myste87 schreef:Klopt, nu alleen die notaties nog weg die ik heb gebruikt voor invoer.
Voorbeeld:
Wij willen van LA naar San Simeon via Santa Barbara en Solvang, deze plaatsen heb ik ook aangegeven in de route maar wil ik er eigenlijk uit hebben, nu staan er dus 4 blokjes met nummers in terwijl ik er maar 2 wil hebben.
Dat is wat lastiger. Vaak zijn die plaatsen nodig om de juiste route te maken.
Als je alleen Los Angeles en San Simeon ingeeft voert Streets & Trips je zeker niet langs de route die je wilt rijden? Je kunt echter delen van de route vermijden. Dat doe je als volgt:
- Selecteer met de linkermuisknop (ingedrukt houden) een stukje van de te vermijden route. Je selecteert een deel door een vierkantje te trekken met de muis.
- Klik met de rechtermuisknop op dat vierkantje.
- Kies voor 'Avoid Area'
Als je opnieuw de route berekent zal dat deel vermeden worden. Dit kun je voor de gehele route doen, net zolang totdat je de route hebt die je wilt rijden. Er zitten echter een aantal nadelen aan. Het gebied dat je mijdt wordt 'geel' en vind ik persoonlijk heel hinderlijk in een routekaartje. Verder had ik in Streets & Trips 2006 en 2007 vaak een 'vastloper' als ik die functie vaak gebruikte in één route. Het hele programma liep vast en de route was ik kwijt. Voor Streets & Trips 2008 (waar ik nu mee werk) heb ik nog niet getest of dat nog steeds gebeurt.
Roland