Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

The Wave permits

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Claudie
Amerika-ontdekker

Re: The Wave permits

Bericht door Claudie »

Hallo Hans, gondelier en Carlala,

Bedankt voor jullie reacties!
Ik (en ook mijn vriend) hebben er zojuist een email naartoe gestuurd om te kijken wat nu de status is.
We hadden ons dus twee keer ingeschreven, beide met ons eigen emailadres en eigen creditcard.
En het was wel ons 'serieuze' emailadres, geen hotmail oid dus.
Ik krijg dan een melding van mijn provider als ze een spam bericht ontvangen denken te hebben.
Die melding heb ik niet gehad, ook in de spam box staat niets.
Nog maar even afwachten dus, ik laat het jullie weten!

We'll keep our fingers crossed... :?
Carlala
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Carlala »

Ik ga met je mee dumen!
http://usahawaii2009.web-log.nl/marcencarla/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://marcencarla.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
anna m
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door anna m »

dus als het goed begrijp krijg je altijd een e-mail?
Wij hebben ons ook ingeschreven voor augustus en hebben tot nu toe geen mail ontvangen!
Anna Martha
Claudie
Amerika-ontdekker

Bericht door Claudie »

Zojuist een email ontvangen van de BLM en op mijn naam is het niets geworden helaas.
Dus we hebben nog 1 kans over...mijn vriend heeft nog geen email gehad zie ik.
Nog even duimen dus maar ik heb er wel een hard hoofd in zo. :cry:
anna m
Amerikafan

Bericht door anna m »

zojuist nogmaals mijn mail nagekeken en er was geen bericht. Ik heb alleen het mailadres niet meer. Heeft iemand dat nog, want dan stuur ik toch nog even een mailtje (wie weet???)
Claudie
Amerika-ontdekker

Bericht door Claudie »

Damn, we zijn het niet geworden. Ook mijn vriend heeft een email met afwijzing binnen.
Balen balen balen!! :cry: :cry: :cry:

Anna, je kunt een email sturen naar: ASOWEB_AZ@blm.gov
Dit emailadres staat ook gewoon op hun site vermeld:
http://www.blm.gov/az/st/en/contact_us.html

Hopelijk voor jou heb je meer succes dan wij...
anna m
Amerikafan

Bericht door anna m »

jammer dat je geen permit hebt. Ga je het ter plekke nog proberen?
Bedankt voor het mailadres. Ik heb niet goed gezocht. Mailtje is zojuist verzonden, dus duimen maar!
Anna Martha
anna m
Amerikafan

Bericht door anna m »

ik begrijp er niets van. Heb twee dagen geleden en gisteravond een mailtje gestuurd (en niet terug gekregen), maar heb tot nu toe niets gehoord. Hoelang duurt het voordat je een reactie krijgt?
Claudie
Amerika-ontdekker

Bericht door Claudie »

Ik had een mailtje gestuurd om elf uur 's avonds en kreeg de volgende dag rond vijf uur 's middags bericht.
Dus dat was binnen 24 uur...

Ik heb nog geen idee of we het ter plekke nog gaan proberen, even kijken wat er nog meer te doen is in de buurt van Page, want dat is een hoop!
Voor welke dagen heb je het geprobeerd?
anna m
Amerikafan

Bericht door anna m »

Wij hadden op 1, 2 en 3 augustus geprobeerd een permit te bemachtigen. Ik heb nu drie keer gemaild zonder resultaat. Ik leg me er maar bij neer. Rond die tijd (we zitten immers nu minder vast aan een datum) proberen we ter plekke een permit te krijgen en als dat niet lukt zijn er voldoende andere mooie alternatieven.
cens
Amerika-ontdekker

Bericht door cens »

even een vraagje. Waar moet je die permit precies voor hebben? Ik heb wat plaatjes gezien van de vermillion cliffs, dat is toch de wave? Moet je daar een permit voor hebben om dat te kunnen zien?
Claudie
Amerika-ontdekker

Bericht door Claudie »

Nog even een vraagje.
Misschien gaan we toch ter plekke nog kaartjes proberen te regelen. Hangt gewoon af van hoe wij ons dan voelen, de tijd etc.
Ik weet dat we dan 30 mijl naar het Westen moeten rijden vanuit Page, naar het BLM Ranger Station (Site: "Be at the Paria Ranger Station (or the Kanab Field Office in the winter) at 9am Mountain Standard Time (9am Daylight Savings Time in summer").
We vertrekken vanuit Page Arizona, dus we moeten er rekening mee houden dat het dan in Utah een uur vroeger is, heb ik dat goed?
En hoe lang duurt zo'n loterij dan? Ik ben van plan een tour naar de Upper Antelope Canyon te boeken om 11.30 AM, dus dat is in Utah dan 10.30 uur.
We kunnen dus niet langer blijven dan ongeveer 45 minuten in dat Ranger Station omdat we anders niet om 11.30 AM terug zijn in Page.
Hebben meer mensen dit zo gedaan?

Cens, misschien heb je hier iets aan:
http://www.blm.gov/az/st/en/prog/blm_sp ... ilion.html
Claudie
Amerika-ontdekker

Bericht door Claudie »

Niemand die me kan vertellen hoe lang het duurt om kaartjes voor The Wave ter plekke te verkrijgen?
En of het dan mogelijk is diezelfde dag nog mee te doen aan de middagtour (vertrekkend om 11.30 AM vanuit Page) naar Antilope Canyon?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Je doet 'smorgens vroeg mee aan de lotery ter plaatsen, als je geluk hebt krijg je een permit voor de volgende dag nooit voor de dag dat je aan de lotery meedoet.
Heb je pech dan moet je de volgende dag weer zo vroeg naar het BLMkantoor om aan de lotery mee te doen , je krijgt dan wel twee lotjes en op de derde dag drie lotjes maar zekerhied heb je niet.
Om op de dag dat je de Wave doet ook nog de 11:30 am tour in Antelope Canyon te doen is niet aanteraden of je moet
's morgens om zes uur al starten aan de hike naar de Wave dat betekend dus heel vroeg opstaan want je mag ook nog wel een klein uurtje rekenen om bij de trailhead te komen, een optie is om op de kleine campground vlak bij het trailhead van de Wave te overnachten.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Wij hebben ons opgegeven voor 19 en 20 september. Morgen komt er als het goed is uitsluitsel. Ik ben erg benieuwd.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondje
Amerika-ontdekker

Bericht door Rondje »

Hier een berichtje van iemand die bij eerste poging ter plekke tussen 49 man (op mother's day, normaal zijn er meer mensen) de gelukkig was in de bingo.
Zorg dat je vanuit Page 40 min rijdt naar het rangerstation, waar het een uur vroeger is en da bingo is om 900, dus 8:30 ofzo daar zijn...

En je krijgt een lot voor de volgende dag, dus de dag van de loterij heb je tijd voor de antelope canyon, hebben wij ook gedaan, precies die 11:30
voor the wave ben je wel een dgje kwijt, wij gingen vroeg weg vanuit Page, rond 7:00, uur of 8:30 beginnen met lopen, twee uurtjes, dan een poos daar, in ons geval ook uur of twee, en dan in de bloedhitte die het in mei al was (!!!) terug, dus neem ruim water mee, wij hadden met 6 liter voor 2 net genoeg...

Maar het is een belevenis, wat een plek en wat een tocht, zeker na het prachtige, maar overvolle antelope.

sukses een ieder

Ron
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Corry schreef:Wij hebben ons opgegeven voor 19 en 20 september. Morgen komt er als het goed is uitsluitsel. Ik ben erg benieuwd.
en corry ???
Wij hebben net de mail gehad ........... met als opening congratulations
de volledige mail:
Lottery run date: June 1, 2009

Congratulations, Bart Martens!

You were selected in our lottery application process for a Coyote Buttes North permit. You have until Noon MDT (GMT-6) Monday June 15, 2009 to provide required additional permit information and payment for your permit. If you miss this date for payment, the date and entries selected for your trip will be released and become publicly available via the calendar application process.

Your winning lottery application information:
Area: Coyote Buttes North
Date for hike: Wednesday September 30, 2009
Number in group: 2
Bart :beerchug: :dance:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Yessssssss, wij hebben ook een permit voor ons vieren op 19 september :dance: :dance: . Heb zojuist de application ingevuld en nu wachten tot ze komen. Fijn hoor.
Hadden met zijn tweetjes ingeschreven omdat het op de computers van onze vrienden niet lukte(er kwam steeds een pagina met de melding " page not found" en zelfs het wegwerpen van de cookies loste dit niet op)en gisteravond dus 1 afwijzing en 1 toekenning.
YIPPIEEEEEEE!!

Nog gefeliciteerd Bart. Fijn dat het bij jullie ook is gelukt :doublethumb: :doublethumb:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Wauw helemaal geweldig Corry !! :D
Stond er gisteren ook de ganse avond zo'n :mrgreen: op je gezicht ? :lol:

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
marpat5957
Amerikafan

Bericht door marpat5957 »

Leuk voor jullie maar balen voor ons. :banghead:
Wij hadden ons ook ingeschreven voor de lotery met 2 personen op 4,5 en 6 september. Wij hebben dit via 4 verschillende
mail adressen en verschillende kredietkaarten gedaan en gisternavond bij alle 4 het bericht gekregen dat we er niet bij zijn.
Dit is echt wel balen. Natuurlijk zijn er vele andere mooie dingen te zien rond Page maar the Wave wilden we echt wel eens
zien. Helaas niet dus.
Toch wel erg dat je zelfs via 4 verschillende mailadressen nog niet wordt ingeloot. Het doet wel een beetje pijn te zien
van anderen dat ze wel zijn ingeloot. Zoveel te beter voor hun natuurlijk, en ik wens jullie dan ook een zeer prettige dag toe
wanneer jullie naar the Wave gaan.
Voor ons zal het bij foto's zien van anderen blijven vrees ik.
De kans dat we op 15 juni eventueel niet betaalde permits zullen kunnen vastkrijgen is zeer zeer klein.
Ter plaatse wordt ook al moeilijk omdat we op 4 september van de North Rim naar Page rijden en die dag dus niet naar
het Paria contact station kunnen gaan. Enkel op 5 september zouden we kunnen aanwezig zijn bij de loting om 9 uur voor de dag nadien
( 6 september )
Die dag ( 06/09 ) staat eigenlijk de reis van Page naar Escalante via de Cottonwood road gepland. Dus moesten we op 5 september toch
geluk hebben bij de loting dan wordt het moeilijk om een bezoek aan the Wave nog in te plannen op 6 september of het moet wel echt zeer vroeg zijn.
Is dit nog te doen denken jullie? Hebben we dan nog de mogelijkheid om onderweg op de Cottonwood road nog hier en daar even te stoppen ??
Als we op 5 september tijdens de loting niet worden geloot dan zijn we wel kortbij een aantal mooie dingen langs de US 89 ( o.a. Bulskin Gulch, Paria movie set, Toadstool hoodoo, en evt. Yellow Rock ) en kunnen we natuurlijk wel enkele van deze dingen gaan bekijken, maar toch liever de Wave :D

Patrick
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer