Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Van LA naar San Simeon + Streets & Trips

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Van LA naar San Simeon + Streets & Trips

Bericht door Coyote »

myste87 schreef:Ik heb de volgende mogelijkheden:

Stop for (2 mogelijkheden)
Arrive at (staat zwart)
Depart at

Alleen de middelste staat zwart en de andere 2 kan ik (nog) niet aanvinken, of kan dat alleen maar als je route helemaal klaar is?
Is dat toevallig de laatste stopplaats in je route (tot zover)? Bij mij is dat alleen zo bij de laatste stopplaats. Daar kun je ook geen nacht invoeren omdat dat de laatste stop is.

Voor een route voer ik eerst alle stopplaatsen in en pas daarna zet ik bij elke plaats waar ik wil overnachten een stop voor '1 night' (of langer) in.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

Coyote schreef:
myste87 schreef:Ik heb de volgende mogelijkheden:

Stop for (2 mogelijkheden)
Arrive at (staat zwart)
Depart at

Alleen de middelste staat zwart en de andere 2 kan ik (nog) niet aanvinken, of kan dat alleen maar als je route helemaal klaar is?
Is dat toevallig de laatste stopplaats in je route (tot zover)? Bij mij is dat alleen zo bij de laatste stopplaats. Daar kun je ook geen nacht invoeren omdat dat de laatste stop is.

Voor een route voer ik eerst alle stopplaatsen in en pas daarna zet ik bij elke plaats waar ik wil overnachten een stop voor '1 night' (of langer) in.

Roland
Klopt, nu alleen die notaties nog weg die ik heb gebruikt voor invoer.

Voorbeeld:

Wij willen van LA naar San Simeon via Santa Barbara en Solvang, deze plaatsen heb ik ook aangegeven in de route maar wil ik er eigenlijk uit hebben, nu staan er dus 4 blokjes met nummers in terwijl ik er maar 2 wil hebben.
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

myste87 schreef:Klopt, nu alleen die notaties nog weg die ik heb gebruikt voor invoer.

Voorbeeld:

Wij willen van LA naar San Simeon via Santa Barbara en Solvang, deze plaatsen heb ik ook aangegeven in de route maar wil ik er eigenlijk uit hebben, nu staan er dus 4 blokjes met nummers in terwijl ik er maar 2 wil hebben.
Dat is wat lastiger. Vaak zijn die plaatsen nodig om de juiste route te maken.

Als je alleen Los Angeles en San Simeon ingeeft voert Streets & Trips je zeker niet langs de route die je wilt rijden? Je kunt echter delen van de route vermijden. Dat doe je als volgt:

- Selecteer met de linkermuisknop (ingedrukt houden) een stukje van de te vermijden route. Je selecteert een deel door een vierkantje te trekken met de muis.
- Klik met de rechtermuisknop op dat vierkantje.
- Kies voor 'Avoid Area'

Als je opnieuw de route berekent zal dat deel vermeden worden. Dit kun je voor de gehele route doen, net zolang totdat je de route hebt die je wilt rijden. Er zitten echter een aantal nadelen aan. Het gebied dat je mijdt wordt 'geel' en vind ik persoonlijk heel hinderlijk in een routekaartje. Verder had ik in Streets & Trips 2006 en 2007 vaak een 'vastloper' als ik die functie vaak gebruikte in één route. Het hele programma liep vast en de route was ik kwijt. Voor Streets & Trips 2008 (waar ik nu mee werk) heb ik nog niet getest of dat nog steeds gebeurt.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
conradm
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door conradm »

pyca schreef:
myste87 schreef:OK, dat gaat mij te moeilijk worden :oops:

Weet iemand hoe ik de route van dag tot dag erin kan zetten zonder dat het tellertje doorloopt maar ik dagafstanden te zien krijg?

Groet Anja
Volgens mij kan dat niet, ik maak een hele route en dagkaartjes, je kunt natuurlijk ook gewoon gaan hoofdrekenen :D :wink:
de route in z'n geheel maken, opslaan en dan n x copieren (voor iedere dag een) en dan alle overige dagen weggooien!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer