Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Onze reis west-amerika 2008

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
thomas
Amerika-ontdekker

Bericht door thomas »

Hallo Suzanne,

volgens mij heb je er inderdaad goed aan gedaan Fresno en Bakersfield links te laten liggen en voor Yosemite te kiezen en via Lone Pine naar Death Valley te gaan. Ik begrijp ook niet hoe het mogelijk is dat een reisbureau die eerste route aanbiedt! Aangezien je in september reist zal de Tioga Pass zeker open zijn, dus daar moet je je geen zorgen over maken...
thomas
Amerika-ontdekker

Bericht door thomas »

Anouska,

als je ter plaatse overnachting wil zoeken, is dat normaal geen probleem (behalve in de hotels in Yosemite). Het hoeft ook niet veel tijd in beslag te nemen.
Voordeel is ook dat als je ergens vroeger aankomt dan gepland, je eventueel kan doorrijden en een paar uur winnen. Zo hadden wij deze zomer gepland tussen Yosemite en Death Valley in Lone Pine een motelletje te zoeken. We waren daar echter vroeger dan gepland en zijn kunnen doorrijden naar Panamint Springs (het begin van Death Valley) en hebben daar overnacht. De enige beschikbare motelkamer vonden wij wel te duur (150$), maar er was camping en we konden er voor 15$ ons tentje zetten.
Ben je bereid te kamperen, of mag het enkel motel/hotel zijn? Zelf hebben wij enkel vooraf geboekt in de grote steden (NY-SF-LV-LA), en daartussen motels gedaan en in de parken gekampeerd. In de parken kamperen is een unieke ervaring die ik iedereen kan aanraden!!
T0M
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door T0M »

Ik zou ook zeker niet alles van tevoren boeken. Er is altijd nog wel een kamer vrij, en het geeft je veel flexibiliteit. Bij de meeste benzinestations liggen boeken met kortingscoupons (Roomsavers etc.), en kaartjes met een overzicht van de hotels.
Het is echt geen enkel probleem om buiten de parken een (goedkope) kamer te vinden.

Als je kamperen niet erg vindt, is het ook geen probleem om zonder te boeken in de parken een slaapplek te vinden. Elk park heeft wel een camping op 'first-come-first-serve' basis, en deze campings liggen op prima plekken (zoals bijvoorbeeld Camp4 in Yosemite Valley). Kamperen in de parken is echt een super-ervaring!

Tom
suus_truus
Amerika-newbie

Bericht door suus_truus »

Ik heb nu inderdaad via het reisbureau geboekt.
Ik heb echter wel nog een aantal aanpassingen in het schema gemaakt nav opmerkingen uit vorige topics op dit forum. Lake tahoe, Bakersfield en scottdale heb ik laten liggen om die overnachtingen onderweg (monterey, lone pine, page en laughlin ivm route 66) in te voegen.

Ik zou de overnachtingen inderdaad liever vooraf boeken ivm het niet hoeven zoeken naar een overnachting tegen de avond. Als we een volgende keer gaan zou ik inderdaad zeker overwegen om wel vooraf hotels te boeken maar dan niet via een reisbureau. Alhoewel ik denk dat we niet superveel betalen voor onze reis.
Ik wil ook liever niet savond nog grote stukken rijden, we staan liever vroeg op, zijn de hele dag in de weer en s'aovonds nog wat eten, reisverslag bijwerken en op tijd naar bed zodat we weer vroeg uit de veren kunnen.

Ik vind het alleen soms moeilijk om nu van te voren uit te kienen wat we allemaal kunnen zien overdag en waar we langs/in de buurt komen.
Ik lees heeel veel andere reisverslagen en soms vind ik dat die mensen allemaal best veel op een dag zien en doen, dat is altijd moeilijk in de schatten denk ik.

Ik ben me nu een compleet verslag van dag tot dag aan het maken met wat we op die dag eventueel allemaal kunnen doen/bezoeken en dan zien we daar wel hoe we met onze tijd uitkomen, wat we overslaan etc.

Dit is wel het leuke voorbereidingswerk!!!!!!!!

Ik zou zeggen allemaal een goed uiteinde gewenst en een top 2008!!
Dat we weer allemaal een mooie amerika-reis mogen maken in 2008! :D
Groetjes suzanne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer