Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

met de tent - ervaringen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: met de tent - ervaringen?

Bericht door Rob »

thedude schreef: Maar nu weet ik nog niet hoe het zit met gewoon offroad ergens langs de weg tent opzetten in de woestijn.. heeft iemand daar ervaring mee?
Is lang niet overal toegestaan en je hebt altijd toestemming van de (grond)eigenaar nodig.
Echt wildkamperen zit er niet in dus.
Wel mag je op gronden (bossen) van de NFS overnachten mits je minimaal 1/4 mile van de openbare weg staat en vanaf die openbare weg niet zichtbaar bent, de NFS en BLM hebben ook campgrounds in hun gebieden die meestal ergens tussen de $ 0,00 en $ 10,00 kosten.
thedude
Amerika-ontdekker

Bericht door thedude »

Rob schreef:
thedude schreef: Maar nu weet ik nog niet hoe het zit met gewoon offroad ergens langs de weg tent opzetten in de woestijn.. heeft iemand daar ervaring mee?
Is lang niet overal toegestaan en je hebt altijd toestemming van de (grond)eigenaar nodig.
Echt wildkamperen zit er niet in dus.
Wel mag je op gronden (bossen) van de NFS overnachten mits je minimaal 1/4 mile van de openbare weg staat en vanaf die openbare weg niet zichtbaar bent, de NFS en BLM hebben ook campgrounds in hun gebieden die meestal ergens tussen de $ 0,00 en $ 10,00 kosten.
Ok tnx. Wat is precies NFS (National Forest Service ofzo?) En hoe vind ik uit waar die bossen zijn? :-)
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

thedude schreef: Maar nu weet ik Ok tnx. Wat is precies NFS (National Forest Service ofzo?) En hoe vind ik uit waar die bossen zijn? :-)
in 1 X goed :D
Internet zal uitkomst bieden :wink: , heb er niet naar gezocht maar de NFS zal vast wel een eigen website hebben.
thedude
Amerika-ontdekker

Bericht door thedude »

Nu we in totaal 4 nachten hebben gecampeerd zou ik het iedereen aanraden om en 2-seconden-tent mee te nemen op een rondreis door western USA. Langer dan 2 dagen achter elkaar zou ik niet doen, het is wel even lekker om in bad te kunnen en in een relaxed bed te kunnen slapen, maar af en toe een nachtje in een tent slapen is ideaal omdat het veel geld bespaart (state campingrounds zijn rond 15 dollar per nacht en dan kan je tot 2 tenten voor neerzetten en heb je altijd je eigen fireplace, picknick tafel en banken en parkeerplek. WC en running water is nooit verder dan 200-300 meter lopen. Soms heb je wel een douche en soms niet.

Behalve dat het veel geld bespaart is het ook nog eens leuk om af en toe in een tent te slapen, je hebt soms wilde dieren die je midden in de nacht wakker maken, je kan gezellig voor het slapen nog je eigen marshmellows burnen en je zal nooit extreem uitslapen omdat je tent vroeger of later een oven wordt :)

Eigenlijk hadden we nog 2 keer extra willen camperen maar helaas waren alle campinggrounds in de buurt vol en een backpackers camping waar je niet je eigen auto mocht parkeren en geen eigen ruimte had vonden we niet relaxed genoeg. Ideale formule is 1 dag camperen (preferably in national parks want daar zijn hotels en cabins veel te duur en moeten half jaar van tevoren worden gereserveerd) en dan afwisselen met zo'n 2 dagen motels. Als je in 3 weken tijd 6 keer gaat camperen hou je makkelijk 300 dollar over en daarvan kan je zo een 6 RalphLauren polos van halen bij the outletstores :D
Frederique
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Frederique »

Hoi!,

Leuk om te horen. Wij vertrekken volgende week woensdag en wisselen tent en motels/hotels ook af. Ook Yellowstone staat op het programma, erg benieuwd hoe dat gaat bevallen qua temp. en dieren :blink:

Fijne vakantie nog.

Groet, Frederique
Lees meer over onze drie reizen naar het westen van Amerika op rominenfrederique.spaces.live.com
Momo
Amerikafan

Bericht door Momo »

Camperen is ons erg goed bevallen!

Wij hadden een tentje gekocht bij Wallmart, een goedkope Ozrack Trail voor 3 personen (wel 3 klein mensen...paste net met zijn 2tjes). Tentje was 26 dollar....en stond binnen 10 minuten op. Perfect! Luchtbed inclusief electrische pomp (die toch echt werkte met 4 batterijen) ook bij Wallmart gehaald, die bevielen zo goed dat ze mee terug zijn gegaan. Slaapzakken en kussens wel meegenomen vanuit Nederland.

Ook wij wisselden het af en dit beviel erg goed, ik zou alleen de volgende keer wel een lamp kopen, wordt redelijk vroeg donker.
2008: 3,5 week westkust Amerika. http://www.everyoneweb.com/Gowest/" onclick="window.open(this.href);return false;
2010: week New York
2012: 4 dagen New York en 2,5 week Noordwest Amerika
2013: week New York
thedude
Amerika-ontdekker

Bericht door thedude »

Momo schreef:Camperen is ons erg goed bevallen!

Wij hadden een tentje gekocht bij Wallmart, een goedkope Ozrack Trail voor 3 personen (wel 3 klein mensen...paste net met zijn 2tjes). Tentje was 26 dollar....en stond binnen 10 minuten op. Perfect! Luchtbed inclusief electrische pomp (die toch echt werkte met 4 batterijen) ook bij Wallmart gehaald, die bevielen zo goed dat ze mee terug zijn gegaan. Slaapzakken en kussens wel meegenomen vanuit Nederland.

Ook wij wisselden het af en dit beviel erg goed, ik zou alleen de volgende keer wel een lamp kopen, wordt redelijk vroeg donker.
Wij hadden voor 18 dollar een Walmart lamp gehaald dat je kon opladen door aan te draaien. Ook kon ik mijn Nokia aan koppelen om die op te laden en zat er ook nog radio op. Geniaal ding. http://www.walmart.com/catalog/product. ... id=5544185
Voor de zekerheid ook nog 2 kleine zaklampjes gehaald voor 90 cent per stuk (incl penlite batterijen!) Slaapzak van Walmart was 8 dollar en was zelfs nog zo goed dat ik die mee terug heb genomen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer