Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yosemite reservering gelukt!!!!!!!!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Peter & Paula
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Yosemite reservering gelukt!!!!!!!!

Bericht door Peter & Paula »

Markatja schreef:Vandaag ook geboekt voor Yosemite (19 en 20 september op Lower Pines) YES!! :doublethumb: Ik had vier vensters open, maar nadat ik bij het eerste venster op boeken had gedrukt en de andere drie wilde proberen, waren die allemaal al gereserveerd. Dus ook voor september is het nog steeds een enorm gekkenhuis! Ben wel superblij dat het gelukt is en kan nu natuurlijk helemaal niet meer wachten :dance:
Gefeliciteerd, blijkt inderdaad wel hoe gewild de Pines campground zijn.
Wij zijn over 3 weken in Yosemite, jullie nog een paar maandjes geduld en je zal zien dat de vakantie er snel aankomt.
gr, Paula
2025- Seattle - Denver
2023 - Chicago - San Francisco
2022 - San Francisco - Las Vegas
2021 - San Francisco - Las Vegas
2013 - Vancouver - Vancouver
2012 - Vancouver via Amerika naar Toronto
2009 - Chicago - Salt Lake City
2008 - San Fransisco - San Fransisco
onze website
brindi
Amerika-newbie

Bericht door brindi »

Het is ons ook gelukt en zeker dankzij de super duidelijke uitleg van Jan Gijs, echt helemaal geweldig :doublethumb:
Wij zaten met 2 pc's klaar en beiden konden om 16.00 uur een plek krijgen.
Totdat de gegevens allemaal ingevoerd waren heb ik 1 plek nog even achter de hand gehouden maar na 5 minuten was de bevestiging er al.

Jan nogmaals bedankt. :dance:

Yolande en Ruud
JGK
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JGK »

Yolande en Ruud
Gefeliciteerd; blij te horen dat het gelukt is!!!
Welke campground is het uiteindelijk geworden?

Groeten,
Jan Gijs
Sprokkel
Amerika-ontdekker

Bericht door Sprokkel »

Gistermiddag was het hier D day voor de Yosemite reservering waarbij we natuurlijk ook op Yosemite Village gehoopt hadden.
Nou... dat bleek mudjevol te zitten waardoor het ook bij ons Hodgdon Meadow geworden is.
In juni 2009 staan we hier 3 nachten, en hoewel ik hier lees dat de reviews kennelijk niet al te best zijn lijkt ons het belangrijkste dat we in ieder geval in Yosemite NP kunnen overnachten.
Dat is toch ook het enige wat we er zullen doen, want overdag zijn we toch weg.

Weet iemand trouwens zo of er vanaf Hodgdon Meadow shuttlebus mogelijkheden zijn ?
Of kun je om een uur of 8 in de ochtend je camper nog een beetje kwijt in Yosemite Village ?

Groetjes, Sprokkel
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Weet iemand trouwens zo of er vanaf Hodgdon Meadow shuttlebus mogelijkheden zijn ?
Of kun je om een uur of 8 in de ochtend je camper nog een beetje kwijt in Yosemite Village ?
Er is geen shuttle vanaf Hodgdon Meadow zo ver ik weet, maar als je voor 09:00 in YV bent is er plek zat.
Er is een speciale RV parking redelijk dicht bij het visitorcenter.
santalyd
Amerikafan

Bericht door santalyd »

Gaat er wel een shuttle vanaf de Pines? En waar word je dan afgezet?
Of kun je vanaf Pines zelf al het park inwandelen?

Voor onze datum (vanaf 15 juni) kunnen we vanaf 15 februari reserveren zie ik. Is dit nu 15.00 of 16.00 uur onze tijd?
Ik dacht 16.00 uur, maar twijfel nu even..

Bedankt alvast!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

santalyd schreef:Gaat er wel een shuttle vanaf de Pines? En waar word je dan afgezet?
Of kun je vanaf Pines zelf al het park inwandelen?
De shuttlebus komt op verschillende plaatsen in de vallei, je wordt niet ergens "afgezet".
Als je bij de Pines kampeert zit je al in de vallei. Afhankelijk van op welke Pines je staat en wat je wilt doen en waar je naar toe gaat kun je de shuttlebus pakken of gaan lopen.

Ik neem aan dat je de NPS-site kent? Daar vind je echt heel veel informatie.
Hier zie je een plattegrond van de vallei met in het geel de route van de shuttlebus.
santalyd schreef: Voor onze datum (vanaf 15 juni) kunnen we vanaf 15 februari reserveren zie ik. Is dit nu 15.00 of 16.00 uur onze tijd?
Ik dacht 16.00 uur, maar twijfel nu even..

Bedankt alvast!
Ja, is inderdaad 16.00 uur.

Marianne
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

Sprokkel schreef:In juni 2009 staan we hier 3 nachten, en hoewel ik hier lees dat de reviews kennelijk niet al te best zijn lijkt ons het belangrijkste dat we in ieder geval in Yosemite NP kunnen overnachten.
Wij hebben vorig jaar 1 nacht gestaan en dat was prima. Niet de meest rechte plek dus we konden meteen aan de slag met onze blokken. Je kunt op alvast kijken hoe je plek eruit ziet op http://yosemitecampsites.com.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
es141
Amerika-ontdekker

Bericht door es141 »

Hallo allen,

jawel ook hier vandaag om precies 15.00 uur onze reservering kúnnen boeken! We hadden flink 'huiswerk' gedaan en ik had 10 tabbladen openstaan om ze achter elkaar af te werken máár dat was niet nodig de eerste was direct ráák! Helemaal blij want we hadden ( net als anderen las ik ) ook een maand geleden eens gekeken 'hoe vlug dat zou gaan' en zijn geschrokken. Dus alle zeilen bij en precies om 15.00 uur ging de reservering 'los'.
( 5 min later was er voor die dagen al niets meer te verkrijgen, wel raar als je dat werkelijk op je scherm ziet )

We staan Upper Pines op plaats nummer 176 van 26 juli t/m 29 juli 2009.

Zijn er meer die in die periode in Yosemite Park zijn?

Met vriendelijke groet,
es
donkersusa
Amerika-ontdekker

Bericht door donkersusa »

Hoi Es
ook bij ons is het reserveren gelukt! :dance: :dance:
wij staan op Upper Pines en komen 30 juli aan, dus net na jullie
veel plezier deze zomer :D
groeten Nancy
Afbeelding
riannes
Amerika-ontdekker

Bericht door riannes »

Hallo allemaal,

Ook bij ons is het gelukt :D : bij komen ook aan op 30 juli en hebben site #053 op de Upper Pines campground.

Groeten,

Rianne
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Proficiat aan iedereen die het gelukt is om in het park te boeken :dance:
greetje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door greetje »

Hallo,

Ook wij stonden vanmiddag helemaal klaar in de startblokken. Met drie computers. Wij hadden onze zinnen gezet op een plekje in lower pines maar dit lukte niet, die is nog steeds helemaal vrij,zag ik net .Blijkbaar is daar iets mee.. Het lukte ons niet om op die plek te reserveren dus.. Toen in alle haast een andere site geboekt alleen nu zitten we per ongeluk op een plek voor een camper van max 27 ft en wij hebben een 30 ft camper....:banghead:
Morgen maar even bellen en dan maar hopen. Alles was echt binnen 3 minuten weg. Dus we hebben toen ook gauw een 'reserve' reservering gemaakt op crane flat (mocht ze morgen niet accoord gaan) we staan ook nog een nachtje op wawona dit is wel helemaal gelukt. het was wel even heel erg zweten. Ben blij dat het in ieder geval (gedeeltelijk )gelukt is.
groetjes, Greetje

And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
steef
Amerika-ontdekker

Bericht door steef »

Wij hebben vanmiddag met veel moeite een tentsite gereserveerd op Wawona. Het ging eerst 2x mis. Bizar dat binnen een paar minuten alles weg is. Maar hierbij blijkt maar weer wat een geweldig medium internet is.
Gezien de vele reacties vroeg ik me af of er alleen Nederlanders en Belgen of de campsites zitten. Of is het een mix van nationaliteiten?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Zou mezelf daar niet te veel zorgen om maken, een 27ft plek is meestal ruim genoeg om er ook een 30ft op te zetten.
Omdat de Amerikanen veel ruimte gewend zijn denken ze al vlug dat iets niet past maar voor de mensen die de Europese wegen gewoon zijn is het ruim genoeg.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer