Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

rondreis in november van S.F. naar nationale parken en terug

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Uschi
Amerika-ontdekker

Re: rondreis in november van S.F. naar nationale parken en terug

Bericht door Uschi »

Hoi allemaal,

Ik heb nog enkele vraagjes over de nationale parken.
1) Overnacht je best in de nationale parken zelf of is het gemakkelijker om erbuiten slaapplaats te vinden? We gaan in november - sluiten de parken dan vroeger? Kan je er nog in en uit als je overnacht?
2) Zijn er mensen die ervaring hebben met welke overnachtplaatsen in de parken goed zijn of aan te raden en welke niet echt de moeite waard zijn?
We zouden kunnen overnachten in Yosemite (Curry Village??), Death Valley (Furnace Creek Ranch?), Zion en Bryce Canyon, Grand Canyon en Monument Valley.
3) In Yosemite - als de TIoga PAss in afgesloten, is er dan voldoende te bezichtigen om 2 dagen in het park te blijven of kan je minder doen in Yosemite in de winter (november?). We hebben 2 overnachtingen, dus 2 à3 dagen gerekend voor Yosemite. We vroegen ons ook af of Glacier Point bereikbaar is in november.

Alvast bedankt !
Yeehaw
Amerika-expert

Re: rondreis in november van S.F. naar nationale parken en terug

Bericht door Yeehaw »

De info over de NP's kan je vinden op de www.nps.gov websites. Ik zou zeker zo dicht mogelijk of in de NP's verblijven.
In Yosemite hebben wij nooit gelogereerd, wel in vele plaatsen in de buurt. Als je geen lange wandelingen gaat maken zou ik mij tot 1.5 dag in Yosemite beperken. Death Valley: Furnace Creek Ranch is prima. Een andere mogelijkheid is Stovepipe Wells of de duurdere Furnace Creek Inn. Zelfs als je hier niet slaapt moet je een (duur!) kopje koffie op het terras van de Inn gaan drinken. Bij Zion zou ik in Springdale gaan logeren. De Desert Pearl Inn heeft een naam op te houden maar nog meer goede hotels en echt vlak bij Zion. Bryce heeft maar een lodge en die is gesloten in november. Vlak bij de ingang is Ruby's Inn, een doorsnee hotel. In Tropic zijn aardige B&B's en vlakbij Bryce nog meer loding. Ruby's zou het gemakkelijkst zijn. Grand Canyon moet je reserveren. Een rim hotel is aan te bevelen. Bij Monument Valley heb je Goulding's Lodge en misschien is het nieuwe hotel, The VIEW hotel inmiddels ook open. Ze zeggen van wel maar dat hebben ze al eerder beloofd.
Yeehaw
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer