kunnen helpen, maar het gaf mij een beter gevoel om zelf te lopen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Weet je, wij kijken daar als paardenmensen natuurlijk met een heel ander oog naar en ik vind het gewoon triest om te zien vaak. Ook op andere plaatsen heb ik paarden echt in de bloedhete zon de hele dag zien staan zo.

Maar ik kan me helemaal voorstellen dat een rit door de natuur op die manier geweldig moet zijn.
Anouschka
Amerikakenner

Bericht door Anouschka »

Dat begrijp ik wel hoor. Ik kan het ook niet aanzien als mensen dieren mishandelen. En het maakt me niet uit wat voor dier het is.

Ik vond de rit heel erg leuk om te doen, dat wel. Het zag er ook allemaal wel goed uit. Mijn vader en ik heb daar van tevoren eerst naar gekeken. Nu was bij ons de temperatuur natuurlijk heel laag, maar als ik zoiets in de zomer zou zien en die paarden zouden de hele dag in de hitte staan, zou ik het zeker niet doen.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Aan de andere kant kijkt men hier in de US nogal geshokkeerd als je verteld dat men in Nederland paardenvlees eet. Met name op het platteland heeft men hier een andere houding ten opzichte van dieren dan je in Nederland gewend bent. Ik zie mijn buren regelmatig op konijnen, vossen en coyotes schieten, want die worden hier als een pest gezien. Ook jagen op Elk, Antilope en Muledeer is hier in het jachtseizoen heel gewoon. Onze gasten uit Nederland vinden het vreselijk dat die "aandoenelijke beestjes" zo worden behandeld. Andere cultuur, andere gewoontes denk ik maar. Het heeft mogelijk ook te maken met de wat zeldzamere verschijnsel van (wilde) dieren in Nederland. Je bent er dan wat zuiniger op.

Overigens vertellen nederlanders die regelmatig paardrijden mij dat men hier heel anders rijdt dan in Nederland. Ook het "western style" rijden die in Europa bekend is, is anders dan zoals hier in het westen gereden wordt. Ik kan het niet vergelijken, ik ben niet een echte paardrijder (doe het zelden), en ik heb in NL nog nooit paardgereden.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb op zich helemaal geen problemen met paardrijden, ook niet met westernrijden. De jacht kan ik ook goed begrijpen, ook op lieve kleine konijntjes en coyotes enzo.

Maar dieren in de brandende zon laten wachten, terwijl je ze ook een stukje schaduw kan bieden en pas een zadel op kan toen als je ook daadwerkelijk klanten hebt, dat is een stukje zorg wat net aan toont dat je een paard als iets meer ziet dan alleen een vervoermiddel.

Maar ja, ik spreek ook vanuit mijn passie. Gek genoeg snap ik wel weer dat paarden die afgemaaakt moeten worden wegens gebroken benen of iets dergelijks bij de slager terecht komen. Ik ben een gek mens, denk ik.
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

nieuwenoord schreef:Ik ben een gek mens, denk ik.
:hilarious: :hilarious: :hilarious:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer