Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Lange reis, lange post.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jos.nynke
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door jos.nynke »

Tja, baas boven baas hè. Wij gaan 15 dagen en dat was voor ons al 'lastig'? Hoe heb je dat gedaan, 58 dagen?!
Ik kan ook geen tips geven want wij gaan voor het eerst naar de Southwest.

Maar heel veel plezier en een goede reis. Ben ook benieuwd naar het reisverslag. Die van ons zijn we inmiddels begonnen (hier). Nog 6 dagen en dan is het zover 8)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

58 dagen Yeehaw, waar haal je de tijd vandaan. Wat ik me afvroeg toen ik je route zo bekeek, was of je aan het einde van de rit niet bang bent dat je geen rots meer kan zien. :rockon: Zitten er niet te weinig bossen o.i.d in?

Je reis ziet er in ieder geval doordacht uit. Omdat ik veruit de meeste plaatsen niet kende :oops: , heb ik je route even in Street & Trips gezet en het viel me op dat vooral in het gebied rondom Las Vegas zowel aan het begin en aan het einde veel haltes staan. Zou dat niet wat efficienter gecombineerd kunnen worden?

Ik zag ook dat je een weekje een standvakantie ging houden in Port Aransas in de Golf van Mexico. Dat is natuurlijk wel lekker. Omdat ik ook daar nog nooit van gehoord had (aan mij heb je nog eens wat :lol: ) heb ik daar even op gegoogled. Ik kwam het volgende citaat tegen.
The hurricane of 1919 practically wiped out Port Aransas except for a very few fortunate buildings. The docks, wharf and warehouses were now on the mainland, and the whole of the island was flooded and infested with rattlesnakes seeking some kind of high ground.

Altijd leuk om te lezen als het Hurricane-seizoen nog niet afgelopen is. Maar goed al jaren geen hurricane meer geweest en dus: 8)
Currently, tourism is the largest section of the economy. The popular beach at Port Aransas draws thousands of visitors each weekend from Memorial Day through Labor Day.
Tot dusver heb je nog niks aan mijn bijdrage gehad en om toch iets zinvols bij te dragen:
a) die drie dagen in Palm Spring lijken me lang. Ik zou daarvan liever twee extra dagen in San Diego door brengen.
b) Die dag dat je van Las Vegas via Baker, Kelso, Amboy en Needles naar Lauglin rijdt zou ik niet doen. Dat is bijna 300 mijl of te wel ruim 6 uur rijden. Wij hebben een groot deel van deze route een keer gereden. Alleen reden we toen van Amboy niet naar Needles maar door naar Joshua Tree NP en eerlijk gezegd vond ik dat stuk Las Vegas - Amboy maar vreselijk saai. Maar voor een liefhebber van route 66 is het wellicht wel interessant.

Martin
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

58 dagen.... wat een luxe!! Wij gaan volgend jaar 28 dagen, en dat vind ik al ongelooflijk veel.

Ik zie dat je Anza Borrego SP in je planning hebt opgenomen, die staat bij ons ook hoog op het verlanglijstje. We hebben er even over gedacht om dat tijdens ons komende reis te gaan bezoeken, maar uiteindelijk hebben we het toch maar weer geschrapt. Tja, niet iedereen heeft 58 dagen om te verdelen :wink:

Marjan (Hekkie) is er geheel voor verantwoordelijk :wink: dat we een omweg gaan maken via Nevada, we willen Little Finland wel eens met eigen ogen zien. En daardoor komen we ook nog langs Page, ik ben op dit moment de mogelijkheden daar aan het uitzoeken. Ken je de slotcanyons Willis Creek en Bull Valley Gorge? http://www.americansouthwest.net/slot_c ... anyon.html
http://www.americansouthwest.net/slot_c ... anyon.html
Die lijken me echt schitterend, wij willen ze zeker in onze reis opnemen. Ook Coyote Buttes South en White Pocket lijken me meer dan de moeite waard, maar van wat ik er tot dusver van gelezen heb lijken de dirtroads er naar toe me toch wat te risicovol. Durf jij zulke wegen wel aan?

Nog een tip voor deze omgeving is Buckskin Gulch (als daar tenminste niet te veel water in staat, dat schijnt nogal vaak het geval te zijn).

Het blijft natuurlijk wel heel moeilijk om iemand die zo ervaren is als jij goede tips te geven, volgens mij weet jij alles al :D Maar daar zijn wij hier op het forum natuurlijk heel blij mee....
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Iedereen hartelijk bedankt voor alle goed wensen en de tips. Zoals ze in Brabant soms zeggen: "Da ge bedankt zijt, da wette..."

@ De "meereizigers"
We zullen een grotere suv huren (of misschien een stadsbus) maar met alleen het vasthouden van de koelbox en het aanreiken van de drankjes kom je er niet. Koffers uit/inladen en uit/inpakken, onderhandelingen over de kamerprijs, het verzorgen van de ijsblokjes, het uit de modder trekken van de auto als we weer eens vastzitten, het fungeren als caddy tijdens het golfen, het uit/inladen van het boodschappenkarretje en 's avonds het licht uitdoen behoort allemaal tot het takenpakket. Een aanvullende lijst ligt klaar bij vertrek.-lol-
@ Onlineverslag.
Helaas(?), we nemen geen laptop mee. Af en toe internetten bij een bibliotheek of in het hotel. Zo'n reis is voor ons een goede gelegenheid om veel boeken te lezen en om de route aan te passen natuurlijk want de kans dat die onderweg gewijzigd wordt is aanzienlijk.
@ "Wie kan jullie nog tips geven?"
Alle tips zijn welkom. Wij weten echt niet alles en ik heb ook veel hulp gehad van de bijdragen van anderen zoals voor bv Anza Borrego en Little Finland. Nooit eerder van gehoord.
@ Bert en Hanny
Ja, de enige B&B in Page aan S Navajo. Rijden we in ieder geval langs om eens te kijken (en wellicht te logeren) Page is een soort "werkplek" omdat ik alle hotels eens wil zien voor de beoordelingen later. Goede tip!
@ Johan
In Farmington hebben we al eens gelogeerd in de BW. Beetje saai daar.
We wilden eigenlijk de outback van NW New Mexico via dirtroads doen maar dat is ons ten sterkste afgeraden door de enige die echt veel van dit gebied wist, een fotojournalist uit Albuquerque. Dus alleen Bisti, en Grants ligt mooi op de route en in Gallup en ABQ zijn we al eerder geweest.
Ook bedankt voor de correctie. Ik heb de post inmiddels aangepast. Thx.
@ Pete.
Je hebt natuurlijk groot gelijk. Death Valley is schitterend en vermoedelijk komt er nog wel een dag bij.
@ Ineke
Fort Concho in San Angelo is de voornaamste reden om SA te bezoeken en Miss Hattie en de riverwalk. We zullen waarschijnlijk ook naar Enchanted Rock gaan en bedankt voor de tip voor Llano!
@ Martin en Marianne
Tijd zat Martin! En scherp opgemerkt! Wij zijn beslist geen bosbezoekers maar kunnen geen genoeg krijgen van woestijnen en stranden. Diverse reizen al naar de Australian Outback en we komen steeds weer terug.
In Port Aransas zijn we in 2005 al eens 5 dagen geweest en dat beviel geweldig alleen al omdat je hier King Crab kunt kopen, een in Nederland vrijwel onbekende delicatesse. Het water in de Gulf is in oktober nog steeds 25+ graden en de buitentemp. tussen 25 en 30. Verlaten stranden over een lengte van 20 miles en condo's vrijwel op het strand. Voor Palm Springs. Hier gaan we lekker golfen en luieren. De kans is groter dat we langer blijven dan korter. In San Diego is Antoinette al geweest en eerlijk gezegd trekt LA mij meer dan SD. Alhoewel wij tig Zoo's hebben bezocht is die in SD ons voornaamste doel. En het Hotel del Coronado natuurlijk. Alweer een tip die ik via dit forum kreeg.
Voor de Mojave National Preserve route. Die hebben we lang geleden al eens vanaf 29Palms gereden maar zonder de kennis die wij er nu van hebben en Roy's Cafe moet je als R66 buff eens gestopt hebben. Alweer die voorkeur voor woestijnen!

Nogmaals iedereen bedankt en ik sta nog steeds open voor TIPS!!

Yeehaw
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Lange reis, lange post.

Bericht door markro »

Yeehaw schreef: 9/22: Amsterdam-Chicago-Phoenix
9/23: Phx-Wickenburg-Prescott-Jerome-Ash Fork-Williams
9/24: Williams-Flagstaff (Musea)-Wupatki-Vermilion Cliffs (Page area)
Prachtige reis gaan jullie maken. En als ik het goed begrijp, hebben jullie een paar vastigheden (reserveringen), maar voor de rest lekker vrij om te gaan en te staan waar jullie willen. Heerlijk toch?
Zo gaan wij donderdag ook op pad. Fantastisch!

Misschien nog een tip voor jou, als je van spook/mijnstadjes houdt en er nog niet geweest bent. Bij ons staat dit op het programma. Entree $ 5,=.
Ten westen van Wickenburg, AZ, de Vulture Mine Ghost Town.
" - take Route 60 west two and one half miles out of Wickenburg to
the Vulture Mine Road. Turn south (for Safeway) on the paved road and travel twelve miles to the mine."

Links:
http://www.rozylowicz.com/retirement/so ... 006-7.html
http://www.desertusa.com/mag00/dec/stories/vulture.html
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi Henriette, overlapped!
Nee hoor, wij zijn alles behalve ervaren 4x4 rijders. Beetje labbekakkerig zelfs. Nemen geen enkel risico met dirtroads en vragen altijd eerst naar de berijdbaarheid. In Aus hebben we nogal wat outbackroads gereden met een gewone auto maar niet altijd ontspannen.
Van die slotcanyons heb ik wel gehoord maar ben er niet geweest. Voor zover ik weet zijn er Hummertours vanuit Page mogelijk.
Van Little Finland hebben wij ook via Marjan en Rob vernomen. Niet zeker of we deze rit maken. Lijkt mij beter om met 2 auto's te gaan maar ik zal in Mesquite eerst informeren. Die weg naar Toweep (North Rim) werd ons aangeraden door een bewoner in die streek maar meteen met de waarschuwing eerst goed navraag te doen bij het visitor center in St. George.
Jullie zijn heel wat avontuurlijker als ik jullie verslagen zo lees, en hoe meer je alle forums bezoekt hoe meer je je realiseert dat je eigenlijk nog maar zo weining weet.
Yeehaw
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi Marco, alweer overlapped....
Jullie verslagen zijn een bron van inspriratie voor ons geweest vooral door de gedetailleerde waarnemingen. Vulture Mine is de reden om naar Wickenburg te gaan en ook die Safeway is ook een goede tip, zullen we de auto eens volladen. (Bij ons ziet de huurwagen er na een week uit of ie al een wereldreis achter de rug heeft!) Van Vulture Mine had ik nog nooit gehoord maar toevallig kregen we een aantal weken van iemand uit Prescott de tip. Toevallig nietwaar? Wij hebben slechts 6 overnachtingen geregeld.
Ik wens jullie een geweldige reis toe, maar ik heb jullie route gemist op het forum. Zal eens gaan speuren.
Yeehaw
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Yeehaw schreef:Hi Marco, alweer overlapped....
Jullie verslagen zijn een bron van inspriratie voor ons geweest vooral door de gedetailleerde waarnemingen. Vulture Mine is de reden om naar Wickenburg te gaan en ook die Safeway is ook een goede tip, zullen we de auto eens volladen. (Bij ons ziet de huurwagen er na een week uit of ie al een wereldreis achter de rug heeft!) Van Vulture Mine had ik nog nooit gehoord maar toevallig kregen we een aantal weken van iemand uit Prescott de tip. Toevallig nietwaar? Wij hebben slechts 6 overnachtingen geregeld.
Ik wens jullie een geweldige reis toe, maar ik heb jullie route gemist op het forum. Zal eens gaan speuren.
Yeehaw
Leuk om te lezen, dat onze verslagen in de smaak zijn gevallen bij jullie.
Grappig, dat jij nu van twee kanten over de Vulture Mine tips krijgt.

Onze route staat niet op het forum. Ik heb al wel een begin gemaakt voor een reisverslag, dat ik na de reis ga maken.
Via de in mijn onderschrift genoemde websitelink kan je bij "Reisverslag 2007" de voorlopig geplande route inzien.
Wij hebben alleen hotels bij aankomst en vertrek in Phoenix gereserveerd en voor de rest zijn wij vrij om te gaan en te staan waar wij willen. Blijft het in zuid Arizona te lang te heet, dan gaan wij misschien wel via een andere route rijden. Bijvoorbeeld eerst naar San Diego, naar de kust. Wij doen het wat rustig aan, want Rina is niet topfit. Wij zien het wel en hebben er beide erg veel zin in.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Geweldige route. En wat heerlijk lang! Ik heb zo snel geen tips, een groot deel van de route ken ik helemaal niet. Andersom heb ik wel jouw route opgeslagen om er nog tips uit te halen voor onze komende vakantie in 2008 :wink: Die zal voor een deel door New Mexico en een stukje Texas gaan. Komt er achteraf wel een reisverslag of zijn jullie niet zo van de reisverslagen? Ik wil jullie in ieder geval al heel veel plezier en een mooie reis wensen!

Karin
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Yeehaw schreef:@ De "meereizigers"
We zullen een grotere suv huren (of misschien een stadsbus) maar met alleen het vasthouden van de koelbox en het aanreiken van de drankjes kom je er niet. Koffers uit/inladen en uit/inpakken, onderhandelingen over de kamerprijs, het verzorgen van de ijsblokjes, het uit de modder trekken van de auto als we weer eens vastzitten, het fungeren als caddy tijdens het golfen, het uit/inladen van het boodschappenkarretje en 's avonds het licht uitdoen behoort allemaal tot het takenpakket. Een aanvullende lijst ligt klaar bij vertrek.-lol-
U vraagt, wij draaien! Afbeelding.
Maakt niet uit wat het is Afbeelding,
Afbeelding,
Afbeelding,
Afbeelding,
Afbeelding,
Afbeelding.

Stel die lijst maar op! Afbeelding

...en weer back on topic... :oops:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi Karin. Bedankt maar helaas zijn wij idd niet van die lange reisverslagen op het forum maar wellicht kan ik je toch wel helpen. Wij zijn vaak in NM geweest en ook al eerder in Tx. En Dento, voor een Limburger met humor hebben wij altijd plaats en dan speciaal uit Heerlen. (Wij hebben vrienden daar). Ik denk niet dat we ons met jou zullen vervelen -LOL-
Yeehaw
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Martin & Marianne schreef: eerlijk gezegd vond ik dat stuk Las Vegas - Amboy maar vreselijk saai. Maar voor een liefhebber van route 66 is het wellicht wel interessant.
Ik heb al een paar keer op kaarten naar de Mojave-regio gekeken. Aan de ene kant ben ik nieuwsgierig, aan de andere kant wil ik geen Death Valley-tijd opofferen.
- Er lopen bijvoorbeeld spoorlijnen. "I came to the Mojave desert a couple of times for fun and when I had the chance to move here I was in train heaven!"
http://www.flickr.com/photos/25021632@N00/.)
- Een beetje maf, maar wanneer je de tijd hebt: "The highlights of the rest of California I-15 are the interestingly named Zzyzx Road interchange and the town of Baker."
http://www.abandonedbutnotforgotten.com/zzyzx_road.htm
- En ik zou wel willen, maar de kans is klein dat vrij rondlopen met camera op het vliegtuigkerkhof bij Mojave Airport ooit lukt (zeker niet na 9/11).

Johan
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

johan1973 schreef:Mojave-regio
En hoe zit het met de kleine wegen die parallel aan de I-15 lopen. Idealiter kom je op de wat afgelegen plekken vaak net dat kapotgeschoten verkeersbord, begraafplaats met houten kruisen, verroest blik, zonderlingen die creatieve dingen maken in een eigen werkplaats (wel eens een docu over gezien op een Duitse TV-zender), of een mini-vliegveld tegen.

Tip (Bonnie & Clyde Getaway Car in Primm):
http://www.vegas.com/attractions/outsid ... aycar.html

Johan
erwinl
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door erwinl »

Is er nog plek in de bus? Zorgen wij wel voor een vrijwel live reisverslag :-)
Verslagen vanuit onze reizen op http://www.ingeborgenerwinopvakantie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
En volg me op Facebook voor near realtime verslag: http://www.facebook.com/ErwinLubbers" onclick="window.open(this.href);return false;
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

erwinl schreef:Is er nog plek in de bus? Zorgen wij wel voor een vrijwel live reisverslag :-)
Volgend jaar gaan we met z'n allen met een groepsreis, georganiseerd door Yeehaw! :wink: :lol:
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Hey,

Ik weet niet of je al in Palm Springs geweest bent, maar ons viel het eigenlijk tegen. Ik had achteraf gezien liever San Diego gedaan. Maar wie ben ik, na één keertje USA :)

Groetjes,

Carine
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Wij zijn meesters in het spenderen van de erfenis van onze kinderen
Mischien kan ik nog iets van julie leren.
Fantastic, have a good trip.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Bedankt alweer
Johan, Death Valley boven alles natuurlijk. Die foto's zijn fantastisch en geven precies aan waarom wij zo graag in de woestijnen komen. Wij rijden ook vaak die service roads maar moeten regelmatig terug. KMHV (Mojave Airport) is meer dan een vliegtuigsloperij. Wij rijden hier speciaal langs om het schouwspel eens vanaf de weg te bekijken.
Lelie en Erwin. We overwegen een 175 feet roadtrain uit Australia te laten overkomen. Met (bull)bar natuurlijk. Een stadsbus is al gauw te klein.
Marcus, wij hopen nog een keer naar Oregon en Washington te komen en Carine, in Palm Springs zijn wij al meer geweest. San Diego is uit toeristisch oogpunt natuurlijk aantrekkelijker maar PS is onze plaats home away from home om eens lekker te luieren en te golfen.
Cheers
Yeehaw
brekson
Amerikafan

Bericht door brekson »

Wow , niet te doen
Als je deze planning leest als rookie sta je wel een beetje te blozen :oops:

ps : wij zijn op dezelfde dag in torrey, ik zal eens heel hard "yeehaw" roepen :wink:
Het is nooit te laat om anderen iets te vragen, ooit komt het moment dat ik anderen kan helpen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi Brekson. Waarschijnlijk zitten we in Best Western Capitol Reef resort als er plaats is. Kan best dat we een dag eerder in Torrey komen. Dinner bij Cafe Diablo en we ontmoeten een local character "Killer" Bob Palin (kijk maar eens op zijn website, een echte biker!). Als je een ouwe vent met bril en buik vergezeld van een kleine jonge godin met bril en krulletjes (wel van dezelfde leeftijd maar aanzienlijk beter geconserveerd), dan zijn wij dat!
"Onze" auto heeft een Az nummerplaat maar ik weet nog niet welk merk.
Yeehaw.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer